زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

آثار و برکات تسبیح حضرت زهرا (س)

34الله اکبر33الحمدلله 33سبحان الله بلافاصله بعدازنمازحتی درجماعت ابتدابایدتسبیحات راگفت بعدمصافحه کرد

امام صادق : تسبیح حضرت فاطمه عبارت است از؛ منزه است صاحب جلالى که متکبر و بزرگ است ، منزه است صاحب عزتى که بلند مرتبه و رفیع الشان مى باشد، منزه است صاحب سلطتنى که داراى فخر و قدمت مى باشد، منزه است صاحب حسن و جمال ، منزه است کسى که به نور و سنگینى و وقار آراسته است ، منزه است کسى که اثر و نشانه هاى پاى مورچه را روى سنگ صاف و شفاف دیده و افتادن طیور و پرندگان را روى درختان و لاله ها مى نگرد.

بعد از آنکه رسول اکرم تسبیحات را به فاطمه  آموزش داد ، ابتدا رشته‏اى از پشم تابیده و با آن به تسبیح پرداخت. تا این که حضرت حمزه بن عبدالمطلب شهید شد، فاطمه از تربت قبر آن بزرگوار خاک برداشت و تسبیح ساخت و با آن تسبیح مى‏کرد و مردم نیز چنان کردند و امام معصوم سوم  حسین بن على(علیه السلام) شهید شد، سنت ‏شد که از تربت آن امام مظلوم تسبیح سازند و با آن ذکر گویند.

درباره ثواب تسبیح حضرت زهرا(سلام الله علیها) با تربت امام حسین(علیه السلام) از حضرت صاحب الامر(عج) روایت ‏شده است که: هر که تسبیح تربت امام حسین(علیه السلام) را در دست داشته باشد و ذکر را فراموش کند، ثواب ذکر براى او نوشته مى‏شود.

حضرت مهدى درباره تسبیح فرمود: «ان فضل الدعاء و التسبیح بعد الفرائض على الدعاء بعقب النوافل، کفضل الفرائض على النوافل.  

فضیلت دعا و تسبیح  بعد از نمازهاى واجب ... مانند فضیلت واجبات بر مستحبات است.» (۱۴)

امام باقر (علیه‏السلام) مى‏ فرماید: هر کس تسبیحات حضرت فاطمه(علیهاالسلام) را بجا آورد و پس از آن استغفار کند، مورد مغفرت قرار مى ‏گیرد، و آن تسبیح به زبان صد تا است، و در میزان (اعمال) هزار (ثواب) دارد، و شیطان را دور کرده، و خداى رحمان را خشنود و راضى مى ‏نماید.

برائت از دوزخ و نفاق

بنا بر روایت امام صادق(علیه‏السلام)، تسبیحات حضرت زهرا(علیهاالسلام) از جمله‏ ى ذکر کثیرى است که خدا در قرآن کریم یاد فرموده است:«تسبیح فاطمة الزهراء علیهاالسلام من الذکر الکثیر الذى قال الله عز و جل: «واذکروا الله ذکرا کثیرا.» و از طرفى رسول گرامى اسلام فرموده است: هر کس ذکر خداى عزوجل را بسیار کند خدا او را دوست دارد، و هر کس ذکر خدا را بسیار کند براى او دو برائت(منشور آزادى) نوشته شود: یکى برائت از آتش جهنم، و دیگرى برائت از نفاق و دورویى.

برگرفته وخلاصه شده ازسایت تبیان

نظرات 4 + ارسال نظر
محجوبه شنبه 8 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 05:30 ب.ظ http://www.lebaseshokr.mihanblog.com

یا شکور
سلام
چه پست خوبی !! لذت بردم .
اللهم عجل لولیک الفرج

لیلی یکشنبه 9 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 07:28 ب.ظ

سلام آقا هاشم
روزتون بخیر
ممنون از شما بابت این پست زیبا و مفید

آرزوی دوشنبه 10 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 01:43 ق.ظ

درود /

گل نرگس شهلا سه‌شنبه 11 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:16 ب.ظ http://nargeseshahla.persianblog.ir/

بسیار خوب...
من که هر گز تسبیحات رو فراموش نمی کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد