زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

وزیر ارتباطات: کندی تلگرام به خاطر فیلترینگ هوشمند نیست بخاطرقطع فیبرنوری است

وزیر ارتباطات شایعاتی که طی هفته‌های اخیر مطرح شده و بحث کندی تلگرام را به اجرایی شدن فیلترینگ هوشمند مربوط می‌داند، رد کرد.

محمود واعظی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که پیش از این در اخبار اعلام شده بود ۱۱۰ میلیارد تومان برای اجرایی شدن فیلترینگ هوشمند هزینه خواهد شد در شرایطی که کاربران می‌توانند به آسانی با استفاده از فیلترشکن‌های موجود در بازار به سایت‌های مدنظر خود دسترسی داشته باشند، آیا انجام چنین هزینه‌هایی درست به نظر می‌رسد، اظهار کرد: فیلترشکن‌ها در تمام دنیا مورد استفاده قرار گرفته و اغلب آنها در مقاطعی با مشکل مواجه می‌شوند و ما به عنوان دولت استفاده از آنها را به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: اگر کاری انجام می‌شود و عده‌ای از فیلترشکن استفاده می‌کنند، موضوع درستی نیست، اما راهکار مقابله با این موضوع هم اینگونه نیست که هزینه‌ای برای فیلترینگ هوشمند صورت نگیرد. در واقع راهکار درست همان است که اکنون به آن عمل می‌کنیم.

وزیر ارتباطات افزود: اکنون ممکن است مردم سایت‌هایی را مورد استفاده قرار دهند که ضد اخلاقی نبوده و مطالب مفید دارد. حال ممکن است در برخی از این سایت‌ها ۱۰ تا ۱۵ درصد مطلب غیرمفید باشد و به دلیل آن مطالب سایت فیلتر شود. ما با چنین رویکردی مخالفیم.

وی همچنین متذکرشد: اکنون عده‌ای از شبکه‌های اجتماعی استفاده کرده و ممکن است هیچ‌گاه با مطلب غیراخلاقی مواجه نشوند. در عین حال عده‌ای هم ممکن است صفحات خود را آلوده به مطالب غیراخلاقی کنند، در این میان نقش فیلترینگ هوشمند آن است که بدون فیلترشدن کل شبکه‌ها تنها بخش‌های غیرمفید آنها را مسدود می‌کند.

واعظی همچنین یادآور شد: در گذشته سایت‌هایی که فیلتر می‌شدند در مبدا ورودی اینترنت کشور مسدود می‌شد، اما اکنون برای اجرای طرح فیلترینگ هوشمند از شرکت‌های مختلفی که اقدام به ارائه‌ی اینترنت به مشترکان می‌کند خواسته می‌شود فیلترینگ هوشمند را در لایه مصرف ‌کننده انجام دهند. این موضوع باعث می‌شود بحث فیلترینگ سامان‌یافته تر شده و سرعت اینترنت نیز افزایش پیدا کند و رضایت کاربران ارتقاء یابد.

اما وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که در موارد متعدد از سوی کاربران تلگرام اینگونه مطرح می‌شود که کندی‌های اخیر این شبکه به دلیل فیلترینگ هوشمند رخ داده، توضیح داد: اصلا اینگونه نیست برای تامین اینترنت کشور پهنای باند از مسیرهای مختلفی در خارج از کشور تامین می‌شود که گاه ممکن است برخی کشورهای همسایه با مشکلاتی مواجه شوند.

واعظی ادامه داد: زمانی که فیبر نوری از کشور ترکیه گرفته می‌شود قطع شود، این مساله تنها به ایران مربوط نشده و همین مشکلات برای آذربایجان، ارمنستان و گرجستان هم پیش خواهد آمد یا کشورهایی مانند پاکستان و کشورهای عربی از مسیر ایران عبور می‌کنند هم دچار مشکل می‌شوند.

وی همچنین متذکر شد: به عنوان مثال هفته گذشته ۶۰ گیگابیت بر ثانیه از ظرفیت اینترنت خریداری شده ما به مدت ۴۸ ساعت با مشکل مواجه بود و از مدار خارج شد. طبیعی است که این رقم بخش قابل توجهی از ظرفیت ارتباطی کشور را در بر می‌گیرد.

وزیر ارتباطات همچنین عنوان کرد: حال چنین مشکلی قطعا تاثیراتی بر جای می‌گذارد و اینگونه نیست که بگوییم این مساله تنها در مورد تلگرام رخ داده است. چنین مشکلی بر روی تمام شبکه تاثیر می‌گذارد.

واعظی همچنین اظهار کرد: اکنون ما تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا شبکه ارتباطی کشور را به گونه‌ای طراحی کنیم که اگر چنین اتفاقاتی افتاد، مردم خیلی حس نکرده و با مشکل مواجه نشوند.

وی در پایان با اشاره به دورانی که اینترنت کشور تنها از یک مسیر تامین می‌شد، گفت: شاید تا پنج سال پیش اگر یک کابل در خلیج فارس قطع می‌شد، کل ارتباطات افراد برای مدتی قطع می‌شد، اما اکنون ممکن است در صورت ایجاد مشکل در یک مسیر مردم حتی متوجه نشوند که کابلی قطع شده است.

سید حسن هاشمی وزیربهداشت :آمار کشته‌های تصادفات یک فاجعه ملی است

 

 وزیر بهداشت، گفت‌: آمار تصادفات و کشته‌های ناشی از آن در کشورمان به یک فاجعه ملی تبدیل شده است. به گزارش مهر، دکتر سید‌حسن ‌هاشمی‌‌در مراسم اختتامیه پانزدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک، موضوع تصادفات رانندگی را به عنوان مهم‌ترین معضل امروز جامعه مورد آسیب‌شناسی قرار داد و گفت: آسیب‌های اجتماعی به اتفاق تصادفات، معضلات مهم امروز جامعه ما محسوب می‌شوند که اتفاقاً رابطه تنگاتنگی نیز با هم دارند.

وی افزود: ترافیک، موضوعی است که با سلامت جامعه مرتبط است و بر شمردن آمار تصادفات و فوتی‌ها و جراحات ناشی از آن، دردی دوا نمی‌کند و آنقدر گفته شده که تکراری به نظر می‌رسد اما آنچه غیر تکراری و مهم است، موضوع ایمنی ترافیک یا همان ترافیک ایمن است. هاشمی‌با اعلام اینکه آمار تصادفات و کشته‌های ناشی از آن در کشورمان به یک فاجعه ملی تبدیل شده، تأکید کرد: بی توجهی به توانمندسازی مردم از نظر رعایت اخلاق شهروندی و رفتار رانندگی و کم‌توجهی به موضوع حمل و نقل و زیرساخت‌های حمل و نقلی، چه از نظر ساخت و ساز راه‌ها و جاده‌ها و چه از نظر تولید خودرو، به ایجاد این فاجعه ملی دامن زده است. وزیر بهداشت با اشاره به اینکه خجالت می‌کشیم در مجامع بین‌المللی اعلام کنیم سالانه 17 هزار ایرانی در تصادفات کشته می‌شوند و 75 درصد علل مرگ و میر ایرانی‌ها، بیماری‌های غیر واگیر است، اظهار کرد: این رقم با احتساب تصادفات به 90 درصد می‌رسد، در صورتی که 80 درصد این آمار قابل پیشگیری است و همین امر، باعث خجالت ما در محافل جهانی است.

هاشمی ‌با بیان اینکه افرادی که در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند، عموماً مردان جوانی هستند که در سنین مولد قرار دارند، تصریح کرد: در حوزه اجتماعی، وقتی برای نان‌آور خانواده که یک تنه، زندگی خود و 10 سر عائله تحت تکفل خویش را تأمین می‌کند، حادثه غیر‌قابل جبرانی همچون مرگ یا معلولیت اتفاق می‌افتد، برای خانواده وی نیز آینده‌ای غیر‌قابل پیش‌بینی را رقم می‌خورد. وی با تأکید بر اینکه تصادفات رانندگی، اتفاقی است که با آسیب‌هایی همچون شیوع افسردگی و بیماری‌های روحی، از دست دادن شغل و معیشت و گسترش فقر و تنگدستی در ارتباط است، اضافه کرد: وقتی نان‌آور خانواده بر اثر تصادف آسیب می‌بیند، ارتزاق و اساساً زندگی کل اعضای خانواده وی با مشکل جدی رو به رو می‌شود و این مشکلات در جامعه بر کسی پوشیده نیست. وزیر بهداشت با اشاره به این که در حوزه مجروحان و مصدومان تصادفات و درمان آنها، سالانه حداقل دو هزار میلیارد تومان به صورت مستقیم در کشورمان هزینه می‌کنیم، اظهار کرد: این در حالی است که هزینه‌های ناشی از کار‌افتادگی و معلولیت افراد در تصادفات، چندین برابر این عدد و رقم است.

هاشمی‌ با بیان اینکه نتایج این کنفرانس باید به سیاستگذاران و قانونگذاران و نیز دولت که مجری سیاست‌ها و قوانین است بتواند کمک کند، تصریح کرد: امیدوارم چنان جرأت و جسارتی در مسئولان به وجود بیاید که بتوانند برای این درد بزرگ به صورت اساسی، چاره‌اندیشی و به طور ریشه‌ای، چاره‌جویی کند. وی با تأکید بر اینکه اصولاً مشکلات در کشور ما به دو بخش اصلی تقسیم می‌شوند، ‌اضافه کرد: یکی؛ مشکلاتی است که با گذر ایام و به تدریج حل و فصل می‌شود و دیگری؛ مشکلاتی همچون تراکم ترافیک، انبوه تصادفات و آلودگی هواست که نه تنها با گذر زمان حل نمی‌شود، بلکه پیچیده‌تر نیز می‌شود و کشور باید هزینه بیشتری برای آن پرداخت کند.

چه وسیله‌ای زیر پای مردم قرار داده‌ایم که از آنها انتظار داریم تصادف نکنند؟

 وزیر بهداشت با اشاره به اینکه حقوق شهروندی لفظ زیبا و عامه‌پسندی است که باید به آن عینیت ببخشیم و یکی از راهکارها این است که تجربیات بشری را در جهت مقابله با انبوه تصادفات و کشته‌های ناشی از آن به کار بگیریم، اظهار کرد: هر‌چند وضعیت مان نسبت به سال‌های قبل بهتر شده که از این بابت باید از دستگاه‌هایی همچون پلیس راهور و سازمان صدا و سیما تشکر کنیم اما در مقابل، بابت وضعیت نامناسب راه‌ها و جاده‌ها و نیز خودروها نمی‌دانیم باید از چه کسی تشکر کنیم؟!

هاشمی‌با بیان اینکه درست است که در چند سال اخیر در زمینه تلفات تصادفات، سیر نزولی داشته‌ایم اما از نظر ما یک کشته هم زیاد است، تصریح کرد: البته همه بار مسئولیت تصادفات را نباید به گردن مردم بیندازیم، بلکه باید ببینیم چه وسیله نقلیه‌ای زیر پای مردم قرار داده‌ایم که از آنها انتظار داریم تصادف نکنند و خودمان با این همه منابع در اختیارمان، چقدر فرصت‌سوزی کرده‌ایم.

وی در پایان با تأکید بر اینکه باید از قالب حرف و شعار خارج شویم، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که آمار بالای تصادفات به هیچ عنوان قابل قبول نیست و نمره‌ای منفی در کارنامه مسئولان محسوب می‌شود، چرا که کشته شدن هر جوان در تصادفات به منزله سرمایه بزرگی برای کشور است که از دست می‌رود و تا جای ممکن، باید تمام توان خود را به کار بگیریم تا از وقوع آن پیشگیری کنیم.

گرسنگی واقعی عامل خودکشی همزمان ۳ خواهر با گاز

پیغمبر: درخانه ای که خرما نیست اهلش گرسنه اند

خوراکی های پخته بصورت اسیدواردبدن میگرددواملاح معدنی وویتامین های ان ازبین رفته اند لذا تفاله است و فردگرسنه باقی می ماند بالعکس خرما که بصورت زنده مصرف میشود سرشارازانواع موادمعدنی وویتامین ها است املاح بدن را تامین میکند وعقل را زیاد می نماید چون سوخت مغزاست

چند ماهی است که خودکشی در ایران تبدیل به یکی از معضلات مهم شده است که هر بار که خبری درباره آن منتشر می‌شود، افکار عمومی جامعه در یک شوک عمیق فرو می‌رود. بعد از خودکشی‌ها در مترو و خودکشی‌های دانش‌آموزی حالا نوبت به خودکشی همزمان سه خواهر با گاز بود که همه را متعجب و نگران کند. روز گذشته این خبر عجیب در رسانه‌ها منتشر شد: «سه خواهر ۴۵ تا ۵۰ ساله با باز گذاشتن شیر گاز شهری به زندگی‌شان پایان دادند. شامگاه سه‌شنبه ماموران پلیس در جریان تماس مرد جوانی در جریان مرگ سه عضو یک خانواده بر اثر گازگرفتگی در پایتخت قرار گرفتند. ماموران با حضور در محل کشف جسد در یک آپارتمان، با جسد سه خواهر مجرد که بین ۴۵ تا ۵۰ سال سن داشتند رو به رو شدند. با اعلام موضوع به قاضی به گزارش میزان، ایلخانی بازپرس ویژه قتل تهران، دستور تحقیقات در این باره را صادر کرد. بررسی‌های اولیه نشان داد که سه خواهر با باز گذاشتن شیر گاز شهری خودکشی کرده و به زندگی‌شان پایان داده‌اند. با دستور انتقال اجساد به پزشکی قانونی تحقیقات بیشتر در این باره آغاز شد.»

قبح خودکشی در فرهنگ ایرانی

خودکشی یکی از اتفاقاتی است که هر ساله در کشور ما روی می‌دهد، اما امسال خودکشی در کشور ما روایتی متفاوت با سال‌های قبل داشت. امسال روی دادن انواع جدیدی از خودکشی مانند خودکشی در مترو و خودکشی دانش‌آموزان باعث شد که خودکشی بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گیرد و رسانه‌ای شود. فرهنگی ملی و مذهبی ایران یکی از دلایل عمده‌ای است که باعث می‌شود سرانه خودکشی در ایران از آمار جهانی بسیار پایین تر باشد، اما با این وجود با استناد به همین فرهنگ انتظار می‌رود که رقم خودکشی در جامعه ایران از این هم پایین تر بیاید و همین باعث می‌شود شیوه‌های جدید خودکشی در کنار اینکه عجیب هستند، نگرانی‌ها را هم افزایش دهند. در فرهنگ‌هایی مانند فرهنگ چینی و ژاپنی خودکشی مساله قابل قبولی است و حتی در کشور هند رسمی به اسم رسم ساتی وجود دارد که خودکشی زنان هندی بعد از مرگ شوهرانشان است و تا قبل از این بخشی از فرهنگ جامعه بوده است. اما در کشور ما خودکشی همواره یک عمل نکوهش شده بوده است. با این پیشینه فرهنگی باید گفت خودکشی در مترو، خودکشی دانش‌آموزی و یا این قسم از خودکشی‌ها چیزی نیستند که فرهنگ جامعه بتواند آنها را قبول کند. مساله خودکشی در ایران از این جهت حائز اهمیت است که بی توجهی به آن و برنامه نداشتن برای آن باعث می‌شود که قبح این مساله ریخته شود و انواع جدیدی از آن سر بر آوردند و در عین حال آمارها هم افزایش یابند.

خودکشی از نوعی دیگر در ایران

خودکشی یکی از ۱۰ عامل اصلی مرگ و میر در دنیاست. هر ۴۰ ثانیه یک نفر جان خود را به این دلیل از دست می‌دهد. آمار جهانی حاکی از خودکشی ۱۱ تا ۱۲ مورد در هر ۱۰۰هزار نفر است. هر چند آمار خودکشی در کشور ما از سرانه جهانی آن پایین‌تر است و نرخ آن پنج تا شش مورد در هر ۱۰۰هزار نفر است و هر چند نرخ خودکشی در جامعه ایران نصف سرانه جهانی است، اما این آمار خودکشی هم با توجه به تغییراتی که در آن روی داده است جای نگرانی دارد. هنوز سال ۹۴ به پایان نرسیده که خودکشی در مترو رقمی چند برابری به دست آورد به حدی که در یک ماه چهار مورد اقدام به خودکشی در مترو روی داد. خودکشی در مترو از آن دست خودکشی‌های خشن است که رسانه‌ای شدن آن پیامدهای بسیاری را به همراه دارد. اما خودکشی مترو تنها شوکی نبود که به جامعه ایران در این زمینه وارد شد. خودکشی‌های دانش‌آموزی یکی پس از دیگری روی دادند و آمار ۱۳ خودکشی دانش‌آموزی در امسال باعث شد که بسیاری از نهادها خواستار توجه ویژه به این مساله شوند. افکار عمومی جامعه هنوز خودکشی در مترو و خودکشی‌های دانش‌آموزی را هنوز هضم نکرده بود که اخباری مبنی بر خودکشی همزمان سه خواهر باعث شد که دوباره این زخم سر باز کند. به نظر می‌رسد آسیب خودکشی در ایران با صورت‌های جدیدی که پیدا می‌کند نیازمند توجهی جدی است و باید سازمان اجتماعی درباره آن برنامه‌ریزی کنند

http://www.armandaily.ir/fa/Main/Detail/145714/-خودکشی-همزمان-3-خواهر-با-گاز