زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام کرد: جایزه آکادمی چشم پزشکی آمریکا به سه چشم پزشک ایرانی اعطا شد.


دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام کرد: جایزه آکادمی چشم پزشکی آمریکا به سه چشم پزشک ایرانی اعطا شد.

آکادمی چشم پزشکی آمریکا (AAO) جایزه دستاوردهای سال ۲۰۱۵ خود را به سه چشم پزشک محقق ایرانی، دکتر علیرضا برادران رفیعی محقق و استاد گروه چشم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا لاشیئی از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکتر محمدمهدی پرورش اعطا کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، این آکادمی برای اعطای جایزه یاد شده هر سال، تعدادی از چشم پزشکان آمریکا و سایر کشورهای جهان را بر اساس سوابق علمی پژوهشی داوطلب جایزه می کند و آنان را طبق معیارهای تعیین شده از جمله سوابق علمی پژوهشی، سابقه همکاری با AAO و ارسال مقاله یا پوستر به آکادمی آمریکا، مورد ارزیابی قرار می دهد.

این آکادمی در نهایت پس از ارزیابی مورد نظر و بر اساس امتیازات کسب شده، جایزه دستاوردهای خود(Achievement Award) را به برگزیدگان اعطا می کند.

درمان تنگی مادرزادی کلیه به حالب ودرنتیجه رهائی ازسنگ کلیه وبی خوابی هفت ساله

بی خوابی جوان هرمزگانی که هفت سال به طول انجامیده بود سرانجام توسط یک جراح کلیه پایان یافت.

 

متخصص ارولوژی مرکز آموزشی درمانی شهید محمدی بندرعباس گفت: بیمار آقای ۳۴ ساله ای بود با سناریوی عجیبی از یک بیماری به همراه علائم غیر اختصاصی که سالیان درازی بیمار را آواره مراکز درمانی متعدد در اقصی نقاط کشور کرده بود.

 

دکتر محمد ناتمی در ادامه افزود: بیمار از حدود بیست سال پیش با علائم خفیف دردهای شکمی ، همچنین علائم متعدد گوارشی مانند تهوع و استفراغ به پزشکان متعددی در آن سالها مراجعه نموده و طی بستری های متعدد که طول دوره های برخی از آنها به ۱۸ روز می رسد نهایتا بدون تشخیص نهایی از بیمارستان مرخص می گردید و این حکایت دوره های ارزیابی بی نتیجه می ماند.

 

وی گفت: طی هفت سال گذشته علائم بیمار شدت بیشتری یافته بود به نحوی که بیمار با دراز کشیدن دچار تنگی نفس ،تهوع و استفراغ و بی قراری میشد که این خود باعث شده بود که از لذت خواب راحت محروم مانده و به صورت نشسته و به سختی بخوابد.

 

متخصص ارولوژی مرکز آموزشی درمانی شهید محمدی بندرعباس ادامه داد: نهایتا این بیماربعد از مراجعه به پزشکان مختلف داخلی و گوارشی در شهرهای متعدد به پیشنهاد یکی از دوستان خود به منظور بررسی عملکرد کلیه ها به کلینیک بیمارستان شهید محمدی بندرعباس و جراح کلیه مراجعه نمود و در اقدامات تشخیصی اولیه برای بیمار تصویر برداری با دشواری فراوان انجام شد زیرا بیمار هنگام دراز کشیدن دچار تنگی نفس و حالت تهوع می شد و همکاری لازم را نداشت.

 

وی بیان داشت: در ارزیابی کلینیکی صورت گرفته مشخص شد بیمار Upgo یا به عبارتی تنگی مادرزادی خفیف در محل اتصال کلیه به حالب به همراه سنگی به اندازه حدود ۲ سانت دارد که سالیان سال از دید پزشکان پنهان مانده بود. لذا توصیه به جراحی شد وبا موافقت بیمار طی یک عمل جراحی ۲ ساعته و برداشتن قطعه سنگ و پیوند محل تنگی و همچنین پیوند مجدد کلیه به لوله حالب کابوس بی خوابی این بیمار به پایان رسید.

 

به گزارش خبرآنلاین،دکتر ناتمی در خاتمه گفت : Upgo بیماری است که در بدو تولد معمولا به دلیل تنگی در محل اتصال کلیه به حالب باعث کاهش کارکرد کلیه و همچنین تورم شدید سیستم جمع کننده کلیه می گردد و علائم آن معمولابه صورت درد پهلو خصوصا زمان مصرف مایعات است و به دلیل اشتراکات عصبی کلیه ومعده گاها همراه با علائم گوارشی می باشد . اما در موردمذکور بیمار تنها دچار تهوع، استفراغ گاه و بیگاه به همراه اختلالات شدید خواب بود که این نحوه بروز علائم بسیار نادر می باشد و دلیل پنهان ماندن این بیماری طی سالیان متمادی همین وجود علائم کاملا غیر اختصاصی بیماری بوده است .