زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

مادرنابغه ۲۳ساله ایرانی خانه دار است

نابغه فیزیک ایران هدف اصلی خود را این می‌داند که دانشمندی بزرگ همچون نیوتن شود.

به گزارش ایسنا، روزنامه ایران در ادامه نوشت: فرهنگ فلاح اکنون 23 ساله است و محقق پسا دکترای فیزیک نظری گرایش ماده چگال در پژوهشگاه دانش‌های بنیادی است. وی در شش سالگی مقطع پنجم ابتدایی را به پایان رساند و در سن 12 سالگی دیپلم گرفت.

وی از سه سالگی شروع به درس خواندن کرده و در 23 سالگی به بالاترین درجه علمی دانشگاهی رسیده است.

فلاح با بیان این‌که در 12 سالگی هدف اصلی زندگی خود را تعیین کرده است، گفت: پایان دوران دبیرستان بود که کتاب تاریخچه زمان استیون هاوکینگ را مطالعه کردم و بعد از آن بود که به فیزیک علاقه‌مند و با رتبه دو هزار کنکور وارد رشته فیزیک در دانشگاه علم و صنعت شدم. هنگام گذراندن دوره لیسانس مادرم مرا در دانشگاه همراهی می‌کرد و من فقط در کلاس‌ها به تنهایی حاضر می‌شدم و هیچ‌وقت به علت همراهی وی با واکنش منفی از سوی اساتید و دانشجویان مواجه نشدم.

در سال 85 با معدل 67 / 18 لیسانس گرفتم و با معدل 36 / 19 در سال 87 مدرک فوق لیسانس فیزیک در گرایش حالت جامد دریافت کردم. وی که در تمام دوران تحصیل خود به عنوان دانشجوی ممتاز شناخته شده است، ادامه داد:‌ امسال نیز موفق شدم با معدل 20 دوره دکترای فیزیک در گرایش ماده چگال را به پایان برسانم و پس از آن به عنوان محقق در مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات فعالیت کنم.

فلاح درباره دو طرح مهم تحقیقاتی که تاکنون انجام داده است، توضیح داد: این پروژه‌ها در قالب پایان‌نامه مطرح شده است. پایان نامه لیسانس من در زمینه اسپین ترونیک بود. اسپین خاصیت ذاتی الکترون‌هاست و اسپین ترونیک یا الکترونیک اسپینی علم استفاده از اسپین الکترون‌ها در الکترونیک است. با تحقق اسپین ترونیک می‌توان مدارهای سریع‌تر با مصرف انرژی کمتر طراحی کرد. موضوع پایان نامه فوق لیسانسم اکسایتون در گرافین بود که در آن خواص ذرات خاص در تک لایه اتم‌های کربن مورد بررسی قرار می‌گیرد. اسپین ترونیک مولکولی هم در قالب پایان نامه دکترا بررسی شد.

وی با اشاره به این‌که بعد از گذراندن دوره پسا دکترا به عنوان هیات علمی دانشگاه به تدریس خواهد پرداخت، اظهار داشت: بزرگترین هدف من این است مانند نیوتن که معادلات جاذبه و حرکت را ارائه داد، تحولی بزرگ در دنیا به وجود بیاورم.

فلاح یکی از دلایل موفقیت خود در تحصیل را برنامه‌ریزی خانواده‌اش دانست و گفت: تاکنون تمام برنامه‌ریزی‌های زندگی من را خانواده‌ام انجام داده‌اند و پس از این هم طبق نظر آنها فعالیت خواهم کرد زیرا بهترین نتیجه را می‌گیرم. پدرم کارمند وزارت نیرو و مادرم خانه‌دار است. خواهر بزرگم دکترای ریاضی از دانشگاه شریف دارد و اکنون مشغول تحصیل در دوره پسا دکترا است. دو خواهر دیگر من هم در مقطع دکترا در رشته شیمی و کارشناسی ارشد نویسندگی صدا و سیما مشغول تحصیل هستند.

به گفته وی یکی از روش‌هایی که کمک می‌کند تا نتیجه بهتری از مطالعه دروس حاصل شود این است که در هر 60 دقیقه، 50 دقیقه مطالعه و 10 دقیقه استراحت داشته باشیم.

زبان دوم را از چندسالگی آغازبایدکرد؟

والدین اغلب به دنبال پاسخی مناسب برای این سوال هستند که بهترین زمان برای یادگیری زبان دوم چه سنی است. آموزش زبان دوم که برای ما فارسی زبان‌ها، انگلیسی، آلمانی و فرانسه یا هر زبان دیگری می‌تواند به شمار آید از مباحث بسیار چالش‌برانگیزی بوده که توجه دانشمندان متعددی را به خود معطوف داشته است.

به گزارش ایسنا افکارنیوز بر این مقدمه افزوده است: برخی دانشمندان تفاوتی میان آموزش زبان اول (مثلاً فارسی) و زبان دوم (مثلاً انگلیسی) قائل نیستند و اعتقاد دارند انسان زبان دوم خود را نیز همانند زبان اول فرا می‌گیرد و این در حالیست که بعضی دیگر از زبان‌شناسان دیدگاهی کاملاً متفاوت ارائه کرده‌اند. در این میان نوام چامسکی زبان‌شناس و نظریه‌پرداز امریکایی فرضیه «دستگاه اکتساب زبان» (Language Acquisition Device) را مطرح کرد.

بر اساس این نظریه کودکی که به دنیا می‌آید به‌صورت ذاتی نوعی توانایی برای یادگیری زبان در اختیار دارد که به او کمک می‌کند به سرعت زبان مادری‌اش را بیاموزد.

در این میان مبحثی باعنوان «دوره بحرانی» (Critical Period) مطرح می‌شود که اشاره دارد به محدوده سنی که انسان در اوج آمادگی لازم برای یادگیری زبان دوم قرار دارد. زبان‌شناسان مشهوری همچون براون، لارسن – فریمن و لانگ اعتقاد داشتند زبان‌آموز در محدوده «دوره بحرانی» با سرعت و سهولت بالایی می‌تواند زبان دوم را یاد بگیرد. این دوره محدود به آغاز تولد تا بلوغ است.

زبان‌آموزانی که پس از دوره بحرانی، حدود ۱۰ تا ۱۲ سالگی، اقدام به یادگیری زبان دوم می‌کنند بدون شک با مشکلاتی مواجه خواهند شد که بارزترین آنها نداشتن توانایی در ارائه لهجه بومی و صحیح است (براون ۱۹۹۴).

پایه و اساس این فرضیه مبتنی بر تحقیقات نورولوژیک است. بر اساس این تحقیقات مغز انسان پس از دوران بلوغ تقسیم‌بندی می‌شود و اختصاص‌سازی در مغز صورت می‌گیرد.

همان‌طور که می‌دانید مغز انسان دارای دو بخش چپ و راست است. برخی از افعال مربوط به نیمکره چپ و شماری نیز تحت کنترل نیمکره راست مغز هستند. نیمکره چپ عمدتاً مسئول کنترل افعال زبان است. اعتقاد بر این است که پیش از بلوغ این افعال به‌طور کامل به دو بخش مغز به‌ صورت مجزا اختصاص داده نشده است. مغز به‌ صورت یک جسم کش‌سان تلقی می‌شود که قابلیت ارتجاع دارد. تخصیص افعال به هر یک از نیمکره‌ها در دوران بلوغ یا پس از آن رخ می‌دهد. بر اساس این تئوری مغز انسان پیش از دوران بلوغ همانند یک «اسفنج» است .

تمام فرایندهای یادگیری، علم و دانش و تجربه‌ها «جذب» می‌شوند. جذب ابعاد مختلف یک زبان توسط بخش‌های اختصاص داده نشده مغز پروسه یادگیری زبان را (زبان اول یا دوم) برای کودکان در مقایسه با بزرگتر‌ها آسان‌تر می‌سازد و آنها با سرعت بیشتری زبان را می‌آموزند.

برخی معتقدند سن هفت سالگی برای یادگیری زبان دوم بسیار مناسب است؛ از این رو پیشنهاد می‌شود پیش از سن بلوغ زبان دوم را به فرزندان خود معرفی کنید که در آن‌صورت خواهید دید آنها به سرعت زبان دوم را می‌آموزند و همانند یک بومی صحبت می‌کنند، البته ضروریست بدانیم بدون شک جوان‌هایی که به سن بلوغ رسیده‌اند نیز قادر به یادگیری زبان دوم هستند و این مقاله تنها مربوط به کیفیت و سرعت یادگیری است. پیش از سن بلوغ یک کودک قادر است چهار تا پنج زبان را به‌ صورت کاملاً بومی یاد بگیرد و به آنها صحبت کند.

ساخت اولین شبکیه مصنوعی جهان توسط دانشمندایرانی وتاییدسازمان غذا

اولین شبکیه مصنوعی جهان که توسط دانشمند ایرانی ساخته شده و یک دستگاه کاشت با قابلیت تقلید عملکرد شبکیه است، پس از پشت سر گذاشتن کارآزمایی‌های بالینی موفق، توسط سازمان غذا و داروی آمریکا مورد تایید قرار گرفت.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دستگاه «دکتر همایون»، استاد چشم‌پزشکی دانشگاه کالیفرنیا و از محققان شرکت Second Sight برای جایگزینی عملکرد سلولهای گیرنده نور در شبکیه که در اثر بیماری ارثی رتینیت پیگمانتر از بین رفته، طراحی شده و می‌تواند به بازیابی بینایی افرادی که در اثر بیماری‌های نادر ژنتیکی نابینا شده‌اند، کمک کند.

در یک چشم سالم، شبکیه، پشت چشم داخلی را می‌پوشاند و مانند فیلم درون دوربین کار کرده و تصاویر بدست آمده در عدسی چشم را به علائم الکترونیکی برای ارسال به عصب بینایی در مغز تبدیل می‌کند.

دستگاه «آرگوس 2» برای تقلید از این عملکرد، از یک دوربین کوچک بر روی عینک، یک پردازشگر برای ترجمه علائم دوربین به تحریک الکتریکی و یک ریزتراشه با الکترودهای کاشته شده در شبکیه استفاده می‌کند.

این کاشت بصری با شباهت مفهومی به کاشتهای حلزونی گوش از شبکه‌ای از 60 الکترود متصل به شبکیه برای تحریک مستقیم الگوها در سلولهای عصبی استفاده می‌کند.

اگرچه این دستگاه بطور کامل بینایی را بازیابی نمی‌کند اما این کاشت به افراد در انجام فعالیت‌های روزانه مانند تشخیص محل اشیا و شناسایی حروف و اشکال بزرگ کمک خواهد کرد.

دکتر همایون می‌گوید: در بیمارانی که تا به امروز از این کاشت برخوردار شده‌اند، بهبود کیفیت زندگی بسیار ارزشمند بوده است.

آرگوس دو در سال 2011 برای استفاده در اروپا مورد تائید قرار گرفت و در یک کارآزمایی بالینی که از سال 2007 آغاز شده، تا به امروز 30 بیمار از آن برخوردار شده‌اند.

به گفته شرکت Second Sight، این سیستم در زمان ورود به بازار آمریکا از هزینه‌ای بالغ بر 100 هزار دلار برخوردار خواهد بود. البته این شرکت در حال کار با شرکتهای بیمه برای پوشش‌دهی هزینه‌ها و کاهش هزینه این کاشت برای بیماران است.

سازمان غذا و داروی آمریکا این سیستم را به عنوان یک دستگاه کاربردی بشردوستانه تائید کرده است. برای این نوع تائید، شرکتها باید نشان دهند که دستگاه ایمن بوده و از مزیتهای بیشتری نسبت به خطرات آن برخوردار است.

در کارآزمایی بالینی، بیش از 30 شرکت‌کننده توانستند از دید بهبود یافته برای مشاهده و لمس یک مربع در یک میدان سفید بهره برده، جهت یک حرکت را تشخیص داده، حروف بزرگ و جملات را شناخته، خیابان را بییند و حتی جورابها را جفت کنند.

برای دستیابی به این دستگاه، بیماران باید از قابلیت مشاهده شکلها در گذشته برخوردار بوده و بتوانند تمرینات و مراقبتهای بعدی را دریافت کنند. آرگوس دو برای افراد 25 سال به بالا توصیه شده که از بیماری رتینیت پیگمانتر عمیق و شدید رنج برده و قادر به دریافت نور نیستند.

دانشمندان قصد دارند این دستگاه را بهبود بخشیده تا در نهایت برای درمان انحطاط ماکولای مرتبط با پیری مورد استفاده قرار بگیرد.

درمان صرع و دردهای مزمن با استفاده از نانولوله کربنی

محققان دانشگاه دوک موفق به ارائه روشی شده‌اند که می‌تواند سطح کلر را در سلول‌های عصبی کنترل کند.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، این ماده مسئول درد‌های مزمن و بیماری صرع است. این گروه تحقیقاتی موفق شده است که سطح کلر را در سلول‌های عصبی و مغز موش‌ها کنترل کند. از این یافته می‌توان در درمان بیماری‌های عصبی استفاده کرد. نتایج این پژوهش در نشریه Small به چاپ رسیده است.

نانولوله‌های کربنی موادی هستند که دارای خواص فیزیکی، مکانیکی و الکتریکی منحصر به‌فرد می‌باشند. این ویژگی‌ها در کنار ابعاد کوچک نانولوله‌ها موجب شده تا بتوان از آنها در حوزه پزشکی استفاده کرد. در دنیایی که رایانه‌ها و تلفن‌های همراه کوچک‌تر می‌شوند، نانولوله‌های کربنی می‌تواند راه حل مناسبی برای بهبود تراشه‌ها باشد. برای کسانی که از مشکل جراحات مغزی رنج می‌برند، استفاده از ادوات مبتنی بر نانولوله کربنی می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

ولفگانگ لیدتک، استادیار بخش عصب شناسی و پزشکی دانشگاه دوک می‌گوید: نانولوله‌های کربنی دارای کاربردهای وسیعی می‌باشند. علاوه‌بر خواص مکانیکی، نانولوله‌ها دارای خواص الکترونیکی منحصر به‌فردی هستند که می‌توان از این ویژگی برای تولید دستگاه‌هایی که با سیستم عصبی در تماس هستند استفاده کرد. با این حال مکانسیم دقیق عملکرد نانولوله کربنی و تاثیر آن بر اعصاب هنوز برای ما ناشناخته است.

جرج بارت گلر می‌گوید همه نانولوله‌های کربنی یکسان نیستند.

او موفق به تولید نانولوله‌های ویژه‌ای شده که بسیار خالص هستند. این نانولوله‌ها که دارای چند جداره هستند از ویژگی‌های منحصر به‌فردی بهره‌مند هستند.

در قدم اول پژوهشگران به‌دنبال این سوال بودند که آیا نانولوله‌های کربنی روی سیستم عصبی تاثیر منفی دارد؟ نتایج نشان داد که این نانولوله‌ها موجب تقویت و بزرگتر شدن سیستم عصبی می‌شود.

لیو می‌گوید پیش از این تحقیقات مشابهی انجام شده بود اما به دلیل وجود ناخالصی‌هایی در نانولوله، نتایج کاملا متفاوت بود اما در این پژوهش از نانولوله‌های کربنی چندجداره استفاده شد که موجب تسریع رشد سلول‌های عصبی شد. رشته‌های عصبی در اثر افزایش غلظت کلر می‌توانند دچار آسیب شوند. برخی بیماری‌ها نظیر صرع و دردهای مزمن نتیجه این آسیب‌دیدگی‌هاست.

نوعی پروتئین موسوم به KCC2 می‌تواند کلر را از سلول خارج کند. محققان دریافتند که در اثر افزودن نانولوله کربنی به سیستم عصبی پروتئین بیشتری تولید شده و در نهایت سطح کلر کاهش می‌یابد. افزایش این پروتئین موجب افزایش کلسیم در نرون‌های عصبی نیز می‌شود، کلسیم نیز می‌تواند نوعی پروتئین به‌نام CaMKII را در مغز ایجاد کرده که این پروتئین نیز موجب تولید بیشتر KCC2 می‌شود.   

سابقه موضوع کلسیم

http://zatun.blogsky.com/1391/11/29/post-471/

زایمان راحت تر با گوش دادن موسیقی

نتایج یک پژوهش جدید دانشگاهی نشان داد: گوش دادن به موسیقی با ضرب آهنگ تند در فاز اکتیو لیبر می‌تواند سبب کاهش میزان درد و طول مدت زایمان شود.

به گزارش خبرنگار پژوهشی ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، به‌کار بردن روشی بدون عارضه برای مادر و جنین، جهت کاهش درد و طول مدت زایمان می‌تواند سبب افزایش تمایل بیماران به زایمان طبیعی و در نهایت کاهش میزان سزارین و عوارض ناشی از آن شود. لذا مطالعه‌ای جهت بررسی اثر موسیقی در کاهش درد زایمان و طول مدت لیبر توسط لادن آجری، استادیار گروه زنان و زایمان از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و همکارانش انجام گرفت.

این مطالعه یک کارآزمایی بالینی بود که بر روی 99 نفر از زنان بارداری که با شروع دردهای زایمان مراجعه کرده بودند، انجام شد. افراد به‌طور تصادفی در یکی از سه گروه شامل گروه موسیقی تند، موسیقی آرام و گروه کنترل (بدون موسیقی) قرار می‌گرفتند. درد بر اساس معیار VAS، در آغاز فاز اکتیو زایمان و سپس هر ساعت یک بار سنجیده ‌شد. همچنین طول مدت فاز اکتیو و مرحله دوم زایمان ثبت ‌شد. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم افزار آماری SPSS نسخه 16 و آزمون‌های T_test، Chi-square و Mann-whitney استفاده شد.

یافته‌ها حاکی از آن بود که در افراد گروه موسیقی تند، اسکور درد در تمام زمان‌ها پس از شروع موسیقی به استثناء ساعت چهارم، کمتر از افراد گروه کنترل بود و این اختلاف در ساعات اول و پنجم معنی‌دار بود. اسکور درد در گروه موسیقی آرام فقط در ساعت پنجم به طور معنی‌داری کمتر از گروه کنترل بود. طول مدت لیبر در گروه موسیقی تند به طور معنی‌داری کمتر از گروه کنترل بود.

نتایج این پژوهش نشان داد: گوش دادن به موسیقی با ضرب آهنگ تند در فاز اکتیو لیبر می‌تواند سبب کاهش میزان درد و طول مدت لیبر شود.

افزاره اندازه گیری جیوه درهوا وآب وماهی وغیره

گروهی از پژوهشگران آمریکایی- سوئیسی حسگر جدیدی اختراع کرده‌اند که از یک اسلاید شیشه‌ای روکش شده با نانوذرات «راه راه» ساخته شده و می‌تواند کوچک‌ترین مقادیر فلزات سنگین، مانند جیوه را در سیالات آشکارسازی کند.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، این افزاره می‌تواند در تست آب آشامیدنی و حتی ماهی‌ها استفاده شود. این افزاره جدید از اسلاید شیشه‌ای میکروسکوپ تشکیل شده و رابط‌های فلزی روی آن واقع شده‌اند. شکاف بین رابط‌ها توسط فیلم نازکی از نانوذرات طلا پر می‌شود.

این پژوهشگران به رهبری «فرانچسکو استیلاچی» و «بارتوز گرزیبوسکی»، با اندازه‌گیری رسانایی فیلم شروع کردند. سپس، کل افزاره را در آب فرو برده و آن را برداشته و خشک کردند و سپس مجددا رسانایی آن را اندازه‌گیری کردند. اگر آب شامل یون‌های سمی، مانند فلزات سنگین باشد، رسانایی فیلم افزایش پیدا می‌کند.

این افزاره بدین دلیل کار می‌کند که این نانوذرات قادر به گیراندازی یون‌های فلزی سنگین هستند، زیرا آنها با n- هگزان تیول و آلکان تیول‌های منتهی به واحدهای اتیلن گلایکولی عامل‌دار (روکش‌دهی) شده‌اند. واحدهای مذکور یک ساختار لیگاندی راه راه دارند که فرورفتگی‌های ابرمولکولی تولید می‌کنند و قادر به گیراندازی گزینشی یون‌های باردار مثبت هستند. با تغییر طول این واحدها، این پژوهشگران قادر به هدفگیری انواع مختلفی از آلاینده‌ها می‌شوند.

این گروه که شامل دانشمندانی از موسسه فدرال فناوری سوئیس (EPFL)، دانشگاه نورث‌وسترن و دانشگاه میشیگان است، متوجه شد که افزاره مذکور حساسیت ویژه‌ای به متیل جیوه – متداول‌ترین شکل آلودگی جیوه که در ماهی‌ها مثل ماهی تونایاتون تجمع می‌کند – دارد. در واقع، این حسگر می‌تواند غلظت‌هایی تا مقدار 600 یون متیل جیوه در سانتی‌متر مکعب آب را آشکارسازی کند.

«استیلاچی» می‌گوید: این افزاره یک روش سریع، آسان و ارزان برای اندازه‌گیری سموم در رودخانه‌ها و ماهی‌ها است و خیلی بهتر از فرستادن نمونه به آزمایشگاه و منتظر ماندن برای جواب است.

آنها تکنیک خود را با اندازه‌گیری میزان متیل جیوه در دریاچه میشیگان و مقایسه آن با نتایج بدست آمده از روش‌های متداول تست کردند. نتایج هر دوی این آنالیزها با هم در توافق بودند. تست دوم بر روی نوعی ماهی پشه‌خوار بود که اندازه‌گیری مؤسسه کاوش زمین‌شناسی آمریکا را تایید کرد.

«گرزیبوسکی» گفت: ما اندازه‌گیری‌هایی بر روی بافت حل شده ماهی در اسید انجام دادیم تا ببینیم که آیا قادر به آشکارسازی مقادیر بسیار کم متیل جیوه هستیم یا نه، چون می‌دانیم که جایگاه این ماهی در زنجیره غذایی برای تجمع سموم زیاد خیلی پایین است.

این پژوهشگران، جزئیات نتایج کار تحقیقاتی خود را در مجله‌ی «Nature Materials» منتشر کرده‌اند.

قرص کلسیم عامل مرگ است شبی ۵بادام بخوریم

نتایج یک تحقیق نشان داد که مصرف کم یا زیاد کلسیم می‌تواند خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی در زنان را افزایش دهد.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، گروهی از محققان با انجام آزمایش‌ها بر روی 61443 زن در سوئد و بررسی رژیم غذایی آنها و نیز منظور کردن اطلاعات آنها درخصوص وضعیت یائسگی، درمان با استروژن پس از یائسگی، وزن و قد، عادات سیگار کشیدن و فعالیت بدنی دریافتند مصرف بالای کلسیم خطر وقوع مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را میان زنان تا 2 برابر افزایش می‌دهد.

محققان با انجام یک پیگیری 19 ساله مشاهده کردند که 32 درصد از 11944 نفر از زنانی که فوت کرده‌اند بر اثر بیماری‌های قلبی عروقی، 16 درصد از بیماری‌های قلبی و 8 درصد بر اثر سکته مغزی بوده است. بالاترین میزان وقوع مرگ و میر در اثر بیماری‌های قلبی عروقی در میان زنانی بود که به میزان بالاتر از 1400 میلی گرم در روز کلسیم مصرف می‌کردند.

نتایج حاصل از این مطالعه همچنین نشان داد: میزان مرگ و میر زیادی نیز در میان زنانی که کمتر از600 میلی‌گرم در روز کلسیم را از رژیم غذایی و یا مکمل‌های کلسیم به دست می‌آوردند، مشاهده شد و در این میان زنانی که بیشتر از 1400 میلی‌گرم در روز کلسیم دریافت می‌کردند تا 2 برابر بیشتر از زنانی که بین 999 – 600 میلی‌گرم در روز کلسیم مصرف می‌کردند در معرض احتمال وقوع مرگ و میر قرار گرفتند.

به گفته محققان این یافته‌ها نشان می‌دهد که رژیم‌های غذایی حاوی مقادیر بسیار کم یا مقادیر بسیار زیاد کلسیم در زنان می‌تواند تعادل نرمال آن را برهم زند و باعث تغییراتی در سطح کلسیم خون شود که پیامدهای نامطلوبی را پی خواهد داشت.  

سابقه موضوع کلسیم درلینک زیر 

http://zatun.blogsky.com/1391/11/19/post-444/

سیرکاهنده فشارخون است بشرط اینکه یکربع کنارش تندقدم بزنیم

خوراکی وقتی اثربخش هستند که ما هنوز بیمارنشده باشیم آنها ازبروزامراض پیشگیری میکنند وقتی بیمارشدیم باید دقت بیشتری کنیم تااثربخش باشند

یک متخصص گیاهان دارویی گفت: بیشتر گیاهان (سبزی‌ها و میوه‌ها) به علت فیبر و الیافی که دارند، باعث کاهش کلسترول و تری‌گلیسرید خون می‌شوند. البته تاثیر گیاهان در کاهش چربی خون یکسان نیست، تاثیر برخی از آنها بیشتر است و به دلیل خاصیتی که در کاهش کلسترول و تری‌گلیسرید خون دارند، برای تهیه دارو استفاده می‌شوند.

به گزارش ایسنا، شفاف نیوز در ادامه نوشت: دکتر محمد صالحی افزود: دربین گیاهان، سیر بیشترین قدرت را در کاهش کلسترول و تری‌گلیسرید خون دارد و بیش از صد صنعت داروسازی در دنیا از سیر، فرآورده‌های دارویی تهیه کرده‌اند. سیر علاوه بر کاهش کلسترول و تری‌گلیسرید، خاصیت ضد میکروبی و ضد ویروسی دارد و فشارخون و قندخون را کاهش می‌دهد و خون را رقیق می‌کند.[اگردیابتی نباشیم شیره انگوربیش ازهرچیزخون رارقیق میکند اگردیابتی باشیم پودرفلفل قرمز امادرصورتیکه نیم ساعت پیاده روی کنیم سیرهم تادو درجه فشارراپائین می اورد که بعدیک دوساعت مجددبرمیگردد که مجددباید پیاده روی کنیم ] 

وی تصریح کرد: البته سیر تازه از سیر پخته بهتر اثر می‌کند. میوه زیتون و روغن آن هم کلسترول را کاهش می‌دهد. سال‌هاست مشخص شده است که روغن زیتون چربی خون را کاهش می‌دهد.[گردو نیزکلسترول راکاهش میدهددرکنارهروعده خوراکی یک عدد بخوریم] 

استاد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: سه نوع نوشیدنی کاهش‌دهنده فشار خون، کلسترول و تری‌گلیسرید، شامل آب گوجه‌فرنگی[که با عسل شیرین شده باشد]، آب انار و آبغوره می‌باشد. این نوشیدنی‌ها می‌توانند بین وعده‌های غذایی یا همراه غذا مصرف شوند.

وی یادآور شد: آلبالو، گیلاس[بشرط اینکه با کودشیمیائی وسموم دفع آفات نباتی پرورش نیافته باشد والا علاوه برعفونت زا سرطان زا هم هستندمعمولا گیلاس های درشت ومجلسی آلوده به سم وکودهستندبهتراست نخوریم]، نارنج، لیموترش و گریپ‌فروت نیز از میوه‌هایی هستند که مصرفشان هم به صورت آبمیوه و هم میوه تازه، چربی و کلسترول خون را کاهش می‌دهد.  

همچنین کدو حلوایی، جعفری، پیاز، جو، فلفل سبز، بادمجان  نیز از جمله مواد غذایی هستند که به کاهش تری‌گلیسرید و کلسترول خون کمک می‌کنند. البته باید دقت داشته باشید، این گیاهان باید به مقدار متناسب مصرف شود و روش طبخ‌شان نیز مورد توجه قرار گیرد.

من چندسال است موقع سرما وبادکولر گرمی میخورم هنوزمریض نشدم

گروهی از دانشمندان عصب‌شناسی دانشگاه کالیفرنیا موفق شدند عصب‌های انتقال‌دهنده حس‌های سرماخوردگی را شناسایی و آن‌ها را خاموش کنند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دیوید مک‌کمی عصب‌زیست‌شناس در تحقیقات پیشین خود ارتباط بین توانایی حس کردن سرماخوردگی و پروتئین گیرنده منتول موسوم به TRPM8 را کشف کرده بود.

به منظور آزمودن نقش TRPM8، وی و همکارانش نورون‌های بیان‌کننده این پروتئین را در گروهی از موش‌ها تخلیه کردند و منتظر ماندند تا عکس‌العمل آن‌ها را نسبت به دمای پایین مشاهده کنند.

این دانشمندان اجازه دادند که موش‌ها بر روی یک سطح با دمای چندگانه به طور آزادانه پرسه بزنند. دمای نواحی این سطح از 32 تا 122 درجه فارنهایت متغیر بود.

در حالی که تعدادی از موش‌ها ترجیح دادند بر روی ناحیه‌ای با دمای 86 درجه فارنهایت بمانند، سطوح سرد برای موش‌های فاقد نورون‌های TRPM8 مهم نبود؛ حتی اگر دمای این سطوح به طور خطرناکی پایین می‌بود. آن‌ها فقط گرما را حس می‌کردند و قادر به تشخیص حس‌های سرد و گرم و راحت نبودند.

این حیوانات همچنین درد التهاب و آسیب عصبی مرتبط با سرما را حس نکردند؛ این امر می‌تواند به تولید داروهای درد کارآمدتری بینجامد.

جزئیات این تحقیق در Journal of Neuroscience انتشار یافت.