ایران بالاترین رتبه رشد ابتلا به سرطان را دارد سلول سرطان به سلول هائی گفته میشود که راه ورود سم به مغز را می بندند ودرخود نگه میدارند استفاده زیاد ازموادشیمیائی نشانه ورود سم به بدن است که ابتلا به سرطان را در پی دارد
مصرف لوازم آرایش در ایران، سهبرابر فرانسویها
ایران هفتمین بازار لوازم آرایش در دنیا و دومین بازار خاورمیانه است. مقام نخست مصرف در این منطقه، متعلق به عربستان سعودی است. در حالی که به طور متوسط زنان فرانسوی یک ریمل را طی سه ماه مصرف میکنند، ایرانیان آن را یک ماهه به مصرف میرسانند. این بازار پررونق، شرکتهای بزرگ دنیا را سخت به طمع انداخته است.
خبرگزاری فرانسه در گزارشی در بارۀ لوازم آرایش در ایران، ظرفیت بالقوۀ این بازار را بسیار بالا میداند. این گزارش گوشزد میکند که چون «محدودیتهای اسلامی» فقط به صورت و دستان زنان اجازۀ عیان شدن میدهد، در نتیجه لوازم آرایش صورت و دست – ناخن مصنوعی و لاک- در ایران فروش زیادی دارد.
یک طراح جوان مد به اسم تینا زریننام میگوید: «زنها به محض این که صبح از خواب بیدار میشوند، آرایش میکنند». او میافزاید که آرایش آنان باید طوری باشد که حتماً دیده شود. پگاه گشایشی- مدیر فروشگاههای زنجیرهای “سفیر”، یادآوری میکند که لوازم آرایش و عطر در اسلام ممنوع نیست.
٣٨ میلیون زن ایرانی، دومین بازار لوازم آرایش خاورمیانه و هفتمین بازار جهانی را تشکیل میدهند. رتبۀ اول در خاورمیانه از نظر حجم مالی بازار، متعلق به عربستان سعودی است.
به طور میانگین، زنان ایرانی یک ریمل را در یک ماه مصرف میکنند و زنان فرانسوی در عرض سه ماه. مارک فرانسوی “لانکوم”، به تازگی موفق شد بعد از چند دهه غیبت، با تبلیغات نسبتاً گسترده به بازار ایران باز گردد. حدود چهارصد نفر از شخصیتهای بانفوذ محافل تجاری و هنری ایران اخیراً به میهمانی “لانکوم” در تهران دعوت شده بودند. این شرکت لوکس فرانسوی تلاش فراوان کرده تا آگهیهای خود را با معیارهای اسلامی تطبیق دهد.
“لانکوم”، یکی از شرکتهای متعلق به گروه “اورئال” فرانسه است که خود نخستین شرکت لوازم آرایش جهان محسوب میشود. محصولات یکی دیگر از شرکتهای متعلق به اورئال- بخش “زیبایی” ایو سنلوران، نیز در ایران به فروش میرسد. یکی از نمایندگان شرکت “لانکوم” به خبرگزاری فرانسه گفته است که بازار ایران در حال گسترش سریع است و مجموعاً در مقیاس چندصد میلیون دلار قرار میگیرد.
به نظر اهل فن، این بازار همچنان امکان رشد بسیار زیاد دارد. پگاه گشایشی میگوید: «مردها هم کمکم برای جوان ماندن به مصرف لوازم زیبایی روی میآورند». خانم ویستا باور- بنیانگذار شرکت آرایشی “کاپریس”، معتقد است که هنوز برای گسترش محصولات لوکس، متوسط و رده پایین فضای زیادی هست. به گفتۀ او اگر گشایشی در وضعیت کشور به وجود آید، این بازار باز هم توسعه خواهد یافت. خبرگزاری فرانسه مینویسد که مصرف زیاد این نوع محصولات در عین حال فرار از مشکلات و تنگناه