زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

بخاطر داشته هایمان شکر (رضایت)وبخاطرنداشته هایمان صبرکنیم

امام رضا: رضایت و صبر اوج تقوا هستند 

نعمت شکردارد   

غذا نعمت است  

اتحاد و برادری نعمت است که خدا می فرماید واذکروا نعمت الله علیکم اذ کنتم اعداء فالف بین قلوبکم فاصبحتم بنعمه اخوانا ...103آل عمران /ص 63خط عثمان طه  

اختلاف آتش است  

وکنتم علی شفا حفره من النار فانقذکم منها 103آل عمران وبرلبه پرتگاهی ازآتش بودید خدا شما را ازآن رهانید...

از ولی نعمت باید شاکر باشیم  

غذائی که استفاده می کنیم مادرتهیه کرده یا همسرتهیه کرده از او باید شاکر باشیم ازخدا شاکر باشیم  

اعلام رضایت وشکر با بیان و زبان 

دست شما درد نکند ، الحمدلله رب العالمین  

اعلام رضایت و شکر در عمل  

کمک مادر یا همسرکنیم در پهن کردن و جمع کردن سفره و... و گناه و ظلم نکنیم و استغفار کنیم  

و سارعوا الی مغفره من ربکم و جنه کعرضه السموات والارض اعدت للمتقین  133آل عمران  

سبقت بگیریم ازهم بسوی آمرزش طلبیدن از پروردگار مان و بسوی بهشتی که پهنا و عرض آن آسمان ها و زمین است و به متقین وعده داده شده است  

متقین؟  

الذین ینفقون فی السراء والضراء والکاظمین الغیظ والعافین عن الناس والله یحب المحسنین 134والذین اذا فعلوا فاحشه او ظلموا انفسهم ذکروا الله فاستغفروا لذنوبهم ومن یغفر الذنوب الا الله ولم بضروا ما فعلوا وهم یعلمون 135اولئک جزائهم مغفره من ربهم وجنات تجری من تحتها الانهار خالدین فیها ونعم اجر العاملین 136...هذا بیان للناس وهدی وموعظه للمتقین 138 

 متقین کسانی هستند که در توانگری وتنگدستی انفاق وبخشش می کنند  

وخشم خویش فرو می خورند 

وازخطای مردم در می گذرند 

وخدا نیکوکاران را دوست دارد  134 

و (دوست دارد)کسانی را که چون مرتکب کار زشتی شوند یا بر خود ستم کنند خدا را یاد می کنند  وبرای گناهان خویش آمرزش می خواهند 

وچه کسی است جز خدا که گناهان را بیامرزد؟ 

و چون به زشتی گناه آگاه هستند در آنچه کردند اصرار نمی کنند و پای نمی فشرند135 

پاداش اینها آمرزش پروردگارشان است و نیز بهشت هائی که در آن نهرها جاری است در آنجا جاودان هستند و چه نیکو است پاداش نیکوکاران 136

واذ تاذن ربکم لئن شکرتم لازیدنکم ولئین کفرتم ان عذابی لشدید7 ابراهیم ص 257 

وپروردگارتان اعلام کرد که اگر مرا سپاس گوئید بر شما می افزایم و اگر حق را بپوشانید عذاب من سخت است

نظرات 5 + ارسال نظر
محجوبه دوشنبه 6 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 10:20 ق.ظ http://www.lebaseshokr.mihanblog.com

یا شکور
یا صبور
سلام بر شما
و شکور و صبور حقیقی خداست اما ما هیچ وقت نخواهیم فهمید مگر بعد مرگ !!
کاش قبل از مرگ، بمیریم تا بتوانیم شاکر باشیم یا صبور...


دلم قبرستان می خواهد تا کمی رام شوم برای زندگی !

یا الله یا رحمان یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلوبنا علی دینک
اللهم عجل لولیک الفرج

لیلی دوشنبه 6 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 02:34 ب.ظ

سلام واقعا خوندنی مفید و عالی بود
توی روایات هم هست ک از حقوق کسی ک ب ما خوبی کرده اینه ک ازش تشکر کنیم و کارشو تلافی کنیم و حداقل کاری ک میتونیم برای منعم داشته باشیم دعا کردنه براش...

raha دوشنبه 6 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 07:45 ب.ظ http://z1raha.blogfa.com

سلام خیلی مفیدبود ممنون استفاده کردم

یاسمن شنبه 9 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 12:43 ب.ظ

از نوشته های مفید و کاربردیت هم استفاده کردم
با اینکه فرصت زیادی ندارم .ولی بعضی قسمتهاش رو خوندم
دست گلت درد نکنه بابت زحمت هایی که میکشی و دوستان رو اگاه میکنی

شاداب و موفق و سلامت باشی

محبی یکشنبه 3 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 01:33 ب.ظ

سلام برادر .. درود و مرحبا بر نفس پاک و با خدایت
خدا رحمت کند پدر و مادرت با تربیت چنین فرزندی
خدا از شما راضی باشد
مطالبتون فوق العاده آموزنده و بی نظیر هستند .
با وجود مشغله کاری زیاد کمتر وبلاگ شما حضور دارم عذرخواهی میکنم دیر پاسخگوی بزرگی و محبت شما هستم . وبلاگ بی نظیر شما محل ارامش دلهاست .
احسنت داری اخوی بزرگوار

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد