یکی از مشکلات کسانیکه می خواهند پروپوزال بنویسند بیان مسئله است. برای این کار تکنیکها و روشهای مختلفی وجود دارد. در این پست برای کسانی که می خواهند پروپوزال دکتری برای دانشگاههای خارجی بنویسند   قسمتی یک راهنما رو قرار دادم که بسیار کاربردی است. بویژه اینکه یه مثال خوب هم داره که می تونید استفاده کنید:



ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط علیرضا اسدی در دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۲ و ساعت 16:9 |
این اسلاید دکتر  Oliveira دانشگاه پرتقال است که به زبان ساده  مفید روش تحقیق علمی رو توضیح داده و مثالهای خوبی داره. برای دانلود اینجا رو کلیک کنید.

+ نوشته شده توسط علیرضا اسدی در چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ و ساعت 15:33 |
مدتی است که دوستان بازدید کننده کامنت می گذارند که امکان دانلود فایلها از سایت 4shared نیست. من در اولین فرصت مطالب رو به سرور جدید منتقل خواهم کرد. می تونید تو بخش نظردهی ایمیلتون رو بزارید که بهتون آدرس جدید رو ایمیل کنم. موفق و پیروز باشید

+ نوشته شده توسط علیرضا اسدی در چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ و ساعت 14:56 |
بهترین راهنمایی برای اینکه مقاله تان در یک ژورنال تایید شود این است که نحوه نگارش و ارسال مقاله را از  زبان ارزیاب حرفه ای این ژورنالها بیاموزید. تو این پست توصیه ها و راهنمایی های که یکی از داوران بین المللی و ممیز مقالات موسسه Elsevier که در دانشگاه  São Paulo ارائه شده است رو آوردم که نکات بسیار مفیدی را بیان کرده است. خوندنش رو توصیه می کنم. برای دریافت اسلاید اینجا رو کلیک کنید.
+ نوشته شده توسط علیرضا اسدی در چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۱ و ساعت 12:34 |
برای دریافت فایل راهنمای نگارش پروپوزال دکترای دانشگاههای اروپایی اینجا را کلیک کنید
ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط علیرضا اسدی در پنجشنبه ۱ تیر ۱۳۹۱ و ساعت 10:13 |
برای دریافت اسلاید کارگاه آموزشی پروپوزال نویسی دانشگاه شریف اینجا را کلیک کنید

+ نوشته شده توسط علیرضا اسدی در پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۰ و ساعت 11:13 |
هنگام راهنمایی تعدادی از دوستان دانشجو در پایان نامه ها متوجه شدم برخی  در درک مفهوم روش تحقیق کمی و کیفی مشکل دارند و ارتباط ان را با داده های کمی و کیفی نمی دانند. در این پست سعی می کنم نکاتی را در این باره توضیح دهم:
ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط علیرضا اسدی در چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ و ساعت 10:23 |
به اطلاع دوستان می رساند  کارگاه آموزشی پروپوزال نویسی اینجانب در 11 اسفند ماه سال 90 در دانشگاه شریف توسط مرکز کارآفرینی دانشگاه برگزار  می شود.


+ نوشته شده توسط علیرضا اسدی در سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۰ و ساعت 10:23 |
یکی از دشواری های نوشتن پروپوزال تحقیق نوشتن بیان مسئله است. در این باره نکاتی را قبلا بیان کرده ام . در این پست رابطه تدوین مسئله تحقیق را با روش تحقیق بررسی می کنم.

مسئله چیست؟


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط علیرضا اسدی در سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۰ و ساعت 10:11 |

دوستان زیادی در مورد نوشتن پروپوزال راهنمایی خواسته بودند. من قبلا چند تاپست نوشته بودم اونها رو بخونید.  سعی می کنم در این پست نکات کاربردی و کلیدی نوشتن پروپزال رو برای کارکلاسی و دانشگاههای توضیح بدهم.

نکات مهم:

1. قبل از هر کاری باید توجه کنیم که این پروپوزال را برای چه کسی یا چه نهادی تنظیم می کنیم. برخی از سازمانها یا نهادها فرمت مشخصی دارند . معمولا تحصیلات تکمیلی دانشگاه برای پایان نامه های ارشد یا  دکتری فرمت مشخصی دارد که باید در آن قالب ارائه شود. بنابراین بهتر است که از همان ابتدا فرم مربوطه را دریافت کنید و بعد اقدام کنید. برای دیدن یک نمونه از این فرم ها اینجا را کلیک کنید. اگر فرمت مشخصی در دست نیست می توانید با توجه به نیاز خودتان تعریف کنید اما برخی بخشها در همه پروپوزال های تحقیقاتی لازم است


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط علیرضا اسدی در شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۰ و ساعت 9:51 |
از همه دوستانی که محبت کرده بودند و نظر داده بودند تشکر می کنم. حقیقتش حسابی انگیزه پیدا کردم که ادامه بدم. بزودی مطالب جدید روی وب لاگ قرار میدهم. همچنین از دوستانی که گاها سرزدند ولی مطلب جدیدی ندیدن هم عذرخواهی می کنم. مدتی خیلی فشرده در چند پروژه همکاری داشتم که نتونستم به روز رسانی کنم. از حسن اعتماد شما ممنونم و امیدوارم در آینده مطالبی مفید ارائه کنم.


+ نوشته شده توسط علیرضا اسدی در چهارشنبه ۴ آبان ۱۳۹۰ و ساعت 13:37 |
با توجه به استقبال دانشجویان محترم و به همت جهاد دانشگاهی واحد الزهرا کارگاه آموزشی روش تحقیق و نگارش پایان نامه و مقاله علمی من،۱۱  آذر  89 در دانشگاه الزهرا برگزار می شود. برای اطلاعات بیشتر ادامه مطلب را بخوانید
+ نوشته شده توسط علیرضا اسدی در چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۹ و ساعت 14:59 |
برای دستیابی به مقالات علمی از طریق وب بهتر است از طریق سایتهای بانک مقالات جستجو کنید


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط علیرضا اسدی در چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۸۹ و ساعت 12:59 |
برای دریافت فایل راهنماي نگارش “ فهرست منابع”  به سبك ونكوور اینجا را کلیک کنید
+ نوشته شده توسط علیرضا اسدی در چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۸۹ و ساعت 12:47 |

نشانه گذاري در انتقال معانی و منظور نویسنده بصورت شیوا و رسا تاثیر فراوانی دارد. نويسندگان در نوشته هاي خود از نشانه هائي براي تفكيك مطالب يا كمك به خواننده در درك و فهم بهتر جمله استفاده مي كنند. در پايان نـامـه نويسي نيز محقق براي رساتر كردن مطالب خود بايـــد از نشانـه ها هماننـد نوشته هاي ديگر استفاده نمايد.

نشانه هاي رايج و پذيرفته شده به قرار زير است:


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط علیرضا اسدی در چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۸۹ و ساعت 12:44 |
برای دریافت جزوه درس روش تحقیق رشته مدیریت و حسابداری ( نوشته آقای حافظ نیا) اینجا را کلیک کنید.
+ نوشته شده توسط علیرضا اسدی در سه شنبه ۴ آبان ۱۳۸۹ و ساعت 9:39 |
مدت پیش یکی از دوستان عزیزی که وبلاگ را دیده بود پرسیده بود که چگونه روش تحقیق را یاد بگیریم و قول دادم که در اولین فرصت یه پستی بنویسم ولی این موضوع خیلی طول کشید.

کسی که می خواهد پژوهشگر قابلی باشد و کار مهمی در یک رشته علمی انجام دهد باید در سه  جهت مطالعات خود را انجام دهد:


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط علیرضا اسدی در یکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۹ و ساعت 10:42 |
نوشتن پروپوزال یکی از شرایط اساسی برای گرفتن پذیرش دانشگاههای خارجی در مقطع دکتری است که برای بسیاری از دواطلبان ادامه تحصیل در این دانشگاهها مانع اصلی  است. برای نوشتن آن این توصیه  هارو با دقت بخونید:
ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط علیرضا اسدی در دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۸۹ و ساعت 14:57 |
برای دریافت راهنمای نگارش پروپوزال انگلیسی چند دانشگاه اینجا  را کلیک کنید.

+ نوشته شده توسط علیرضا اسدی در یکشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۹ و ساعت 16:16 |
برای دریافت لیست کامل مجلات ایرانی فهرست شده در ISI اینجا را کلیک کنید

+ نوشته شده توسط علیرضا اسدی در چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ و ساعت 12:43 |
برای دریافت اسلاید جدید کارگاه آموزشی روش تحقیق و پایان نامه اینجا را کلیک کنید

+ نوشته شده توسط علیرضا اسدی در سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ و ساعت 13:43 |

برای نگارش پایان نامه باید یک سوال تحقیق داشته باشیم و این سئوال باید ویژگیهایی داشته باشد که قبلا بررسی کردیم. حال سئوال این است:

چگونه سوال تحقبق را بنویسم ؟

برای پاسخ به این سوال به نکاتی برگرفته از سخنرانی پروفسور چارلز لیپسون در دانشگاه شیکاگو توجه کنید:


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط علیرضا اسدی در جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۹ و ساعت 22:21 |
در پست قبلی به این جمع بندی رسیدیم که یک پایان نامه گزارشی از یک تحقیق است و تحقیق در واقع پاسخی روشمند به یک پرسش علمی اساسی است . در ادامه پست قبلی به نکاتی دریاره سوال تحقیق توجه کنید:

- از کجا بفهمیم که پرسشی که داریم پرسش علمی است؟


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط علیرضا اسدی در چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۹ و ساعت 9:59 |
۲۶ و ۲۸ اردیبهشت ماه ۸۹ در دانشگاه الزهرا (س) کارگاه آموزشی روش تحقیق و پایان نامه نویسی برگزار می شه. برای اطلاعات بیشتر اینجا رو کلیک کنید
+ نوشته شده توسط علیرضا اسدی در دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ و ساعت 14:22 |
دانشگاه آمریکایی قاهره یک راهنمای خوب برای نگارش مقاله انگلیسی در ده گام ارائه کرده است که به نظرم بسیار مفید است. برای دریافت فایل این راهنما اینجا کلیک  کنید
+ نوشته شده توسط علیرضا اسدی در یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ و ساعت 9:55 |
نوشتن مقاله مروری به قول قدیمی ها کاری سهل و ممتنع است یعنی هم آسونه هم سخته. آسونه چون لازم نیست که یک پژوهش اصیل انجام بدیم سخته چون تسلط خوبی  روی موضوع لازم داره. از اینکه بگذریم برای نوشتن مقاله مروری به این نکته ها توجه کنید:


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط علیرضا اسدی در شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ و ساعت 8:39 |
این سوالی است که اغلب دانشجو یان بعد از اینکه واحد پایان نامه  رو می گیرند برای اونها پیش می آد و  معمولا هم از همین جا اشتباهات شروع می شه!

شروع خوب یک پایان نامه یک سوال خوب برای تحقیق کردن است. البته اینو خیلی ها می دونن اما اغلب حتی تا روز دفاع پایان نامه دقیقا نمی دانند سوال اونها چی بوده و چه مسئله باید حل می شد. بگذارید همین جا یک نکته خیلی خیلی مهم رو باز کنم که اغلب دانشجو ها اشتباه می کنند:


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط علیرضا اسدی در سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۸۹ و ساعت 13:1 |
این مطلب  یک کتاب الکترونیکی است که می تونید برای نوشتن پایان نامه با استانداردها ی دانشگاههای خارجی استفاده کنید. برای دانلود فایل اینجا رو کلیک کنید.

+ نوشته شده توسط علیرضا اسدی در سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۸۹ و ساعت 12:6 |
بعد از مدتها که در نظر داشتم وبلاگی در زمینه پایان نامه نویسی  راه اندازی کنم بالاخره امروز فرصت فراهم شد و کار  رو شروع کردم.

دو تا لینک تو منو گذاشتم که بتونید اطلاعاتی که بیشتر کاربردی هست سریعتر پیدا کنید. یکی مربوط به دانلود فایلها و جزوات آموزشی من است و دیگری مربوط به زمان کلاسها و کارگاهها آموزشی که ارائه می کنم.

امیدوارم که با همراهی شما این وبلاگ راهنمای خوبی برای کسانی باشد که می خواهند تحقیق درست و علمی انجام بدهند، پایان نامه خوبی بنویسند و از همه مهمتر اینکه مقاله علمی خود را بنویسند و در مجلات معتبر چاپ کنند.

به امید موفقیت شما

 

+ نوشته شده توسط علیرضا اسدی در سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۸۹ و ساعت 11:56 |