زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

سالم ترین آب ، آب چشمه های مزارع کشاورزی است برای آشامیدن ،آب های معدنی مشکوک ازبازار جمع میشود


معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو بر جمع آوری آبهای بسته بندی مشکوک از سطح عرضه مجددا تاکید کرد و گفت: مردم می توانند با اطمینان خاطر از آب معدنی های موجود در بازار استفاده کنند.

رسول دیناروند با تاکید مجدد براینکه آبهای بسته بندی مشکوک از سطح عرضه جمع آوری شده اند تاکید کرد: آزمایش های فراوانی بر روی انواع آب های معدنی که احتمال مشکل دار بودشان می رفت ، انجام شد.

به گزارش ایلنا، وی تاکید کرد: تعد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بیش از ۳۰۰ آزمایش شیمیایی و میکروبی بر روی انواع آب های معدنی آن هم در یکماه اخیر انجام شده است در برخی موارد حتی ممکن است از بین برندهای موجود، برندی مشخص ۳ بار مورد آزمون و بررسی واقع شده باشد.

دیناروند مجدداتاکید کرد: موارد مشکوک که اندکی بیشتر از ۱۰ درصد آنها دارای آلاینده های شیمیایی، میکروبی، فلزات سنگین، نیترات و نیتریت بودند از بازار جمع آوری شده است و مردم می توانند با اطمینان از آب های بسته بندی شده موجود در بازار استفاده نمایند.

هیپاتیت بیماری ای که با غذای طیب قابل درمان است ،کلوا من طیبات ما رزقناکم ...172بقره و81طه

مدیر عامل کانون هموفیلی ایران با ابراز نگرانی از شکست درمان‌های در دسترس بیماران هموفیلی مبتلا به هپاتیت c گفت: نزدیک به ۲۰۰ بیمار در انتظار دسترسی به داروی جدید و گرانقیمت ” هارونی ” هستند، اما هزینه ۹۵ میلیون تومانی این دارو عملا برای هیچکدام از بیماران قابل تامین نیست.

احمد قویدل در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اعلام ابراز نگرانی هیات مدیره و مدیران دفا‌تر نمایندگی سراسر کشور در رابطه با سلامت بیماران هموفیلی که مبتلا به بیماری هپاتیت c نیز شده‌اند، گفت: متاسفانه درمان‌های در دسترس برای این بیماران برای آن‌ها با شکست مواجه شده‌است.

وی تاکید کرد: بالغ بر یکسال است تولید داروی جدیدی برای بیماران مقاوم به درمان و یا بیمارانی که میزان آسیب به کبد آن‌ها بسیار بالاست، امید بخش زندگی آنان است.

دو بیمار فرصت ادامه این انتظار را نیافتند

قویدل خاطرنشان کرد: نزدیک به ۲۰۰ بیمار در انتظار دسترسی به داروی جدید و گرانقیمت «هارونی» هستند. متاسفانه در ماه گذشته دو بیمار فرصت ادامه این انتظار را نیافتند و جان خود را از دست دادند.

وی تاکید کرد: هزینه ۹۵ میلیون تومانی داروی موسوم به «هارونی» که تنها برای سه ماه است، عملا برای هیچکدام از بیماران قابل تامین نیست. فهرست‌ها توسط متخصصان مربوطه تهیه شد.

به گفته وی پروفسور سید موید علویان مجری درمان این بیماران به صورت‌های مختلف و ضرورت دسترسی بیماران با شرایط ذکر شده به این دارو را به مقامات عالی رتبه وزارت بهداشت یادآوری کرده‌اند.

مدیر عامل کانون هموفیلی ایران گفت: کانون هموفیلی ایران فارغ از الزامات قضایی جهت درمان برخی از بیماران از وزیر بهداشت و دیگر مدیران ذیربط در وزارتخانه تقاضا دارد، در رابطه با تامین این دارو اقدام فوری انجام دهند.

قویدل گفت: البته وزارت بهداشت در تلاش است تا بسته بندی این دارو در ایران انجام شود که با اجرایی شدن آن ممکن است قیمت دارو به ۶۵ میلیون تومان کاهش یابد.

خیلی زود دیر می‌شود!

وی تاکید کرد: این امر از جمله مواردی است که بسیار زود‌تر از آنچه در تصور مسئولان وزارت بهداشت است، دیر می‌شود. این حوزه نیازمند پیگیری جدی و فوری وزارتخانه است. خانواده‌های بیماران بسیار نگران سلامتی آنان هستند و با هر اتفاق ناگواری موج پیگیری این موضوع شدت می‌یابد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نشست دو روزه مدیران دفا‌تر نمایندگی این موسسه حامی بیماران هموفیلی، گفت: از آنجاکه سال ۱۳۹۶ پنجاهمین سالگرد تاسیس این موسسه خیریه است با توجه به ظرفیت‌های موسسه برنامه‌ریزی لازم برای تحقق برخی از اهداف و پروژه‌ها تا ۲۸ فروردین (روز جهانی هموفیلی) ‌ سال ۱۳۹۶ انجام شد.

قویدل افزود: کانون هموفیلی ایران به عنوان عضو ملی فدراسیون جهانی هموفیلی تصمیم دارد، برنامه گرامیداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس این موسسه را با یک برنامه بین‌المللی با دو محور علمی و اجتماعی برگزار کند.

وی گفت: از این فرصت تاریخی جهت حضور مستقیم دانشمندان و کار‌شناسان جهان در حوزه بیماری‌های خونریزی دهنده در ایران استفاده می‌شود.

 

قویدل با اشاره به اینکه برگزاری دو نشست مهم دیگر نیز به برنامه‌های کاری سالجاری و سال آینده موسسه اضافه شد، گفت: یک مورد «‌نشست مددکاران دفا‌تر نمایندگی کانون هموفیلی ایران» در سال آینده و دیگری «همایش کارآفرینان هموفیلی ایران» است که در سال جاری برگزار می‌شود.

قویدل در ادامه گفت: تلاش‌های وزارت بهداشت در حوزه بهبود شرایط دارویی و درمان بیماران چشمگیر و قابل تقدیر است و مدیران دفا‌تر نمایندگی کانون هموفیلی ایران در این نشست از اقدام ارزنده این وزارتخانه در رابطه با تغییر روش درمان کودکان هموفیلی ایران (تا پانزده سال) تشکر و قدردانی کردند.

وی تاکید کرد: اجرای این طرح موجی از امیدواری و نشاط برای این کودکان و خانواده‌های آنان به ارمغان آورده و بی‌تردید تحقق این آرزوی ۲۰ ساله جامعه هموفیلی ایران از یکسو نوید بخش زندگی توام با سلامتی کودکانی است، که از معلولیت رهایی می‌یابند و از سوی دیگر در دراز مدت موجب کاهش هزینه‌های دارویی این بیماران خواهد شد.

قویدل گفت: پیوستن ایران به جمع کشورهایی که با روش درمانی (پیروفیلاکسی) کودکان را درمان می‌کند، انعکاسی از احساس مسئولیت دولت در قبال شهروندانی است که نیازمند توجه خاص و موجب سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های بین‌المللی مرتبط است.

وی افزود: بی‌تردید پیگیری اصولی این تغییر روش که در در درجه اول در گروتامین به موقع داروی مورد نیاز و در مراحل بعد تعیین پزشک و پرستار مسئول در هر دانشگاه و همچنین همکاری نزدیک و تعامل مثبت کانون هموفیلی ایران با دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است.

ایدز بیماری عفونی است که با پرهیزازپخته خوری پیشگیری می شود

ابتلای ۴۵۰ نوزاد ایرانی به ویروس ایدز از مادر

رییس اداره ایدز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از مجموع ۲۹ هزار و ۴۱۴ فرد مبتلا به ویروس ایدز در کشور، حدود ۴۵۰ نوزاد ، این ویروس را از مادر گرفته اند.

عباس صداقت در گفت و گو با ایرنا افزود: این در حالی است که اگر مادران این نوزادان مبتلا به ویروس ایدز به موقع به مراکز درمانی مراجعه می کردند و تحت نظر بودند ، می توانستند ، فرزندی سالم به دنیا بیاورند.

وی اظهارداشت: انتقال ویروس از مادر به جنین یکی از راه های انتقال به شمار می آید و در صورتی که مادر به ویروس اچ آی وی مبتلا باشد می تواند در مرحله بارداری، حین زایمان یا شیردهی این ویروس را به نوزاد خود منتقل کند.

رییس اداره ایدز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ادامه داد: زنان مبتلا به ویروس ایدز در اصطلاح به عنوان «پل» انتقال این بیماری شناخته می شوند و انتقال ویروس ایدز از مادر به نوزاد یکی از چالش های مهم این بیماری است؛ زیرا افرادی از این طریق به عفونت ویروس ایدز مبتلا می شوند که هیچ نقشی در ابتلای خود نداشته اند.

صداقت با اشاره به خطر گسترش ایدز، بین زنان و تغییر الگوی انتقال این بیماری از این طریق گفت: معمولا عفونت ایدز در گروه خاصی از افرادی که رفتار پر خطر دارند مانند معتادان و افرادی که رابطه جنسی محافظت نشده دارند، تمرکز دارد اما خطری که افزایش موارد انتقال ایدز از مادر به کودک دارد این است که شیوع این بیماری را از گروه های متمرکز به جمعیت عمومی گسترش می دهد و باعث گسترش این ویروس در افراد فاقد رفتار پرخطر می شود.

۵۰ درصد زنان آلوده به ویروس ایدز، فرزند مبتلا به دنیا می آورند

 

صداقت افزود: مساله نگران کننده این است که اگر زنی بدون آگاهی از ابتلای خود به ویروس ایدز، باردار شود به احتمال ۴۰ تا ۵۰ درصد نوزاد او نیز به این بیماری مبتلا می شود و نه تنها در دوران بارداری یا هنگام زایمان، ممکن است این ویروس را منتقل کند که حتی امکان انتقال این ویروس از طریق شیرمادر به کودک نیز زیاد است.

وی گفت: در واقع بر اساس این آمار از هر دو زن مبتلا به ویروس ایدز، یکی، نوزاد آلوده به اچ آی وی به دنیا می آورد و با توجه به تغییر الگوی ایدز در کشور از اعتیاد تزریقی به انتقال جنسی و روند رو به افزایش ابتلای زنان به این بیماری باید برای پیشگیری از تولد نوزادان مبتلا به این عفونت اقدام جدی کرد.

 

صداقت با اشاره به برنامه های وزارت بهداشت برای پیشگیری از انتقال عفونت اچ آی وی از مادر به نوزاد، گفت: بر اساس راهبرد ملی کنترل ایدز در کشور( مصوب سال ۱۳۹۳) پیشگیری از انتقال اچ آی وی از مادر به نوزاد به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است و اگر زنی مشکوک به ابتلا باشد و بخواهد باردار شود با مراجعه به مراکز تعریف شده وزارت بهداشت می تواند خدمات رایگان مشاوره و پیشگیری را برای جلوگیری از ابتلای نوزاد خود به اچ آی وی دریافت کند.

کاهش خطر انتقال ویروس از ۵۰ درصد به ۲ درصد

وی، افزود: اگر زنی که خود یا همسرش رفتار پر خطر جنسی داشته است و در خطر عفونت اچ آی وی است به موقع به مراکز بهداشتی مراجعه کند، احتمال انتقال ویروس ایدز به نوزاد آنان از ۵۰ درصد به کمتر از دو درصد کاهش می یابد.

رییس اداره ایدز وزارت بهداشت، اضافه کرد: در برنامه وزارت بهداشت و طبق دستورالعمل مصوب بعد از مراجعه این زنان حتی اگر قبل از بارداری باشد، داروهای ضد ویروس به صورت رایگان در اختیار آنان قرار داده می شود، همچنین به آنان توصیه می شود که زایمان آنان به روش سزارین انجام شود که زایمان آنان کاملا رایگان خواهد بود. بعد از تولد نوزادشان نیز به هر میزان که نیاز باشد شیرخشک رایگان در اختیارشان قرار داده می شود تا از شیر مادر تغذیه نکنند.

صداقت، گفت: توصیه وزارت بهداشت به زوج ها این است که اگر خودشان یا همسرشان هر نوع رفتار پر خطر که موجب انتقال ویروس ایدز می شود، داشته اند، اعم از اعتیاد تزریقی و استفاده از لوازم مشترک یا رفتار جنسی محافظت نشده، قبل از اقدام به بارداری به مراکز بهداشتی مراجعه کنند و از خدمات رایگان مشاوره و پیشگیری برخوردار شوند.

وی، افزود: خدمات پیشگیری از ابتلای نوزاد به ویروس ایدز در تمام استان های کشور وجود دارد و این افراد، کافی است به یکی از مراکز بهداشتی نزدیک محل زندگی شان مراجعه کنند تا نشانی مرکز ارایه خدمات پیشگیری از عفونت اچ آی وی را در اختیارشان قرار دهند.

براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت از سال ۱۳۶۵ تا اول فروردین سال ۱۳۹۴ در مجموع ۲۹ هزار و ۴۱۴ مورد ابتلا به ویروس ایدز در کشور ثبت شده است که از این تعداد ۶ هزار و ۹۹۰ تن وارد فاز بیماری ایدز شده و ۶ هزار و ۲۰۲ تن نیز فوت شده اند.

آمار رسمی وزارت بهداشت نشان می دهد که از کل موارد ثبت شده این بیماری ۸۸ درصد، مرد هستند، ۶۶٫۶ درصد از طریق لوازم مشترک اعتیاد تزریقی، ۱۴٫۵درصد رابطه جنسی غیر ایمن داشته اند و ۱٫۴ درصد(حدود ۴۵۰ تن) موارد نیز انتقال از مادر به جنین بوده است و علت ابتلای بخش مهمی از این افراد نیز نامشخص است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت بهداشت سالانه حدود دو هزار تن به مبتلایان ثبت شده ویروس ایدز در کشور اضافه می شود و آمار موارد ابتلای جدید این عفونت مثلاً مبتلایان سال ۱۳۹۳ نشان می دهد که الگوی ابتلای این عفونت در حال تغییر است؛ به طوری که ۳۷٫۳ درصد مبتلایان این سال از طریق رابطه جنسی آلوده شده اند، ۴۳٫۷ درصد مبتلایان از طریق سرنگ و لوازم اعتیاد تزریقی مبتلا شده اند و حدود چهار درصد نوزادانی بوده اند که از مادر این ویروس را دریافت کرده اند.

ویروس ایدز بعد از ورود به بدن هر فرد، مدتی به صورت پنهان است که به آن دوره پنجره گفته می شود؛ بعد از تشخیص ویروس، فرد به عنوان ناقل( اچ آی وی مثبت) شناخته می شود و ممکن است بین ۶ ماه تا ۱۰ سال بعد که علایم این بیماری ظاهر شد، وارد فاز بیماری شود.