زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

گروه های خونی

بسم الله الرحمن الرحیم

باتشکرازفرشته خانم عزیزارسال کننده ایمیل

ABO

در سال 1901 میلادی فیزیولوژیست اتریشی  بنام کارل لاند شتاینر  (Karl Landsteiner) موفق به کشف سیستم گروه خونی گردید. اوبه افتخار این کشف بزرگ درسال 1930 به دریافت جایزه نوبل پزشکی نایل آمد.

لاند شتاینر در آن زمان دریافته بود که بعضی از انسان ها روی سطح گویچه های قرمز خونشان یک ماده پروئئینی دارند. او نام این ماده پروئئینی را آنتی ژن A گذاشت و این افراد که روی سطح گویچه های قرمزخون خود آنتی ژن A داشتند را در گروه خونی A قرار داد.

لاند شتاینر به مطالعات خود ادامه داد تا اینکه افرادی را یافت که روی سطح گلبولهای قرمزخونشان عامل پروتئینی دیگری وجود داشت. او نام این آنتی ژن را  B نهاد.  

واین گونه نتیجه گرفت افرادی که روی سطح گویچه های قرمزخونشان آنتی ژن  Bباشد، به گروه خونی B تعلق دارند.

لاند شتاینر دامنه مطالعاتش را افزایش می دهد در این مسیر افرادی کمی را می یابد که روی سطح گویچه های قرمز خونشان هر دو عامل آنتی ژنی A و B را یکجا داشتند. او آنها را در گروه خونی AB قرار می دهد.  

بالاخره کشف او نتیجه بخش می شود چون افرادی یافت می شوند که در سطح  گویچه های قرمز خونشان هیچیک از عامل های آنتی ژنی A و B را نداشتند. این آدمها در گروه خونیO  قرار گرفتند.  

درصد گروه های خونی

  گروه خون در صد گروه خون درصد

O +  38 درصد O- 7 درصد

A + 34 درصد A- 6 درصد

B +  9 درصد B-2 درصد

AB+3 درصدAB-1 درصد

ویژگی های شخصیتی گروه خونی O

افراد این گروه دارای ژنی در بدن هستند که به آنها قدرت تحمل مصائب، اعتماد به نفس، شهامت و خوش بینی می بخشد. افراد این گروه خود را باور دارند و به خود اهمیت فراوان می دهند. علت این امر آن است که گروه O قدیمی ترین گروه خونی افراد جهان است و اجداد این گروه به ورزش، شکار، حمله به حیوانات و مقاومت در برابر مشکلات عادت داشته اند و این عادت به افراد بعدی این گروه منتقل شده است. به هر حال افراد این گروه خونی، افرادی مصمم، کوشا، جدی، قاطع و پابرجا هستند و اگر تحقیق کنید خواهید دید که بسیاری از سیاستمداران فعلی جهان در گروه خونی O قرار دارند.

ویژگی های شخصیتی گروه خونی A

از خواص مهم افراد گروه خونی A آن است که از خوردن سبزی لذت می برند و دارای دستگاه هاضمه بسیار ظریفی می باشند. سیستم دفاعی آنان با جایی که در آن زندگی می کنند خوب همسانی پیدا می کند. در برابر حوادث روحی مثل استرس ها و ناراحتی های فکری با آرام کردن درون خود خوب مقاومت می نمایند و افرادی فعال و سازنده به شمار می روند. افراد این گروه در معرض ابتلا به استرس ها قرار دارند و بهترین راه درمان استرس در افراد این گروه استفاده از ورزش یوگا است. به طور کلی ورزش های سبک برای افراد این گروه بسیار مفید است. افراد این گروه به خوبی می توانند در جوامع پر جمعیت و بزرگ زندگی کنند و به طور کلی آنها افرادی هستند که تابع قانون، منظم و شایسته هستند. احترام دیگران را رعایت می کنند و از خود خاطره خوبی در سایر افراد باقی می گذارند. نخستین افراد این گروه از بدو پیدایش انسان در کره زمین افرادی باهوش، حساس و باشوق بودند و قادر بودند با حوادث محیط خود مبارزه کنند. این افراد می توانند در مواقع حساس به خوبی تصمیم بگیرند و خوب و صحیح عمل کنند. همچنین آنها قادرند که در مواقع سخت، اضطراب و هیجان خود را به خوبی کنترل کنند. اما وقتی هیجان و ناراحتی آنها از حدی فراتر رود این افراد منفجر می شوند. افراد این گروه نمی توانند برای کارهایی که به مدیریت دقیق نیاز دارد نامزدهای مناسبی باشند در حالی که افراد گروه O دارای این صلاحیت می باشند.

ویژگی های شخصیتی گروه خونی B

افراد گروه B در برابر برخورد با حوادث می توانند بلافاصله تغییر وضع داده و خود را با شرایط زمان و مکان هم آهنگ کنند; این سخن به آن معنا نیست که در فکر خود پابرجا نیستند بلکه منظور آن است که می توانند با هر تغییری هماهنگ شده و خود را از برخورد با مشکلات در امان نگه دارند. افراد گروه B قادرند در مقابل بسیاری از بیماری های شایع مقاومت و پایداری کنند. حتی اگر بیماری های قلبی و سرطانی هم بگیرند باز هم عمر بیشتری می توانند داشته باشند. این افراد در مقابل بیماری ها مقاومت بیشتری نشان می دهند و کمتر از سایر گروه ها بیمار می شوند. کارهای روزمره را با نهایت دقت و نظم انجام می دهند.. بهره وری از ورزش و خوردن غذای فراوان برایشان مفید است. شرایط زندگی برای این افراد راحت تر است. کمتر دچار برخوردهای ناراحت کننده می شوند; به خوبی می توانند نظرات دیگران را درک کنند. 30 تا 40 درصد از میلیونرها دارای گروه خونی B هستند. بسیاری از مدیران و اشخاص سطح بالا در جهان گروه خونی B دارند. افراد این گروه دارای تعادل چشمگیر و هماهنگی اعمال بدن هستند. انرژی های مختلفی که در بدن آنها وجود دارد موافق و موازی هم می باشند و به همین جهت این افراد کمتر دچار بیماری می شوند. خواص گروه خونی B داشتن زندگی منظم و آرام است.

ویژگی های شخصیتی گروه خونی AB

وجه مشخصه این گروه همراه شدن خواص گروه A وB با هم است. قابلیت تغییر شرایط بدنی با تغییر یافتن عوامل خارجی را داشته، دستگاه هاضمه حساس و ضعیفی دارند. سیستم دفاعی آنها مقاومت کمی دارد و میتوانند با استفاده از ورزش به استرس ها و ناراحتی های محیطی پاسخ دهند. خلاقیت در این افراد وجود دارد. آنها در همان مراحل اولیه استرس به آن جواب می دهند و آن را از سر می گذرانند. در افراد این گروه عشق به معنای واقعی وجود دارد. این افراد، مهربان خوش خلق، خلاق و آرام هستند. میل به نصیحت کردن و راهنمایی مردم در آنها زیاد است و بسیاری از آنها هر کاری که از دستشان برمی آید برای کمک به دیگران انجام می دهند. سیستم دفاعی آنها ضعیف بوده و در برابر میکروب ها و ویروس ها از خود مقاومت زیادی بروز نمی دهند. افراد گروه AB به خاطر حسن نیت فراوان و خوش قلبی، همیشه خیر و خوبی مردم را می خواهند و همه را به صلح و آرامش دعوت می کنند. بسیاری از درمانگرها و کسانی که روی انرژی درمانی کار می کنند دارای گروه خونی AB می باشند.

                                                                   # # #

باتشکرازفرشته خانم عزیز که شایسته است بگوئیم استاددانشگاه ایمیل مطلب زیرتقدیم دوستان می گردد:

بعدازخانه که انسان مدام درآن چیزی یاد می گیرد ایمیل دانشگاهی عمیق وبروزاست تا باتفاق چند دوست که تبادل نظرداریم مطالب علمی واجتماعی را برای هم ارسال کنیم ایمیل دانشگاه خنده هم می باشد باارسال کاریکاتور،طنز، اخبار اجق وجق ، می توان همدیگر را خنداند و بهترین سبک خنده درمانی می باشد 

 

خانه ، ایمیل ، نت  دانشگاه پیشتاز

خانه چند آزمایشگاه دارد آشپزخانه و توالت،پنجره ها...آزمایشگاه دانشگاه خانه هستند در آشپزخانه غذاها را ترکیب وبا کبد سازگار می کنیم

در توالت از طریق ادرار را تست می کنیم اگر ادرار بی رنگ بود نشانه ناسازگار بودن غذا با طبع و کبد ماست این کار روزانه باید انجام گیرد تا سریع پیشگیری شود با غذاهای گرم و خشگ درمان شود.

نیاز نیست کودک را روی دوش گرفته ، آژانس خبرکنیم و به درمانگاه و مطب و بیمارستان برویم با آزمایش ادرار مادر از طریق فوق ،شیر را با خوردن غذاهای حاوی باز یعنی گرم ، گرم کرده یعنی آنقدرغذای گرم وخشک به غذای روزانه اضافه میکنیم تا ادرار از حالت بی رنگی خارج شود در نتیجه شیر گرم شده و دلپیچه و دردهای نوزاد و کودک را خواهد انداخت.

برای غذاهای کاهنده تب ،تب بر در اینترنت یک سرچ انجام میدهیم تاعفونت بدن مادر و کودک را کاهش دهیم.

اگرمادرغذاهای استراسور را نیز روی پوست خود آزمایش نماید یعنی هر روزکه پوستش جوش میزند ازغذاهای استرس زا مانند قند و شکر،فرآورده های ناشی از قند و شکر مانند مربا، ساندیس، شیرینی جات و...بعلاوه کم خون کننده ها مانند چیپس و پفک و موز،حبوبات بسته بندی شده ونمک یددارو...خودداری نمایدکودک او هم هیچگاه بیمار نخواهدشد.انشاالله

بهترین روش شناخت طبع وبیماری ادرارومدفوع است که الان درآزمایشگاه انجام میشود.

ادرار اگر زردشامپوئی باشد بدون اینکه دارو مصرف کنیم طبع گرم است اگر بی رنگ باشد مانند آب طبع سرد است. دارویش عسل و سپس غذاهای گرم وخشک است .

ادرار اگر بی رنگ کدر باشدو یبوست هم داشته باشیم طبع سردخشک است دارویش روغن زیتون بابو.

و اگر زرد کرم و طلائی باشد نشانه اعتدال است و همیشه باید انحراف ازاین میانگین را معیار قرارداد و به تصحیح غذا پرداخت.

پنجره هابرای دریافت ویتامین د

برای جذب ویتامین د  باید پرده پنجره را کنار زده مانند حیوانات که در روزهای سرد زمستان عمود به خورشید می ایستند رو به خورشید بنشینیم و قدم بزنیم.

ناخن‌ها شاخص میزان سلامت افراد    

خانم ها به ناخن‌هایشان به چشم وسیله ای برای زیبایی نگاه می‌کنند حال آنکه ناخن ها می توانند شاخص گویای سلامت باشند.‌ متخصصان پوست در تحقیقات خود دریافته اند که وضع ناخن‌ها می تواند وجود بیماری های حاد را در افراد ‌نشان دهد.‌ برخی از بیمارهای کبدی و کلیوی با بروز ناهنجاری‌هایی در ناخن، خود را نشان می دهند.‌ ناخن‌های سفید، نشان‌دهنده احتمال وجود مشکلاتی در کبد است.‌

 ناخن‌های صورتی نیز می تواند نشانه ای دال بر وجود مشکلات کلیوی در افراد باشد.‌

حتی سرعت رشد ناخن‌ها نیز می‌تواند شاخصی برای تعیین میزان سلامت افراد باشد.‌ به گفته پزشکان ، افراد باید به صورت مرتب، خودشان ناخن‌هایشان را کنترل کنند و در صورت مشاهده ‌تغییرات بسیار فاحش در رنگ ، بافت و شکل ناخن‌هایشان فورا تغذیه خودرامدیریت نمایند.اگربلغمی هستندعسل،اگرسوداوی هستندروغن زیتون مشکل کبدراحل میکندبعلاوه سایرغذاهای گرم (باز) 

  

سابقه موضوع : 

http://zatun.blogsky.com/1391/07/16/post-42/

نظرات 7 + ارسال نظر
زهرا یکشنبه 16 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 03:27 ب.ظ http://puppyl0ve.blogfa.com/

من هنوز نمیدونم گروه خونیم چیه؟

یاسمن دوشنبه 17 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 12:00 ق.ظ http://paktarinehsas.blogfa.com/

سلامممممممممممممممممممممممممممممممم

شبت بخیر و ارامش

وقتی میام اینجا انگار روحم تازه میشه

ممنون از اینکه مطالب پزشکی رو اینجا جمع اوری کردی

بهترین بهترینها برای شما که شایسته بهترینهایی

میترا سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 11:44 ق.ظ http://www.neyestan0.blogfa.com

eeeeeee
چه جالب
من اینا رو نمیدونستم
یعنی متفاوت بودن شخصیت و روحیات ادما با گروه های خونی متفاوت !!!
راستی گروه خونی م رو هم نمیدونم ... ولی فکر کنم o باشه

مژگان امینی سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 01:52 ب.ظ http://mozhganamini.persianblog.ir

عجب پس با این گروه خونی که دارم کلی استعدادم هدر رفته و حیف شدم!

مهدیه سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 02:30 ب.ظ http://www.i-hate-love-70.blogfa.com

__█████____████
___████__████_███
__███____████__███
__███_███___██__██
__███__███████___███
___███_████████_████
███_██_███████__████
_███_____████__████
__██████_____█████
___███████__█████
______████ _██
______________██
_______________█
_████_________█
__█████_______█
___████________█
____█████______█
_________█______█
_____███_█_█__█
____█████__█_█
___██████___█_____█████
____████____█___███_█████
_____██____█__██____██████
______█___█_██_______████
_________███__________██
_________██____________█
_________█

ماریا پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 10:04 ق.ظ http://www.mahabad22.blogfa.com

سلام عالی بود، و سرشار از مطالب خواندنی و قابل توجه.
موفق و مانا باشید.

سمانه پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 12:47 ب.ظ http://transworld.blogfa.com

سلام !دوباره !! و به انگلیسی نان : bread
آب : water
گوشت : meat
برنج : rice
شیر : milk
متاسفانه اونا دوغ ندارن در کل به این نوع نوشیدنی ها می گن drink . ولی اگه بخوایم تحت الفظی بگیمش ، می تونیم بگیم : soft/light yogurt ویا Dough .
سیب : apple
به :Quince
انار : Pomegranate
انجیر : Fig
بادمجان : Eggplant
باقلا :broad bean
انگور : Grapes
گوجه سبز : Greengage
گوجه فرنگی : Tomatoes
ارده : Pudding
عسل : honey
اسفناج : Spinach
پسته :Pistachio
باغ میوه : Garden
خربزه : Melon
سفره خوان : Banquet table
سفره عروس/عقد : Wedding
خوراک : Soup / feed
خوب : good
خوار و بار : Grocery
خورش : soup
خوشمزه : Yummy / Delicious
آتش : Fire

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد