زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

خطرات نشستن‌های طولانی مدت را جدی بگیرید

   

                              بسم الله الرحمن الرحیم     

پژوهشگران هشدار دادند، حتی برای کسانی که ورزش می‌کنند نشستن به مدت طولانی عواقب خطرناکی دارد و سبب بروز مشکلات جدی می‌شود. کارشناسان با استناد به تحقیقات اخیر تاکید کردند: بی‌تحرک بودن و یک جا نشستن به مدت طولانی سلامت انسان‌ها را تهدید می‌کند و احتمال ابتلا به بیماری‌های جدی مانند دیابت و بیماری قلبی را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

این خطر حتی برای افرادی که به طور منظم ورزش می‌کنند اما در طول ساعات دیگر دائم می‌نشینند وجود دارد. این تحقیق جدید نشان داده است، احتمال ابتلا به سندرم متابولیک که منجر به بروز دیابت می‌شود به ازای هر یک ساعت نشستن در مقابل تلویزیون برای زنان تا 26 درصد افزایش می‌یابد و فرقی هم نمی‌کند که آنها ورزش کرده باشند یا نه.

پزشکان انستیتو <کارولینسکا> و دانشکده سوئدی علوم سلامت و ورزش خاطرنشان کردند: تنها راه پیشگیری از این خطر، کاهش مدت زمانی است که در طول روز یک جا می‌نشینیم وبی حرکت هستیم. ساده ترین چاره این مشکل هرازگاهی پیاده روی چند دقیقه‌ای در اداره در طول ساعت کار و استفاده‌ از پله‌ها به جای آسانسور است.

دوشنبه,5 بهمن,1388 - شماره : 2835  روزنامه آفتاب یزد

زیتون :

معکوس این نیز درخصوص زنان صادق است یعنی اگر زیاد یک جا بایستند یا پاهایشان آویزان باشد دچار افت فشارخون و خستگی مزمن میگردند

 

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
ماما ی مهربون دوشنبه 1 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 10:35 ق.ظ http://midwife40.blogfa.com

سلام دوست خوبببببببببممممممممممرسی از ادرس جدیدت
اگه اجاززه بدی منم یه مورد اضافه کنم.
نشستن طولانی حتی در ززایمان اینده تاثیر بدی داره و باعث دفرمه شدن لگن شده

تشکرازتعاون وهمکاری ات

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد