مطالعات جدید نشان میدهد انگیزه تلاش و تکنیکهای مطالعاتی مناسب و نه بهره هوشی به داشتن مهارتهای ریاضیاتی خوب میانجامند.
به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این یافتهها نشان میدهد وادار کردن کودکان به مطالعه ریاضی امری بیثمر است.
محققان روانشناسی دانشگاه کالیفرنیا در پژوهشی بیش از سه هزار و 500 کودک آلمانی را تحلیل کردند و دریافتند که دانشآموزان با انگیزه و دارای استراتژیهای یادگیری مناسب بالاترین میزان موفقیت را در ریاضیات کسب کردند.
به گفته کو مورایاما از این دانشگاه، بهره هوشی یا همان IQ برخلاف تصورات پیشین چنین اثری را از خود نشان نداد.
وی و همکارانش همچنین طی یک نظرسنجی از نمونه موردیهایشان، میزان انگیزه درونی آنها برای مطالعه ریاضیات را اندازهگیری کردند.
به علاوه، این دانشمندان میزان ترغیب شدن دانشآموزان مزبور توسط مولفههای خارجی از قبیل گرفتن نمره خوب در درس ریاضی را مطالعه کردند.
در این پژوهش این موضوع که کودکان حاضر تا چه میزان بر حفظیات طوطیوار در مقابل استراتژیهای یادگیری عمیق تکیه میکردند، نیز بررسی شد.
در ابتدا اشخاص دارای بهره هوشی بالا در درس ریاضی به بهترین نحو عمل کردند اما طی فرایند پژوهش ثابت شد که تکنیکهای یادگیری و همچنین انگیزه و نه بهره هوشی بیشترین میزان موفقیت در این درس را پیشبینی کردند.
در پژوهش انجام شده کودکان با بهره هوشی بالا هیچ جهشی در کسب موفقیت از خود بروز ندادند.
جزئیات این مطالعه علمی ماه جاری میلادی در Child Development انتشار یافت.
من که از ریاضی متنفرم!
ممنون از حضورتون اقا هاشم
یعنی من عاشق ریاضیاتم اساسی.
همین علاقم سبب شد که موفق بشم
مرسی ک سر زدی عزیزم حتما لینکت میکنم چون ب مطالبت نیاز دارم توام منو لینک کن