زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

بجای چای دم کرده جعفری بخوریم ، نیم ک جعفری را در اب بجوشانیم روزی ی لیوان بنوشیم


مدیرکل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی حدمات بالینی وزارت بهداشت، بر ضرورت انجام آزمایشات تشخیص دیابت و اندازه گیری مرتب فشارخون در دوران میانسالی جهت پیشگیری از ابتلا به نارسایی کلیوی، تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سید احمد تارا افزود: فدراسیون جهانی کلیه، با شعار “سالمندی و پیشگیری از بیماریهای کلیوی”، اهمیت افزایش سن و امکان ابتلا به بیماری های کلیه را مورد تاکید قرارداده است.

وی گفت: اگر مردم به سلامت کلیه های خود توجه نکنند، در آینده شاهد تعداد بیشتری بیمار دیالیزی و پیوند کلیه در کشور خواهیم بود.

تارا گفت: بر اساس استانداردهای جهانی، هر سال بین ۱۵ تا ۱۷ درصد به تعداد بیماران دچار نارسایی حاد کلیه در کشورهای مختلف دنیا اضافه می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه بیماریهای غیرواگیر از جمله دیابت و فشارخون در کشور شیوع بالایی دارند، در صورتی که پیشگیری و کنترل درستی از این بیماریها انجام نشود، شاهد افزایش بیماران جدید مبتلا به نارسایی حاد کلیوی و دیالیزی خواهیم بود.

احتیاط شرط عقل است برنج هندی نخوریم!!چرانخوریم؟


عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: در جلسه امروز نتایج آزمایش نمونه های برنج هندی در مجلس شورای اسلامی مشخص و اعلام می شود.

حسن تأمینی لیچانی در گفت و گو با خانه ملت، در پاسخ به اعلام نتایج آزمایش نمونه های برنج هندی در آزمایشگاه وزارت بهداشت و درمان گفت: درخصوص بررسی نتایج آزمایش نمونه هایی از برنج هندی روز یک شنبه (۱۸ اسفندماه) با تیم ۱۸ نفره اعزامی به هندوستان در مجلس شورای اسلامی جلسه ای خواهیم داشت.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:در جلسه فردا علاوه بر محمدحسین قربانی،حسن تأمینی، مقداد نجف‌نژاد و رحمت الله نوروزی، نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی و بخش آزمایشگاهی و کنترل کیفیت سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی حضور دارند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: در جلسه روز یکشنبه ( ۱۸ اسفندماه) نتایج آزمایش نمونه های برنج هندی در مجلس شورای اسلامی مشخص و بررسی می شود.

قربانی؛ برنجی همراه با خود نیاوردیم

محمد حسین قربانی، یکی دیگر اعضای هیات ایرانی علی رغم اظهارات دیگر همکاران خود، اعلام به عدم آوردن نمونه هایی از برنج هندی به کشور کرد و در این زمینه، گفت:به هیچ عنوان برنجی به عنوان نمونه از کارخانه های فرآوری برنج هندی به ایران آورده نشده است که بخواهیم در انتظار نتایج آزمایش نمونه های برنج هندی در آزمایشگاه وزارت بهداشت و درمان باشیم.

نماینده مردم آستانه ‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه آوردن نمونه های برنجی از خط تولید برنج ۹ کارخانه فرآوری برنج هندی به منظور بررسی از نظر بهداشتی،کذب محض است، تصریح کرد:در سفر به هندوستان ۴ اصل حائز اهمیت بود اول اینکه مقدار واردات برنج کنترل شود و بر اساس استانداردها و نیاز کشور وارد شود، دوم اینکه برنج از استان های پاک و غیر آلوده و شناسنامه دارشده از سوی وزارت جهاد کشاورزی هند، ثبت سفارش به کشور شود که براساس الگوی خاک و برنج شناسی کشور هند حدود ۵ استان کشور خود را پاک اعلام کرده است سوم اینکه برنج هایی مجوز ورود به ایران دارند که از استاندارد ایران پیروری کند که استاندارد ایران از استاندارد اروپا هم سختگیرانه‌تر است و چهارم اینکه مرکزی در محل ثبت سفارش برای نمونه برداری و آزمایش و کد دهی برنجهای وارداتی تشکیل شود که برنج های وارداتی سالم و پاک با کد شناسایی وارد کشور شوند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، در پاسخ به این سوال که مگر جلسه ۵ اسفندماه ۹۲ در سازمان غذا و دارو در راستای اعلام نتایج آزمایش نمونه های برنج هندی در آزمایشگاه وزارت بهداشت و درمان نبود؟ اظهار داشت: در جلسه روز دوشنبه ۵ اسفند ماه فقط در خصوص بررسی این ۴ اصل با دیگر اعضای هیئت ایرانی تشکیل جلسه دادیم.

قربانی؛ امضای مصوبات کمیسیون فقط با من است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت:همکاران باید بدانند که مسئولیت کمیسیون و امضای مصوبات کمیسیون فقط با من است و مصوباتی قابلیت خبری و پیگیری دارند که فقط به امضای من باشد به همین جهت آوردن نمونه های برنج از خط تولید برنج ۹ کارخانه فرآوری برنج هندی به منظور بررسی از نظر بهداشتی،کذب محض است.

عملیات فرآوری دو کارخانه مشکوک اعلام شد

چندی پیش رحمت الله نوروزی در خصوص جلسه ۵ اسفند ماه ۹۲ گفت: درخصوص اعلام نتایج آزمایش برنج های هندی از محمدحسین قربانی نماینده آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر و عضو کمیسیون بهداشت و درمان، حسن تامینی نماینده رشت و عضو کمیسیون بهداشت و درمان، مقداد نجف‌نژاد نماینده بابلسر و فریدون‌کنار عضو کمیسیون برنامه و بودجه، ورحمت الله نوروزی نماینده علی آباد کتول و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس،نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی و بخش آزمایشگاهی و کنترل کیفیت سازمان غذا و دارو در سازمان غذا و دارو دعوت شد.

در این جلسه، سازمان غذا و دارو از نظر وضعیت کیفی فعالیت هفت مورد ازکارخانه فرآوری برنج هندی را بدون مشکل و فعالیت دو مورد دیگر را مشکوک اعلام کرد که برای ارتقای وضعیت کیفی تذکر کتبی به این دو کارخانه فرآوری برنج هندی داده شد.

با توجه به اینکه هنوز نتایج آزمایشات به صورت کامل مشخص نشده است به همین علت نمی توان نام این برنج ها را ذکر کرد اما پس از جمع بندی کامل نتایج آزمایشات در آزمایشگاه وزارت بهداشت و ارسال گزارش به سازمان غذا و دارو، در اسرع وقت نتایج آزمایش و نام نمونه های برنج ۹ کارخانه فرآوری برنج هندی ابلاغ می شود.

این افراد با چه بودجه ای به هند رفته اند؟

مهرداد بائوج لاهوتی، در این خصوص گفت: تنها سوالی که من دارم این است که این افراد با چه بودجه ای به این سفر رفته اند؟ اگر با هزینه دولت و مجلس رفته اند به طور حتم کار را به درستی انجام می دهند و حامی کشاورزان هستند اما اگر با هزینه واردکنندگان و دلالان برنج رفته اند آیا می توانند غیر از منافع دلالان در خصوص منافع دیگری اظهار نظر کنند بی شک نمی توانند حافظ منافع ملی باشند.

گفتنی است؛باتوجه به واردات بیش تر برنج به کشور از سوی هند و بحث آلودگی این نوع برنج ها، در ماه گذشته چند نفر از نمایندگان کمیسیون کشاورزی، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و مسئولان ذی ربط از جمله سازمان غذا و دارو و وزارت جهاد کشاورزی برای بررسی برنج هندی به کشور هند سفر کردند.

در این سفر از ۹ کارخانهفرآوری برنج هندی بازدید به عمل آمد و نمونه های برنجی از خط تولید برنج این ۹ کارخانه به منظور بررسی از نظر بهداشتی به ایران آورده شد و تاکنون جهت آزمایش و بررسی در آزمایشگاه وزارت بهداشت و درمان هستند که نتایج آزمایشات برنج نمونه برداری شده در تأیید صلاحیت و عدم تأیید صلاحیت واحد فرآوری برنج های هندی کمک می کند

نگاره (چارت)جریانی شناخت طبع :

نگاره (چارت)جریانی شناخت طبع :

طبع تا آخرعمرثابت است مگراینکه خانمی 2بارسزارین یا جراحی انجام دهد یا مردی درحوادث خونریزی شدید داشته باشد که تبدیل به سردوترمیگردد وتااخرعمرسردوتر باقی می ماند

قد منهای 100وزن نرمال بایدبرابرباقیمانده باشد اگربالاتر ازنرمال بود معمولا طبع تر است اگرکمترازنرمال بود طبع اغلب خشک است وگاهی تر

مزاج ازماده زوج مثل ازدواج است بمعنی ترکیب 2چیز یعنی ترکیب سرد و تر یا سرد وخشک یا گرم وتر ، گرم وخشک

یبوست به حالتی گفته می شود که درروز 3مرتبه غذای کامل بخوریم ولی کمترازسه مرتبه مدفوع داشته باشیم


طبع من سردوتر یا ...است یعنی کبد من خوراکی های سرد وتر را جذب نمی کند پس میزند تبدیل به هیستامین (آلرژی وحساسیت)می نماید وقتی خوراکی مخالفش را بخوریم یعنی گرم وخشک واکسن آلرژی وحساسیت محسوب میگردد مثلا عسل گرم وخشک است داروی طبعم محسوب میگردد اگرهرروز نخورم بیمارم یا  برنج سرد و تر است اگر با خورشت لوبیا سبزبا بامیه  که سردوتراست بخورم صورتم پرازجوش می شود وکسل وبیحال میگردم ودر بلندمدت دچار میگرن ، آرتروز ،کمردرد ، ناراحتی های قلبی – عروقی میگردم ولی اگر خورشت کرفس که گرم وخشک است با ان بخورم معتدل میگردد سرحال هستم

----------------------------------

علائم طبع سرد و تر (مزاج بلغمی):

===================

خانم هستم و2بارسزارین شده ام

مردهستم درتروما وحادثه دچارخونریزی شدید شده ام

اضافه وزن دارم +کف پایم سرد+ادرارم مثل آب بی رنگ+پوستم چرب+دهانم ترش+جوش پوستی زیاد+کسل وخواب آلودم+سفیده چشم مایل به آبی + سرمائی هستم +...

اضافه وزن ندارم اما علائم فوق را دارم

زیروزن نرمال هستم اما علائم فوق رادارم

همه علائم فوق را دارم اما بدلیل مشکل کلیه ادرارم نارنجی است

علائم فوق را دارم اما  بدلیل تنیدگی (استرس)ادرارم نارنجی است

کم کاری تیروئید دارم

----------------------------------

علائم طبع سرد و خشک (سوداوی مزاج)

===================

اضافه وزن ندارم =کف پا سرد + سرمائی هستم+پوستم خشک و یبوست دارم + دلشوره زیاد دارم واسترس دارم + حالت وسواسی دارم +خواب های اجق وجق زیاد می بینم یاازبلندی می افتم+...

------------------------------

 

علائم طبع گرم وتر (دموی مزاج)

========================

اضافه وزن دارم +کف پا داغ + گرمائی هستم+پوست چرب + ادرار زرد یا طلائی بدون مصرف کردن دارو درمانی+ دهان شیرین + عطش+...

-------------------------------------------

علائم طبع گرم وخشک (صفراوی مزاج):

اضافه وزن ندارم + کف پایم داغ + پوستم چرب نیست ، تنیدگی ندارم ودارو برای درمان مصرف نمی کنم + شوره سرم زیاد + دهان تلخ +عطش شدید

خوراکی های تقویت کننده بینه ی جنسی که ناشی ازعوارض بیماری واریکوسل ایجادشده است


Varicocele) واریکوسل اتساع و پیچ خوردگی غیر طبیعی شبکه وریدی(سیاهرگی) بالای بیضه هاست که با جراحی بهبود می یابد شیوع ان زیر ۱۰سال نادر است ولی در بالغین جوان ۱۵٪ و در مردان نابارور ۲۰ تا ۴۰٪ می‌باشد.در کسانی که با ناباروری ثانویه مراجعه می‌نمایند یعنی قبلا بچه دار شده‌اند شیوع آن به ۷۰٪ می‌رسد. ۹۰٪ موارد طرف چپ ودر ۱۰٪ موارد دو طرفه است علت این پدیده طولانی تر بودن ورید تخلیه کننده خون بیضه چپ به ورید کلیوی و همچنین زاویه عمودی تر آن نسبت به سمت راست می‌باشد.

علاوه بر جراحی داروهای مکمل برای این بیماری جهت تقویت بنیه ی جنسی تجویز میگردد مثل سولفات روی (زینک )و بکمپلکس - اسیدفولیک (یک نوع مکمل ویتامین ب است )- قرص(مکمل) ویتامین  ای  با دوزهای مختلف مثلا 400

غذاهای زیر بهترین منبع قابل استفاده بجای سولفات روی است:

صدف نرم تن(غنی‌ترین منبع)، گوشت قرمزگوسفندنر ، میگو، دیگر ماهی‌های صدف، منابع دیگر روی که کمتر قابل جذب است شامل لوبیا، ، بادام زمینی) غلات کامل(سبوس دار یا جوانه گندم یعنی2قاشق گندم را خیس داده بعد 48ساعت نرم میشه بعنوان منبع ویتامین ای و همچنن روی استفاده می کنیم )، مخمر آبجو، سبزی پخته شده(گرم وخشک)، قارچ، لوبیا سبز و دانه (تخمه)کدو (هرسه سردوتر)است./منبع ویکی پدیا

http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B1%D9%88%DB%8C

تخم مرغ  صبحانه با پیازخام – نخود کنارغذاها خوردن – مویزصبح ناشتا خوردن  – روغن زیتون بودار – عسل وشربت عسل خوردن درصبحگاهان – بادام درختی درشب خوردن – هویج – خرما – خرما باگردو که رسم است درعزا برای تقویت عزادارن توزیع میکنند و سیب زمینی گردو یا سبزی کاسنی که بهار وتابستان فصلش هست بهترین تقویت کننده های تقویت بینه ی جنسی می باشند

هرشب خوراکی های کلسیم دار بخور یم چون روز کلسیم جذب نمی شود(هرشب 5عدد بادام درختی شیرین - هفته ای 3شب نان پنیروگردو یا زیتون سبز یا سبزی یا خرما -  کشک بادمجان - کنجد - نخود - باقلاباخرما (باقلا سرداست خرما گرم اسیدوبازبدنت متوازن میشه )-...هرچی کلسیم دارد کلسیم مغزاستخوان را پرمیکند مغزاستخوان خون ساز است خون گرم است حرارت داخلی بدن را بالا می برد خوش خلق می گردیم بنیه ی جنسی افراد طبع گرم که

صبحانه هفته ای سه بار تخم مرغ با پیاز بخور

هویج بخصوص کناربرنج

خرما کنارتمام غذا ها بخصوص سردیجات مثلا شب شیرمحلی با خرما

بعد همبستری گوشت گوسفند داغ وکباب کنید بخوریدسرخ کردن وآبپز نتیجه کافی نداردبخصوص ازشب 12پریودی تا 18که احتمال بارداری بیشتراست

هربیماری 53%تنیدگی (استرس)ایجادمی کند که علائم حیاتی (نفتدد= نبض وفشارخون – فشار- تعدادتنفس – دما- درد)را بالامیبرد که مضراست  خوراکی های مذکور که تقویت کننده اعصاب وبنیه ی جنسی هستند بالارفتن علائم حیاتی را مهارمیکند باشند ومهمترازاینها پرهیز ازخوراکی های استرس زا است:

کفش سیاه نپوش زرد طیف زرد بپوش بنیه ی جنسی را بفرموده امام صادق کفش سیاه می کاهد

هفته ای سه بار بیشتربرنج نخور (برنج زیادخوردن هرروز سبب بیماری های مختلف میگردد)

دارو فشارخون اصلا نخور (سبب اختلال کامل جنسی میگردد)

دارومسکن نخور دارو اعصاب مطلقا نخور هم سبب اختلال جنسی وهم مانع ترشح هورمون آرامش وشادی(آندروفین – انکفالین)درمغز هستند که سبب افسردگی بیشتر می گردند

آش رشته وماکارونی نخور (الکل بدن را افزایش میدهند مانع جذب واثربخشی خوراکی تقویت کننده اعصاب هستند)

قندوشکر وشیرینی قنادی وهرچه شکر دران بکاررفته بخصوص نوشابه نخور

سعی کن قبل از برنج یک قاشق چای خوری مخلوط سیاه دانه با اویشن اسیاشده بخوری

بطورکلی غذای استرس زا مثل  موز- سویا – نارنگی - سوسیس وکالباس وموز وخیاربطورمطلق درزمستان وبدون خرما درتابستان نخور  وقندوشکرووشیرینی قنادی  چون کمخون کننده اند نخور بجایش خرما - عسل - نان برنجی - توت خشک - مویز - بخور که خون سازند یعنی گلبول قرمز دربدن تولید میکنند

جمشیدخدادادی (غذاهای ممنوعه= تنیدگی زا):چای، قند و شکر، شیرینی جات قنادی، هر چیزی که با قند و شکر تهیه می شود. سرخ کردنی، فریز شده، زودپز شده. سس، رب، شور، ترشیجات سرکه، نمک زیاد، لبنیات صنعتی ، مرغ و تخم مرغ ماشینی، غذاهای چرب و پرحجم، ماکارونی و لازانیا، کلیه غذاهای ساندویچی و فست فود ، همراه غذا مایعات. دوغ و نوشابه های ضنعتی، آب یخ، بستنی، تنقلات م صنوعی، قهوه، نسکافه، غذای پخته شده با مایکروفرو زود پز. تند و سریع غذا خوردن، پرخوری و خوب نجویدن غذا ، عصبیت و استرس هنگام غذا خوردن ، بی نظم بودن در غذا و هر غذایی که با طبع و مزاج شما سازگاری ندارد .

بدون معاشقه برای بارداری همبسترنشوید انقدرمعاشقه داشته باشیدکه عرق کنید هردو سپس !همبستری داشته باشید

--------------------------------------- 

اسید فولیک که به نام های فولات یا ویتامین B9 نیز خوانده می شود برای بسیاری از اعمال بدن از جمله سلامتی سیستم عصبی، خون و سلول ها حیاتی و اساسی است. این ویتامین بدن را در مقابل بیماری های قلبی، نقصهای مادر زادی، پوکی استخوان و سرطان های مشخصی حفظ می کند.

در فرآورده های غذایی (برای مثال جوشیده یا حرارت داده شده) اسید فولیک از بین می رود.

نگه داشتن غذا در حرارت اتاق به مدت طولانی نیز می تواند محتوای اسید فولیک آن را از بین ببرد.

فواید ویتامین B9 یا اسید فولیک

اسید فولیک در درمان و مقابله با بسیاری از بیماریها، شامل موارد زیر، کمک کننده است:

 

    نقایص مادرزادی، میزان پایین اسید فولیک با نقایص موقع تولد همراه است. نیمی از نقایص لوله عصبی (نظیر اسپینا بیفیدا) قابل پیشگیری است اگر زنان در سن باروری از اسید فولیک در رژیم غذایی شان استفاده کنند. مطالعات نشان می دهد که میزان اسید فولیک مورد نیاز برای جلوگیری از نقایص لوله عصبی از طریق خوراکی های  ویتامینی بسیار راحت تر قابل دسترسی است

    حمله و سکته قلبی، اسید فولیک برای پاک کردن خون از ماده ای به نام هوموسیستین ضروری است. میزان بالای هوموسیستین خطر بیماریهای قلبی و سکته قلبی را افزایش می دهد.نخود معمولی نه فرنگی منبع هوموسیستین است

    سرطان ها، سطح پایین اسید فولیک، در ایجاد سرطان مخصوصاً سرطانی کردن رحم ، ریه و روده بزرگ نقش دارد.

    پوکی استخوان، فقدان اسید فولیک و در نتیجه افزایش هوموسیستین باعث ضعف استخوانها شده آنها را مستعد شکستگی می کند.

    افسردگی و دیگر مشکلات ذهنی، اسید فولیک برای عملکردمغزمهم است. این ویتامین خلق، خواب و اشتها را تنظیم می کند. افزایش سطح اسید فولیک و در بعضی افراد، مخصوصاً اشخاص مسن باعث علایم روانی یا ذهنی منفی بر عکس میشود. اسید فولیک یک اثر ضد افسردگی خفیف دارد و مصرف موادغذائی حاوی اسید فولیک در بهبود اثر داروها حتی  مؤثر است.

    جلوگیری از کم خونی که می تواند باعث کاهش تعداد سلولهای قرمز خون شود، کمک به درمان سردرد، بهبود روماتیسم مفصلی، کمک به درمان ناباروری، کمک به درمان آکنه و مفید برای افراد مبتلا به ایدز.

اسید فولیک یا فولات ( ویتامین b9 ) جزو ویتامین های گروه b می باشد ... بدن انسان قادر به ساخت اسید فولیک نبوده و تأمین این ویتامین در بدن وابسته به جذب کافی و مداوم آن از طریق غذای  روزانه می باشد ... خصوصا افراد مسن، ورزشکاران و خانمها در دوران بارداری و شیردهی، نیاز بیشتری به تامین  اسید فولیک دارند ... اسید فولیک در واکنشهای متابولیکی زیادی در بدن انسان نقش داشته و برای عملکرد آن ضروری می باشد ... مصرف اسید فولیک، بویژه در شروع بارداری بسیاراساسی است، زیرا اسید فولیک در تکامل جنین نقش ایفا می کند

مصرف اسید فولیک به خصوص برای زنانی که قصد باردار شدن دارند، یا باردار هستند، اهمیت دارد ... اسید فولیک در عین حال برای مردان و زنان در هر سنی سودمند است ... دستورالعمل کلی در مورد دریافت اسید فولیک در زنان به این صورت است: * زنانی که می خواهند باردار شوند، باید روزانه 400 میکروگرم اسیدفولیک دریافت کنند ... * زنان باردار روزانه به 600 میکروگرم اسید فولیک نیاز دارند ... * زنانی که بچه شیر می دهند ، روزانه به 500 میکروگرم اسید فولیک نیاز دارند

منابع خوب اسید فولیک شامل:

 کلم بروکلی، اسفناج، نخود، جگر و برنج قهوه ای است

=================================

نتایج بررسی های جدید نشان می دهد؛ برنامه غذایی یک مرد قبل از تصمیم به بچه دار شدن، نقش مهمی در سلامت فرزندان در آینده دارد.

به گزارش سایت «هلث نیوز»، محققان کانادایی دریافتند، اسپرم مانند یک حافظه شیوه زندگی پدر را پس از بارداری به جنین منتقل می کند. بنابراین به مردانی که قصد دارند بچه دار شوند توصیه می شود خوردن هله هوله را کنار بگذارند و سبزی مصرف کنند.

این توصیه پس از تحقیق روی اسیدفولیک که نوعی ویتامین b است و نقش عمده ای در پیشگیری از نقص ستون مهره ها مانند اسپینابیفیدا دارد، شده است. در 12هفته اول بارداری به زنان مصرف موادغذائی اسیدفولیک دار توصیه می شود اما به نظر می آید که مردان نیز باید به فکر تغذیه خود باشند. نتیجه آزمایشی که روی نمونه های آزمایشگاهی انجام شد نشان می دهد، نوزادانی که کمبود اسیدفولیک داشتند، نسبت به بقیه 30درصد بیشتر احتمال زایمان ناقص داشتند این در حالی بود که اسیدفولیک مادران در حد طبیعی بود!!!!!!!!!! این تحقیق محققان را به این سو هدایت کرد که کمبود اسیدفولیک باعث تغییر در خواص شیمیایی دی ان ای اسپرم می شود. منابع خوب اسید فولیک شامل کلم بروکلی، اسفناج، نخود، جگر و برنج قهوه ای است.

رعایت این توصیه به ویژه توسط مردان دچار اضافه وزن که از غذاهای ناسالم استفاده می کنند ضرورت بیشتری دارد زیرا اضافه وزن و مصرف غذاهای چرب در نحوه مصرف اسیدفولیک در بدن تأثیر می گذارد. مصرف آش رشته وماکارونی ونوشابه وشیرینی جات قنادی که الکل بدن را افزایش میدهند نیز با ویتامین d در بدن تداخل ایجاد می کند. بنابراین پدران که در شکل گیری نسل آینده نقش به سزایی دارند، باید در مورد آنچه می خورند، می نوشند و می کشند، دقت بیشتری به خرج دهند.

------------------------------

 

ویتامین ای (Vitamin E) یکی از ویتامین‌های محلول در چربی است(یعنی جوانه گندم که میخوریم بعدش یک ق چ روغن زیتون سرکشیم تا جذب شود). این ویتامین همچون ویتامین ث خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و اثر شیمیایی مخربی که به بافت‌های بدن لطمه می‌زند را از بین می‌برد. ویتامین ای که در سال ۱۹۲۰ (میلادی) کشف گردید و در سال ۱۹۳۶ (میلادی) از جوانه گندم جدا گردید و آلفا توکوفرول نام گرفت، که این نام از کلمه یونانی TOKOS به معنی «تولد کودک» و کلمهٔ PHEREIM به معنی دنیا آوردن گرفته شده است و OL برای نشان دادن ساختار الکلی آن است بعدها دو گونه دیگر به نام بتا و گاما توکوفرول کشف شدند که اثرشان نسبت به آلفا کمتر بود [۱] .این ویتامین در لایه چربی دیواره سلول و داخل سلول قرار می‌گیرد و از تخریب دیواره سلول جلوگیری می‌کند.همچنین ویتامین ای یک نام برای گروهی از مولکول‌ها است که اثراتی شبیه آلفا توکوفرول را دارند.[۲] هرچند ویتامین e مهم ترین عامل برای داشتن سیستم ایمنی قوی و پوست و چشم های سالم است، اما همه فواید و خطرات ویتامین e هنوز خیلی مشخص نیست.[۳]

کمبود این ویتامین باعث افزایش احتمال ابتلا به سرطان و مشکلات قلبی و عروقی و اختلالات تولید مثلی می‌شود.ذخیره این ویتامین در بدن ۱۰ تا ۱۵ سال کفایت می‌کند اما بعد از این مدت (معمولاً کسانی که مشکل هضم چربی دارند به این دوره می‌رسند) اختلالات بینایی، ضعف عضلات، عدم پاسخ گویی به محرک‌های محیطی و عدم توانایی در حفظ تعادل و زخمهای سریع پوستی بروز می‌کند.همچنین این ویتامین در جلوگیری از سقط جنین بسیار موثر است.[۱۳]

منابع حاوی ویتامین ای

این ویتامین تنها در منابع گیاهی و در منابع چربی حیوانی یافت می‌شود.موادی مثل روغن‌های گیاهی مثل روغن آفتاب گردان و زیتون ٬ ذرت و بادام ٬ آجیل تازه(فندق ٬ بادام ٬ گردو ) ٬ اسفناج ٬ کلم پیچ ٬ سویا و سیب زمینی دارای مقادیری از این ویتامین می‌باشند.همچنین روغن جوانه گندم غنی‌ترین ماده غذایی از لحاظ ویتامین ای می‌باشد.در میوه‌هایی مثل هلو و یا مارچوبه نیز به طور نسبی این ویتامین یافت می‌شود.به جز منابع طبیعی ویتامین ای به صورت مصنوعی و به شکل قرص و آمپول نیز در دسترس می‌باشد.میزان نیاز روزانه بدن انسان به این ویتامین ۷ تا ۹ میلی گرم می‌باشد.این دارو اعتیاد آور است.[۱۶][۱۷]

 

میزان ویتامین e در هر 100 گرم از ماده غذایی حدوداً در اندازه زیر است:[۳]

خوراکیهای حاوی ویتامین e    میزان وجود ویتامین e در صد گرم (mg/ 100 g)

روغن جوانه گندم        150 میلی گرم

روغن آفتاب گردان      41 میلی گرم

آجیل های خام 21 میلی گرم

روغن خرما     15 میلی گرم

سبزیجات برگدار و پررنگ از قبیل اسفناج، برگ چغندر        2.5 میلی گرم

آواکادو           2.1 میلی گرم

کیوی   1.5 میلی گرم

کلم بروکلی      1 میلی گرم

گوجه فرنگی    5. میلی گرم

لغو مصوبه ایجاد دانشکده طب سنتی توسط دولت خردمنددکترروحانی

درود خدا بردولت خردمند دکترروحانی

طب سنتی مثل طب دارودرمانی والوپاتیک هیچکدام بیش از 2تا 5%کاربردندارند ولی طب تغذیه که طب انبیاء است کاربردش کامل است

-------------------------------

ایجاد رشته های طب و داروسازی سنتی و تاریخ علوم پزشکی و تأسیس دانشکده طب سنتی در دانشگاه های تیپ (1) از دیگر مصوبات ابلاغی دولت دهم بود.

اما بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به دستگاههای اجرایی، رسما اعلام شده است که   تصمیم نامه های شماره 101001/ت48923ن مورخ 2/ 5/ 1392 و شماره 103331/ت48923ن مورخ 7/ 5/ 1392 درباره ایجاد دانشگاه و توسعه خدمات طب سنتی ایرانی ـ اسلامی و تعیین دستورالعمل صلاحیت علمی خبرگان بدون مدرک دانشگاهی طب سنتی ایران – اسلامی به پیشنهاد وزارت بهداشت و به استناد اصل 138 قانون اساسی لغو می شود.

خوراکی های فیبردار وروغن های ارگانیک (غیرآغشته به موادشیمیائی)که داروی یبوست هستند


یبوست به حالتی گفته می شود که اگر سه بار در روز غذای کامل می خوریم کمتراز سه بار مدفوع داشته باشیم یا اگر دو مرتبه غذای کامل می خوریم کمتراز2مرتبه مدفوع داشته باشیم
خوراکی هایی که داروی یبوست هستند
1- روغن زیتون –بودار
2- روغن بادام
3- روغن کنجد
4- کره گاوی وگوسفندی صبحانه
5- روغن کرچک(ضمنا همه روغن ها سوخت قلب هستند که 30%نیاز روزانه غذائی باید روغن باشد که ازغذاها جذب قلب میشه وبهترکارمیکند ) روغن ها همه گرم وتر هستند
6- نخود (درحدود 100گرم نخود16ونیم گرم فیبرموجوداست یک مرد 35گرم درروز ویک خانم 25گرم فیبرنیازدارد) نخود معمولی گرم وخشک ولی نخود فرنگی سردوتراست
7- مزوّره (عدس با گردو و برگه قیصی) 15ونیم گرم (سردوخشک)مفهومش این است که اگر با برگه قیصی وگردو مصرف نشود برای طبع سردوخشک مثل سم است وکبدش پس میزند ویبوستش بیشتر می شود
8- لوبیاها 10گرم (گرم وتر)
9- باقلا9گرم(سردوتر)
10- نان سبوس دار(گرم وتر )
11- جو پوست کنده (آش جو)سردوتر
12- یک عدد گلابی 5ونیم گرم فیبردارد (گرم وتر )
13- سیب درختی 4ونیم (گرم وخشک )
14- بادام درختی در100گرم 12گرم (گرم وتر )
15- یک بلال 2گرم
16- برنج قهوه ای 3ونیم گرم در100گرمش
17- سبزی خوردن

قبلا موی سرم خیلی پرپشت بود الان ازرشد افتاده چکارکنم ؟

 ایا شام میخوری؟

خیرشام نمیخورم

بازهم خوبه کچل نشدی شام نخوردن سبب کچل شدن وپیری زودرس میشه سعی کن هرشب شام بخور


رکن دهم رعایت بهداشت روان ، شام هرشب بخوریم
پیغمبر:« خوردن شام را وامگذارید هرچند به مشتی خرما باشد زیــــــــرا واگذاشتن آن انسان را پیر می کند » وامیرالمومنین می فرمایند: « شام خوردن پیامبران پس از تاریکی شب بوده است آنرا وا مگذارید چرا که واگذاردن آن ویرانی تن است » وامام صادق می فرماید : اصل خراب البدن ترک العشاء ( شام نخوردن اساس خرابی بدن است (دانش نامه احادیث پزشکی – ص 435) امام معصوم ششم : لا تدعوا العشاء و لو بثلاث لقم بالملح و من ترک العشاء لیلة مات عرق فــــی جسده لایحیی ابـــــدا ( شام خوردن را ترک نکنید و لو به سه لقمه نان نمک (یا آب چربی) باشد و کسی که شام خوردن را حتی یک شب ترک کند رگی از رگهای بدنش می میرد که هرگز زنده نمی شود
خوراکی های کلسیم دار شب مفیدهستند چون کلسیم شب جذب می گردد ومغزاستخوان را پرمیکند مغزاستخوان خون سازاست .طبق آمار رسمی وزارت بهداشت 90%ایرانی ها دچار کمبود کلسیم هستند خوراکی های کلسیم دار مثل پنیر با گردو،کشک باگردو، شیرباخرما،باقلا باخرما، ماست با نعناع یا شیره انگور، کنجد،نخود(نخودبصورت آبگوشت،نخوداب،فلافل ،حمس،شامی که ازآردنخودچی فراهم میشه،کوفته،...)راشب بخوریم، بادام بالاترین کلسیم را دارد ،...

 

برای چربی وشوره موی سرچه پیشنهادوراه حلی دارید ؟


برای چربی وشوره موی سرچه پیشنهادوراه حلی دارید ؟

یک علت آن نوع طبع شما است
اولین راهش نخوردن غذاهائی است که با طبع سازگارنیستند
دومین علت ممکن است یک اختلال روان - تنی باشدبایدخوراکی کاهنده استرس وتقویت کننده اعصاب بیشتربخوریم
طبعم گرم وخشک است ؟
یکی ازعلائم شاخص طبع صفراوی (گرم وخشک )شوره زیاد موی سر است
دهان تلخ مختص طبع گرم وخشک است دیگر طبع ها اینطورنیست
پس سعی کن خوراکی های سرد وتر کنارغذاهایت بخوری مثلا شب ها کاهو استفاده وروزکنار غذا یک استکان آبغوره بخور یا لیموترش تازه کنارغذا بخور، عسل را بدون شربت کردن نخور چون اب سردوتراست عسل گرم وخشک متوازن ومعتدل میشه

مگه چ اتفاقی میفته ماست با برنج بخوریم ؟


مگه چ اتفاقی میفته ماست و برنج ؟

ماست سرد و تر است و برنج هم سرد و تر
پیغمبر کنار سردی گرمی میخورده نه سردی کنارسردی مثلا برنج که میخواسته بخورد قبلش اویشن وسیاه دانه را مخلوط میکرده میسائیده (اسیا)قورت میداده بعد شروع به برنج یا سیب زمینی یا امثالهم میکرده
این ظلم است که کناربرنج که سرداست ماست یا سالاد که سردند بخوریم فردا روی جنین تاثیر میگذارد یک عمر بچه با نواقص مادرزادی درد میکشد وزجر میکشد
دچار بیماری بیش فعالی میشه

دچار بیماری صعب العلاج ام اس میشه

دچار جنون عروقی میشه

دچار تشنج وصرع میشه

دچارآرتروز ومیگرن میشه

توجه ! حرکت جوهر انسانیت


در وجـــود هــــر مــــرد

پسربچه‌ ی چهارساله‌ ی ببین ...

که از تو فقط مهربانی و توجه می‌خواهد.

در آغوشش گیر، نوازشش کن.../زنی با احساسات نارنجی
....
--------------------------------------
نقد/توجه ! توجه !! موج !!! حرکت ، حرکت جوهری !جوهرانسانیت = حرکت
حرکت سبب توجه است، اعم ازحرکت فیزیکی یا حرکت مجازی یا حرکت فانتزی !!
بچه ها تلاش میکنند شلوغ میکنند مورد توجه قرار گیرند
درس وسوال را اگر روی کارت بنویسی جواب را پشتش انقدر برقصانی ! آموخته میشود جزوه حرکت ندارد یادگیری کامل رخ نمیدهد
انسان اگربخواهد فراموش نشه بایدحرکت داشته باشد
مرد دیداری است خانمش را به شکل منظره دلربا می بیند ولی اگرهمین منظره دلربا حرکت نداشته باشد وثابت باشد فراموش میشه
امروزتان ازدیروزتان متفاوت باشد یعنی دیروز زرد پوشیدی امروز سبز بپوش ! هفت روز 7رنگ !! این میشه تازگی داشتن برای شوهر وطراوت وشادابی داشتن خود ، نو بودن ، ووو
چرا خانه تکانی عید داریم ! این حرکت مجازی است روان شناسان جابجا کردن اثاث منزل را سبب طراوت یافتن میدانند
هزارسال کنار نهر اب بنشینیم خسته نمی شویم چون موج دارد
ما زنده به آنیم که آرام نداریم موج که اسودگی ما عدم مااست /اقبال لاهوری
شهیددکترسیدرضا پاکنژاد درکتاب ازدوج مکتب انسان سازی: زن آرایش داشته باشد و(کامل پوشیده نباشد که هووی شوهراست )غذا هم که سوخته باشد شوهرش میگه فدای سرت !! بالعکس کباب برگ هم درست کرده باشد شوهرش غرمیزند وبهانه میگیردکه غذا شوراست !!حالانمک هم ندارد ولی ...