زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

سال گذشته 400پیوند جگر درایران انجام شده که از مرگ مغزی هاگرفته شده

سید علی ملک حسینی پدرپیوندکبد : در حال حاضر وضعیت پیوند عضو بویژه پیوند کبد در شیراز مطلوب است. قدرت ایران در پیوند کبد بی نظیر است و شیراز هم جزو بهترین مراکز پیوند کبد منطقه است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: سال گذشته بیش از ۴۰۰ عمل پیوند کبد انجام شد. تاکنون که هنوز به نیمه سال نرسیده‌ایم، از آمار ۲۰۰ پیوند کبد فراتر رفته‌ایم.

پدر پیوند کبد ایران در ادامه به وضعیت نابسامان فروش کلیه در کشور اشاره کرد و گفت: پدیده “کلیه فروشی” حیثیت ما را در سطح جهان خدشه‌دار کرده است. این در حالیست که فروش کلیه در همه جای دنیا ممنوع است.

به گفته ملک حسینی، تهران بالاترین آمار مربوط به “کلیه فروشی” را به خود اختصاص داده است، پس از آن استان اصفهان و شهرهای دیگر قرار دارند.

وی افزود: این اتفاق روزانه در ایران رخ می دهد و علی‌رغم اینکه شمار افراد مرگ مغزی در ایران، از سایر کشورهای منطقه بیشتر است، اما متاسفانه هنوز پیوند عضو از مرگ مغزی آمار بالایی ندارد.

رییس بخش پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: خوشبختانه در شیراز، حدود چهار سال است که پیوندهای کلیه‌مان از مرگ مغزی انجام می شود.

غفلت وفراموشی بیماری روانی است

حکایت شیرین سقراط
روزی سقراط حکیم مردی را دید که خیلی ناراحت و بود.

علت ناراحتی اش را پرسید. شخص پاسخ داد :

در راه که می آمدم یکی از آشنایان را دیدم. سلام کردم جواب نداد و با بی اعتنایی و خودخواهی گذشت و رفت و من از این طرز رفتار او خیلی رنجیدم.

سقراط گفت : چرا رنجیدی ؟

مرد با تعجب گفت: خوب معلوم است که چنین رفتاری ناراحت کننده است.

سقراط پرسید : اگر در راه کسی را می دیدی که به زمین افتاده و از درد به خود می پیچد.

آیا از دست او دلخور و رنجیده می شدی ؟

مرد گفت : مسلم است که هرگز دلخور نمی شدم. آدم از بیمار بودن کسی دلخور نمی شود.

سقراط پرسید: به جای دلخوری چه احساسی می یافتی و چه می کردی؟

مرد جواب داد : احساس دلسوزی و شفقت و سعی می کردم طبیب یا دارویی به او برسانم.

سقراط گفت : همه این کارها را به خاطر آن می کردی که او را بیمار می دانستی،‌آیا کسی که رفتارش نا درست است، روانش بیمار نیست ؟

بیماری فکری و روان نامش "غفلت" است. و باید به جای دلخوری و رنجش نسبت به کسی که بدی می کند و غافل است دل سوزاند و کمک کرد.

پس از دست هیچ کس دلخور مشو و کینه به دل مگیر.

بدان که هر وقت کسی بدی می کند در آن لحظه بیمار است.
http://z1raha.blogfa.com/

درمان خوراکی بواسیر

 برای درمان بواسیر چه باید کرد؟

 تعداد قابل توجهی از مردم از بیماری بواسیر رنج می برند

 این بیماری بر اثر تورم رگهای مقعد ایجاد می شود و بر دو نوع است:

1- بواسیر داخلی: وقتی ورم در قسمت داخلی مجرای مقعد بوجود بیاید وقابل احساس باشد .

2- بواسیر خارجی: خارج از مقعد بوجود آمده وقابل مشاهده می باشد.

در بواسیر داخلی خون تیره از بدن دفع می شود در صورتیکه در بواسیر خارجی ، خون دفع نمی شود و اگر هم دفع شود بسیار اندک می باشد، اما بسیار دردناک است. یبوست و بیرون آمدن مدفوع با فشار منجر به پاره شدن رگها شده و ایجاد خونریزی داخلی یا خارجی می کند که بستگی به محل پارگی رگ دارد.

اطلاعات بسیاری در مورد بواسیر، به دلیل زیاد بودن این بیماری ،در اینترنت موجود است اما با وجود این اطلاعات، اشتباهات بسیاری در این مورد وجود دارد و آنها به این دلیل است که بسیاری از افراد خجالت میکشند در مورد این مشکل صحبت کنند واین بیماری را از ویژگی های طبیعی بدن خود میدانند. واقعیت این است که این بیماری بسیار عادی است و اگر به روش صحیح درمان شود تا ابد شخص از این بیماری مصون میماند. چیزی مثل عفونت بواسیروجودندارد . دربسیاری ازموارد این بیماری به دلیل نامناسب بودن رژیم غذایی که فاقد فیبربوده و پرچربند، بوجود می آید.

علائم بواسیر:
درمان و معالجه به هم مربوطند و فهمیدن دلیل بروز این بیماری دردرمان آن دارای اهمیت است. به غیر از عامل رژیم غذایی، عوامل مختلفی باعث بوجود آمدن این بیماری میشوند. فشار آوردن به رگهایی که درمقعد وجود دارند و زور زدن به هنگام دفع، باعث تورم رگها و بوجود آمدن این بیماری است. چاقی به پیشرفت این بیماری کمک میکند ،به همین دلیل بروز این بیماری دردوره بارداری غیر عادی نیست. درمانهای ساده خانگی دردرمان این بیماری میتواند مؤثر باشد. به طور مثال تغییر در رژیم غذایی و نحوه زندگی کردن راهی برای درمان این بیماری است.

کوتاهی کردن دردرمان این بیماری باعث میشود که شخص مجددا دچار بواسیر شود وشرایط او بدتر گردد .درمواردی مثل داشتن سرطان روده، شرایط ایجاب میکند که این بیماری معالجه گردد که در این صورت درمان سنتی خانگی نه تنها به خاطر مفید بودن آن بلکه به خاطر سالم بودن آن، ترجیح دارد.

یبوست نه تنها یکی از عوامل این بیماریست بلکه باعث میشود مجرای مدفوع درحین دفع دردناک شود. در چنین شرایطی باید غذاهای ملین وداروهای ضد یبوست استفاده کرد وباید به خاطر داشته باشید که استفاده زیاد ازاین داروها میتواند خطرناک باشد . زیرا روده عادت میکند و بدون خوردن این مواد نمیتواند کارخود را انجام دهد. لبنیات یکی از بهترین مواد ملین می باشد. رژیم غذایی سرشار از فیبر ونوشیدن آب به مقدار کافی از ایجاد یبوست جلوگیری میکند.

احساس درد و دیدن خون در مدفوع
تشخیص این بیمای ساده است. بیشترین نشانه بارز آن حس درد درقسمت روده هنگام مدفوع کردن میباشد. خون آمدن، درد، حس خارش نشانه های دیگر می باشد و این علائم در اشخاص، متفاوت است بنابراین تشخیص قطعی این بیماری مهم است .

دلایل بوجود آمدن بواسیر:
یبوستهای سخت ، بی نظمی کار روده
اولین علت بروز این بیماری یبوستهای سخت و اختلال در کار روده میباشد. تلاش برای تخلیه مدفوع وفشار بر رگهای اطراف مقعد باعث این بیماری میباشد و در شرایطی بر کبد و روده فوقانی تأثیر میگذارد.

عوامل دیگر
زیاد نشستن و ایستادن زیاد ، کارشدید،چاقی ، ضعیف بودن بافتهای بدن ، بحران روحی وعوامل وراثتی ازعواملی هستند که در ایجاد بیماری مؤثر میباشند. 

http://hyperclubz.com/main/Club.aspx?qClub=golestan&qCat=home-healthy-gr7&qId=5864
------------------------------------ 

۱- روغن زیتون بودار (هم خورده شودهم به موضع مالیده شود ) 

2- شربت عسل (هم خورده شود هم موضع با آب عسل شتشوداده شود ی ق دریک لیترآب )  

اگرشقاق رخ داده فقط عسل روی آن مالیده بشه

3-خوردن خوراکی های فیبردار مثل سبزی خوردن ، حبوبات (نخود - لوبیا...) ... [میشه نخودراخیس دادپس از24ساعت نرم میشه بعنوان سالاد یا دسرخورد]

4- شبها کاهو خوردن    

5- نان سبوس دار مثل نان جو وسنگک وبربری استفاده کردن   

6- ازسردی زیادخوردن پرهیزکردن مثلانبایدکنار غذا ماست خورد یا نباید چای زیاداستفاده کرد بلکه باید ازاب سیب وهویج وامثالهم که گرم هستند بیشتراستفاده شود  

7- نمک چشیدن قبل وبعد غذا وتا 2ساعت ونیم بعد غذا هیچ نخوردن وهمچنین بعدغذا چنددقیقه درازکشیدن وپای راست را روی چپ انداختن  

8- ازخوراکی های استرس دار اجتناب کردن  

9-

خواص لیموترش

  

 

جالب ترین خاصیت آن اثرش برروی کیست ها و تومورهاست . ثابت شده است که این گیاه درمان گر همه انواع سرطان است.همجنین بعنوان یک ضد قارچ و عفونت ها و کرم ها محسوب می شود . فشار خون بالا را تنظیم می کند و و ضد افسردگی است و با استرس و اختلالات عصبی مبارزه می کند. منبع چنین اطلاعاتی بسیارجالب است ، یکی از بزرگترین تولید کننده های دارو در دنیا . این کارخانه بزرگ دارویی فاش ساخته است که آزمایشات آزمایشگاهی که ازسال 1970 انجام شده است نشان می دهد که لیمو ترش سلول های سرطانی را در 12 نوع سرطان ازجمله سرطان روده ، سینه ، پروستات ، ریه و پانکراس نابود می کند.

مطلب مرتبط  

مطلب مرتبط2 

سپاس ازفرسینده این میل کتایون خانم 

اسلام دراروپا ومسلمان درخاورمیانه !زیرمیزی چیه!!


پروفسور توفیق موسیوند، چوپان نوجوانی که قلب مصنوعی را اختراع کرد

http://www.persian-star.org/

برای پسربچه‌ای که تا چهارده‌سالگی چوپانی می‌کرده و حتی بعد از مهاجرت نیز شب‌ها را به ظرف شستن می‌گذرانده چه سرنوشتی را پیش‌بینی می‌کنید؟ خیلی بعید است که او را یکی از برترین مخترعین و جراحان قلب جهان تصور کنید. پروفسور توفیق موسیوند که در خارج از ایران Tofy Mussivand  نامیده می‌شود، در روستای ورکانه استان همدان چشم به جهان گشود. او که در دوران کودکی و نوجوانی مجبور به چوپانی بود شب‌های تابستان که روی پشت‌بام دراز می‌کشید، مدت‌ها به آسمان و ستارگانی که به او چشمک می‌زدند خیره می‌شد، به دلایل آفرینش جهان فکر می‌کرد و از خود می‌پرسید: «هدف و منظور از خلقت این نقاط نورانی و زیبا چیست؟ من چه کسی هستم و در کجای این دنیای بزرگ ایستاده‌ام؟».
‌این‌که چنین سوالاتی از ذهن یک کودک چوپان بگذرد به‌ نظر عجیب می‌رسد ولی دکتر موسیوند از همان کودکی نیز مشتاق خواندن و یادگیری چیزهای جدید بود و همین ویژگی به او کمک کرد که از محیط روستا خارج شده و ابتدا به دانشگاه تهران و سپس با بورسیه‌ای که به دست آورد به دانشگاه آلبرتا کانادا برسد. البته او کسی نیست که گذشته خود را انکار کرده یا از آن احساس پشیمانی کند، به همین دلیل وقتی برای همایش بین‌المللی بوعلی‌سینا بعد از 37 سال به ایران سفر می‌کند چنین می‌گوید: » آمده‌ام تا سرى به زادگاهم، ورکانه، بزنم و گله گوسفندها را ببینم و به آسمان صاف و پرستاره خیره بشوم و یک بار دیگر به سال‌هاى دور کودکى‌ام بازگردم و آن نقطه عزیمتى را بیابم که هرگز فراموشش نکرده و نمى‌کنم. راستش من با یادکودکى آرامش پیدا مى‌کنم. آنجا هم همیشه دنبال خاطراتى بوده‌ام که در دنیاى مدرن و پیچیده به من آرامش بدهد که آن‌ها را در چوپانى و همان شب‌هاى مهتابى مى‌یافتم. چوپانى انسان را به اصل خود و خدا و طبیعت نزدیک مى‌کند».
او سال‌های ابتدایی در کانادا را به یادگیری زبان، تحصیل در طول روز و کار طاقت‌فرسا در شب به عنوان یک ظرف‌شوی گذراند تا توانست از دانشگاه در رشته‌های مدیریت و مهندسی مکانیک فارغ‌التحصیل شودسپس با خانمی کانادایی به نام دیکسی لی ازدواج کرد. در دهه 1970 سمت‌های متعددی را به عنوان یک مهندس برعهده داشت تا زیربنای یک آلبرتای جدید را پی‌ریزی کند. بعد از نقل مکان با همسر و دو پسرش به کلیولند در اوهایو بود که دوباره سوالات مربوط به رمز و راز جهان به سراغش آمده و او را به بازگشت به دانشگاه و تحصیل علوم پزشکی در دانشگاه آکرون و کالج پزشکی شمال‌ شرقی دانشگاه اوهایو مشتاق کرد. در این زمان بود که تلفیق علوم مهندسی و پزشکی به او کمک کرد تا به دانش نوینی در زمینه اعضای مصنوعی دست یافته و بتواند بعد از مدتی قلب مصنوعی انسان را اختراع کند. بعد از سه سال کار در کلینیک کلیولند، دکتر ویلبرت کئون از انستیتو قلب اوتاوا از او درخواست کرد تا سرپرستی تیم قلب مصنوعی انستیتو را برعهده بگیرد. آنجا بود که چوپان سابق توانست فن‌آوری قلب مصنوعی خود را گسترش داده و آن را به استانداردی برای آینده تبدیل کند.
از آن به بعد بود که شهرت وی عالم‌گیر شد و وی ریاست بسیاری از هیئت‌های علمی و تخصصی و سمت استادی رشته‌های جراحی و مهندسی دردانشگاه‌های اوتاوا و کارلتون را برعهده گرفت. فعالیت‌های تحقیقاتی او باعث به وجود آمدن سالی 1000 شغل در کانادا و سرریز شدن بیش از 200 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در طی ده سال شده است.
دکتر موسیوند اختراعات بسیاری را به ثبت رسانده است که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از: قلب مصنوعی کنترل از راه دور که پس از قرار گرفتن در بدن بیمار می‌توان از طریق ماهواره، اینترنت و تلفن از وضعیت آن و همچنین وضعیت سلامت بیمار آگاه شد و امکان ارسال برق به آن بدون ایجادسوراخی در بدن، از طریق سیستم الکترومغناطیسی فراهم است. ثبت اطلاعات ژنتیکی به وسیله استفاده از اثر انگشت بدون نیاز به خونگیری و تنها از طریق انگشت‌نگاری و ساخت زیرپیراهنی که می‌تواند فشار خون و کارکرد قلب را در کسانی که قلبشان خوب کار نمی‌کند، کنترل کند از دیگر اختراعات این دانشمند ایرانی است.
از تمامی این افتخارات و اختراعات که بگذریم داستان زیباترین هدیه‌ای که پرفسور موسیوند دریافت کرده نیز بسیار خواندنی است. او این داستان را چنین نقل می‌کند: «طبق قوانین مرسوم کانادا هدیه دادن به پزشکان و هدیه گرفتن از آن‌ها ممنوع است. یک روز دیدم شخصى از شبکه‌ای کانادایی به دفتر کارم در بیمارستان اوتاوا آمد و بسته‌اى را جلوى من گذاشت که از گرفتنش امتناع کردم. آن شخص خیلى اصرار داشت و همین باعث شد که بسته را باز کنم. هفت حلقه فیلم از همدان و زادگاهم روستاى ورکانه بود که خودشان تهیه کرده بودند. گریه‌ام گرفت و به این فکر کردم که چطور براى یک شبکه کانادایى این قدر زادگاه من و آن خانه محقر سنگى اهمیت داشته که هزاران کیلومتر را طى کنند و از آن فیلم بسازند. آن‌ها این کار را کرده بودند که بدانند واقعا من یک چوپان در دره‌هاى کوه الوند بوده‌ام و این به جرئت مهم‌ترین هدیه زندگى من بود».
دکتر موسیوند رسالت خود را چنین شرح می‌دهد و چه خوب بود که تمامی دانشمندان و پزشکان چنین رسالتی را بر دوش خود نیز می‌دیدند: «برای من آنچه مهم است خدمت به بشر است نه تنها به مردم کشورم بلکه به مردم تمام دنیا. در واقع جز این نیز نباید باشد، رسالت من به عنوان یک پزشک، کمک به بیماران، تعلیم و تربیت پزشکان دیگر و این بار ابداعات و اکتشافاتی است که بتواند به نوعی به بشر کمک کند»
باتشکرازفرستنده این میل سمانه خانم

درمان قولنج ودردهای عضلانی کودکان با خوراکی های گرم وخشک

بابونه :  

چاپ فرستادن به ایمیل

 دکتر" کتی کمپر" نویسنده کتاب جامع اطفال می گوید : بابونه باعث آرام شدن اسپاسم های ( دردهای )  گوارشی می شود  و حالت آرامش ایجاد می کند . در حقیقت برخی از تحقیقات نشان می دهد ماده شیمیایی در بابونه وجود دارد که به صورت یک مسکن ملایم  روی مغز اثر می کند .  اما بدون اثرات جانبی است و خطری برای کودک ندارد . بابونه را به صورت چای برای پنج دقیقه دم کنید و بعد در دمای اتاق سرد کنید و سپس حدود 30 سی سی آنرا در شیشه شیر بچه بریزید .   

http://healthybaby.mihanblog.com/post/48 

مطلب مرتبط: 

بابونه مقوی معده  

چاپ فرستادن به ایمیل

گوشت گاو بلا وبیماری زا است ولی روغنش شفاء وشیرش رااگرشب بخوریم غذا است

تا چند سال پیش در بین مدیران دولتی دامپزشکی رقابت شدیدی برای اعزام به‌عنوان ناظر واردات گوشت به خارج وجود داشت. آنها سال‌ها در نوبت انتظار می‌ماندند تا بلکه بخت یاری‌شان کند و ماموریت خارج از کشور را در کارنامه کاری خود ثبت کنند. اما حالا به لطف واردات لجام‌گسیخته حتی کارشناسان شهر‌های دورافتاده هم هریک چندین بار به کشور‌های مختلف سفر کرده‌اند تا ناظر سلامت محموله‌های گوشت وارداتی باشند.

به نوشته شرق، واردات گوشت قرمز این روزها به رکورد روزانه ۳۰۰هزاردلار رسیده است. به عبارت ساده‌تر هر روز یک‌میلیارد‌تومان سرمایه کشور به جای آنکه در زیرساخت‌های دامپروری هزینه شود به جیب دلالان خارجی واریز می‌شود. میزان واردات گوشت در سال‌های اخیر روند افزایشی شدیدی داشته و طی هشت‌سال ۲۰برابر شده است.

در سال ۸۴ تنها چهار‌میلیون‌دلار گوشت به کشور وارد شد. در حالی‌که این میزان واردات در سال ۹۱ به عدد قابل توجه ۸۵‌میلیون‌دلار رسیده است. این حجم واردات تنها مربوط به لاشه‌های یخ‌زده است و باید به آن واردات دام زنده را هم اضافه کرد. هرچند در سال ۸۴ دام زنده‌ای به کشور وارد نشده بود اما در سال‌های پس از آن، این روش هم به راهکارهای تنظیم بازار اضافه شد.

گاوهای پیر‌و مریض هندی و پاکستانی نه‌تنها به‌طور مستقیم ارز کشور را بلعیدند، بلکه سوغاتی‌های مرگباری همچون سویه جدید تب برفکی را هم با خود به ارمغان آوردند.
همان مثال معروف یک تیر و دو نشان در اینجا به‌کار واردکنندگان دام زنده آمد. هم لاشه ارزان هندی به بازار فرستادند تا در میدان رقابت، کمر دامدار ایرانی شکسته شود و هم بیماری‌ای به جان دام‌ها انداختند که دیگر رمقی برای بلندشدن نداشته باشند.

هرچند دولت دهم و زیرمجموعه‌اش در حوزه دامپروری از ارایه هرنوع اطلاعاتی خودداری می‌کنند، اما آمارهای غیررسمی حکایت از تعطیلی نزدیک به نیمی از دامداری‌های صنعتی کشور دارد. نکته قابل توجه اما آن است که در سال‌های دولت احمدی‌نژاد مسوولان این حوزه بر نزدیک‌بودن کشور به خودکفایی در تولید گوشت تاکید کرده و در یک‌سال گذشته خبرهای عجیبی از بی‌نیاز‌شدن به واردات گوشت را اعلام می‌کردند. با وجود تمام ادعاهای مسوولان دولت نهم و دهم اما بررسی وضعیت بخش دامپروری کشور از واقعیت دیگری حکایت دارد.

آمارهای تولید در دولت وارونه شد
مهران برادران‌نصیری، کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس که تحقیقات گسترده‌ای در بخش دامپروری داشته است، تاکید می‌کند: مطالعات نشان می‌دهد برخی آمارهای تولید اعلامی وزارت جهادکشاورزی از اشکالات اساسی برخوردار است. سیاست‌های تنظیم بازار مواد پروتئینی نشان می‌دهد بازار متکی به واردات بوده و ورود محصولات دامی خارجی نوسانات شدید تولید و قیمت خوراک دام و فرآورده‌های دامی را به‌همراه آورده است.
در جداول ارایه‌شده از سوی دستگاه‌های متولی، آمارهای تولید بی‌توجه به شرایط محیطی اعم از شرایط اقلیمی و بازار، روند افزایشی داشته است. آثار زیانبار خشکسالی سال ۱۳۸۷ بر اقتصاد ملی اگرچه از طریق هزینه‌کردن دلارهای نفتی و واردات محصولات کشاورزی و تنظیم بازار در مرحله فراموشی است اما تبعات آن بر دوش بخش عظیمی از تولیدکنندگان کشاورزی به‌خصوص دامداران کشور هنوز سنگینی کرده و اقتصادمان هنوز از تکانه‌های ناشی از این بحران در رنج است.
محسن صمدی دیگر کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس نیز می‌گوید: خشکسالی بارز سال ۱۳۸۷ و عدم سیاستگذاری مناسب برای تامین علوفه و نداشتن توجیه اقتصادی فعالیت‌های دامداری منجر به عرضه بخش وسیعی از دام‌های مولد به کشتارگاه و در نتیجه کاهش تولید در سال‌های بعد شد. این درحالی است که دستگاه متولی با چشم‌پوشی از این واقعیت در آمارهای خود، شرایط مطلوبی از تولید محصولات دامی را به‌تصویر کشید. تضاد گزارش‌های ارایه‌شده مسوولان با واقعیت زمانی روشن‌تر می‌شود که به روند روبه‌رشد قیمت پروتئین دامی و رشد شتابان واردات گوشت نگاهی بیندازیم. از سوی دیگر آمارهای منتشره از سوی مجامع رسمی کشور، تردیدهای جدی در صحت آمارهای تولیدی ایجاد می‌کند.

۸۰۰‌درصد افزایش هزینه‌های تولید پس از هدفمندی

جدای از مقوله واردات که تاثیرات مخربی بر تولید داشته است، سیاست‌های اقتصادی دولت در قالب قانون هدفمندی یارانه‌ها هم توانست ضربات سنگینی بر پیکره بخش وارد کند. اجرای این قانون در دو سال گذشته سبب شد هزینه‌های بخش دامپروری تا ۹ برابر افزایش یابد.

حدود ۷۰‌درصد هزینه گاوداری‌های شیری را خوراک دام تشکیل می‌دهد که از این مقدار نیز حدود ۶۲‌درصد، کنسانتره (از قبیل جو، سویا و…) است که بخش قابل‌توجه و تاثیرگذاری از آن، از محل واردات تامین می‌شود. پس از اجرای قانون هدفمندی، در این بخش هزینه‌ها ۶۵‌درصد رشد داشته است. همچنین حدود ۱۰درصد از هزینه‌های گاوداری به دارو، واکسن و تلقیح مصنوعی اختصاص دارد که در این مدت بیش از دوبرابر شده و ۲۰‌درصد هزینه‌ها شامل دستمزد، حامل‌های انرژی و… است که اینها نیز از ۲۰‌درصد تا ۹ برابر شده است. برآوردها نشان می‌دهد در مجموع هزینه‌های تولید شیر بیش از ۶۰‌درصد افزایش داشته است. در این شرایط فشار برای کنترل قیمت شیر تولیدی بر مشکلات تولیدکنندگان افزوده است.
در شرایطی که هزینه‌ها بر گرده تولیدکنندگان فشار وارد می‌آورد، قیمت نهایی فروش تحت کنترل دولت و بر اساس قدرت خرید مصرف‌کننده تعیین می‌شد. این همه حاصلی نداشت جز جیره‌بندی‌شدن خوراک دام و کشتار زودهنگام گاوهای لاغرشده.
اما با این همه مسوولان وزارت جهادکشاورزی در عملکردی که در روزهای خداحافظی خود به دولت جدید ارایه می‌دهند؛ آماری در جداول ذکر کرده‌اند که اختلاف فاحشی با آمار منتشرشده مرکز آمار دارد. برای درک بهتر مساله حتما به جداول نگاهی بیندازید.

نمک چشیدن مانع گلو درد است

نمک چشیدن قبل وبعد غذا مانع گلو درد است تجربه کنیم

سن سرطان شیرین(دیابت)کاهش یافت وجوانان زیر30سال را گرفتارکرد

رییس اداره غدد متابولیک وزارت بهداشت نسبت به کاهش سن ابتلا به دیابت به دلیل سبک زندگی ناسالم هشدار داد.

دکتر محمد علوی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به راه‌اندازی و فعالیت واحد دیابت در ۲۲ دانشگاه علوم پزشکی کشور، گفت: برنامه‌های گسترده‌ای برای آموزش آنلاین پزشکان در رابطه با بیماری دیابت در نظر گرفته شده است. آموزش آنلاین پزشکان از ابتدای سال ۹۱ آغاز شد و به صورت مولتی‌مدیا، فیلم و نهایتا نیز گرفتن آزمون انجام می‌شود. یک سری از آموزش‌ها نیز به صورت پرسش و پاسخ از راه دور توسط متخصصان مربوطه انجام می‌شود.

آموزش اجباری دیابت برای پزشکان خانواده

وی همچنین مشکلات اعتباری برای آموزش پزشکان در رابطه با دیابت را مورد اشاره قرار داد و افزود: آموزش درباره دیابت برای تمام پزشکان خانواده اجباری است. به این ترتیب تمام دانشگاه‌هایی که برنامه پزشک خانواده را در مناطق تحت پوشش خود اجرا خواهند کرد باید نسبت به آموزش پزشکان عمومی حاضر در این برنامه اقدام کنند.

سن شروع دیابت از ۳۰ سالگی است

علوی‌نیا با اشاره به برنامه غربالگری دیابت گفت: از آنجا که سن شروع دیابت نوع ۲ تقریبا از ۳۰ سالگی است، غربالگری این بیماری نیز برای سنین ۳۰ سال به بالا انجام می‌شود. البته شیوع اصلی این نوع از دیابت از ۴۵ سالگی به بالاست.

وی از الگوی تغذیه‌ای نامناسب، فعالیت فیزیکی ناکافی، چاقی و استعمال دخانیات به عنوان شایع‌ترین ریسک فاکتورهای ابتلا به دیابت یاد کرد و افزود: به دلیل کم تحرکی، چاقی و تغذیه نامناسب سن ابتلا به دیابت در حال کاهش است.

علوی‌نیا در مقایسه بروز دیابت در روستاییان با ساکنین شهرها گفت: میزان بروز این بیماری در جمعیت بالای ۳۰ سال کلانشهرها حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد است؛ البته میزان ابتلا به این بیماری در روستاها کمتر از شهرها و بر اساس مطالعات اولیه، حدود ۸ درصد است. هرچند امروزه مقداری تعادل شهر و روستا برهم خورده است اما در مجموع در روستاها هنوز سبک زندگی روستایی حاکم است.

وی با بیان این که میزان بروز دیابت در زنان مقداری بیشتر از مردان است، درباره میزان بروز این بیماری در پایتخت نیز گفت: میزان بروز دیابت در تهران نیز مانند دیگر کلانشهرهاست

روان شناسی خانواده امام خمینی از کوچک (سیداحمدخمینی )تا خودامام خمینی که لفظ محمدمان مثل منا درسخن پیامبربرای سلمان بکاربرده بود

پس از آنکه از سیدمحمد خاتمی برای حضور در مراسم تنفیذ و تحلیف دعوت نشد، همسر سیدحسن خمینی در دلنوشته ای خطاب به وی اظهار کرده است: «آقای خاتمی! شما شأنتان را از حضور در هیچ مجلسی کسب نکرده‌اید، بلکه این مجالس هستند که شأنشان را از حضور امثال شما کسب می‌کنند.
ملت بزرگ، فهیم و شریف ایران و نیز رئیس‌جمهور عزیز که منتخب این ملت می‌باشند می‌دانند که این ریاست جمهوری و این پیروزی شیرین مدیون شما می‌باشد. صاحب این روز شمایید. این روز را بیش از همه باید به شما تبریک گفت. اگر جای خالی شما را این روزها در سیما می‌بینیم چه باک؟ صندلی جلوس شما نه در کرسی‌های چوبی مجلس که در قلب‌های پرعشق ایرانیان می‌باشد. پاینده باشید.

اگر خدا خواسته شما عزیز باشید، هر چه بر خلاف آن انجام دهند، باز عزیزتر می‌شوید. عزتتان در پناه الطاف الهی مستدام باد.»

همسر سیدحسن خمینی دختر آیت الله بجنوردی است. سیداحمد خمینی فرزند سیدحسن که در فضای مجازی فعال است این دلنوشته را به نقل از مادرش منتشر کرده است