زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

شادترین مردم کره زمین

در رده‌بندی دانشگاه لیسستر انگلیس، ایران از بین 220 کشوردرسال ۲۰۱۰، در جایگاه 202 شادبودن قرار گرفت . موسسات و مراکز دیگری نیز رتبه‌بندی‌های مشابه دیگری ارائه داده‌اند که باز هم ایران در آن‌ها جای مطلوبی ندارد.(سال ۲۰۱۱و۲۰۱۲مجدددانمارک رتبه اول شادترین مردم شد)

دانشگاه لیسستر پروژه‌ای با هدف رتبه‌بندی کشورها از نظر شادی مردمشان تعریف کرد.

در این رده‌بندی دانمارک به عنوان شادترین کشور دنیا انتخاب شده و دلیل آن چنین ذکر شده است: ثبات سیاسی، عدم وجود خط فقر در جامعه، عدم وجود بیکاری، فرهنگ کاری راحت و بی‌تنش، خانواده های محکم و آمار طلاق بسیار پایین، سرویس‌های دولتی خدمات اجتماعی، بیمه همگانی، مدارس و دانشگاه‌های رایگان با کیفیت آموزشی مناسب، هویت اجتماعی مشخص برای جوانان، طبیعت بکر و معماری شهری زیبا، آلودگی محیط زیست ناچیز، میزان جرم و جنایت ناچیز، امکانات شهرنشینی با کیفیت بسیار بالا، امکان ورزش‌های نزدیک به طبیعت مانند کوهنوردی، اسکی و سوارکاری برای همه. 

بعدازاین هندی ها شادترین هستند  

ادامه مطلب ...

تغذیه بهبود استرس و کیست تخمدان

دوره لیزرم تموم شده - موهای زائد داشتم - همزمان تحت نظر دکتر زنان هم هستم . ایشون میگه تخمدان من حالت پلی کیستیک داره . خلاصش اینکه هورمون های من باید تنظیم بمونه همزمان با تنظیم قاعدگیم . بنابراین دارو استفاده می کنم . به نظر ایشون اگر داروی گیاهی نخورم بهتره چون ممکنه اثر دارویی همدیگه رو خنثی کنن و بر این اعتقادن که داروهایی که به من دادن کامل هستن و نیازی به مکمل ندارن . خودم بیشتر داروهای گیاهی رو دوست دارم اما علاوه براینکه اطلاعاتم کم هست ، توی سابقه درمانی من هم داروهای گیاهی بعضی وقتا اثر نداشتن و قاعدگیم فوق العاده نا منظم بوده . فکر میکنم اگر اطلاعات کاملی از گیاهان دارویی داشته باشم و مثل داروی های شیمیایی کامل باشن ، سراغ داروهای شیمیایی نرم . میشه لطفا راهنماییم کنین ؟  

 نویسنده... 

پاسخ :

نامنظمی قاعدگی اغلب یک اختلال عصبی (روان – تنی)است که منشاء ان فشارعصبی (استرس)است وریشه خوداسترس کمبودکلسیم وویتامین ب 12وکم خونی است غذاهای ب 12را درالویت روزانه ات قراربده وچون دربدن ذخیره نیست سعی کن یک روزکباب برگ بخور یک روز تخم مرغ محلی بخور یک روز جگربخور یک روز روغن وکره محلی با عسل بخور یک  وشب ها شیرمحلی با خرما بخور اینها غذاهای حیوانی است وب 12منحصردراینها است وغذاهای دیگر ب 12ندارد اگرداشته باشند هم جزئی است اینها که تامین شد خیلی ازامراض ازجمله کیست دربدنت ریشه کن میشه انشاءالله

داروگیاهی نخور داروگیاهی ربطی به تغذیه ندارد مربوط به طب آیروودا (طب شرقی وداروگیاهی)است  مقابل طب آلوپایتک(طب غربی ودارودرمانی)می باشد وچیزهائی که عطاری ها تجویزمیکنندواثرهم ندارد

اما طب انبیا’ طب تغذیه است

علت کیست خوردن تنقلات قنادی و امثالهم است اینها را باید ترک کنی ماست وترشی خوردن باغذا را باید ترک کنی

اینطورکه ازنظراقای جمشیدخدادادی برداشت میشه کیست وفیبروم و ... یک نوع عفونت است که به علت سرد بودن بدن ایجاد میشه یعنی گلبول های قرمز بدن کم است حرارتش پائین

باید خوراکی های  گرم وخشک وخون ساز مثل مویز زیادبخوری تا حرارت بدنت بره بالا وعفونت های چربی مانند مذکوررا اب کند و بهبودمی یابی ونیاز به دارودرمانی هم نداری

همین سردی را بصورت جدی کناربگذار یعنی ماست با غذا را ترک کن وسبزی وزیتون وخرما وگردو کنارغذا بخور عدس پلو که سرداست نخور سیب زمینی را با گردو بخور

شیررا باخرما فقط شب بخور

بیسکوبیت و شکلات وشیرینی قنادی و ساندیس وسنیچ وشربت صنعتی و نوشابه و سوسیس وکالباس وسایرغذاهای صنعتی وگوشت گاو و رب گوچه فرنگی را ترک کن انشا’الله بهبود می یابی

سایت خدادادی را هم لینک است مرورکن دراین باره  

البته ایشان با اعصاب وروان شناخت ندارد که غذاهای تقویت اعصاب و ضداسترس را همینجامطالعه کن

چون قبل ازهرچیز باید استرس را ازخودت دورکنی که محال است اما میشه کم کرد

چون زندگی ماشینی الودگی هواوصوتی زیادی دارد که عامل استرس است اما باید بدانی استان چهارمحال که بهترین اب وهواو پیست اسکی کوهرنگ وبهترین شیروماست رادارد مردمش طبق تحقیقات احمدعلی نوربالا (ر.)بیشترین افسردگی واسترس واضطراب رابین مردم کشوردارند !!!!!چون ماست وشیررا صبح میخورند وزیادمیخورند با برنج میخورند ...

چکار کنم شکم من همش بلغم کار می کنه البته عرق پونه هر روز میخورم

چکار کنم شکم من همش بلغم کار می کنه البته عرق پونه هر روز میخورم؟ 

نویسنده:.... 

اگرطبع شما سرد است سعی کن غذاهای گرم(مثل سبزی خوردن و زیتون و خرما کنارغذااستفاده کنی و آب که میخواهی بنوشی یک قاشق عسل بزن یا یک قاشق شیره انگورشربت کن بهترمیشوی انشاءالله  

ازماست خوردن دراین هوای سرد کنارغذا پرهیزکن

شبها ۵عددبادام بخوریم ۹۰درصد کمبود کلسیم داریم

طبق آخرین بررسی انیستیتو تحقیقات کشور ۹۰ درصد خانوارهای ایرانی دچار کمبود کلسیم هستند.

مهر به نقل از زهرا عبداللهی سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گزارش داد: این میزان کمبود به این معنی است که مردم منابع غذایی که تأمین کننده کلسیم هستند و مهمترین آنها شیر و مواد لبنی است را به اندازه کافی مصرف نمی کنند.

وی افزود: مطالعات بیو شیمیایی که در کشور انجام شد نیز کمبود ویتامین د را نشان می دهد که درصد قابل توجهی از مردم دچار کمبود ویتامین د هستند و این ویتامین خودش برای جذب کلسیم لازم است یعنی وقتی کسی کمبود ویتامین د دارد به طبع آن دچار کمبود کلسیم خواهد داشت.

این متخصص تغذیه، بحث آموزش و فرهنگ سازی مردم را یکی از راههای موثر برای جبران کمبود ویتامین د و کلسیم عنوان کرد و گفت: مردم باید منابع غذایی حاوی کلسیم را در برنامه غذایی خود بیشتر داشته باشند زیرا بر اساس عادت و رفتار مصرف در کشور کم است.

وی ادامه داد: شیر غنی شده با کلسیم و ویتامین د اگر در بازار باشد می تواند بخشی از نیاز بدن را به این مواد مغذی تأمین کند که در این رابطه بحث غنی سازی محصولات غذایی با کلسیم و ویتامین د را در دستور کار قرار داده ایم.

عبداللهی همچنین یادآور شد: توزیع شیر غنی شده با ویتامین د در مدارس یک اتفاق خوبی است که اگر این اتفاق رخ دهد شیوع کمبود کلسیم در گروه های سنی مختلف پایین می آید

مرگ ناشی ازایست قلبی زیاداست مویز زیاد بخوریم

رییس جامعه پزشکان داخلی ایران نسبت به افزایش مرگ ناگهانی در اثر ایست قلبی در کشور هشدار داد.

ایرج خسرونیا  با بیان اینکه عارضه ایست قلبی در افرادی که دچار تنگی عروق قلبی و یا کرونری بوده شایع‌تر است، گفت: این عارضه در افرادی که دچار چاقی، بیماری دیابت، افزایش فشار خون یا کلسترول بالا هستند شیوع بیشتری دارد.

وی که با ایسنا گفت و گو می کرد، با اشاره به اینکه مرگ ناگهانی در اثر ایست قلبی رو به افزایش است، گفت: در سالهای اخیر به علت پیشرفت‌هایی که در زمینه تشخیصی و درمانی بیماری‌های قلبی و عروقی حاصل شده از مرگ و میر ناشی از بیماریهای قلبی به شدت کاسته شده است

وی در ادامه با ابراز تاسف از اینکه مرگ در اثر ایست قلبی کاهش چندانی نداشته است، گفت: متأسفانه این امر به علت دانش ناکافی جامعه و نبود آگاهی لازم از عوامل ایجاد کننده این عارضه است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه این عارضه در افرادی که دچار تنگی عروق قلبی و یا کرونری بوده یا دچار چاقی، بیماری دیابت، افزایش فشار خون یا کلسترول بالا هستند شیوع بیشتری دارد، یادآور شد: این عارضه در جمعیت‌هایی که از نظر وضعیت اجتماعی و اقتصادی شرایط نامناسبی دارند شایع‌تر است.

وی افزود: بروز بیماری‌های قلبی عروقی بیشتر ناشی از تفاوت‌های رفتاری، بهداشتی یا دریافت کمتر خدمات پیشرفته پزشکی توسط افراد کم درآمد است.

رییس جامعه پزشکان داخلی ایران با اشاره به مطالعات انجام شده گفت: بررسی های انجام شده در کشورهای امریکایی نشان می دهد بروز ایست قلبی ناگهانی در محله‌های فقیرنشین مناطق کلان شهرهای بزرگ بیشتر است، مرگ و میر ناشی از سرطان هم در این مناطق بیشتر دیده می‌شود.

وی در پایان بر ضرورت اطلاع رسانی توسط رسانه‌ها تاکید کرد و افزود: رسانه‌ها می توانند با راهنمایی و پیام‌های بهداشتی و درمانی مردم را به مراجعه به هنگام به پزشک جهت پیشگیری از بیماری‌ها و عوارض ناشی از آن آگاه کنند. دولتمردان نیز با ارایه‌ی خدمات لازم در مناطق فقیرنشین و گسترش وسایل بهداشتی و درمانی در جهت کاهش عوارض ناشی از بیماریهای قلبی خصوصا ایست قلبی فعال‌تر از گذشته عمل کنند

به تغذیه اهمیت دهیم

طبق اعلام مدیر گروه اطفال دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سوء تغذیه عامل مرگ ۵۴ درصد کودکان است.

به گفته علی اکبر سیاری، اولین مطالعه کشوری بر روی تغذیه کودکان در سال ۷۴ نشان داد که ۱۵.۵ درصد کودکان زیر ۵ سال دچار کمبود وزن متوسط و شدید بوده و ۶.۸ درصد آنها دچار کوتاهی قد هستند. این آمار بیشترین درصد را در سیستان و بلوچستان با ۲۷.۷ درصد نشان داده است.

در مطالعه دیگری که در سال ۸۹ انجام شده است شاخص کمبود وزن و کوتاهی قد به ترتیب به ۹.۴ و ۸.۷ درصد رسیده است و در سیستان و بلوچستان به ۲۳ درصد کاهش یافته است.

به اعتقاد او، این آمارها نشانگر بی‌عدالتی تغذیه‌ای در کشور است و طبق شاخص‌هایی که در سازمان بهداشت جهانی از نظر وضعیت تغذیه‌ کودکان کشور ما اعلام کرده شیوع پایین سوء تغذیه را شاهد هستیم.

این متخصص کودکان تصریح کرد: متأسفانه از ۱۳۲ میلیون کودکی که سالانه در دنیا متولد می‌شود ۱۰ میلیون نفر در سال اول تولد فوت می‌کند. در کشور ما سالانه یک میلیون و ۴۰۰هزار نوزاد متولد می‌شود که ۲۳.۵ درصد آنها در بیمارستانها بستری شده و حدود ۱۰درصد با وزن کم متولد می‌شوند.

به گزارش سایت آفتاب، سیاری گفت: کمبود وزن در خانواده‌های فقیر، کم سواد و محروم از لحاظ بهداشتی و درمانی بیشتر است. حدود ۲۱هزار نوزاد در سال در کشور فوت می‌کند که آخرین گزارش مرگ نوزادان ۱۵ نفر در یک هزار تولد زنده گزارش شده است.

وی گفت: مرگ کودکان زیر یک سال کشور ۱۸ در یک هزار تولد زنده است که متوسط جهانی این شاخص ۴۹ است. در کشور ما حدود ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار کودک زیر ۵ سال و یک میلیون و ۸۰۰ هزار کودک ۶ تا ۱۸ سال زندگی می‌کند و تقریباً یک سوم جمعیت کشور را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهد. شاخص مرگ کودکان در ایران نسبت به کشورهای جهان سوم خوب است اما در مقایسه با کشورهای توسعه یافته خیلی عقب هستیم.

هم چنین کودکان ایرانی به شدت با کمبود ریزمغذی‌هایی مانند آهن، روی، ویتامین A‌و D مواجه هستند که مشکل اضافه وزن و سوءتغذیه را نیز باید به آن افزود.

او افزوده است: کمبود روی در ۱۸.۷ درصد کودکان ۱۵ تا ۲۳ ماهه وجود دارد که بالاترین میزان آن در منطقه جنوب و جنوب شرق کشور بوده که به ۶۸ درصد می‌رسد.

از سویی  کم خونی در کودکان ۶ ساله حدود ۱۳.۲ درصد است که بدترین وضعیت در جنوب و جنوب شرق کشور در حدود ۵۳.۴ درصد متغیر است. همچنین کمبود آهن برای کودکان ۱۵ تا ۲۳ ماهه ۳۳درصد و در کودکان ۶ ساله ۲۶ درصد است.

سیاری در تعریف سلامت برخورداری همگانی بین گروه‌های آسیب پذیر مانند کودکان از رفاه کامل جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی توصیف کرد و گفت: فقر و محرومیت، گرسنگی، بیکاری، فساد و تورم، بیسوادی، عقب ماندگی، محرومیت از خدمات بهداشتی و درمانی، ناامنی باعث بروز بیماری‌های نوپدید مانند ایدز و عفونتها شده است که نیازمند عزم بین‌المللی و سرمایه‌گذاری ملی در توسعه دسترسی مردم به این خدمات است.

این فوق تخصص گوارش کودکان ادامه داد:‌ مراقبت از مادران و کودکان را طی سه دهه در کشور ارتقاء داده‌ایم و روی برنامه‌های مراقبت تغذیه‌ای رشد و تکامل کودکان به ویژه روی فقر، گرسنگی و سوء تغذیه کودکان توجه کرده‌ایم

افرادیبوستی لوبیا چیتی بخورند چون گرم وتراست دارویشان محسوب میشه

فواید لوبیا چیتی برای دیابتی ها

لوبیا انواع مختلفی دارد از جمله لوبیا چیتی، باقلا و... که بیش از ۷هزار سال پیش در پرو کشت می شد.سپس به آمریکای لاتین و شمال آمریکا، اروپا، آفریقا و آسیا راه پیدا کرد. از آن جا که لوبیا ماده پروتئینی ارزان به حساب می آید، در سراسر دنیا از آن استفاده می شود. به نقل از «ehow»، لوبیا سرشار از خواص زیادی است که در این مطلب به بخشی از آن اشاره می شود.

 

منبع غنی فیبر و کاهش دهنده کلسترول است.

 

میزان فیبر بالای آن از افزایش قند خون پس از صرف غذا پیشگیری می کند. بنابراین برای بیماران دیابتی مفید است.

 

آنتی اکسیدان، اسید فولیک، ویتامین B6 و منیزیم موجود در آن برای سلامت قلب مفید است وکلسیم موجود در آن، برای تقویت دندان و استخوان مفید است.

http://dl.clip2ni.com/2011/6/1340998469_693jw8.gif



http://hohokhan.persianblog.ir/

برنج را چلو کنیم نه پلویعنی ابکش نکنیم ویتامین ب ان نابودمیشه

درباره سبوس برنج چه می دانید؟

ه نقل از ایسنا، محققان مرکز سرطان کلرادو با بررسی بر روی فواید سبوس برنج دریافتند خواص موجود در این ماده غذایی می‌تواند در جلوگیری از بروز سرطان روده بزرگ موثر باشد.

یکی از محققان ارشد این مطالعه گفت: مواد موجود در سبوس برنج این ویژگی را دارد تا خاصیت ضد سرطانی داشته باشد به طور مثال از تکثیر سلول‌های سرطانی جلوگیری کند.

این مطالعه همچنین نشان می‌دهد: مواد موجود در سبوس برنج نه تنها از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کنند بلکه در ارتقاء کارایی سلول‌های سالم نیز کمک کننده هستند.

به گزارش پایگاه اینترنتی ایندین تایمز، گفته شده از آنجایی‌ که برنج در بیشتر نقاط جهان در دسترس است، گنجاندن سبوس آن در وعده‌های غذایی می‌تواند تاثیر چشمگیری بر سلامتی بخش اعظمی از جمعیت جهان داشته باشد. 

http://hohokhan.persianblog.ir/

امام صادق:بیماران خود را با ابراز محبت(صدقه)مداواکنید

محققان به مردم توصیه کردند که اگر میخواهید بیماران شما زودتر بهبود یابند و خوب شوند به عیادت آنها بروید و در کنار آنها بمانید. محققان در تحقیقات جدید خود دریافتند که حضور بستگان و آشنایان برای ملاقات با بیماران در بیمارستانها میتواند به تسریع بهبود بیمار پس از عمل جراحی کمک کند.

محققان دانشگاه اوهایو در آمریکا دریافتند که وجود یک دوست در کنار بیمار چه بسا به وی برای بهبود سریعتر دردهای ناشی از جراحی کمک می‌کند. محققان تاکید کردند: این دوست باید شخصاً در کنار بیمار حضور داشته باشد و حضور وی نباید از طریق شبکه اینترنت باشد.

این محققان همچنین دریافتند که افرادی که پذیرای ملاقات کنندگان در بیمارستان بعد از عمل جراحی خود هستند؛ دردهای مربوط به اعصاب را کمتری می‌کشند و همچنین سطح ابتلای آنها به عفونتها به سرعت کاهش می‌یابد.

به گفته این محققان، وجود یک دوست نزدیک به کاهش فشار روانی کمک می‌کند و این امر به نوبه خود به بدن برای بهبود سریع یاری می‌رساند. محققان تحقیقات خود را روی موشها انجام دادند به گونه‌ای که برخی موشها را بعد از عمل جراحی اعصاب به حال خود در یک قفس تنها گذاشتند تا بهبود یابند اما برخی دیگر را برای بهبودی در کنار سایر موشها در قفس قرار دادند. آزمایشهای متعدد نشان داد سطح درد در موشهایی که درکنار سایر موشها بودند، کاهش یافت و سریع بهبود یافتند و نشانه های فشار کمتری در آنها در مقایسه با موشهایی که به تنهایی در قفس نگهداری شدند، ظاهر شد.  

باتشکرازرویاخانم فرستنده میل

زیتون: 

ابراز محبت یک روش درمانی است هم اگرزن وشوهربه هم ابراز محبت کنند زخمهایشان زود تربهبود می یابد هم بستگان ودوستان  

اگرکودکی را برای تزریق واکسن می برید هنگام تزریق بالای سراو نباشید وقتی گریه کرد بغل کنید ابرازمحبت کنید تا ساکت شود والا اگربالای سرش باشید به شما چشم غره خواهد رفت که اذیتم کردند جلوی دستانشان را نگرفتی و بغض میکند وشاید تا ساعت ها هم ساکت نشود

آفت‌یابی

 آفت‌یابی  ؟سنجیدن راه برون‌رفت از مشکلات  

 به قول اطبا پاتولوژی ؛ به قول جامعه‌شناسان آسیب‌شناسی کردن