زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

نکته ای از روان شناسی مدیریت

روایتی از حضرت علی علیه‌السلام است که می‌فرماید قدرت و توانمندی خصایص خوب انسان‌ها را ظاهر می‌کند یا خدای نکرده خصایص بد انسان‌ها را آشکار می‌کند  

در آیه شریفه قرآن هم اشاره می‌شود که انسان زمانی طغیان می‌کند که احساس بی‌نیازی کند. از امیرالمومنین(ع) روایت دیگری است که می‌فرماید اگر پسر آدم سه چیز در او عارض نمی‌شد خدا را بنده نبود و هیچ‌کسی نمی‌توانست او را اداره کند؛ مرگ، فقر و مرض؛ سه چیزی که استقرا را از انسان می‌گیرد. اگر این سه چیز نبود انسان احساس بی‌نیازی می‌کرد و اگر هم احساس بی‌نیازی کند طغیان می‌کند. 

روایتی از پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) است که بدترین کوری‌ها کوری دل است  

دل که کور شود دیگر واقعیت‌ها را نمی‌بیند. این چشم دل اگر بسته شود شما دیگر حقایق را نمی‌بینید و به خودتان بی‌نیاز می‌شوید.  

روایتی دیگر از ائمه اطهار است که می‌فرماید، من مانده‌ام که این انسان به چه چیز مغرور است؟ انسانی که آغازش با نطفه است و پایانش با مردن! به چی می‌نازد؟ یکی از خواص توانمندی غرور است.  

از پیامبر عظیم‌الشان اسلام حضرت محمد(ص) روایتی است که می‌فرمایند که خدایا، قلب من را ثابت کن بر دینت تا نلغزد. پیامبر اسلام که چنین مرتبه‌یی دارد هم از خدا چنین می‌خواهد دل می‌لرزد، چشم نمی‌بیند و گوش نمی‌شنود و مهم‌ترین عامل آن قدرت است. 

روایتی است از امیرالمومنین(ع) در رابطه با این موضوع که دل را باید صفا داد و دل را باید نرم کرد و با مردم باید مهربان بود که می‌فرماید هرچقدر دل‌تان سخت‌تر شد از ایمان دور‌تر هستید.

نظرات 1 + ارسال نظر
رها پنج‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 01:24 ب.ظ http://z1raha.blogfa.com

میشه بگید کلا خواص دارویی سیاه دانه برای خانمها و ؟آقایان چیست ؟
و همیشه چه زمانی از وعده های غذایی باید خورده شود ممنون

پیغمبرهمیشه قبل ازغذاهای سرد سیاه دانه می خورده بعد شروع به غذا میکرده اند
گرم وخشک است رطوبت بدن را میکاهد بدن عفونت نمی گیرد
معده را گرم میکند وازترشی وآروغ سرد ودردهای عضلانی ومفاصل میکاهد ازدیسک کمروآرتروز پیشگیری میکند
برای خانم ها سبب میشه دچارکیست تخمدان وفیبروم وفیستول مقعدی و عفونت های قارچی نشوند منتهی شایع است زن حامله نخورد بهتراست
اگرباعسل مخلوط شود بفرموده امام هادی تب بر است
برای مردها سبب درمان اختلال نعوظ میشه ومیل جنسی را افزایش میدهد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد