زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

تکمیل خبر بنزین آلوده


وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان محیط زیست و مجلس شورای اسلامی با ارسال گزارش های جداگانه به شعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت، به صورت رسمی در پرونده شکایت از وزیر اسبق نفت اظهارنظر کردند.

«مصطفی ترک همدانی» یکی از وکلای شاکی در پرونده شکایت از وزیر اسبق نفت روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: بدنبال شکایتی که توسط دو نفر دیگر از همکارانم علیه وزیر اسبق نفت به دلیل تولید بنزین های سمی و آلوده در زمان وزارت وی مطرح شد، بازپرس شعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت، نمایندگان حقوقی وزارت بهداشت و محیط زیست را برای اظهارنظر در این خصوص احضار کرد.

وی اضافه کرد: نمایندگان حقوقی سازمان های یاد شده در دادسرا حضور یافتند و برای ارائه گزارش خود از بازپرس مهلت گرفتند.

این وکیل دادگستری و یکی از سه شاکی پرونده توضیح داد: در مراجعه ای که امروز(دوشنبه) به دادسرای کارکنان دولت داشتم، وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست گزارش های خود را درباره این پرونده ارسال و آلودگی بنزین تولید پتروشیمی در زمان وزیر اسبق نفت را تایید کردند.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی نیز یک کار پژوهشی در این خصوص انجام داده بود که گزارش آن را به شعبه رسیدگی کننده ارسال کرده است.

سه وکیل دادگستری(پیمان حاج محمود عطار، علیرضا دقیقی و مصطفی ترک همدانی) یازدهم خرداد سال جاری با حضور در دادسرای کارکنان دولت و ارائه مستنداتی، از وزیر اسبق نفت به دلیل تولید بنزین آلوده توسط پتروشیمی در زمان وزارتش شکایت کردند.

این شکایت برای رسیدگی در اختیار بازپرس شعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت قرار گرفت و بازپرس نیز نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان محیط زیست را ۲۱ خرداد ماه برای پاسخگویی و ارائه دلایل خود مبنی بر آلوده بودن یا نبودن بنزین تولیدی پتروشیمی احضار کرد.

نمایندگان وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست در دادسرا حضور یافتند و قرار شد در مهلتی ۱۰ روزه استدلال های خود را درباره آلوده بودن یا نبودن بنزین تولیدی پتروشیمی به شعبه بازپرسی ارائه کنند که این اتفاق نیافتاد و بازپرس مجددا نمایندگان حقوقی دو سازمان یاد شده را احضار کرد.

وزیر اسبق نفت نیز در اعتراض به اقدام این سه وکیل دادگستری، از آنان به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی به رییس قوه قضاییه شکایت کرده است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد