زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

رحمت خدا شامل حال مصافحه کنندگان و لعنت خداشامل حال بنگ کشان است

حلیه(زینت) المتقین ؛ علامه محمد باقر مجلسی ؛ قسمتی از فصل دوم : روایتی در فضیلت مصافحه  

در حدیثی از اسحق صرّاف منقول است که : من در کوفه بودم و شیعیان بسیار به نزد من می آمدند . من از شهرت ترسیدم . به غلام خود امر نمودم که ، هر کس سراغ مرا خواهد ، بگو : اینجا نیست .  

در آن سال به حج رفتم و وقتی به خدمت حضرت صادق علیه السلام رفتم ، آن حضرت را از خودم متغیر یافتم .  

گفتم : فدایت شوم ! چه باعث تغییر شما شده است ؟  

فرمود آنچه باعث تغیّر تو از مومنان شده است .  

گفتم : فدایت شوم ! از شهرت ترسیدم . خدا می داند که چه قدر ایشان را دوست می دارم .  

حضرت فرمود : ای اسحق ! از بسیار آمدن برادران مومن برای دیدن تو ملال نشان نده که وقتی مومن با برادر مومن خود برمی خورد و به او مرحبا می گوید ، خدا تا قیامت برای او مرحبا می نویسد .  

وقتی با او مصافحه می کند ، حق تعالی میان ایشان صد رحمت می فرستد ، که نود و نه تای آنها برای کسی است که دیگری را بیشتر دوست می دارد .  

حق تعالی روی رحمت را به سوی ایشان می گرداند و هر یک که دیگری را بیشتر دوست دارد ، روی رحمت به سوی او بیشتر است .[دقت کنیم لعنت یعنی دوری ازخدا ولی رحمت یعنی محبوب خدا شدن وتقرب به خدا مثلا پیغمبرفرموده کسی که بنگ بکشد از زناکار ورباخوار و...به خدا دورتر است ]  

وقتی دست در گردن اندازند، رحمت ایشان را فرو می گیرد .  

اگر برای خدا با یکدیگر بایستند و غرض دنیوی نداشته باشند ، به ایشان خطاب می رسد که آمرزیده شدید ، عمل را از سر بگیرید .  

وقتی از یکدیگر احوال می گیرند و سخن گویند ، ملائکه به یکدیگر می گویند : دور شوید ! می خواهند با هم احوال گیرند، که خدا بر ایشان پوشانیده است .  

اسحق گفت : پس حرفی که می گوییم ملائکه نمی نویسند ؟  

حضرت آهی بلند کشیدند و آنقدر گریستند که آب دیده ی مبارک ایشان بر روی محاسن شان روان شد و فرمودند : ای اسحق ! حق تعالی ملائکه را امر فرموده که وقتی دو مومن با یکدیگر ملاقات می کنند ، از آنها برای تعظیم ایشان دور شوید .  

اگر چه ملائک نمی نویسند ، اما خداوندی که بر احوال ایشان مطلع است آنچه در سینه ها پنهان است در نزد او آشکار است ، می داند چه می گویند .  

پس ای اسحق ! از خدا بترس چنان که گویی او را می بینی .  

اگر تو او را نمی بینی او تو را می بیند و اگر گمان می کنی که او تو را نمی بیند ، همانا کافر شده ای .  

اگر می دانی که او تو را می بیند و گناهان را از مخلوقین پنهان و نزد او هویدا می کنی ، او را از همه کس کمتر شمرده ای .

روان شناسی خلقت انسان - فاطمه در زمین منصوره درآسمان

آیت‌الله العظمی حسین وحید خراسانی:

صدیقه کبری همان طوری که در عنوان اوست: المجهولة قدرا. این جهالت قدر بالنسبه به جمعی دون جمعی نیست. تارةً جهل، استناد می‌شود به جاهل، قهرا متعدد می‌شود، تارةً طرف اسناد، مجهول است. در این جمله: المجهولة قدرا. لذا عامه ناس الا اخص الخواص از این معرفت محرومند، اما از کنه معرفت او همه محرومند، لان الخلق فطموا عن معرفتها، مطلق خلق قطع شدند از معرفت او. اگر ما او را می‌شناختیم این قصور و تقصیر نسبت به حق آن حضرت نبود.

هر شخصیتی معرفتش به دو امر است: یکی مبدأ، دوم منته.

روایات در مبدأ و منتهای صدیقه کبری محتاج به سند نیست؛ چون در حد تواتر اجمالی است، علاوه، مشتمل بر صحاح و موثقات است از منابع عصمت. بحث مبدأ خلقت آن حضرت و منتها، هنگام وَبَرَزُوا لِلَّهِ الْوَاحِدِ الْقَهَّارِ . این دو جهت بهت‌انگیز است، و ما به یک روایت اکتفا می‌کنیم که شیخ صدوق -اعلی الله مقامه- در معانی الاخبار ذکر کرده. عمده درایت این روایت است، فقه این حدیث است. حدیث مشتمل بر مبدأ خلقت آن حضرت و منتهای امر اوست. متن حدیث باید خوانده بشود:
عن أبی عبدالله، عن آبائه علیهم السلام، قال رسول‌الله صلی‌الله علیه وآله: خلق نور فاطمة قبل أن یخلق الأرض والسماء ، مبدأ خلقت این است. مقدّم بر خلق تمام سماوات و ارضین و کهکشانها و ثوابت و سیّارات، خلقت این قدّیسه عالم است. آیا گوهر وجود او چه گوهری است؟ خلق نور فاطمة قبل أن یخلق الأرض والسماء . حالا آن قبل چه اندازه بوده لا یعلم الا هو.

فقال بعض الناس‌: یا نبی الله! فلیست هی إنسیة‌؟ این سؤال طرح شد: اگر خلقت مقدم بر خلق تمام عالم ماده است، پس این مخلوق انسیه نیست، انسان نیست، گوهر دیگری است؟ جواب آن حضرت این است… فقال بعض الناس‌: یا نبی‌الله! فلیست هی إنسیة ؟ فقال‌: فاطمة حوراء إنسیة‌؛ صورت، صورت انسان است ولی سیرت، آن باطن وجود، حوراء است. در مرحله تقدس از تمام عوارض این عالم است.

قالوا : یا نبی‌الله! وکیف هی حوراء إنسیة ؟ باز این سؤال طرح شد: چگونه او حورای انسیه است؟ در این جا تعبیر عوض شد و عمده این است. آنچه محیر العقول است، این است: اول مجهول بود، خلق نور فاطمه، در اینجا معلوم شد. بیان خاتم نکته مهمش اینجاست: قال‌: خلقها‌الله عز وجل من نوره – اینجاست حیرة الکمل- خلقها الله عز وجل او را از نور خود ذات قدوس. این را کسی می فهمد که سوره نور را بفهمد، بعد بفهمد: اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ کَمِشْکَاةٍ. تفسیر شده آن مشکات به صدیقه کبری. او را از نور خودش آفرید قبل از خلق آدم.
فلما خلق الله عز وجل آدم عرضت على آدم – این قرآن بطونی دارد وَعَلَّمَ آَدَمَ الْأَسْمَاءَ کُلَّهَا –عرضت على آدم .

قیل: یا نبی الله! وأین کانت فاطمة ؟ این سؤالات کاشف از درک سائلین است. وقتی خلقت قبل از سماوات و ارض است پس مکان فاطمه کجا بوده ؟ وأین کانت فاطمة ؟ قال : کانت فی حقة تحت ساق العرش؛ جایگاه او در حقه ای بود زیر ساق عرش رحمان. این هم مکان و محل او بود.
بعد سؤال شد… این سؤالات کاشف از اسراری است. قالوا :یا نبی الله! فما کان طعامها ؟ آیا طعام او چه بود؟ بعد فرمود: التسبیح والتقدیس والتهلیل والتحمید . قوت او این چهار امر بود: تسبیح خدا، تقدیس خدا- فرق بین تسبیح و تقدیس بسیار عمیق است- بعد باز تهلیل خدا، نهایت امر تحمید . آن مکان! این طعام!

فلما خلق الله عز وجل آدم وأخرجنی من صلبه وأحب الله عز وجل أن یخرجها من صلبی؛ محبوب خدا این بود که این نور از صلب من خارج بشود، جعلها تفاحة ، همه اش منتسب به خدا است بدون وساطت، جعلها تفاحة فی الجنة وأتانی بها جبرئیل فقال لی: … کیفیت جریان امر این است: فقال لی : السلام علیک ورحمة الله و برکاته… یا محمد! إن ربک … إن ربک یقرئک السلام؛ خدا به تو سلام می‌کند، قلت‌: منه السلام وإلیه یعود السلام، قال‌: یا محمد! إن هذه تفاحة – تعبیر این است، عبارات اشاراتی دارد، الهدایا علی مقدار مهدیها- بعد تعبیر این است: یا رسول‌لله نیست، به اسم خطاب است، به آن اسم خاص، چون طرف ذات قدوس است، جبرئیل مبلّغ است. إن هذه تفاحة أهداها الله عز وجل إلیک من الجنة‌؛ این سیب را خدا به تو هدیه داده ، یعنی چه؟ یعنی احدی جز تو شایسته این نبود؛ آن هم خدا به عنوان هدیه به تو داده. کسی که هدیه‌ی خداست به خاتم النبیین، آیا ما قدرت درک عظمت او را داریم؟

فأخذتها وضممتها إلى صدری‌، وقتی هدیه‌ی خدا بود، رفتار خاتم این است: گرفتم، بر سینه‌ام گذاشتم. قال‌: یا محمد! یقول الله جل جلاله: کلها ؛ باید این سیب را تناول کنی، ففلقتها‌؛ سیب را شکافتم… این جاست که عقل هر حکیمی، فوق حکما هم متحیر است: کسی که شب معراج رسیده به دَنَا فَتَدَلَّى‌، رسیده به أَوْحَى إِلَى عَبْدِهِ مَا أَوْحَى‌، وقتی نور را دید، فزعت‌، چه نوری بوده؟! فرأیت نورا ساطعا وفزعت منه فقال: … باز به اسم خطاب کرد: ما لک لا تأکل، کلها ولا تخف؛ نترس، این سیب را باید تناول کنی، فإن ذلک النور – وقت نیست، ان شاء الله وقت دیگر شرح این تتمه باید روشن بشود- کلها ولا تخف فإن ذلک النور للمنصورة فی السماء وهی فی الأرض فاطمة، این نور کسی است که اسم آسمانی او منصوره است، اسم زمینی او فاطمه است.

قلت: مطلب به قدری عمیق است که خود پیغمبر خاتم- وَعَلَّمَکَ مَا لَمْ تَکُنْ تَعْلَمُ وَکَانَ فَضْلُ اللَّهِ عَلَیْکَ عَظِیمًا – سؤال کرد: لم سمیت فی السماء المنصورة وفی الأرض فاطمة؟ وجه این دو تا اسم چیست؟ آنها سؤالات اصحاب بود، این، سؤال خود خاتم است. چرا در آسمان اسم او منصوره است؟ چرا در زمین اسم او فاطمه است؟ قال‌: سمیت فی الأرض فاطمة لأنها فطمت شیعتها من النار وفطم أعداؤها عن حبها.

این سر اسم زمینی است اما سر اسم آسمانی، آن، منتهای این مبدأ را نشان می‌دهد. گفتیم: معرفت به معرفت مبدا و منتهاست، مبدآ شد نور خدا، منتها چیست؟ وهی فی السماء المنصورة وذلک قول الله عز وجل: ویَوْمَئِذٍ یَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ بِنَصْرِ اللَّهِ ؛ اسم آسمانی او منصوره است، چون نصرت خدا خلاصه شده در فاطمه زهرا. وذلک قول الله عز وجل: ویَوْمَئِذٍ یَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ بِنَصْرِ اللَّهِ یَنْصُرُ مَنْ یَشَاءُ . مبدأ شد نور خدا، منتهی شد آن کسی که تمام انبیا، تمام اولیا، همه چشم به راه او هستند در قیامت کبری تا آن نصر خدا ظاهر بشود.

این گوهری است که ما عمری تقصیر کردیم. این مملکت که به عنوان مملکت شیعه شناخته شده، روز شهادت او باید جوری به پاخیزد متناسب با این مقام. این چه مقامی است؟ آن وقت همچو کسی دیگر زبان عاجز است. آن کسی که شناخت او کی بوده: وقتی دستش را از خاک قبر بیرون کشید هاج به الحزن…

در بیست و دو نهج البلاغه این است: وقتی نور خدا را، آن هم با بدن آزرده، با پهلوی شکسته، به خاک سپرد، دیگر کسی نیست که با او حرف بزند، برگشت رو به قبر گفت: السلام علیک یا رسول الله عنی وعن ابنتک النازلة فی جوارک والسریعة اللحاق بک؛ این دختری که به این زودی به تو ملحق شد. بعد جمله ای گفت که این جمله در تاریخ زندگی او نه سابقه داشته، نه لاحقه: قلّ یا رسول الله… قلّ یا رسول‌الله عن صفیتک صبری؛ دیگر صبر من کنار این قبر تمام شد، ورقّ عنها تجلدی‌. از قلب آن یگانه مرد عالم باید دید عظمت مصیبت در چه حد است. بعد که این کلمات را گفت، عرض کرد: یا رسول الله! من فراق تو را دیدم، تو را در ملحوده قبرت گذاشتم، وفاضت بین نحری وصدری نفسک ، بین گلوی من و سینه من جان تو را خدا قبض کرد، بعد از آن مصیبت به این مصیبت گرفتار شدم، اما مصیبت را نگفت، فقط دو جمله گفت: – سعی کنید در این ایام هرچه می‌توانید کاری کنید که احیا بشود امر صدیقه کبری و از این فیض عظیم نمانید. در بلاد منتشر بشوید ، بعد به مردم بگویید: مصیبتی که قلب «قلب عالم امکان» را این‌جور پریشان کرد، وظیفه ما چیست؟ – گفت: یا رسول‌الله! واستخبرها الحال؛ خودت از دخترت خبر بگیر، حال او را بپرس. آن جمله ای که نمی‌شود گفت، این است: فأحفها السؤال‌، احفا استقصای در پرسش است. چه بوده؟ چه گذشته؟ چه تحملی؟!

به پیغمبر خاتم امیرالمؤمنین عرض می‌کند: یا رسول الله! فأحفها السؤال ، یعنی چه؟ یعنی فاطمه به من نگفت، رفت و هرچه بود با خودش برد، اما تو پیگیری کن، از او در بیاور که بر او چه گذشته که وقتی تو از دنیا رفتی با آن سلامت بود اما وقتی من به تو تحویل دادم، شبحی بود 

-------------------------- 

 یا نور
راستی من نتوانستم متوجه بشوم ارتباط کلمه ی " روان شناسی خلقت " را با متن ؟
اللهم عجل لولیک الفرج/محجوبه  

یا نور 

خلقت فاطمه و ما که از روح خدا در ما دمیده شده (خلقت فیه من روحی)یک امر روانی است خدا نور است . الله نورالسموات والارض.../آیه ۳۵سوره نور /نورفاطمه هم ازنور خدا است
عن أبی عبدالله، عن آبائه علیهم السلام، قال رسول‌الله صلی‌الله علیه وآله: خلق نور فاطمة قبل أن یخلق الأرض والسماء
امام صادق (ابی عبدالله)دراین حدیث می فرماید خلق نورفاطمه قبل ازخلق آسمانها وزمین است پس یک امر روانی است
آن نورمثل نور لامپ وآتش نیست که یک امرفیزیکی باشد نوری است که دل را روشن میکند آرامش میدهد یکی ازصفات فاطمه لیله بیان شده است یعنی آرامش بخش دروصف شب درقرآن آمده که لیسکنوافیه یعنی درآن آرامش است یا آرامش می یابید 

قال رسول الله ‌: خلقها‌الله عز وجل من نوره یعنی خدا فاطمه را از نور خودش خلق کرد  

قالوا :یا نبی الله! فما کان طعامها ؟ آیا طعام او چه بود؟ بعد فرمود: التسبیح والتقدیس والتهلیل والتحمید 

اینها که طعام او بوده یک نوع نور است آرامش دهنده است امروزه به درمانجویان کلینک های روان شناسی بالینی دردنیا میگن یک کلمه را تکرار کنید تا هورمون کرتیزول شما کم شود وآرامش بیشتری داشته باشید ستایش ویادخدا با زبان نیزکه ذکرش تزریق انرژی مثبت مطلق به ما است سبب آرامش است حتی غذای طبیعی هم که میخوریم غریزه گرسنگی اشباع شده آرامش می یابیم کسیکه با غرائزش می جنگد مثل راهبه ها وکمونیست ها آرامش ندارند وچون نورخدا وسنت خدا راکنارمیگذارند وترک میکنند همیشه متلاطم ودراضطراب هستند وآرامش ندارند  

قلت: مطلب به قدری عمیق است که خود پیغمبر خاتم- وَعَلَّمَکَ مَا لَمْ تَکُنْ تَعْلَمُ وَکَانَ فَضْلُ اللَّهِ عَلَیْکَ عَظِیمًا – سؤال کرد: لم سمیت فی السماء المنصورة وفی الأرض فاطمة؟ وجه این دو تا اسم چیست؟ آنها سؤالات اصحاب بود، این، سؤال خود خاتم است. چرا در آسمان اسم او منصوره است؟ چرا در زمین اسم او فاطمه است؟ قال‌: سمیت فی الأرض فاطمة لأنها فطمت شیعتها من النار وفطم أعداؤها عن حبها. 

دوری ازآتش سبب آرامش است فاطمه شفاعت کننده و دورکننده یارانش ازآتش است  

بطورمطلق آرامش یک امر روانی است اگربه یکی که الگوی شما است بگی دوستت دارم او بگه دوستت ندارم دلت می شکنه  

اشکت جاری میشه این اضطراب است فاطمه دشمنانش را ازمحبتش محروم میکند واین اضطراب است ودوری از آرامش  

کسی که کسی رادوست ندارد اسمش را بزبان نمی اورد حتی اگر او را هیبنوتیزم (خواب مصنوعی)کنند مثلا ما اگرازکسی ظلم دیده باشیم سعی میکنیم درصحبت هایمان اسم اورا بزبان نیاوریم یا اگراسمش امد حرف توی حرف بینداریم وموضوع راعوض کنیم تا نامش را نشنویم فاطمه دشمنانش را اینطوری ازخود دور میکند در دنیا اول برای همسایه دعا میکرد اما دراخرت فقط راستگویان وامانت داران را شفاعت میکند(امام علی :به رکوع وسجودطولانی افراد ننگرید شاید از روی عادت باشد ولکن انظرواالی الصدق والامانه )پیغمبر:خداهیچ پیغمبری را برنینگیخت ومبعوث نکرد الا به راستگوئی وامانت داری/این دوصفت نیزمربوط به روان است  

این سر اسم زمینی است اما سر اسم آسمانی، آن، منتهای این مبدأ را نشان می‌دهد. گفتیم: معرفت به معرفت مبدا و منتهاست، مبدآ شد نور خدا، منتها چیست؟ وهی فی السماء المنصورة وذلک قول الله عز وجل: ویَوْمَئِذٍ یَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ بِنَصْرِ اللَّهِ ؛ اسم آسمانی او منصوره است، چون نصرت خدا خلاصه شده در فاطمه زهرا. وذلک قول الله عز وجل: ویَوْمَئِذٍ یَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ بِنَصْرِ اللَّهِ یَنْصُرُ مَنْ یَشَاءُ . مبدأ شد نور خدا، منتهی شد آن کسی که تمام انبیا، تمام اولیا، همه چشم به راه او هستند در قیامت کبری تا آن نصر خدا ظاهر بشود.

تصاویرمیوه ها برای شناخت اسیدی وسرد بودن یا گرم بودن آنها

 

 

توضیح:اگر ادرارمان مثل آب بی رنگ بود نشانده عفونت داشتن بدن است باید میوه ی گرم وخشک وگرم وتر بخوریم  تا بهبود یابیم اما اگر ادرارمان زرد مایل به قرمز بود باید میوه سرد و تر بخوریم  

درغیراین صورت درکنارمیوه های سرد و تر مانند پیغمبرباید خرما بخوریم تا تعادل اسید و باز وسدیم وپتاسیم بدن برقرارگردد انشاءالله

هندوانه =سرد و تر  

سیب درختی= گرم وخشک  

هلو = سرد و تر  

توت فرنگی سرد وتر  

کدو = گرم و تر ولی کدو خورشتی سرد و تر  

آلبالو = سرد و تر  

گیلاس = گرم و تر

 

 

مرکبات = سرد و تر  

فلفل ها = گرم وخشک  

تخم مرغ =گرم وخشک 

سیب زمینی = سرد و تر  

هویج = گرم وخشک  

انگور = گرم وتر  

پیاز= گرم وخشک 

سبزی خوردن ازجمله پیازچه = گرم وخشک ولی گشنیز سرد و تر  

لیموترش سرد و تر ولی کنارهرخوراکی خوب است برای طبع گرم ها لازم است

 

آناناس= گرم و تر  

موز = گرم وتر ولی اغشته به سم پلی اتلین وکم خون کننده  

طالبی = گرم  و تر 

گرمک = سرد و تر  

کاکائو =  گرم وخشک  

گردو = گرم وخشک  

نارگیل = گرم وخشک

 

 

از چه میوه ای خوشتون میاد؟

 

 http://bahareh1369.blogfa.com/post/40

12 علت تعجب‌ آور بیماری روانی افسردگی

 چون موضوع مربوط به افسردگی است به سابقه موضوع درانتهای این پست رجوع شود چون مطالب کاربردی است همه ذخیره گردد تا با فرصت مطالعه ودر دسترس باشد
1. هوای تابستان: اختلال عاطفی فصلی بیشتر با افسردگی زمستانی شناخته شده است که افراد زیادی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. اما برای تعدادی از این افراد، این نوع افسردگی در تابستان اتفاق می‌افتد. افسردگی هوای گرم زماین اتفاق می‌افتد که بدن یک تاخیر برای وفق یافتن با فصل جدید را تجربه می‌کند. این می‌تواند به‌خاطر عدم توازن در شیمی مغز و هورمون ملاتونین باشد.

2. مصرف دخانیات: خیلی وقت است که کشیدن سیگار و سایر دخانیات یکی از عوامل افسردکی معرفی شده است اما داستان این هم مثل داستان اول مرغ بوده یا تخم‌مرغ است: افرادیکه در معرض افسردگی قرار دارند بیشتر به کشیدن سیگار روی می‌آورند. اما گفته می‌شود که نیکوتین بر فعالیت انتقال‌دهنده‌های عصبی در مغز اثر می‌گذارد و موجب بالا بردن سطح دوپامین و سروتونین (که مکانیزم عمل داروهای ضدافسردگی نیز هست) می‌شود. این می‌تواند ذات اعتیادآور دارو و تغییرات خلق‌وخو که با آن همراه است و همچنین اینکه چرا افسردگی با ترک سیگار همراه است را توضیح می‌دهد. خودداری از کشیدن سیگار و ترک آن می‌تواند به متوازن کردن موادشیمیایی مغز شما کمک کند.

3. بیماری تیروئید: وقتی غده تیروئید نتواند هورمون تیروئید کافی تولید کند، به آن کم‌کاری تیروئید گفته می‌شود و افسردگی یکی از علائم آن است. این هورمون چندکاره است اما یکی از مهمترین وظایف آن عمل کردن بعنوان یک انتقال‌دهنده عصبی و تنظیم سطح سروتونین در بدن است. اگر علائم جدیدی از افسردگی را در خود مشاهده می‌کنید—مخصوصاً اگر همراه با حساسیت به سرما، یبوست و خستگی باشد—بد نیست که یک آزمایش تیروئید انجام دهید. کم‌کاری تیروئید با دارو قابل درمان است.

4. عادات بد خواب: جای تعجب نیست که کمبود خواب می‌تواند منجر به آسیب‌پذیری شود اما می‌تواند احتمال بروز افسردگی را نیز افزایش دهد. در یک تحقیق که در سال 2007 انجام گرفت مشخص شد که وقتی به شرکت‌کننده‌های سالم کمبود خواب اعمال شد، بعد از مشاهده تصاویر ناراحت‌کننده، فعالیت مغزی بیشتری داشتند تا آن دسته از شرکت‌کنندگان که خواب کافی داشتند. و این درست شبیه به واکنشی است که افراد افسرده دارند. اگر به اندازه کافی نخوابید، وقت کافی برای شارژ کردن دوباره سلول‌های مغزی نداشته و مغز خوب کار نخواهد کرد و یکی از عوامل مختلفی که می‌تواند موجب افسردگی شود همین است.

5. فعالیت بیش از حد در فیسبوک: وقت زیادی را در چت‌روم‌ها و وبسایت‌های اجتماعی می‌گذرانید؟ تحقیقات زیادی نشان می‌دهند که این می‌تواند با افسردگی مرتبط باشد، مخصوصاً در نوجوانان. معتادان به اینترنت با ارتباطات انسانی واقعی در کشمکش هستند و معمولاً همراهی ندارند و دیدگاهشان به دنیا تا حدی غیرواقعی است. برخی متخصصین حتی آن را "افسردگی فیسبوکی" می‌نامند. در یک تحقیق که در سال 2010 انجام گرفت، محققان دریافتند که حدود 2/1% از افراد بین 16 تا 51 سال زمان بی‌اندازه‌ای را در اینترنت سپری می‌کنند و این افراد بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی متوسط تا شدید هستند. اما محققان این نکته را نیز خاطرنشان کردند که مشخص نیست که استفاده زیاد از اینترنت موجب افسردگی می‌شود یا نه یا اینکه افراد افسرده تمایل بیشتری برای گذراندن وقت خود در اینترنت دارند یا نه.

6. اتمام برنامه تلویزیونی یا فیلم: وقتی چیز مهمی تمام می‌شود، مثل یک برنامه تلویزیونی، فیلم یا یک بازسازی بزرگ در خانه، می‌تواند در برخی افراد افسردگی را تحریک کند. در سال 2009 برخی طرفداران آواتار احساس افسردگی و حتی میل به خودکشی را گزارش کردند زیرا دنیای ساختگی فیلم واقعی نبوده است. واکنش مشابهی به سری‌های آخر فیلم هری‌پاتر گزارش شده است.

7. محل زندگی: بحث بر سر اینکه زندگی شهری بهتر است یا روستایی بحثی بی‌پایان است اما تحقیقات نشان می‌دهد که افرادیکه در شهر زندگی می‌کنند تا 39% بیشتر در معرض اختلالات روحی هستند تا آنها که در نواحی روستایی زندگی می‌کنند. تحقیقی که در سال 2011 انجام گرفت، برای این مسئله توضیح ارائه می‌دهد: شهرنشینان در بخشی از مغز که استرس را تنظیم و تعدیل می‌کند فعالیت بیشتری دارند. و مقدار بیشتر استرس می‌تواند موجب اختلالات روانی شود. میزان افسردگی در کشورها و شهرهای مختلف نیز متفاوت است. افسردگی برخی کشورها شایع‌تر می‌باشد.

8. داشتن گزینه‌های انتخابی زیاد:
داشتن گزینه‌های زیاد برای انتخاب کار را سخت می‌کند. البته این برای آندسته از افراد که در خرید معمولاً اولین چیزی که نظرشان را جلب می‌کند می‌خرند مشکل به شمار نمی‌رود. اما افرادی هستند که در صورت زیاد بودن گزینه‌های انتخاب، وقت بسیار زیادی را صرف بررسی چندباره هر گزینه می‌کنند تا بهترین را انتخاب کرده باشند. تحقیقات نشان می‌دهد که این سبک برخورد موجب ایدآل‌گرایی و افسردگی می‌شود.

9. نخوردن ماهی: مصرف کم اسیدهای چرب امگا3 که در ماهی سالمون و روغن‌های گیاهی یافت می‌شود می‌تواند موجب بالا رفتن احتمال ابتلا به افسردگی شود. در یک تحقیق که در سال 2004 انجام گرفت رابطه‌ای بین مصرف کم ماهی افسردگی در خانم‌ها مشخص شد اما در آقایان این مسئله دیده نشد. این اسیدهای چرب انتقال‌دهنده‌های عصبی مثل سروتونین را تنظیم می‌کنند که می‌تواند علت ماجرا باشد. مکمل‌های روغن ماهی هم می‌تواند کمک کند؛ حداقل یک تحقیق تایید کرده است که این مکمل‌ها به کاهش افسردگی در افراد مبتلا به اختلال دوقطبی کمک کرده است.

10. روابط خواهربرادری ضعیف: بااینکه داشتن رابطه بد با هرکسی می‌تواند موجب افسردگی شود اما در یک تحقیق امریکای که در سال 2007 انجام شد، مشخص گردید که مردهایی که قبل از سن 20 سالگی با خواهربرادرهای خود کنار نمی‌آمدند، در سالهای بعد و بزرگسالی بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی قرار داشته‌اند. بااینکه مشخص نیست چه چیزی در رابطه خواهربرادری اینقدر مهم است، اما محققان حدس می‌زنند که این روابط می‌تواند با توانایی برقراری ارتباط افراد با هم‌سالان خود مرتبط باشد. صرفنظر از دلیل آن اما کشمکش زیاد بین خواهر و برادرها می‌تواند فرد را تا قبل از سن 50 سالکی در معرض ابتلا به افسردگی قرار دهد.

11. قرص‌های ضدبارداری: این مورد هم مانند هر داروی دیگری عوارض‌جانبی دارد. روش‌های جلوگیری خوراکی حاوی نوع سنتزی از پروزسترون هستند که تحقیقات مشخص کرده است می‌تواند موجب افسردگی در خانم‌ها شود. دلیل آن هنوز مشخص نیست و این مشکل برای همه اتفاق نمی‌افتد اما اگر خانم‌ها سابقه افسردگی دارند یا در معرض ابتلا به آن قرار دارند، با استفاده از این دارو احتمال بیشتری برای افسرده شدن آنها وجود دارد. بعضی از خانم‌ها قادر به استفاده از این داروها نیستند و پزشکان تلاش می‌کنند یک روش جلوگیری دیگر برای آنها پیدا کنند.

12. داروها: افسردگی می‌تواند ازجمله عوارض‌جانبی بسیاری از داروها باشد. به عنوان مثال، آکوتان و نوع ژنتیکی آن (ایزوترتینیون) برای از بین بردن جوش‌های پوستی تجویز می‌شود اما افسردگی و فکر خودکشی ازجمله خطراتی است که افراد را با مصرف این دارو تهدید می‌کند. افسردگی یک عارضه‌جانبی ممکن داروهای اضطراب و خواب‌آور مثل والیوم و زاناکس، لوپرسور، که برای درمان فشارخون بالا تجویز می‌شود، می‌باشد؛ داروهای پایین آورنده کلسترول مثل لیپیتور و پریمارین برای سندرم‌های پیش از یائسگی نیز از این جمله هستند. هر زمان که دارو جدیدی برایتان تجویز می‌شود حتماً قسمت عوارض‌جانبی آن را مطالعه کنید و حتماً از پزشکتان سوال کنید که در خطر ابتلا به آن قرار نداشته باشید. 
سابقه موضوع افسردگی دراین وبلاگ 

بیماری فشارخون در چه کسانی دیده می‌شود؟

منبع لینک وبلاگ غذا- سیده زهره

فشارخون یکی ازعلائم اصلی حیات است،هنگامی که سرخرگ‌های بزرگ، قابلیت ارتجاع و استحکام طبیعی خود را از دست بدهند و عروق کوچک نیز باریکتر شوند، فشار خون بالا می‌رود.

فشار خون‌ بالا گاهی‌ کشنده‌ بی‌سر و صدا نامیده‌ می‌شود ، زیرا تا مراحل‌ انتهایی‌ اکثرا هیچ‌ علامتی‌ ندارد. به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، فشارخون‌ به طور طبیعی‌ در اثر استرس و فعالیت بدنی بالا می‌رود، اما فردی‌ که‌ دچار بیماری‌ فشارخون‌ بالا است‌، به‌ هنگام‌ استراحت‌ نیز فشار خونش‌ بالاتر از حد طبیعی‌ است.

 اندازه گیری فشار خون ؛ اصولا فشارخون در بخش‌های مختلف سیستم گردش خون متفاوت است ولی در اندازه گیری، فشار خون به دو نوع فشارخون سیستولی و دیاستولی مجزا می شود.

فشار خون سیستولی معمولاً به فشار خونی که در سرخرگ‌های است گفته می‌شود و فشارخون دیاستولی به فشارخون ورید گفته می شود. معمول‌ترین روش اندازه‌گیری فشار خون به‌ وسیله فشارسنج است که با استفاده از ارتفاع جیوه برای اندازه‌گیری فشار خون در حال چرخش در رگ‌ها استفاده می‌کند. فشارخون طبیعی براساس قرارداد برای فشارخون سیستولی پائین تراز 120 میلی متر جیوه و برای فشارخون دیاستولی پائین تراز 80 میلی ‌لیترجیوه است. شیوع فشارخون بالا در جوامع گوناگون متفاوت است .

فشار خون بالا در چه کسانی دیده می شود؟

فشار خون بالا خصوصا در افراد مسن بسیار شایع است. تقریبا در حدود یک نفر از هر چهار نفر از  فشار خون بالا رنج می برند. در بیماران جوان‌تر در مردان شایعتر است ولی در سنین بالاتر در زنان بیشتر از مردان دیده می‌شود. به طور کلی با افزایش سن خطر ابتلا افزایش می‌یابد.

علل ایجاد فشار خون بالا

علل بروز این بیماری هنوز به طور کامل شناخته نشده است ولی برخی عوامل فرد را مستعد ابتلا به فشار خون می کنند از جمله:

1- سن‌ بالای‌ 60 سال با افزایش سن احتمال بروز فشار خون افزایش می یابد /2- چاقی و اضافه وزن /3- سیگار کشیدن /4- مصرف الکل /5- رژیم‌ غذایی‌ حاوی‌ نمک‌ زیاد یا چربی‌ اشباع‌ شده‌ و عدم مصرف میوه و سبزی /6- کم تحرکی و نداشتن فعالیت بدنی کافی /7- استرس /8- عوامل‌ ژنتیکی‌، اگر یکی از والدین و یا هر دو دچار فشار خون بالا باشند، خطر ابتلای فرد به فشار خون بیشتر است. /9- مصرف‌ قرصهای‌ ضد حاملگی ‌، استروییدها و بعضی‌ از انواع‌ داروهای‌ مهارکننده‌ اشتها /10- پشت میزنشینی [اعم ازمیزاداره یا رایانه یا کتابخانه یادانشگاه...]/11- نژاد : سفید پوستان ونژاد هندواروپایی بیشتر دچار افزایش فشار خون می شوند.

پیشگیری از بیماری فشارخون

1- کنترل وزن ، کم کردن حتی یک کیلوگرم از وزن برای کنترل فشار خون مفید است

[چاقی نشانه طبع تراست باید غذای خشک مثلاشام پنیروسبزی یاگردویاکشک خورد یا صبح غذاهای خشک مثل ارده عسل یاشیره انگور با گردو یا...]

2- انجام ورزش مرتب، 30 دقیقه ورزش[پیاده روی تند و قبل ازحرکت یک قاشق عسل خوردن] در هر روز بهترین راه مبارزه با پرفشاری خون است میشه یک ربع صبح ویک ربع عصر پیاده روی کرد نتیجه اش بهتراست

3- کم کردن مصرف نمک[نمک راباید ابتدای غذا و انتهای آن چشید نه اینکه غذا را شور کنیم مثلا میشه تخم مرغ یا سییب زمینی رابدون نمک خورد بعدش نمک چشید ]و غذاهای پرچرب [یعنی هر غذائی که روغن مایع یاسرخ کردنی یاکره بسته بندی  درآن بکاررفته باشد باید کمترخورد اما خوردن کره وروغن گاوی یا گوسفندی که ازشیرتهیه شده یا روغن زیتون باعسل لاغر کننده اند وبهتراست صبح خورده شود]

4- داشتن رژیم غذایی حاوی میوه و سبزیجات ، لبنیات [بشرطی که لبنیات شام ودرکنارش خرما یا گردو استفاده شود ] و غذاهای حاوی پتاسیم نظیر دانه‌های سبوس‌دار و خشکبار وهرغذائی که خشک است] استفاده کنید.

5- عدم مصرف سیگار و مشروبات الکلی [بلکه پرهیز از هر نوع تخدیری اعم از دخانیات و زل زدن به تلوزیون و خواب زیاد و...جنی وسط یک فیلم باید بلندشدچنددقیقه راه رفت ]

6- اندازه گیری فشار خون حداقل هر شش ماه یک بار [بلکه هر روز با نگاه به ادرار تا مثل آب بی رنگ نباشد حتمامثل رنگ طلا زرد باشدوقتی ادرارمثل آب بی رنگ است یعنی بدن عفونت دارد واگرسرما هم باشد این عفونت حتی ممکن است به عصب صورت بزند وعصب هفتم رادرگیرکند وکجی صورت رخ دهد  ]

7- زنان باردار باید مرتب برای معاینه پیش از زایمان به پایگاه های بهداشتی درمان و خانه بهداشت مراجعه کنند تا کارشناسان بهداشت بتواند به پرفشاری احتمالی خون پی ببرد و به ‌موقع کنترل کنند.

8- در خانم هایی که قرصهای پیشگیری از بارداری استفاده می کنند باید فشار خون خود را مرتب کنترل نمایند

9- پرهیز از مصرف سوسیس، کالباس، کنسرو گوشت، برگرها و سایر فرآورده‌های گوشتی به علت دارا بودن مقادیر بالای سدیم و همچنین پرهیز از سبزی‌های کنسروشده در آب نمک، زیتون شور، چیپس و سایر تنقلات شور. [سیدتنا، این بند9پیشگیری خیلی جالب است گوشت گاو که تر است بیماری زا می باشد اصلا نباید خورد وگوشت گوسفند و مرغ و ماهی تر هستندکه اصطلاحا میگن سدیم آن زیادتر از باز آن  است وامام صادق فرموده : ما تری را باخشکی یعنی پتاسیم درمان می کنیم پس درکنارگوشت ها باید سبزی و پیاز و هویج امثالهم خورد تا سدیم -پتاسیمش متوازن شود

پس افرادچاق سدیم بدنشان زیاداست یعنی طبع  تر دارند

طبع تر یکی از زمینه های فشارخون بالاست که باکنترل رنگ ادرار تا طلائی باشد باید غذا راکنترل کرد خوردن ارده عسل یا نان خرما یا نان شیره انگور باگردو چرخ کرده یا...صبحانه باعث میشه طبع گرایش به معتدل بودن داشته باشد البته افرادطبع گرم و تر هم بهتراست صبحانه به جای شیره تخم مرغ استفاده کنند چون متعادل است وشربت عسل با لیموترش استفاده کنند]

10- مواد حاوی کافئین از قبیل قهوه ، چای ، نوشابه‌های کولا و شکلات، سبب افزایش فشارخون می‌شوند و باید در حد اعتدال مصرف شوند. [بلکه هرغذائی که شکر در آن بکار رفته نباید نوشید و خورد]

11- اجتناب از مصرف غذاهای سرخ کرده یا غذاهایی که در درجه ی حرارت‌های بسیار بالا و یا با مدت زمان طولانی تهیه می ‌شوند، و عدم استفاده ی چند باره از روغن‌های آشپزی .

12- استفاده از گوشت سفید به جای گوشت‌های قرمز. [گوشت سفیدهم مثل گوشت قرمزتراست وسبب افزایش رطوبت بدن وفشار بالا میگرددحتی گوشت مرغ بعلت هورمونی بودن نباید استفاده کنیم  ]

13- کنترل استرس ، زیرا یکی از عوامل بالا بردن فشار خون که بسیار سریع هم عمل می‌ کند، استرس و عصبانیت است. [بهترین روش کنترل استرس استفاده روزانه ازغذاهای حاوی ویتامین ب است بخصوص ب 12که درغذاهای حیوانی است مثل کره محلی وتخم مرغ وجگر بعنوان صبحانه ،شیر و کشک و پنیر وگردوبعنوان شام وهرشب 5عدد بادام خوردن ،گوشت گوسفندبصورت کباب برگ حتی اگرروزانه 20گرم باشد خوردن یک قاشق روغن زیتون بابو ]

14- استراحت به میزان کافی هر روز زیرا کار کردن بی ‌وقفه بیشترین فشار را بر سلامتی فرد وارد خواهد کرد

15- انجام ورزش‌هایی مثل پیاده ‌روی، شنا، دوچرخه سواری برای پایین آوردن فشار خون مفید هستند بنابراین حداقل 3 بار در هفته و هر بار حداقل 30 دقیقه باید ورزش کرد

 عوارض‌ فشار خون بالا

سکته مغزی ، حمله قلبی ، نارسایی احتقانی قلب و ورم‌ ریه ، نارسایی‌ کلیه و آسیب چشمی و مشکل بینایی از عوارض اصلی فشار خون بالا هستند.

براساس گزارش دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، هرچه فشار خون بالاتر باشد، میزان امید به زندگی پایین تر خواهد بود.

 درمان‌

اهداف‌ درمان‌ با توجه‌ به‌ ویژگیهای‌ هر فرد تعیین‌ خواهند شد و ممکن‌ است‌ شامل‌ کم ‌کردن‌ وزن‌ ، ترک‌ دخانیات‌ ،کنترل فشار خون‌ ‌ بصورت روزانه‌، استفاده‌ از داروهای‌ ضد فشار خون‌ تحت نظر پزشک، کاستن از استرس، برنامه‌ ورزش‌ مناسب‌ و تغییر شیوه‌ زندگی‌ برای‌ کاهش‌ استرس باشند.

چون بهار

قسمتی از کتاب یک عاشقانه ی آرام ؛ نادر ابراهیمی

عادت ، اراده را نابود می کند . عشق ، اوج خواستن است ؛ خواستن ، اوج اقتدارِ اراده . عادت ، بازداشتِ کارکرد اندیشه است . هرگز چیزی به اندازه ی عادت نفرت انگیز نبوده است .  خودکارانه زیستن ، پایانِ انسانی زیستن است : عادتِ هر روز صبح زود برخاستن – دُرست سر ساعت ، سر دقیقه . سلامی به عادت نه از راه  ارادت . چای به عادت . اداره . امضا . اتوبوس . آب . زنگ در . کتاب خواندن . خرید : خریدِ به عادت . هرگز چیزی به اندازه ی عادت نفرت انگیز نبوده است . نمازت را هم ، هر روز با شعوری نو بخوان ؛ با ارتباطی نو ؛ با برداشتی نو . به آنچه می کنی بیندیش : عبادت چرا ؟ سخن گفتن با آن نیروی لایزال ، چرا ؟ عادت ، فرسودگیست .ماندگی . آب راکد . مرداب . تغییر بده ! بیندیش و جا به جا کن ! مگر هزار راه تو را به محلّ کارَت نمی رساند ؟ خُب هر روز با اراده ، یکی از این همه راه را انتخاب کن . کمی دور . کمی نزدیک . کمی سخت . کمی آسان . مشتری شدن ، نوعی معتاد شدن است . فقط از یک میوه فروش خرید نکن . بگذار با تمام میوه فروشان سر راهت آشنا شوی . لا اقل سلام های تازه . معطر . نو . ضد عادت ... چرا باید با شنبه آغاز کنیم – آنگونه که انگار شنبه ها رنگ شان ، بوی شان ، و طراوت شان بیشتر از پنجشنبه هاست ؟ بهار ، همه چیزش با تابستان ، با زمستان ، و با پاییز فرق دارد . حق است که بهار را یک آغاز پر شکوه بدانیم ؛ نه تنها به دلیل رویشی خیره کننده : امروز ، بوته ی سبز روشن ؛ فردا غرقِ صورتیِ گلِ محمدی ؛ امروز ، یاسِ بسته ی خاموش ؛ فردا سیلابِ نوازنده ی عطر . نه فقط به دلیل این رویش خیره کننده ، بل به علت حسی از خواستن ، طلبیدن ، عاشق شدن ، بالا پریدن ، فریاد کشیدن ، خندیدن ، شکوفه کردن ، باز شدنِ روح ... 

بهار ، بیش از آنکه حادثه ای در طبیعت باشد ، حادثه ایست در قلب آدمی .

و پیش از آنکه در طبیعت ، محسوس باشد ، در حسی انسانی وقوع می یابد .

این ، در بهاران گل نیست که باز می شود ، گره های روح انسان است .

 

اطلاعیه ی خیاط خونه ی لباس شکر : این کتاب روخیلی دوستش دارم ، باز هم از الیافش تو این خیاطی ! استفاده میکنم . البته از الیاف کتب دیگه هم انشاالله در آینده لباس می دوزم!! 

http://lebaseshokr.mihanblog.com/post/25 

درود خدا برشما و سلیقه قشنگت درانتخاب این مطلب  

چقدر زیبا از بهار درس باید گرفت واقعا عادت کردن بد است امام علی می فرماید:«به رکوع و سجود طولانی افراد ننگرید شاید از روی عادت باشد ولکن به راستگوئی و امانت داری آنها بنگرید » در کتاب «اینچنین باید اموخت» امده است دانش آموز یا دانشجو  و... که جزوه می نویسند چیزی یاد نمی گیرد چون متحرک نیست بلکه باید کلمه یا سوال را روی کارت   ومعنی یا پاسخش را پشت آن بنوسید و بگردانند تا یاد بگیرند انگاه بایگانی کنند
مردی که با همسرش به تفریح میرود زنی که در منزل هر روز یک رنگ دیگر لباس داخل منزل می پوشد هرگز فراموش نمی شوند چون این رفتار عادت نیست تحرک است توجه است
هر چیز تازه تحرک است ...

حداقل ۲۰۰ هزار کودک زیر ۶ سال کشور از فقر غذایی رنج می‌برند

مدیرکل امور بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد گفت: در کشور ۱۲ هزار بیمار صعب‌العلاج و بیش از ۲۰۰ هزار کودک زیر ۶ سال دچار فقر غذایی وجود دارد. که از این بین کمیته امداد ۵ هزار بیمار صعب‌العلاج، ۳ هزار بیمار مبتلا به سل و ۵ هزار کودک زیر ۶ سال که دچار فقر غذایی هستند، را تحت پوشش خود درآورده است.

 ناصر ایروانی منش در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان با داشتن ۸ هزار کودک مبتلا به فقر غذایی بیشترین مشکل را در کشور دارد، ادامه داد: کودکان نیازمند تغذیه مناسب هستند که در حال حاضر به ۵۰ هزار کودک نیازمند سبد‌های غذایی تعلق می‌گیرد و این در حالی‌ است که ۲۰۰ هزار کودک در نوبت قرار گرفته‌اند و نتوانسته‌ایم تمامی کودکان را پوشش دهیم.

 وی با بیان اینکه تغذیه کودکان زیر ۶ سال با توجه به اینکه بهترین زمان رشد مغز در شش سالگی است، اهمیت ویژه‌ای دارد، افزود: اگر مواد غذایی مناسبی در این زمان به کودک نرسد رشد مغزی کودک کامل نمی‌شود و در آینده آن کودک نمی‌تواند از جایگاه خوبی در جامعه بهره‌مند شود و در ‌‌نهایت سربار جامعه می‌شود.

 مدیرکل امور بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد ضمن اشاره به همکاری این نهاد با وزارت کار، گفت: امیدوار هستیم با افزایش اعتبار تعداد افراد تحت پوشش کامل را افزایش دهیم که برای تحقق این امر به بودجهٔ ۱۰۰ میلیارد تومانی احتیاج داریم.

 وی با بیان اینکه گرانی خدمات درمانی و دارویی موجب شده است که بسیاری از بیماری فقیر تحت پوشش امداد از ادامه دادن مراحل درمانی منصرف بشوند، اظهار کرد: در جهت رفع مشکلات ناشی ار تورم به ویژه در مراحل درمانی، شورای مرکزی امداد را برای طرح فراگیری بیمه تکمیلی طراحی کردیم؛ که در این طرح گسترهٔ ارائه خدمات درمانی رشد محسوسی دارد.

 مدیرکل امور بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد به طرح غربالگری مددجویان امداد اشاره کرد و ادامه داد: از ۲۰ هزار دانش اموز تحت پوشش که مورد غربالگری قرار گرفته‌اند ۸۶۰۰ نفر مشکوک یا مبتلا به بیماری‌هایی مثل کم‌خونی و بیماری‌های ناشی از فقر هستند.

آمارمرگ های ناشی ازفشارخون بالا

کارشناس مسئول واحد بیماریهای غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت:سالانه فشار خون بالا سبب ۵،۷ میلیون مرگ یعنی ۱۲درصد کل مرگ‌ها در جهان می‌شود.

به گزارش تسنیم، رحیمی با بیان این مطلب اظهارداشت: فشارخون بالا در بروز بیماریهای قلبی عروقی (نخستین عامل مرگ و میر در جهان و ایران)، سکته‌های قلبی، مغزی، نابینایی و نارسایی کلیوی موثر است.

وی با اشاره به اهمیت بیماریهای غیر واگیر افزود: الگوی بیماری ها در جهان نشان می دهد به موازات بهبود وضعیت اقتصادی و پیشرفت و افزایش پوشش ایمن سازی در چند دهه اخیر در کشورهای توسعه یافته و صنعتی و در حال توسعه، تحت کنترل درآمدن بسیاری از بیماری های عفونی و کمبود های مواد مغذی، ریشه کنی برخی از بیماریهای واگیر، تغییرات سریع در شیوه‌ زندگی به ویژه در جنبه های تغذیه ای و فعالیت جسمی و مصرف دخانیات، مسن تر شدن جمعیت و شهرنشینی و صنعتی شدن منجر به برتری فراوانی بیماریهای مزمن غیر واگیر شده و عوارض ناشی از آن جوامع را در معرض تهدید قرار داده است.

رحیمی با اشاره به اهمیت پیشگیری و کنترل فشار خون از اجرای طرح غربالگری فشارخون بالا برای افراد بالای ۳۰ سال مناطق روستایی در خرداد ۹۲ خبر داد و افزود: بیماریهای غیر واگیر در عوامل خطر متعددی مشترکند که تاثیرات متقابل، فزاینده و سینرژیک دارند.بدین ترتیب با پیشگیری از یک عامل خطر، به پیشگیری از چندین بیماری غیر واگیر بطور همزمان کمک می‌شود.

وی در خصوص میزان مرگ و میر بیماری‌های غیر واگیر گفت: از ۵۷ میلیون مرگ در سال ۲۰۰۸ بالغ بر ۳۶ میلیون مورد ( ۶۳ درصد) ناشی از بیماریهای غیر واگیر بوده است که ۸۰ درصد آنها در کشورهای با درآمد پایین و متوسط اتفاق افتاده است و پیش بینی می شود که مرگ ناشی از بیماریهای غیر واگیر بین سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ بالغ بر ۱۵ درصد افزایش یابد.

هفت سال است گلو درد و دندان درد ودل درد نگرفته ام

هفت سال است که مرتب قبل وبعد خوراک نمک می چشم ظرف این هفت سال نه دندان درد گرفته ام نه دل درد نه گلودرد  

واین تجربه کردن این گفتارپیغمبراست که فرمود به حضرت موسی وحی شد قبل وبعد طعام نمک بچش هفتاد بیماری رادرمان میکند که اسانترینش اختلالات عصبی(جنون)وجذام ولک وپیس است وگلودرد و شکم درد و دندان دردرا ازبین میبرد واین دنیای مرا زیباترکرده است

پیشگیری ازبالارفتن اسیدبدن(سرماخوردگی)راجدی بگیریم

میشه با خوراکی های گرم وخشک (پست اول)پیشگیری کرد ازبالارفتن اسید بدن  

سرما وسردی خوردن مکمل هم که بشن فشارخون میره بالا ومیزنه عصب هفتم صورت را ازکارمی اندازد و صورت کج میشه  

هم پوشاندن بدن دراین ماه که هم سردهم گرم است ضروری است هم اینکه گرم که هستیم بیرون ازاتاق نرویم مگراینکه پوشیده باشیم تا سردمان نشود  

مثلا خیاروپنیرخوردن صبحانه هردو سرداست اگرشب سرماهم خورده باشیم فشارروانی بیشتری وارد میکند واین استرس سبب ازکارافتادگی عصب میشه