زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

شبهاشیرمحلی بخوریم ازلبنیاتی بخریم

پژوهش جدید دانشمندان نشان داده کشورهایی که افراد آن بیشتر شیر می‌نوشند، شانس بالاتری برای دریافت جوایز نوبل دارند.

به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پژوهشی که سال گذشته در مجله Medicine منتشر شده بود، یک ارتباط قوی میان مصرف شکلات و قابلیت بیشتر کسب جایزه نوبل را به نمایش گذاشته بود.

این پژوهش باعث شد محققان به این فکر بیفتند از آنجایی که شکلات اغلب با شیر ترکیب می‌شود، ممکن است مصرف سرانه مواد لبنی هم با تعداد برندگان نوبل در ارتباط باشد.

محققان به بررسی داده‌های سازمان غذا و کشاورزی در سال 2007 در مورد مصرف سرانه شیر در 22 کشور جهان در کنار اطلاعات ارائه شده توسط نظریه شکلات پرداخته و یک ارتباط چشمگیر را شناسایی کردند.

سوئد از بیشترین میزان برندگان جایزه نوبل به نسبت جمعیت 10 میلیونی خود برخوردار است. اگرچه میزبانی کمیته نوبل بر عهده این کشور بوده و برخی از امکان وجود سوگیری در انتخاب برندگان به همین دلیل سخن گفته‌اند، اما بیشترین مصرف سرانه شیر و محصولات لبنی نیز در سوئد بوده که میزان 340 کیلو در سال است.

همچنین کشور سوئیس نیز که سالانه 300 کیلو شیر مصرف می‌کند، از نسبت برنده مشابه برخوردار است. این در حالیست که کشور چین که کمترین میزان جایزه نوبل را به نسبت جمعیت خود داشته، از کمترین میزان مصرف شیر در میان سایر کشورها به اندازه سالانه 25 کیلو نیز برخوردار است.

بررسی‌های محققان نشان داد که مصرف شیر بازتابی از یک سیستم آموزشی قوی است. همچنین یک توضیح زیستی محتمل نیز برای این ارتباط وجود داشته و آن برخورداری شیر از ویتامین دی است که قدرت مغز را افزایش می‌دهد.

این محققان نتیجه گرفته‌اند که برای ارتقای شانس خود در دریافت جایزه نوبل نه تنها باید شکلات بیشتری مصرف کرد بلکه باید شیر بیشتری نیز نوشید یا آنها را بصورت مخلوط استفاده کرد.

نظرات 1 + ارسال نظر
میترا پنج‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1391 ساعت 11:46 ق.ظ http://www.neyestan0.blogfa.com

چشم ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد