زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زندگی سالم سبب طولانی ترشدن عمرمی گردد

پژوهش محققان دانشگاه نورث وسترن آمریکا حاکی از آن است که اگر تا سنین میانسالی هیچگونه بیماری قلبی و عروقی را تجربه نکرده‌اید، 14 سال بیشتر از سایر همسالان خود که به بیماری قلبی و عروقی مبتلا هستند، عمر خواهید کرد.

به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، دکتر "جان ویلکینز" از نویسندگان این پژوهش می‌گوید: "ما دریافته‌ایم بسیاری از افراد با افزایش سن، دچار بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شوند اما میانسالانی با ریسک فاکتورهای مطلوب، به دور از ابتلا به هرگونه بیماری، عمر بیشتری می‌کنند. لازم است که به منظور کاهش وقوع بیماری‌های قلبی و عروقی و افزایش طول عمر، این ریسک فاکتورهای مطلوب را حفظ کنیم."

به منظور انجام این پژوهش، محققان اطلاعات مربوط به عوامل خطر بیماری قلبی و عروقی کشنده و غیر کشنده را از پنج گروه متفاوت در سنین 45، 55، 65 و 95 سالگی مورد بررسی قرار دادند.

در ابتدای این مطالعه تمام شرکت‌کنندگان به هیچگونه بیماری قلبی و عروقی مبتلا نبودند. طی این مطالعه عوامل خطری مانند فشار خون، کلسترول تام، دیابت و سیگار مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج به دست آمده نشان می‌داد افرادی با ریسک فاکتور بهینه، بدون ابتلا به هیچگونه بیماری قلبی و عروقی 14 سال بیشتر از افرادی با حداقل ابتلای به دو عامل خطر، عمر می‌کردند.

مردان میانسال حدود 60 درصد در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی قرار دارند. این درصد برای زنان میانسال 56 درصد گزارش شده است.

این پژوهش در مجله "American Medical Association" منتشر شده است.

نظرات 1 + ارسال نظر
یاسمن دوشنبه 22 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 08:33 ب.ظ http://paktarinehsas.blogfa.com/

برایت رویاهایی آرزو میکنم تمام نشدنی
و آرزوهایی پرشور
که از میانشان چندتایی برآورده شود.
برایت آرزو میکنم که دوست داشته باشی
آنچه را که باید دوست بداری
... ... و فراموش کنی
آنچه را که باید فراموش کنی.
برایت شوق آرزو میکنم. آرامش آرزو میکنم.
برایت آرزو میکنم که با آواز پرندگان بیدار شوی
و با خنده ی کودکان.
برایت آرزو میکنم دوام بیاوری
در رکود، بی تفاوتی و ناپاکی روزگار.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد