زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

مقابله با خونریزی داخلی با فوم جادویی

چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۰

محققان آژانس پروژه‌های تحقیقات دفاعی پیشرفته (DARPA) در حال کار بر روی فومی هستند که با تزریق بداخل محل زخم می‌تواند از خونریزی داخل شکمی جلوگیری کند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فوم پلیمری پلی اورتان توسط محققان شرکت «آرسنال مدیکال» وابسته به آژانس پروژه‌های تحقیقات دفاعی پیشرفته آمریکا (DARPA) و با هدف کنترل خونریزی داخلی بمدت یک ساعت طراحی شده است.

با استفاده از فوم ضد خونریزی، تیم درمانی فرصت کافی برای انتقال مجروح به مراکز درمانی را خواهند داشت که این دستاورد بویژه برای نجات جان مجروحان در میدان جنگ بسیار موثر است.

ساعت طلایی به 60 دقیقه نخست پس از خونریزی شکمی گفته می‌شود که عدم رساندن بموقع مجروح به مراکز درمانی می‌تواند منجر به مرگ فرد شود.

امکان توقف خونریزی داخل شکمی با پدهای فشرده‌سازی یا تورنیکت (شریان بند) وجود ندارد؛ اما فوم پلیمری جدید در دو فاز مایع شامل فاز پلی یول و فاز ایزوسیانات بداخل حفره شکمی تزریق می‌شود.

با ترکیب مایعات، اندازه فوم به 30 برابر حجم اولیه افزایش پیدا می‌کند که از اندام داخلی محافظت کرده و باعث توقف خونریزی می‌شود و پس از رساندن بیمار به اتاق عمل در مدت کمتر از یک دقیقه براحتی از بافت‌ها جدا می‌شود.

نتایج آزمایش فوم ضد خونریزی بر روی خوک‌ها در نشست سالانه انجمن جراحان تروما 2012 ارائه شده است که نشان می دهد، میزان نجات صدمات خونریزی کبدی با استفاده از این فوم از هشت به 72 درصد افزایش پیدا کرده است.

فاز دوم طراحی فوم ضد خونریزی با بودجه 15.5 میلیون دلاری آغاز شده و محققان امیدوارند که آزمایش بالینی این محصول را نیز بزودی شروع کنند.

«برایان هالووی» مدیر برنامه DARPA خاطرنشان می‌کند: در صورت کاربردی شدن فناوری فوم ضد خونریزی، این روش می‌تواند به توقف 50 درصد از خونریزی‌ها و نجات جان سربازان در میدان جنگ منجر شود.

نظرات 2 + ارسال نظر
هاله جمعه 24 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:06 ق.ظ http://rishedareshgh.blogfa.com

ببین روی زخمم نمک میزنند
کسانی که حرف از کمک میزنند
من از بی کسی ناله سر میدهم
برایم فقط نی لبک میزنند
وچون هم صدا باسکوتم چرا
به تنهایی ام ناخونک میزنند
وبایک تلنگر به آیینه ها
بهای صداقت محک میزنند
فقط یک غزل حاصل شعر من
همین کودکم را کتک میزنند
ویا در کلاس الفبای دل
غرورم به چوب فلک میزنند
ببین سهم من عاقبت یک شکست
همیشه در آخر کلک میزنند
تلنبار فریادها در گلودریغا
که آخر کلک میزنند!!!!!!!!!!!!!!!!

بهار جمعه 24 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 02:35 ق.ظ http://kaveereyakh.blogfa.com

گاهی خدا درها و پنجره ها را قفل میکند،

زیباست که فکر کنیم.........

شاید بیرون طوفان سختی در راه است

و خداوند با این کار از ما محافظت می کند…!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد