زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

هرچی که سنگه مال پای لنگه ! نه !! هرچی که تلخه مال مرض قنده !!!(قسمت دوم)چرانبایدداروبخوریم !!


«مصرف دارو مانع ترشح هورمون های آندروفین (آرامش)وانکفالین(شادی) در مغز می شود .»

عبدالله فاطمی :دارو چیست !؟"دارو عبارت است از مجموعه عوارضی جانبی که بعضاً اثرات درمانی هم دارد برای رفع این عوارض جانبی،داروهای دیگری تجویز میشوند که خوداین داروها این چرخه را تا نابودی کامل بیمار طی میکنند"

نتیجه 67تحقیق،احتمال افزایش مرگ بامصرف مکمل های ویتامین را نشان میدهد !  منوچهرعبادی فوق دکترا داروسازی و رئیس سابق دانشکده داروسازی دانشگاه میسوری آمریکا درکتاب فارماکودینامی گیاهان میگوید "روش های دارو درمانی(طب آلوپاتیک یعنی دارودرمانی، طب مرسوم فعلی غربی)عوارض جانبی دارد" نه تنها بر سلامتی تاثیر ندارند بلکه مضر نیز هستند.بررسی 67 تحقیق مختلف بر تاثیر مصرف مکمل های ویتامین نشان داده که مصرف آنتی اکسیدان ها نه تنها باعث طول عمر نمی شود بلکه در بسیاری موارد مرگ زود هنگام افراد را نیز در پی دارد.

دکترخرسندمدیرتغذیه درمانی درکشورهلند: سیستم دنسروخ چیست؟ دنسروخ یا « سیستم خود درمانی بدن » ، سیستمی است بسیار ظریف و حساس و توانمند که در صورت جلوگیری از ورود سموم(دارو وغیردارومثل موادنگهدارنده) به بدن ، فرصت می یابد تا پسدادهای انبار شده در خون و سلولها راکه باعث سستی و ناتوانی آنها شده بود را دفع کرده و آنها را را تمیز و فعال نماید تا دوباره بدن به حالت طبیعی وسلامت خود باز گردد.

دکترسیدجلال حسینی متخصص اعصاب وروان :" استرس دارو ندارد باید مراقبت کنید"

استرس چیست ؟ قاتل قلب است

تنیدگی‌(فشارعصبی)stress

استرس واژه انگلیسی است بمعنی فشارروانی ، سختی ،شدت ، تپش ، لرزش ،بیقراری،پریشانی،مردد،دلشوره وترشح بیش ازحد هورمون کرتیزول ، سراسیمه و تنیدگی یعنی مثل کلاف پود سلول های عصبی میگورد وگره میخورد یا مثل سیم های مخابرات به هم می تند میگویند اختلال ونمیگویند بیماری وسلولهای عصبی روی هم می افتد که می گوئیم دست یا پایم به خواب رفته است که این نشانه کمبود کلسیم وکمخونی وکمبود ویتامین ب دربدن است فشارروانی به پا بزند آرتروز،به جلوسربزند میگرن به پشت سربزند دردعصبی به تمام بدن بزند ودرد بگیرد فیبرومیالوژی مثل هنگام سررا کناربخاری گازی گذاشتن وخوابیدن ،میشود

اثرتنیدگی مزمن  [استرس یافشارعصبی بیش از30%]براندام جسمی(جدول /کارل کوپر)

اندام – حالت(فشارمزمن)

برمغز     - سردرد ومیگــــــــــرن

خلق      - هیجان وازدست دادن مایعات بدن

(که رنگ ادرار مایل به قرمز میگردد درحالیکه طبع تر داریم ورنگ طبیعی طبع تر مثل آب بی رنگ است  باید باخوراکی های  گرم وخشک طلائی کنیم )

عضلات  - کشش عضلانـــــــــــــــــــــــــــــی ودرد عضلانی

برقلب      - افزایش فشارخون ودرد سمت چپ قفسه سینه

ریه ها    - سرفـــــــــــــــــــــــــــــه وآســــــــــــــــــــــــــــــــم

معده      - سوزش سردل وسوء هاضمه وایجاد زخم معــده و...

روده ها  - دل درد ویبوست یا اســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــهال

مثانه     - تکـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــررادرار وبروز علائم پروستات

اندام جنسی- نامنظم شدن وتشدید خونریزی ودردهای دوران قاعدگی و عقیمی

پوست    -  دانــــه های ‌پوستی و...

بیوشیمی  -  خستگی ‌زیاد(منبع :* زندگی بااضطراب ـ کارل کوپر و...(ترجمه : ماشاء الله مدیحی‌) ـ ص19 [قفسه 5 کتابخانه آستان قدس رضوی ] 

ریشه اصلی "بیماری ها بفرموده پیغمبر تنیدگی است تنیدگی مانع جذب وتولید ویتامین ب وث(اعصاب) دربدن میشه که عامل کمخونی میگردد وبگفته پزشکان کمخونی ریشه تمام بیماری ها است (خون یعنی گلبول های قرمز ازدست دادن که متضادش عفونت یعنی گلبول های سفید بیش ازحد شدن است  درحالیکه باید متوازن باشند) محققان فنلاندی با مطالعه روی 1000زن ومرد دریافتند قلب مردان نسبت به استرس زودترازقلب خانم ها علائم استرس را نشان میدهد  ومردانی که به مشاغل پراسترس مشغولند چربی وکلسترول بد دردهانه سرخ رگهای آنها تجمع می نماید (ایسنا2/8/84به نقل ازرویترز)

آیاتنیدگی خوب است یا چه میزان خوب است ؟

اعصاب مثل موتورماشین است باید موتورماشین گرم شود تا بتواند حرکت کند قاری باید کمی حرف بزندتا بهترحنجره اش برای خواندن آماده شود ولی اگر بیش ازحد با فشار ودنده سنگین 2خودرو راه برویم موتورجوش می اورد ومی سوزد ودربدن انسان فشار روانی بیش ازحد سبب سکته میگردد

تا 25%فشار لازم است تا صفت شده وقلقله حروف رعایت شود و(اجدت طبقک) اجراشود تا حروف زیبا تلفظ شود مثلا قلقله د یا شده همزه اگر اجرا نشود تلفظ نمی شوند ولی اگربیش ازحد هم فشاردهیم تبدیل به حرکت وگوش خراش(آلودگی صوتی) که بعدازکم خونی بدترین عامل استرس است میشود که اززیبائی می افتد

منبع عامل تنیدگی(استرس) چیست؟

کمبود ویتامین ب بدن ، کمخونی ، کمبود کلسیم و تغییرات قابل توجه زندگی

براساس دانش فراگیرشناسی (اپیدمی لوژی) ازجمعیت 75میلیونی ایران 65میلیون کمبود کلسیم ، 58میلیون کمبود ویتامین ب ، و52میلیون بلکه بیشتر کمخونی داریم (به گفته مرتضی صفوی – زهرا عبداللهی – ربابه شیخ الاسلام ازکارشناسان تغذیه وزارت بهداشت )

مهمترین تغییردرزندگی درحال حاضر درجامعه ایران بگفته جامعه شناسان گذار ازسنتی به صنعتی شدن است که بیشترین فشارروانی را روی افراد جامعه دارد وباید خود را با آن سازگارکنیم تا بتوانیم مهارکنیم

تغییرفصلی (سرما )فشارروانی دارد افراد طبع سرد که دراین فصل سرد خوراکی سرد بیشتر می خورند مثل کله پاچه درشب یا دوتا سردی کنارهم مثل شیربا خیار بیشتر دچاراسترس حاد وسکته مغزی قرار میگیرند علاوه براینکه نباید شب دوتا سردی کنارهم خورد باید مثل لباس حکیمانه قدیم شال وکلاه وسربند داشت(مثل لباس فعلی اهالی خراسان جنوبی) وصبح به جای چای باید شربت عسل نوشید تا ظرف 7دقیقه درخون بریزد وبدن گرم شود(روزانه 300نفردرایران به علت استرس بیش ازحد سکته مغزی می شوند وسکته قلبی عامل اول مرگ ومیراست که تا دوسال دیگر سرطان براثرخوردن غذاهای استرس زا بیش احد عامل اول مرگ ومیر می گردد هربیماری 53%استرس دارد واطرافیان بیماربدون هیچ بیماری که باشند 44%استرس دارند که یک اختلال روانی است افراد طبع سرد درفصل سرما وبخصوص ایام سرمای شدید که فشارروانی دارد وپرخاشگرمی شویم باید یک قاشق روغن زیتون بودار بخورند و سه لقمه عسل موم دار درصبح

تغییرمهم دیگر هنگام ازدست دادن بستگان است که تنیدگی بصورت غش (اختلال موقت درخون رسانی به مغز )رخ میدهد که باید شربت عسل (ی ق عسل درکمی اب ولرم حل ) به فرد داده شود ونیاز به دارودرمانی ندارد) پیغمبر: العسل یسر(عسل شادکننده است )الطیب یسر(عطرزدن شادکننده است )درقدیم درمجالس عزا گلاب استفاده می شد که سبب ارامش وبرای خواب مفید است

تغییرجدائی بین زوجین که بصورت کم اشتهائی یا پراشتهائی رخ میدهد باید یک قاشق روغن زیتون بودار بخورند تا تبدیل به افسردگی نگردد یا صبح چند عدد مویز بخورند درکنارغذا هم پیاز بخورند چون تقویت کننده اعصاب هستند دوصنعت غذائی حکیم های ایران برای مهاراسترس اختراع کباب برگ وآبگوشت ونخوداب بوده است به گفته دانشمندان پتاسیم(که درنخوداست 24%خطرسکته مغزی را کاهش میدهد وکسی که درهفته 4مرتبه نخود بخورد نیز کمتربه استرس وسکته وامراض قلبی مبتلا میشود)

روان شناسان رفتارهای نامناسب مردان  مسن را ناشی ازکمبود ویتامین ب انها می دانند ورفتارهای نامناسب زنان را ناشی ازکمخونی انها ومیگویندخوراک زن باید قرمز وسبز (کباب برگ گوشت گوسفندنر"یعنی گوشت بدون سرخ شده وبدون اب پزشده "باشد وسبزی – مویز – هویج – شیره انگور - ...)وغذای مردان سفید وسبز باشد یعنی شب خوراکی کلسیم دار مثلا هرشب 5عدد بادام درختی بخوریم یا یک قاشق کنجد ، یا باقلا با خرما ، یا نخود، یا نان پنیروسبزی یا کشک وگردو وپیازیا ...

تنیدگی درشب عروسی بصورت تهوع و اسهال واستفراغ رخ میدهد که نباید خوراکی پخته بخورند ونباید بفرموده پیغمبر بمدت یک هفته  شیر ، گشنیز وسیب ترش و...(درواقع یعنی سردی) بخورند صبح مویز،شربت عسل ، روغن زیتون بودار ، ارده عسل باگردکاکائو(شکلات صبحانه) یا نان خرما کفایت میکند وناهار شربت شیره انگوربانان وشام نان پنیروگردو ...

تنیدگی درایام امتحان دانش اموزان یا دانشجویان وطلاب بصورت تهوع وسرگیجه وامثالهم رخ میدهد که علاوه برروغن زیتون بودار 2ساعت قبل امتحان نزدیک ساعت امتحان نیزباید شربت عسل که گرم وخشک وسوخت مغزاست بنوشند تا انرژی کم نیاورند /مصرف خوراکی های تنیدگی زا مثل موز ، قندوشکر وچای ونوشابه وانچه شکر دران بکاررفته درایام تغییرات زندگی مضر است ------

شبی مجنون به لیلی گفت : که ای محبوب تنهایم ، کمی من استرس دارم

ولیلی درجوابش گفت : من هم همچنین هستم کمی قلبم تپش دارد. کمی کم خون وبیحالم ، کمی قندم پائین است وخسته ام . کمی سوزش سر معده ، کمی هم میگرن دارم .

گهی نسیان گر (به پاورقی رجوع شود)، گاه پرخواب وگه  بدخواب می گردم من2، گهی من با توهم ، گاه هذیان ، گاه رؤیایم وگاهی آرتروز دارم  کمی وزنم اضافه است وچاقم من وبعضی وقتها هم دست ُ پایم مورمور یا گزگز می گردد کمی درد مفاصل دارم ای دلدار ، گمانم پوکی استخوان دارم  و دوره ام سخت بی نظم است .

 مدام هم با آلرژی سخت می زییم . زهرچه مرد هست من تنقر دارم ای مجنون . وخیلی از موهایم ریخته مجنون ،کمی مانده کچل گردم .

اگر لجباز هستم من دلیلش استرس می باشد ای جانم . بیا باهم رویم دادگاه ، دادخواست طلاقم را از پیش (مانند کارخانه داران که اول متن استعفاء کارگران قراردادی را می گیرند) امضاء کن .دلم بگرفته از دنیا .تمام  هستی ام را برتو می بخشم  بیا ازپیش طلاقم ده ، طلاقم ده ، طلاقم ده.

وخیلی پرتوقع گشته ام مجنون ، خوراکم گریه گردیده ، یقینا استرس دارم  .  گهی بی اشتها هستم وگه پراشتهایم من .

وخیلی سوء ظن دارم وبدبین وعجولم من ، نمی دانم چرا من این چنین هستم

زکم روئی وتنهائی وعزلت گیری ای جانم، می دانی که مو اندرتنم سیخ است ، گمانم استرس دارم

ومی ترسم ز ارث مادرپیرم که قندش بود بالا ودوچشمش کور گردید وپایش قطع ، زکلیه اش نپرس دلداده ودلجوی تنهایم که گفتند استرس سرمنشأ آن بوده است جانم .اگر  وسواس دارم من ، مپنداری که بیماریم  یقین دارم که مثل تو کمی من استرس دارم .پدر جدم سکته کرد وگفتند استرس بوده و می ترسم که من هم مثل او گردم

زمانه زشت گرداندم پراز جوش وکک ومک گشته ام جانا، عقیق لب ندارم من زکم خونی وکم حالی ز بس پر استرس هستم . لبم خشک ودهانم زخم  وچشمانم پف کرده ، یقین دارم کمی من استرس دارم .

کمی کم عاطفه گشتم.اگرنازا نباشم من که گفتند منشأآن استرس می باشد ای جانم گمانم کودک آینده ما سخت بی تکیه گاه امن می باشد.

گهی درخواب می گردم ودر کابوس ازبالا می افتم اگر گیر می دهم اینقدر یقین دان استرس  دارم(بیماری هائی که اززبان لیلی بیان شده اختلال روان –تنی هستند یعنی ریشه درجسم شاخه درروان دارند)

بحث آنها تا صبح دم طول کشید وصبح دم مرغ چمن با گل نوخاسته گفت      نازکم کن که دراین باغ (سردی خوری) بسی چون تو شکفت

چرتشان برد ومنادی به آنها ندا داد ویتامین ب کم دارید بحث را بس کنید که دراین باغ زیتون و پیاز زیاد است برخاستند ومجنون گفت یک لیوان شربت عسل بایک قاشق روغن زیتون درست کردم بخوریم تا جاودان شویم. چون اندیشه با اندیشه پاسخ داده میشه ، نه دشنه ونه تیشه . آنها مثل امروزی ها ازدشنه وتیشه وطلاق استفاده نکردند وقهرومشاجره ننمودند اندیشه را با اندیشه پاسخ زیبا دادند وبین خودشان تحکیم دموکراسی نمودند.فرق بین استرس - ترس- وحشت:وقتی استرس داری که می فهمی زنت حاملست!وقتی می ترسی که می فهمی نامزدت حاملست وقتی وحشت می کنی که می فهمی نامزدت زائیده !!!

----------1- محققان آمریکائی دریافتند استرس بافعال کردن آنزیمی درمغزکه پروتئین کینازc(ثی)نام دارد حافظه کوتاه مدت وسایرفعالیتهای کورتکس مغز را که بخش تصمیم گیری درمغز است مختل میکند وعامل فراموشی میگردد. ومی‌تواند عامل جنون [شیزوفرنی ، اسکیزوفرنی]و اختلال عصبی خنده – گریه یا افسردگی - شیدائی [مانیک – دپرسیو، یا دوقطبی] شود(آفتاب یزد به نقل ازایسنا 1383)

2-  پژوهشگران سوئدی: استرس به همراه افزایش میزان مقاومت سلول دربرابر انسولین می تواند سبب بروز دیابت نوع اول گردد.وحملات قلبی وکم خوابی وپرخوابی ودردبدن ومشکلات هورمونی ایجاد نماید.(ایضا26/11/83) – ساعت اصلی خواب دررفتارشناسی ازساعت 22تا 2بادمداد"ساعت خواب امام خمینی" است قیلوله پیش ازظهر هم موثراست .« نخوابیدن درشب برافسردگی می افزاید وخطرناک ترازاسترس است وبیشتر سبب فرسودگی کارگران شب کارمی گردد(آفتاب یزد به نقل ازواحد علوم پزشگی دانشگاه تهران ومجله نیو ساینتیست23/10/83)»،«بی خوابی سبب افسردگی واسترس میشود ونشانه افسردگی واسترس نیست «نشریه وب ام دی: بی خوابها 6برابربیشتربه افسردگی مبتلامیشوند ودرمان افسردگی آنها 17برابر منظم خوابها زمان می برد.این نتیجه مطالعات محققان آزمایشگاه تحقیقات خواب وعصب شناسی دانشگاه راچسترومحققان انجمن متخصصان معالجه بی خوابی درشهردنورآمریکا، است مایکل پریلزمدیرآزمایشگاه میگوید قبلا تصورمیشد افسردگی خوب شود بی خوابی درمان شود اما نتیجه بالعکس است .[به موقع ومنظم باید خوابید تا افسردگی درمان شود ] (آفتاب یزد 9/4/84) حسام روان پزشگ عضوانجمن روان شناسی اروپا :پسران بیشترازدختران دچار اختلال خواب (وحشت شبانه)میشوند بطوریکه فرد با فریاد واضطراب بیدارشده دربسترمی نشیند که سبب ناهنجاری عصبی جزئی درقسمت عمقی پیشانی وگیجگاهی است (آفتاب یزد به نقل ازایسنا1384)همچنین پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا دریافتند که نوشابه خوردن کودکان ونوجوانان سبب اختلالات عصبی واختلال درخواب شبانه آنها میگردد. وسبب پوسیدگی دندانها وچاقی فیزیولوژیک (عصبی) وازبین رفتن املاح وویتامین ها دربدن را سبب میشود (آفتاب یزد5/3/83)

نظرات 8 + ارسال نظر
قلم خاص سه‌شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 01:45 ب.ظ http://www.ghalamekhas.ir

سلام
وب مفیدی داری.ممنون
به منم سر بزن. اگه با تبادل لینک موافقی بهم خبر بده
منتظرتم

ترانه پنج‌شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 06:51 ب.ظ http://khalvatedel5.blogfa.com/

من نمی خواهم
سایه ام را لحظه ای از خود جدا سازم
من نمی خواهم
او بلغزد دور از من روی معبرها
یا بیفتد خسته و سنگین
زیر پای رهگذرها فروغ فرخزاد
[گل]
سلام سالگرد فروغ

زهرا 8 شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 01:31 ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام ودرود به برادر بزرگوار
ممنون از حضور سبزتون
دستهایم انقدر بزرگ نیست که چرخ دنیا را به کامتان بچرخانم

اما یکی هست که بر همه چیز تواناست

از او تمنای لحظه های زیبا برایتان دارم

التماس دعا
یاعلی مددی

عمه شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 07:36 ب.ظ http://bashoo.persianblog.ir

سلام.خیلی زحمت کشیدین...آیا کپسول امگا3 و d3هم مشمول این قانون هستند؟ممنون ازراهنمایی شماl

سلام
داروها همه مانده وکهنه وماده شیمیائی وسرطان زا هستند فرقی بین مسکن ها وداروهای اعصاب با کپسول امگاسه نیست فقط باید موادغذائی حاوی انها را بخوریم ان شاءالله

عمه یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 09:16 ق.ظ http://bashoo.persianblog.ir

سلام.ممنون ازتمام راهنمایی های دلسوزانه ومتعهدانه ات .خیرببینی داداش

رویا دوشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 12:15 ب.ظ http://www.ranginkamanazari.blogfa.com

سلام دوست خوب
چشم قالبو عوض میکنم
واز توصیتون در مودر لباس هم خیلی ممنونم

نگین امام زمان عج دوشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 04:28 ب.ظ http://www.saahebzaman.blogfa.com

خواص عسل
عسل یکی از نوشیدنی هایی است که در روایات از بهترین داروهای شفا دهنده معرّفی شده است. در روایتی از امام صادق (ع) وارد شده است: نوشیدن عسل شفای همه ی دردهاست؛ زیرا خداوند فرموده است: «یَخرُجُ مِن بُطونِها شَرابٌ مختلفٌ ألوانُهُ فیه شِفاءٌ لِلنّاس.» (النَّحل/69)؛ از درون شکم آن ها (زنبورها) نوشیدنی با رنگ های مختلف خارج می شود که در آن شفا برای مردم است.
منبع :

المحاسن، ج2، ص 498.

مکارم الاخلاق، ص 165.

سلام:

ممنون بابت کامنت............

التماس دعای فرج.

مهتـــــــــا دوشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 11:07 ب.ظ

هر صبح پلک هایت .....
فصل جدیدی از زندگی را ورق می زند...
سطر اول همیشه این است:خدا همیشه با ماست...
پس بخوانش با لبخند......!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد