زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

تاثیرات ژنتیکی بر نرخ باروری مبتلایان اختلالات روانی

دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۳

پژوهشگران احتمال دادند: مکانیزم‌های تکاملی مختلف، از ماندگاری اختلالات روانی متنوع پشتیبانی می‌کنند.

به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روبرت ای. پاور از کالج پادشاهی لندن و همکارانش میزان باروری بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی، اوتیسم، اختلالات دوقطبی، افسردگی، بی‌اشتهایی عصبی یا مواد مخدر را در مقایسه با خواهر و برادرهای تاثیر نپذیرفته آن‌ها از این اختلالات و همچنین کل جمعیت بررسی کردند.

هدف این تیم پژوهشی ارزیابی سطح گزینش در انواع ژنتیکی سببی بود.

داده‌های مورد کابرد در این مطالعه از مراکز «ثبت‌نام چند نسل سوئد» و «ثبت‌نام ترخیص از بیمارستان سوئد» برای 2.3 میلیون متولد بین سال‌های 1950 تا 1970 گرفته شده بودند.

دانشمندان با بررسی این داده‌ها دریافتند که والدین تحت تاثیر این اختلالات به استثنای زنان مبتلا به افسردگی دارای فرزندان کمتری بودند و نرخ باروری در میان آن‌ها از 0.23 تا 0.93 بود و کاهش باروری در میان مردان بیشتر از زنان بود.

باروری در میان خواهران افراد مبتلا به افسردگی و اختلال دو قطبی به طور قابل توجهی افزایش یافته بود؛ در حالی که برادران مبتلایان به اسکیزوفرنی و اوتیسم باروری پایین‌تری داشتند.

همچنین باروری به‌طور قابل توجهی در میان خواهران بیماران مبتلا به افسردگی و مصرف مواد مخدر افزایش یافته بود.

براساس ادعای دانشمندان حاضر در این پژوهش، یک گزینش ژنتیکی قوی علیه اسکیزوفرنی، اوتیسم و بی‌اشتهایی عصبی وجود دارد و این انواع ممکن است با جهش‌های جدید یا مکانیزم ناشناخته حفظ شوند.

آسیب‌پذیری در مقابل افسردگی و شاید مصرف مواد مخدر نیز ممکن است با گزینش متعادل کننده حفظ شود و این نشان‌دهنده دخالت انواع ژنتیکی مشترک به روش‌هایی است که به ژن‌ها و محیط‌های دیگر بستگی دارد.

جزئیات این مطالعه در مجله JAMA Psychiatry انتشار یافت.  

سابقه موضوع افسردگی : 

http://zatun.blogsky.com/1391/10/14/post-348/ 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد