پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم :

لو ان السموات و الارضین وضعتا فى كفة و وضع ایمان على فى كفة لرجح ایمان على

اگر آسمانها و زمین ها در یك كفه ترازو و ایمان على در كفه دیگر گذاشته شوند

به طور حتم ایمان على بر آنها فزونى می كند

(فضائل الخمسه، جلد 1، ص 191)

 
تاريخ : سه شنبه ۱۳۹۴/۱۲/۱۱

 

با سلام به همه دوستان عزیز؛

وب سایت جدید من راه افتاد ...

 

www.gholamali-rajaei.ir

 

وب سایت جدید درحال تکمیل است و مطالب قبلی

به تدریج گذاشته خواهد شد.

وب سایت جدید با همه دستگاه ها ازجمله موبایل و تبلت قابلیت انطباق داشته و می توانید توسط اینها ،وب را ملاحظه نمایید.



ارسال توسط غلامعلی رجائی
 
تاريخ : چهارشنبه ۱۳۹۵/۰۲/۰۸

 ضمن تشکرازهمدردی همه دوستان عزیز

مجلس ترحیم خادم الشهدا مرحوم برادرم حاج علی رجایی در تهران را به اطلاع می رساند:

جمعه 10 اردیبهشت

خیابان خالد اسلامبولی - جنب پارک ساعی

مسجد حضرت ولی عصر- خوزستانیها - ساعت 17



ارسال توسط غلامعلی رجائی
 
تاريخ : سه شنبه ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
 جناب آقای علی ربیعی وزیر محترم کار و تعاون اجتماعی اخیرا درباره نحوه تحویل امور از دولت قبل به دولت فعلی به نکته تلخی اشاره کرده و گفته است

*واقعا فکر نمی کردم که سازمان بازنشستگی را با 60 هزار میلیارد تومان بدهی تحویل مان می دهند .راندمان وزارتخانه برای حل بیکاری صفر درصد باشد.

واقعیت این است که وقتی گزارش وضعیت دولت به اعضای کابینه ارایه شد همه شوکه شدیم."

بسیاری از واقعیتهای تلخ دولت قبل گفته نشده است. افسوس که  در بدایت کار دست دولت بسته شد و الا بهترین فرصت بود که یکبار برای همیشه به مردم گفته می شد از دولت قبل چه دولتی را با چه مقدار بدهی آن هم در اوایل سال92 که حدود هشت ماه به پایان سال باقی بود تحویل گرفته اند.

خود من دو خاطره در این رابطه دارم.

یادم می آیددر اواسط سال 92 که با علی آقای جنتی ملاقاتی داشتم  و از او پرسیدم وضع وزارت چگونه است؟ پس از توضیحاتی درحالی که به کف دستش اشاره  می کرد گفت: فلانی متاسفانه وزیر قبلی نه تنها همه بودجه امسال را در این سه ماه  پیش خور کرده بلکه کف آن را هم لیس زده و برای ما کلی بدهی باقی گذاشته است .

بعد باذکر رقمی - که بگمانم  184 میلیارد تومان بود- گفت به اتحادیه مطبوعات بدهکاریم .به سازمان بیمه برای بیمه هنرمندان بدهکاریم و...

چند روز بعدکه با آقای جهانگیری معاون  اول محترم رییس جمهور ملاقات کردم و این گفته آقای علی جنتی را برای او نقل کردم خندید وگفت  فلانی این بدهی درمقابل بدهیهای دولت به مسکن مهر و پیمانکاران نیرو و یارانه ها که چیزی نیست!



ارسال توسط غلامعلی رجائی
 
تاريخ : سه شنبه ۱۳۹۵/۰۱/۲۴

 این روزها ملاقات عید دیدنی مردم ومسولان نظام با آیت الله هاشمی درمجمع برقر اراست.از ساعت یازده تا اذان ظهراتاقهای ملاقات مرتب از جمعیت مشتاق پر وخالی می شود واین آیت الله 82 ساله با شووشوق وشادابی خاصی دراین دیدارها حاضرمی شود.دراین دیدارها معمولارسم این است ایشان خطاب به جمع می گویند استفاده می کنم وبعدچند نفر بدون هماهتگی یا تعیین قبلی از سوی مسولین تشریفات، هرچه دلشان می خواهد می گویند و بعدایشان هم  دقایقی را صحبت می کنندو درپایان باهشدارمسول ملاقات که عده ای دیگر منتظر ملاقات هستند دبدار را تمام می کنند و درجمع دیگرانی که گاه یک ساعت منتظرنشسته اند حاضرمی شوند.

دیدارهای هاشمی از هفته دوم فروردین آغاز میشود و تا چندروز پس ازتعطیلات سیزده فروردین ادامه دارد .دراین دیدارهای نوروزی خیلی از قشرها می آیند ومی روند .از وزرا ومعاونین شان گرفته تا علما وهنرمندان وخانواده های شهدا و روزنامه نگاران و...

شنبه دوهفته قبل که رییس ومعاونین دانشگاه آزاد اسلامی برای عرض  تبریک سال نو  به آیت الله  به مجمع آمده بودند حجت الاسلام علی عسکری معاون پارلمانی درپایان ملاقات سوالی درباره جنجال اخیر علیه هاشمی درباره  توییتی که ازایشان منتشرشد سوال کرد. آیت الله هاشمی با خنده گفت من که توییت ندارم! ودر ادامه گفتند



ادامه مطلب...
ارسال توسط غلامعلی رجائی
 
تاريخ : پنجشنبه ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
 امسال برای اولین بار به دلیلی همراهی با ایت الله هاشمی را در سفر تعطیلات نوروزی به جزیره کیش داشتم. آیت الله سالی دو مرتبه به مسافرت و مرخصی می رود. چند روز در ایام عید به کیش و چند روز در اواخر تابستان به مشهد مقدس. این همه تعطیلات آیت الله 82 ساله ای است که تمام سال در مجمع بدون هیچ وقفه ای از صبح تا بعد از ظهر حضور دارد و در تمام جلسات آن حاضر است. آیت الله اینقدر کم سفر است که چند سالی است موفق نشده اند به زادگاهش بهرمان برود و با فامیل های نزدیک از نزدیک دیداری داشته باشد. چند سال یکبار هم چند روزی به شمال می رود. سفری که کار و استراحت در آن در هم تنیده است. این روزها همه شایعات مربوط به سفر نوروزی هاشمی و دکتر روحانی را در فضاهای مجازی با اعجاب شنیده اند و با حیرتی وصف انگیز از ما نزدیکان آیت الله درباره این شایعات سوال کرده اند. در این روزهای آغازین سال که هنوز جان ها مترنم به دعای یا مقلب القلوب و الابصار حول حالنا الی احسن الحال است توسط دلواپسان مدعی اصول گرایی در غیبت رسانه های مکتوب که از ضعف های فرهنگی کشور است که دو هفته روزنامه های آن تعطیل باشند چه دروغ هایی که بافته نشد. هر چه بود این دروغ ها موجب تأسف شد که بعضی مدعیان ایمان و اصول گرایی برای جبران شکست انتخاباتی اخیرشان دست به جعل چه دروغ هایی که نمی زنند تا ثابت کنند دست کمی از پیروان ایده های ماکیاول!! ندارند. دروغ هایی که موجب خنده ی اطرافیان آیت الله هم شد. دروغ ها از ورود نیروهای مخصوص امنیتی و حفاظتی!! و بعضی سران کشورهای عرب!! و مخالفین جمهوری اسلامی!! بود تا حضور مشاورین آیت الله و پیوستن مهدی از اوین به جمع خانواده در کیش و ... همه هم حول این محور که به زعم دلواپسان هاشمی و روحانی -رئیس جمهور- در اقدامی هماهنگ در کیش لابد مشغول فتنه و دسیسه علیه نظام در کیش هستند!!!

اما در این سه روز در کیش چه گذشت؟!

هیچ نگذشت جز استراحت چند روزه ی آیت الله 82 ساله که اطرافیان ایشان آن را هم



ادامه مطلب...
ارسال توسط غلامعلی رجائی
 
تاريخ : دوشنبه ۱۳۹۵/۰۱/۰۲

 کتاب حکومت اسلامی از نظرقرآن واحادیث - دفترنهم- اثر استاد محمد رضا حکیمی را می خواندم که رسیدم به لزوم تامین امنیت قضایی برای شهروندانی که  درزیرچترحکومت اسلامی قرار گرفته و می گیرند .

 استاد حکیمی چند نمونه زیبا برای شاهد مثال آورده بود.

اول:

ابوالاسود دولی (م69ه.ق) از بزرگان علما وادبا وفقهای صدراسلام وبرخاسته از خنادان مفاخرتشیع بود وازشیعیان خاص علی امیرالمومنین علیه السلام که درجنگهای آن حضرت ازجمله صفین حضورداشت.وی نخستین کسی بود که قرآن کریم رااعراب گذاری کرد واز تحریف لفظی وغلط خواندن محفوظ داشت وحقی بزرگ براسلام ومسلمین پیداکرد. وی علم نحو را او باالهام گرفتن ازسخنان علی درباره اسم وفعل وحرف واسم ظاهروضمیروضع کرد .

علی چنین شخصیتی را بعنوان قاضی بصره منصوب نمود.این شخصیت بسیار برجسته  روزی با کسی که برای قضاوت نزد او آمده بود کمی بلند سخن گفت وصدای خود را از صدای او بلندتر کرد. این خبر به علی رسید.برآشفت واو را به همین دلیل ازقضاوت  درمیان مردم عزل نمود وبه او فرمود: 



ادامه مطلب...
ارسال توسط غلامعلی رجائی
 
تاريخ : یکشنبه ۱۳۹۵/۰۱/۰۱

فرصت خوب تعطیلات عید باعث شد کتاب نا تمام خوانده شرح زیارت عاشورا – شرح کتاب نفیس شفاء الصدور فی شرح زیاره العاشور اثرمرحوم آیت الله ابوالفضل ثقفی تهرانی- به قلم مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حسن ثقفی برادرهمسرامام- را به انتها برسانم.کتاب بسیارارزشمندی است.

درصفحه 510 این کتاب به مطلب جالبی درباره خواجه نصیرالدین طوسی که مقیم بغداد وکاظمین بود ودرجوارامامین جوادین بسربرد، برخوردم:

...".وقتی خواجه دربغداد از دنیا می رفت وصیت فرمود که جنازه مرا از بغداد وکاظمین بیرون نبرید. زیرا من ازامامین همامین موسی بن جعفر ونواده ی عزیزایشان امام جواد علیهماالسلام شرمنده ام که درکنارآقایان به خاک سپرده نشوم - وجنازه را به کربلا یا نجف ببرند.- اما کجا کنارحرم ونزدیک به بدن مطهردوامام؟ نه ،در راهرویی که زوارعزیزقدم می گذارند وخاک پای آنان برقبر من می ریزد. آنجا مرا بخاک بسپارید .

روی قبرچه بنویسند؟آیت الله العظمی؟یا فخرالمحققین؟ یا افضل علماءالاسلام واکمل فضلاءالانام؟ آنگونه که درکلام جناب محقق علیه الرحمه ودیگران بود وچه وچه؟ نه. هیچ کدام لازم نیست .

فرمود، فقط یک جمله ی کوچک ازقرآن کریم بر روی سنگ قبرش بنویسند که: وکلبهم باسط ذراعیه بالوصید (کهف /18)-.(اشاره به نحوه خوابیدن سگ اصحاب کهف که به تعبیر قرآن با تکیه بر دوساعد دستش بردهانه غار خوابیده بود)

خواجه می فرماید: من سگ این آستانم .من ریزه خور سفره ی علوم ایشان می باشم."

این یادداشت مختصر را برای آن نوشتم تا خوانندگان عزیز دریابند ادب چه کارها که نمی کند.

 



ارسال توسط غلامعلی رجائی
 
تاريخ : شنبه ۱۳۹۴/۱۲/۲۹

سال نو تحویل شد .

عیدهرکس مثل خود اوست.بعضی هم عید ندارند.

عید ها زیاد آمده و رفته اند مثل ما آدمها.

عید هرکس می تواند یک جور باشد.

عید بچه ها درحدعید ی گرفتن و خرید لباس نواست .عید بزرگترها درحد عیدی دادن و دید و بازدید وسفر.

کاش عید ما این باشد که درسال جدید به "خود الهی" خویش نزدیک ونزدیک تربشویم . بنده تربشویم خدا را.هرکدام از ما به اندازه ای که می تواند و بتواند - والبته می تواند چون خلیفه خداست- از شیطان د ور شود و درصد گناهان خویش را کم کند .گناهانی غالبا تکراری که منشا و علتش معلوم است. و هرکس بهتر خود را می شناسد :بل الانسان علی نفسه بصیره.

گناه خودسری است. تعارف ندارد. به کرسی نشاندن حرف ونظر و تصمیم خود به جای حرف خداست.باید تغییر مسیرداد و به قو ل بعضی ها از این ریل به آن ریل بازگشت.این همان معنای عیداست.

دراین چند روز که مثل همه سالها صدها میلیون پیامک وتلفن و.. از سوی ایرانیان عزیز نثار یکدیگر می شود که کاری  است بسیار پسندیده ،من دلم فکر آن آقایی است که در زندان غیبت گرفتاراست.قرنهاست این زندانی تنها ،چشمش به دهان ودعای ما دوخته  شده است!مایی که گناهانمان این همه غیبتش را طولانی کرد ه است. انشاالله اولین دعایمان درلحظه تحویل سال جدید،دعا برای ظهور مولایمان مهدی باشد.

السلام علیک یا صاحب الزمان.

نوروز باستانی را به همه ایرانیان عزیز و شریف تبریک عرض می کنم و برای همه بهترین و شادترین و امن ترین لحظات پر از عطر خدا را درسال جدید آرزومندم.

  نرم نرمک می رسد اینک بهار، خوش به حال روزگار!

نوروزتان مبارک!

یا علی!

 



ارسال توسط غلامعلی رجائی