زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

روش پیشگیری از آنفولا نزا و غلبه ویروس وباکتری وقارچ

ویروس دربدن افرادوحیواناتی که زنده خوری می کنند وپخته نمی خورندغلبه ندارد کما اینکه دربدن شامپانزده ها ویروس ایدزبوده اما بیماری ایدز نبوده است درایام سرما که غلبه ویروس دربدن هست به روش پیغمبرمراجعه کنیم وپخته نخوریم ویروس خنثی میشود

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان «موج سنگین آنفلوآنزایی را در ظرف ماه‌ها و هفته‌های گذشته شاهد بودیم»، شروع موج دوم آنفلوآنزا طی هفته‌های آینده در کشور را دور از انتظار ندانست.

به گزارش وزارت بهداشت، محمدمهدی گویا با بیان «موج سنگین آنفلوآنزایی را در ظرف ماه‌ها و هفته‌های گذشته شاهد بودیم»، اظهار داشت: طی هفته‌های گذشته با ویروس آنفلوآنزای نوع H١N١ مواجه بودیم که با توجه به این‌که این نوع ویروس بین ویروس‌های آنفلوآنزای فصلی از شدت بیشتری برخوردار است، برای خانم‌های باردار و گروه‌های پرخطر، عارضه بیشتری را ایجاد می‌کند، بنابراین دریافت واکسن آنفلوآنزا برای این افراد ضروری است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اضافه کرد: با تلاش‌های بسیار انجام‌شده درکشور برای تشخیص بیماری آنفلوآنزا، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که ایران به‌دلیل تشخیص به‌موقع بیماری آنفلوآنزا در سطح کشور، رتبه دوم را بعد از کانادا بین کشورهای دنیا دارد.

گویا با ابراز «درحال حاضر یک آزمایشگاه مرکزی و ١٣ آزمایشگاه قطب درکشور فعال هستند»، گفت: تشخیص و اطلاع‌رسانی به‌موقع بیماری به تصمیم‌گیری‌های پزشک و تجویز درمان دارویی برای مبتلایان به این بیماری کمک بسیاری می‌کند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درعین حال شروع موج دوم آنفلوآنزا طی هفته‌های آینده درکشور را دور از انتظار ندانست و گفت: اگر شاهد همه‌گیری موج دوم آنفلوآنزا باشیم، شدت و بیماری‌زایی آن خفیف‌تر از موج اول خواهد بود و تعداد کمتری به آن مبتلا خواهند شد.

گویا عنوان کرد: باید آمادگی‌مان را برای مواجهه با این بیماری حفظ کنیم و مردم نیز همچنان توصیه‌های بهداشتی و نکات بهداشت فردی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری را رعایت کنند. به‌ محض این‌که تغییری در وضع فعلی بیماری آنفلوآنزا مشاهده کردیم، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.