زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

نگاره (چارت)جریانی شناخت طبع :

نگاره (چارت)جریانی شناخت طبع :

طبع تا آخرعمرثابت است مگراینکه خانمی 2بارسزارین یا جراحی انجام دهد یا مردی درحوادث خونریزی شدید داشته باشد که تبدیل به سردوترمیگردد وتااخرعمرسردوتر باقی می ماند

قد منهای 100وزن نرمال بایدبرابرباقیمانده باشد اگربالاتر ازنرمال بود معمولا طبع تر است اگرکمترازنرمال بود طبع اغلب خشک است وگاهی تر

مزاج ازماده زوج مثل ازدواج است بمعنی ترکیب 2چیز یعنی ترکیب سرد و تر یا سرد وخشک یا گرم وتر ، گرم وخشک

یبوست به حالتی گفته می شود که درروز 3مرتبه غذای کامل بخوریم ولی کمترازسه مرتبه مدفوع داشته باشیم


طبع من سردوتر یا ...است یعنی کبد من خوراکی های سرد وتر را جذب نمی کند پس میزند تبدیل به هیستامین (آلرژی وحساسیت)می نماید وقتی خوراکی مخالفش را بخوریم یعنی گرم وخشک واکسن آلرژی وحساسیت محسوب میگردد مثلا عسل گرم وخشک است داروی طبعم محسوب میگردد اگرهرروز نخورم بیمارم یا  برنج سرد و تر است اگر با خورشت لوبیا سبزبا بامیه  که سردوتراست بخورم صورتم پرازجوش می شود وکسل وبیحال میگردم ودر بلندمدت دچار میگرن ، آرتروز ،کمردرد ، ناراحتی های قلبی – عروقی میگردم ولی اگر خورشت کرفس که گرم وخشک است با ان بخورم معتدل میگردد سرحال هستم

----------------------------------

علائم طبع سرد و تر (مزاج بلغمی):

===================

خانم هستم و2بارسزارین شده ام

مردهستم درتروما وحادثه دچارخونریزی شدید شده ام

اضافه وزن دارم +کف پایم سرد+ادرارم مثل آب بی رنگ+پوستم چرب+دهانم ترش+جوش پوستی زیاد+کسل وخواب آلودم+سفیده چشم مایل به آبی + سرمائی هستم +...

اضافه وزن ندارم اما علائم فوق را دارم

زیروزن نرمال هستم اما علائم فوق رادارم

همه علائم فوق را دارم اما بدلیل مشکل کلیه ادرارم نارنجی است

علائم فوق را دارم اما  بدلیل تنیدگی (استرس)ادرارم نارنجی است

کم کاری تیروئید دارم

----------------------------------

علائم طبع سرد و خشک (سوداوی مزاج)

===================

اضافه وزن ندارم =کف پا سرد + سرمائی هستم+پوستم خشک و یبوست دارم + دلشوره زیاد دارم واسترس دارم + حالت وسواسی دارم +خواب های اجق وجق زیاد می بینم یاازبلندی می افتم+...

------------------------------

 

علائم طبع گرم وتر (دموی مزاج)

========================

اضافه وزن دارم +کف پا داغ + گرمائی هستم+پوست چرب + ادرار زرد یا طلائی بدون مصرف کردن دارو درمانی+ دهان شیرین + عطش+...

-------------------------------------------

علائم طبع گرم وخشک (صفراوی مزاج):

اضافه وزن ندارم + کف پایم داغ + پوستم چرب نیست ، تنیدگی ندارم ودارو برای درمان مصرف نمی کنم + شوره سرم زیاد + دهان تلخ +عطش شدید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد