زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

پس از جراحی مصرف ویتامین ب ۱۲ضروری است

آفتاب یزد:مطالعات اخیر نشان می‌دهد، پس از جراحی کاهش وزن، اشخاصی که این عمل را پشت سر می‌گذارند، باید ویتامین‌های مختلف را طبق تجویز پزشک مصرف کنند.  

پژوهشگران در این مطالعات روی زنی آزمایش کردند که پس از چندین جراحی دچار بیماری کمبود ویتامین شد. این زن 27 ساله مدت سه هفته از سرگیجه، کاهش اشتها و استفراغ رنج می‌برد و به همین دلیل به بیمارستان مراجعه کرده بود.  

وی دو ماه قبل در بیمارستان کالج دانشگاهی لندن تحت عمل بای پس معده‌ای قرار گرفته بود. با توجه به علائم و مشکلاتی که برای این زن پیش آمده است، پژوهشگران در انگلیس اعلام کردند که پس از جراحی بای پس معده، مصرف مکمل‌های ویتامین برای جبران کمبود ویتامین‌هایی که از طریق خوردن غذا وارد بدن شده بودند، امری ضروری و حیاتی است.  

در اثر این جراحی، ذخایر کامل ویتامین در بدن ظرف 18 تا 60 روز به پایان می‌رسد و این کمبود می‌تواند باعث بروز بری بری مرطوب (مشکلات قلبی عروقی) ، بری بری خشک (مشکلات سیستم عصبی) یا انسفالوپاتی ورنیک (یک اختلال عصبی شدید که ویژگی اصلی آن مشکلات در حرکت چشمهاست) شود.

زیتون:جراحی خودش سبب دلشوره و درنتیجه افت قند و فشارخون که نشانه روان _تنی اش سرگیجه است و سایر علام روان تنی درمتن گزارش آمده و عدم جذب ویتامینهای ب می شود که اختلالات عصبی رادرپی دارد. 

ویتامینهای گروه ب دربدن ذخیره نمی شود و هر روز بایدمصرف شود. 

درحالت استرس ویتامین ب جذب نمی شود و باید مصرف شود تا جبران گردد. 

ازغذاهای استراسورنیزپرهیزشود. 

طبق نظرآقای رضامنتظرجراحی سبب ازبین رفتن گلبولهای قرمزخون می گردد و نسبت پلاسما به گلبولهای قرمزرامعکوس می نماید لذا طبع بلغمی شده و بایدازغذاهای حاوی ویتامین ها که اغلب گرم وخشگ هستند استفاده کرد تاسردی بدن درمان شود 

ویتامین ب ۱۲علیه کم خونی کشنده است باید مصرف شود  

خطرات نشستن‌های طولانی مدت را جدی بگیرید

   

                              بسم الله الرحمن الرحیم     

پژوهشگران هشدار دادند، حتی برای کسانی که ورزش می‌کنند نشستن به مدت طولانی عواقب خطرناکی دارد و سبب بروز مشکلات جدی می‌شود. کارشناسان با استناد به تحقیقات اخیر تاکید کردند: بی‌تحرک بودن و یک جا نشستن به مدت طولانی سلامت انسان‌ها را تهدید می‌کند و احتمال ابتلا به بیماری‌های جدی مانند دیابت و بیماری قلبی را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

این خطر حتی برای افرادی که به طور منظم ورزش می‌کنند اما در طول ساعات دیگر دائم می‌نشینند وجود دارد. این تحقیق جدید نشان داده است، احتمال ابتلا به سندرم متابولیک که منجر به بروز دیابت می‌شود به ازای هر یک ساعت نشستن در مقابل تلویزیون برای زنان تا 26 درصد افزایش می‌یابد و فرقی هم نمی‌کند که آنها ورزش کرده باشند یا نه.

پزشکان انستیتو <کارولینسکا> و دانشکده سوئدی علوم سلامت و ورزش خاطرنشان کردند: تنها راه پیشگیری از این خطر، کاهش مدت زمانی است که در طول روز یک جا می‌نشینیم وبی حرکت هستیم. ساده ترین چاره این مشکل هرازگاهی پیاده روی چند دقیقه‌ای در اداره در طول ساعت کار و استفاده‌ از پله‌ها به جای آسانسور است.

دوشنبه,5 بهمن,1388 - شماره : 2835  روزنامه آفتاب یزد

زیتون :

معکوس این نیز درخصوص زنان صادق است یعنی اگر زیاد یک جا بایستند یا پاهایشان آویزان باشد دچار افت فشارخون و خستگی مزمن میگردند

 

 

 

برنامه غذائی حاوی ویتامین ب سدی مقابل امبولیسم یاسکته شدیدمغزی

                                         بسم الله الرحمن الرحیم

تقدیم به دختر گرامی ام حبیبه عزیز و خواهربزرگوارم  یاسمن عزیز

سرما یک تغییر است بپائیمش! بپائیمش! بپائیمش ! 

با شروع نیمه دوم سال که با آغاز پائیز سرما هم پدیدار می گردد به دلیل اینکه سکته مغزی بیشتر بیماری این فصل است و در سرما خون بیشتر غلیظ می گردد رعایت نکاتی ضروری است : 

 

 

ترامبوزمغزی

تشکیل توده های  جامدی از اجزای خون درون یک رگ مغزی که موجب بسته شدن آن و نشانه های عصبی می گردد علامتش ضعف سمت چپ بدن است   

  

 

چنانچه توده مذکور حرکت کند تبدیل به امبولی می شودکه علائمش علاوه بر فلج شدن چپ بدن ، نابینائی و ناشنوائی موقت و اختلال در تکلم است   

 

به برنامه غذائی خود توجه کنیم یعنی طبع خود را بشناسیم وسازگار با کبد غذا مصرف کنیم تا چنانچه طبع سرد داریم ازغذاهای گرم مثل نخود وسیب درختی وهویج ...استفاده کنیم  

  

 درست  اشتباه  

 درست اشتباه  

 

  درست (آویشن)اشتباه(چای)

پشت میزرایانه به جلو خم نشویم به درست نشستن توجه داشته باشیم اگر4ساعت می توانیم بنشینیم به دوساعت اکتفا نمائیم ودربین آن قدم بزنیم  

 

 درست  اشتباه

در برابر افزایش اسید بدن (سرماخوردگی) یا افزایش گلبولهای سفید و کم کاری تیروئید دقت کنیم علائم طبع سرد و خطر سکته مغزی است.

نوسان فشارخون را جدی بگیریم اعم از فشار یا کم خونی بخصوص غلظت خون را

به چند دقیقه پیاده روی درآفتاب بخصوص در زمستان اهتمام ورزیم   

 

از حداکثر توان خود در روز استفاده نـــــــــکنیم تا فردائی شاداب را ر قم زنیم 

اگر طبع سرد داریم در این فصل هرگز وهرگز وهرگز کله پاچه نخوریم   

  

اگراستثناء خوردیم قبلش سیاه دانه آسیا شده بخوریم بعد کله پاچه درغیراینصورت پیش آمدن سکته احتمالش بالا است

حتی المقدور با تاکسی بی سیم بعلت آلودگی صوتی تردد نکنیم   

    اشتباه  درست  

اخبار را به علت آلودگی صوتی و هیجان انگیزبودن نشنویم بلکه از روزنامه یا مجله پی گیری کنیم تا الودگی صوتی آن حذف شود   

 اشتباه   درست    

ازاخبار بد و استرس زا سریع بگذریم و روی آن زوم نکنیم  

حین خواب سرمان کنار بخاری گاسوز نباشد    

اشتباه  درست (سرمخالف بخاری است )  

هرگز از پله زیاد با سرعت پائین نیاییم !!!!!!!!!!!!!!!!!!؟!  

 

 

اعصاب + تغییر= فشار عصبی( سرما یک تغییر است )

سابقه موضوع : 

http://zatun.blogsky.com/1391/07/13/post-34/ 

 

http://zatun.blogsky.com/1391/07/16/post-42/ 

 

http://zatun.blogsky.com/1391/07/30/post-96/

بیماری فشارخون در چه کسانی دیده می‌شود؟

منبع لینک وبلاگ غذا- سیده زهره

فشارخون یکی ازعلائم اصلی حیات است،هنگامی که سرخرگ‌های بزرگ، قابلیت ارتجاع و استحکام طبیعی خود را از دست بدهند و عروق کوچک نیز باریکتر شوند، فشار خون بالا می‌رود.

فشار خون‌ بالا گاهی‌ کشنده‌ بی‌سر و صدا نامیده‌ می‌شود ، زیرا تا مراحل‌ انتهایی‌ اکثرا هیچ‌ علامتی‌ ندارد. به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، فشارخون‌ به طور طبیعی‌ در اثر استرس و فعالیت بدنی بالا می‌رود، اما فردی‌ که‌ دچار بیماری‌ فشارخون‌ بالا است‌، به‌ هنگام‌ استراحت‌ نیز فشار خونش‌ بالاتر از حد طبیعی‌ است.  

بالاترازآرنج بسته میشه شلنگ بطرف کف دست است  

 

بالاتراز آرنج بسته میشه وشلنگ بطرف کف دست

ادامه مطلب ...

افسردگی بعد از سزارین دو برابر زایمان طبیعی است

افسردگی پس اززایمان سندرم(درد بی درمانی) بالینی است

نتیجه یک تحقیق نشان می‌دهد خطر ابتلا به افسردگی پس از زایمان به روش سزارین تقریبا دو برابر افسردگی در زایمان طبیعی است.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی پژوهشکده فناوریهای نوین علوم پزشکی جهاددانشگاهی- ابن‌سینا، نتیجه این تحقیق که با همت مراکز بهداشتی و درمانی تحت پوشش دانشگاه شهید بهشتی انجام شده در جدیدترین شماره فصلنامه علمی، پژوهشی باروری و ناباروری پژوهشکده ابن‌سینا ارایه شده است.

دوره بعد از زایمان زمانی است که بیشترین خطر بروز اختلالات خلقی شامل اندوه، افسردگی و سایکوز(روان پریشی) وجود دارد.

بر اساس این گزارش افسردگی پس از زایمان سندرمی بالینی است که این سندرم ترکیبی از ناخوشی‌های جسمی، روحی و تغییرات رفتاری است که بعضی از زنان، پس از تولد فرزند آن را تجربه می‌کنند.

افسردگی پس از زایمان می‌تواند با کاهش فعالیت‌ها در مادر و اختلال در روابط مادر، کودک و خانواده همراه باشد. ادامه اختلال و عدم تشخیص و درمان به موقع آن منجر به تطابق غیر موثر مادر با کودک، همسر و خانواده و در نتیجه عدم توانایی انجام وظایف مادری و همسری می‌شود.

بر اساس این تحقیق با توجه به اینکه افسردگی پس از زایمان به روش سزارین دو برابر زایمان طبیعی است، باید سزارین را به عنوان یک عامل خطر جدی برای افسردگی پس از زایمان در نظر گرفت.

و همچنین توجه به نوع زایمان و مشاوره مناسب برای انتخاب روش صحیح با توجه به وضعیت مادر و نوزاد و اجتناب از انجام سزارین‌های انتخابی می‌تواند نقش موثری در کاهش افسردگی پس از زایمان و جلوگیری از صرف هزینه‌های فراوان در این زمینه داشته باشد.

زیتون:زنان قدیم واکنون نیززنان عشایربا داغ کردن یک پیاله روغن گوسفندی وخوردن آن پس اززایمان ازافسردگی پیشگیری میکنند یعنی روغن محلی ویتامین ب 12دارد درنتیجه خون سازاست ریشه افسردگی کم خونی است باخوردن روغن مذکورفشارخونشان تنظیم شده وشاداب میگردند امادرزندگی شهری روغن سرخ کردنی ومایع به غذای زائومی ریزند چون ماده شیمیائی است بیشترکم خون میشود واستزس زامی باشد که سبب اختلالات عصبی میگرددوکودکشان نیزمدام باید نزدپزشک ویزیت شود چون ازشیری که روغن سرخ کردنی خورده بوده به او داده است .

برنامه غذائی مدیترانه ای چیه؟که امروزه دنیا آنرا دنبال میکنند

برنامه غذائی مدیترانه ای‌ که دکتر نیکلای اسکارمیز استادیار علوم اعصاب در مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیای آمریکا پ‍ی برد تا 40% مانع فراموشی وآلزایمرمیشه ، مقداری میوه ، سبزی ، گوشت ولبنیات ، روغن زیتون (چربی تک غیراشباع) است [ این با تحقیق آلمانی ها درمورد کم خونی وکمبود ویتامین ب12 همنوا میباشه]  

رابطه منفی سزارین با اخلاق وعاطفه بعلت کم خون شدن بعدازسزارین

                                                   بسم الله الرحمن الرحیم

خواهرم اولین باره که سزارین کرده و یک عمل دیگه هم انجام داده که بچه دار نشود.ولی یک خواهر دیگم و قتی 2 بار سزارین کردفرزندش که یک ساله شد دیگه آنقد این عوض شده بود که زندگی شون تا مرز فرو پاشی رفت و نسبت به فرزند کوچکش خیلی عاطفه نداره و از یک آدم پر انرژی  تبدیل شد به کم انرژی و کم حوصله . بدرود

نویسنده :....

پاسخ:

عزیزی که نسبت به فرزندش علاقه لازم راندارد با دومرتبه سزارین بلغمی شده است یعنی سردوتر،غذاهای سردوتربه کبدش نمی سازد پس می زند وبصورت حساسیت وآلرژی اعصابش راناراحت میکند طبق تحقیقات20ساله  دکتررضامنتظرکسی که دومرتبه سزارین کند 100%بلغمی است وبشدت کم خون می باشد این درتحقیقات دانشمندان دراولین پست های کم خونی است که کم خونی سبب کاهش عاطفه مادری میشه

  [   کم خونی ام الامراض است و«سبب کاهش عاطفه مادری می گردد»(روزنامه آفتاب یزدـ‌ /1/84 به نقل ازایسنا واحد علوم پزشکی‌ دانشگاه تهران، نتیجه بررسی ‌رفتار85 مادربافرزندانشان درآمریکا جنوبی که تازه وضع حمل کرده بودند) کاهش عاطفه، بدرفتاری باطفل رادرپی دارد و«بد رفتاری با طفل باعث ناایمنی اودر سال اول وبدبینی ایشان به جهان تا پایان عمر می شود(روانکاوها)» { ده هفته بعد زایمان، 64 نفر از آن مادران که فقر آهن داشتند روابط صمیمی با فرزندانشان نداشتند اما 21نفر دیگرکه آهن خونشان کافی بود محبت کافی به فرزندشان ابرازمی کردند} 

تازه زایمان کرده ها به علت افت شدید فشار خون تمایل کمتری نسبت به دوره بارداری به طفل دارند وپس از ترمیم عادی می شوند ، بعدازتحقیق درمورد 85 نفردرآمریکای جنوبی ، اینجانب ازچند نفر که تازه زایمان کرده بودند پرسیدم ، حتی یکی‌ازآنها که ده سال بچه دارنمی شد وپس از درمان های مشقت بار که برای بچه دارشدن انجام داده وصاحب فرزند شده بود می گفت تاچند روزبعد زایمان تمایلی به فرزندم نداشتم ،کم کم محبتم کامل شد .حتی برخی گریه می کنند وبرخی دچارامراض عصبی طولانی مدت می شوند وشاید مکرر شنیده باشید که می گویند فلان فرزند م را باردار بودم که دیابت گرفتم ،ازقدیم مراقبت لازم انجام می شده تاآنها دسته گلشان را مانند مادری که درتاریخ 14/6/85 درتهران عزیزپنج روزه اش را کشت، از دست ندهند. *[به بند بعد دقت کنید]

حتی ازبرخی نزدیکانمان پرسیدم بااینکه فرزنداولشان بوده وچقدرهزینه کرده اند تا فرزندارشده اند همینطوربی علاقه به نوزادبوده اند تا بهترکه شده اند علاقه اشان متعادل شده است لذاغذاهای سازگارباطبع بلغمی راکه گرم وخشک هستندانشاالله پی گیرباشند

هر روز صبح ناشتا مویز و هر روز انشاالله شیره انگوریک قاشق شب و یک قاشق صبح را رعایت کنندخون ساز است دیدی قدیمی ها میگن فلانی خوش برخورد و خون گرم است خون واخلاق رابطه مثبت مستقیم دارند اگر بهبود یابند خیلی خوش اخلاق هم هستند آدم کم خون چه زن چه مرد غرغرو ولجبازند حتی باخودشان هم لجبازی میکنند بارعایت غذای سازگار با کبدشان بعد 15روز باید نتیجه اش محسوس باشد و بهبود یافته باشد 

غذاهای ب12 علیه کم خونی کشنده و منحصر(دقت شود)درغذای حیوانی مثل روغن و کره گاو یاگوسفند،گوشت گوسفندنر،جگر،تخم مرغ ،شیروپنیروکشک بشرطی که لبنیات شب استفاده شودرارعایت کنند  اگرگوشت میخوردبصورت کباب شده درمنزل باشد حتی اگرروزی 30گرم استفاده میکنه باید کباب بشه

نخودزیاداستفاده کندخیس بده بعد24ساعت نرم که شدبخوره

شربت عسل داروی اول اوست

پوست گلگون نشانه سلامتی است

بسم الله الرحمن الرحیم

 دانـشـمـنـدان اسـکـاتـلـندی اعلام کردند: چهره گلگون نشانه سلامتی است. 

به گزارش پایگاه اینترنتی لس آنجلس تایمز، بر اساس یافته محققان دانشگاه سن اندرو ‌اسکاتلند، رنگ پوست چهره با میزان اکسیژن ارتباط دارد.  

یافته محققان اسکاتلندی حاکی از آن است که رنگ پوستی که خون پر اکسیژن دارد قرمز روشن و پوستی که اکسیژن ‌کم دارد قرمز متمایل به آبی است.  

‌همچنین محققان اسکاتلندی در یک بررسی، از چند نفر خواستند که با استفاده از گرافیک رایانه‌ای، چهره یک  فرد سالم ‌را بکشند که همه آنها از رنگ قرمز روشن برای رنگ چهره سالم استفاده کردند.‌ 

پوست دارای رگ‌های خونی اســـــت کـــــه خـــــون اکـــســیــــژن دار را بــــه ســلــــول‌هــــا می‌رساند.‌پوست صورت کسانی که از لحاظ جسمی سالم هستند از رگ‌های خونی بیشتری تشکیل شده است و درمقایسه با ‌افراد ناسالم و سیگاری راحت تر قرمز می شود. 

 اگر می خواهید سالم‌تر به نظر برسید، ورزش کنید زیرا ورزش، گردش خون را افزایش می دهد همچنین ترک سیگار ‌باعث سالم تر شدن ریه ها و درنتیجه سرخ شدن چهره می شود.روزنامه آفتاب یزد پنج شنبه,20 فروردین,1388 - شماره : 2598

گردو فشارخون و تنیدگی را کاهش می دهدکنارهرغذا یک عدد مصرف کنیم

بسم الله الرحمن الرحیم

خبرخونه:بر اساس یافته‌های یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا رژیم غذایی غنی از گردو و روغن گردو ممکن است بدن انسان را برای مقابله بهتر با استرس آماده کند.مطالعات قبلی نشان می‌دهد امگا 3 و اسیدهای چرب مانند اسیدآلفالینولنیک موجود در گردو و بذر کتان می‌تواند لیپوپروتئین‌های تراکم پایین (ldl) یا کلسترول بد، پروتئین واکنشی c و علائم التهاب را کاهش دهد.

پروفسور «شیلا وست» استادیار بهداشت رفتارهای زیستی، گفت: افرادی که پاسخ بیولوژیکی مبالغه‌آمیز به استرس نشان می‌دهند بیشتر در معرض خطر بیماری قلبی هستند؛ هدف ما این بود که بدانیم آیا امگا 3 و اسیدهای چرب گیاهی پاسخ‌های قلبی و عروقی به استرس را کاهش می‌دهند یا خیر.  

 

 

به گزارش خبرگزاری شینهوا، محقققان 22 فرد میانسال سالم با کلسترول بالا را مورد مطالعه قرار دادند و تمام وعده‌های غذایی و میان وعده‌ها برای سه دوره رژیم غذایی 6 هفته‌ای فراهم شده بود؛ آنها دریافتند که رژیم غذایی شامل گردو و روغن گردو فشارخون عادی و فشارخون، استرس را کاهش می‌دهد.

شرکت کنندگان در هنگام کارهایی استرس‌زا مثل سخنرانی یا فرو بردن پا در آب سرد مورد آزمایش قرار گرفتند ضمن اینکه افزودن روغن بذر کتان به این رژیم غذایی شامل گردو موجب کاهش بیشتر فشار خون نشد که این یافته‌ها در شماره جاری مجله دانشکده تغذیه آمریکایی انتشار یافت.

پروفسور «وست» افزود: این نخستین تحقیقی است که نشان می‌دهد گردو و روغن گردو فشارخون را در حالت استرس کاهش می‌دهد. این یافته مهم است زیرا ما در زندگی روزمره نمی‌توانیم از عوامل استرس‌زا اجتناب کنیم؛ تغییر رژیم غذایی به بدن انسان کمک می‌کند که در هنگام استرس واکنش بهتری نشان دهد.

گروهی از شرکت کنندگان تحت آزمایش اولتراسوند عروق قرار گرفتند تا میزان اتساع عروقشان اندازه‌گیری شود؛ نتایج نشان داد که افزودن روغن بذر کتان به رژیم غذایی شامل گردو موجب سلامت بیشتر عروق می‌شود همچنین با خاصیت ضدالتهابی خود موجب کاهش پروتئین واکنشی c و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی خواهد شد.

گردو منبع غنی فیبر، آنتی اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب غیراشباع مخصوصاً اسیدآلفالینولنیک و اسید چرب امگا 3 است که این ترکیبات تأثیرات مثبتی بر فشارخون دارد؛ روغن بذر کتان نسبت به روغن گردو منبع غنی‌تری از اسیدهای چرب امگا 3 است اما این یافته‌ها مشخص نکرد که آیا روغن بذر کتان به تنهایی می‌تواند موجب کاهش پاسخ قلبی و عروقی به استرس شود یا خیر.17/7/89 

سابقه موضوع :

 

http://zatun.blogsky.com/pages/11/ 

http://zatun.blogsky.com/1391/07/23/post-76/

- طلا بدست وگردن داشتن عامل درمانی کم خونی بانوان

                                                     بسم الله الرحمن الرحیم

پزشکان میگویند« کم خونی ریشه همه بیماری هامی باشد» ومنشأتنیدگی است کمبود یون آهن در بدن بعلت دوره ماهانه ، زایمان،جراحی سبب افت فشارخون می شود در اسلام طلا برای مردان حرام ولی برای زنان لازم است شاید یک علتش این باشدکه یون طلا بامرطوب شدن دست حل شده و از طریق پوست جذب بدن می شود و یون مورد نیازبدن را تأمین می نماید   

 

چنانچه خانم هایک قطعه طلای خود را مرتب داخل غذا بیندازند و پس از پختن غذا بردارند آن غذا غنی از یون آهن است که کم خونی را بر طرف می کند (این فرازنظرحسین روازاده می باشد) مردان اغلب کم خون نشده بلکه دچار فشار می شوند لذا طلا برای آنهاحرام است.   علت اینکه وقتی کسی می ترسد آب طلا به او می دهیم این است که ترس و استرس سبب گشادی رگ ها و افت فشار خون او می شود آب طلا میدهند تا فشار تنظیم شود