چگونه مي توانم قد بلندي داشته باشم؟

به عقيده ي بيشتر افراد ، قد بلند مشخصه ي بسيار خوبي است و پسران ما عموماً آرزو دارند بلندتر و درشت اندام تر باشند. اما .....

 Image

بلند قد شدن به عوامل متعددي بستگي دارد. سايز بدن افراد نتيجه اي از تداخل عوامل داخلي و محيطي در طول دوران رشد است. عوامل داخلي تعيين کننده قد ، فاکتورهاي ژنتيکي است که فرد از والدينش دريافت مي کند و قابل تغيير نيست ، عوامل محيطي تاثير گذار نيز عبارتند از : تغذيه ، آب و هوا ، اقليم و بيماريها و .... مثلاً شواهد موجود نشان مي دهد نزديکي يا دوري به خط استوا در اندازه بدن افراد موثر است .

اگر چه نمي توان عوامل محيطي و ژنتيکي را به راحتي جدا کرد ولي با بررسي ملل مختلف ، نژادها و سرزمينهاي گوناگون اين نتيجه به دست مي آيد که عوامل محيطي بسيار مهم اند . ضمنا افراد نيز مي توانند رژيم غذايي مناسبي را انتخاب کنند تارشدي آرام و طولاني تر داشته باشند.

ادامه نوشته

دارچین و عسل را با هم بخورید

مخلوط عسل و دارچین درمان کننده بسیاری از بیماری ها در زمان قدیم و حال می باشد.
امروزه دانشمندان بر این عقیده هستند که عسل با وجودی که شیرین است، اما اگر در مقدار معین مصرف شود حتی برای
بیماران دیابتی هم مضر نمی باشد.
عسل و سیب
ادامه نوشته

با فلفل قرمز لاغر شويد

امروزه باور غلطي كه فلفل قرمز وفلفل تند باعث ايجاد زخم معده يا تحريك آن مي‌شوند، كاملا رد شده وفوايد اين ماده غذايي از مضرات آن پيشي گرفته است. تحقيقات جديد برساختار اين ماده غذايي وچگونگي عملكرد آن در سيستم بدن نشان داده، استفاده از فلفل تند مي‌تواند كمك بزرگي در كاهش وزن بكند. نوعي عصاره كه از فلفل تند گرفته مي‌شود دردرمان بسياري از امراض پوستي مانند رفع التهاب وبر افروختگي پوست، رفع لك وانواع كك ومك موثر است. فلفل تند داراي خواص ضد سرطاني است. انواع اكسيدان موجود در اين ماده غذايي در مبارزه با راديكال‌هاي آزاد در بدن نقش چشمگيري دارند. همچنين فلفل چيلي يا فلفل تند در جلوگيري از رشد سلول‌هاي موثر‌است. قطعا همه افرادي كه رژيم غذايي خاصي را دنبال مي‌كنند با شنيدن اينكه قرص‌هاي لاغري جديد حاوي تركيب DCT وارد بازار شده، خيلي خوشحال مي‌شوند. تركيبات اين قرص‌ها مواد موجود در فلفل قرمز تند است كه باعث افزايش سوخت وسازبدن ودر نتيجه كاهش وزن مي‌شود. با نوش جان كردن فلفل تند، احساس گرما وآتش گرفتن مي‌كنيد. علت اين است كه كاپساسين موجود در فلفل باعث ترشح آدرنالين مي‌شود؛ اين هورمون در بالا رفتن دماي بدن نقش موثري دارد. دماي بدن بالا رفته، متابوليسم افزايش پيدا مي‌كند ودر بسياري از افراد، باعث عرق كردن مي‌شود. پس از اينكه اين حالت به وجودآمد، بدن كالري بيشتري مي‌سوزاند وفرد لاغر مي‌شود. قطعا فلفل بدون هيچ دليلي تند نيست؛ تندي آن هم علتي دارد! اين ماده غذايي، حاوي كالري بسيار كمي است، به همين خاطر مهمان تمام بشقاب‌هاي رژيمي است. فلفل تند براي درمان افراد مبتلا به آرتروز نيز موثر است. تحقيقات اخير نشان مي‌دهد، مصرف فلفل قرمز يا فلفل تند با كاهش ناراحتي‌هاي مفصلي وآرتروز رابطه مستقيمي دارد.
فلفل تند علاوه برداشتن خاصيت ضدسرطاني به ميزان چشمگيري حاوي فيبر است كه در حفظ سلامت بدن موثر است. انواع فلفل چه از نوع تند وچه شيرين، حاوي تركيباتي هستند كه تحقيقات نشان‌داده دماي بدن را به ميزان چشمگيري بالا مي‌برند ومصرف اكسيژن را بعد از 20‌دقيقه خوردن فلفل به حداكثر مي‌رسانند؛ اين يك خبر بسيار خوشحال كننده است چرا كه به اين معناست كه بدن، كالري بيشتري مي‌سوزاند وبه كاهش وزن كمك بسياري مي‌كند. بدنيست بدانيد كه اين دسته از سبزي‌ها از قديم مورد توجه گياه شناسان غربي بوده اند.

همه چيز درباره ي سوسيس و كالباس

 

 

در سوسیس و کالباس به مقدار زیادی از گوشت صورت گاو به همراه کبد (جگر سیاه) کلیه و شش (جگر سفید) استفاده ‏می شود.

همچنین هنگام تقسیم کردن گوشت عضلات، با ارّه مقداری خرده گوشت تولید می شود که آنها را برای تولید ‏گوشت به مراکز تولید سوسیس و کالباس می فرستند. البته در سوسیس و کالباس، گوشتهای زیبایی هم وجود دارند که ‏تکه تکه می باشند و به گوشتهای تزیینی معروف اند. برای تهیه این گوشتهای تزیینی از گاوهای پیر ماده‏‏(8 تا 9 ساله) که دیگر قدرت زایمان ندارند استفاده می شود. نکته ی دیگر این که از دامهای بیمار که تب دارند، ‏لاغری مفرط دارند، مبتلا به تب مالت یا سل می باشند نیز برای تهیه سوسیس و کالباس استفاده می کنند. ‏
بر اساس قانون مصرف مشروط، توزیع گوشت این دامها برای فروش در بازار توسط قصابها ممنوع ولی برای تولید ‏سوسیس و کالباس مجاز است. پس عمده گوشت موجود در سوسیس و کالباس عبارت است از: گوشت ماده گاوهای ‏پیر، گوشت سر گاوها، احشاء شامل کبد، کلیه، شش و گوشت های خرد شده و نیز گوشت گاوهای معدومی. ‏

ادامه نوشته

اخبار مدرســــــــه

 

اسامي فرستندگان مقالات براي سومين همايش علوم پايه سمپاد از مركز

استعدادهاي درخشان بناب:

_ بررسی حرکت ستارگان به وسیله ارتفاع سنج و سمت یاب / ترانه یونسیان /

فرزانگان- بناب

_ بررسی عوامل موثر بر رشد قدی دانش آموزان / ترانه یونسیان / فرزانگان – بناب

_ تاثیر نورهای رنگی بر رشد گیاهان / صبا یاوری / فرزانگان – بناب

_ طرح ساخت دستگاه مشاهده لکه های خورشیدی/ سنا بوغداچی -زهرا

شهبازی / فرزانگان – بناب

_ اندازه گیری ارتفاع گودال کپلر /اسما بوغداچی – سنا بوغداچی / فرزانگان – بناب

_ تاثیر رنگ های مختلف بر روی کرم خاکی/ سمانه حدیدی / فرزانگان – بناب

_ تاثیر مواد غذایی بر رشد و تولید مثل ماهی گپی / فاطمه پاکدین / فرزانگان –

بناب

_ فیزیک پزشکی / زهرا صدقی – فریبا کیان تبریزی / فرزانگان – بناب

سه نفر از اعضاي اين وب نيز جزء فرستندگان مقالات هستند.

روش هايي براي برطرف كردن جوش ها

 
جوش ها و دمل ها را نبايد بدون دستکش لمس کرد زيرا اين کار باعث گسترش عفونت مي شود مخصوصا نبايد به جوش هاي چرکي نزديک بيني يا لب ها دست زد زيرا در اين صورت ميکروب ها و باکتري ها به طور مستقيم وارد جريان خون شده و باعث ايجاد انواع بيماري ها مي شوند.

آخرین وضعیت گوسفند شبیه‌سازی شده در ایران

اگر رویانا بتواند تولید مثل کند موفقیت ما کامل است، چون قابلیت تولید مثل یکی از فرآیندهای مهم است.

 

دکتر نصر اصفهانی رئیس واحد اصفهان پژوهشکده رویان، در گفتگو با همشهری با طبیعی اعلام کردن وضعیت رویانا، گوسفند شبیه سازی شده ایرانی، می‌گوید: «‌ رویانا حدود ۷ ماه دارد و در حال حاضر تفاوتی با گوسفندان هم سنش ندارد، اما تا بلوغ هنوز حدود ۲ ماه زمان دارد و چون هنگامی‌که رویانا بالغ می‌شود فصل جفت گیری بهار را از دست داده‌ایم، باید تا پاییز صبر کنیم و آن هنگام برای جفت گیری رویانا از چندین ماده از نژادهای خوب و خالص استفاده می‌کنیم.»

ادامه نوشته

     پرکاری تیروئید

                         

تيروئيد غده ايست  در گردن ، که مقابل ناي قرار گرفته و  شبيه يک پروانه مي باشد . غده تيروئيد ،  توليد ، ذخيره و آزادسازي هورمونهاي تيروئيد ( T4 و T3 ) را بعهده دارد . هورمونهاي تيروئيد سرعت کار قسمتهاي مختلف بدن شما را کنترل مي کند . که به آن متابوليسم مي گويند . زمانيکه تيروئيد شما خوب کار کند ، متابوليسم بدن شما در حالت ثابت کار مي کند نه سريعتر و نه کندتر .

غده تيروئيد توسط غده هيپوفيز که در مغز قرار دارد کنترل مي شود . در واقع غده هيپوفيز ماده تحريک کننده غده تيروئيد (  TSH ) را توليد مي کند . TSH  به غده تيروئيد دستور توليد هورمون بيشتر را مي دهد .

 

ادامه نوشته

خواص برگ مو

 

خواص برگ مو

 

درخت انگور را "تاک" یا "مو" نیز می‌گویند. برگ مو دارای ساکاروز، لوولز(Levulose)، اینوزیت(Inosite)، کوئرستین، کاروتن، اجسام تانیک، بتائین، تارتاریک اسید، مالیک اسید، اسکوربیک اسید، پتاسیم، آهن و سیلیکون است.

* برگ مو قابض است.

* دم کرده برگ های جوان مو، اسهال خونی را برطرف می کند.

* برای خونریزی ها مفید است.

* در رفع نقرس و زردی موثر است.

* استفراغ را برطرف می کند.

.

.

.

ادامه نوشته

جوجه تيغي

جوجه‏تیغی

                                        جوجه تیغی
 
  جوجه‏تیغی‏ها در جنگل‏های حاشیه ی اروپا، آسیا و آفریقا زندگی می‏کنند. پشت جوجه‏تیغی‏ از هزاران خار تیز پوشیده است. خارها در مقابل شکارچیان از حیوان حفاظت می‏کند. نوعی جوجه‏تیغی‏ پشمالو نیز وجود دارد که در آسیا زندگی می‏کند.
 
                                        جوجه تیغی

- معمولاً جوجه‏تیغی‏ ماده در هر بار زایمان، چهار جوجه‏تیغی‏ به دنیا می‏آورد. نوزادان تا هنگامی که از شیر مادر تغذیه می‏کنند، خارهای نرم دارند. مادر نیز فقط در پشتش خار دارد. جوجه‏تیغی‏‏ها بعد از تاریکی هوا برای خوردن غذا و شکار از لانه‏های خود خارج می‏شوند. آنها از گیاهان تغذیه می‏کنند؛ اما خوردن حشره‏ها و شکار قورباغه‏ها را بیشتر دوست دارند.

                                        جوجه تیغی

- جوجه‏تیغی‏‏ها می‏توانند به عنوان یک حیوان خانگی با شما روابط دوستانه‏ای داشته باشند. برای جوجه‏تیغی‏‏ها غذای سگ یا گربه مناسب است. در روی پوست بیشتر جوجه‏تیغی‏‏ها کک زندگی می‏کند؛ بنابراین بهتر است از دست زدن به آنها خودداری کنید.

                                        جوجه تیغی

- هنگامی که جوجه‏تیغی‏‏ها احساس خطر کنند، بدن خود را جمع می‏کنند و به صورت توپ خارداری در می‏آیند. این کار بیشتر شکارچیان را دور می‏کند؛ اگر چه تعدادی از جوجه‏تیغی‏‏ها، در حالی که وسط جاده‏ها به صورت گلوله در آمده‏اند، توسط اتومبیل‏ها کشته شده‏اند. جوجه‏تیغی‏‏ها می‏توانند از درخت‏ها بالا بروند و در صورتی که از درخت بیفتد، خارهای روی پوست به عنوان ضربه‏گیر عمل می‏کند و مانع صدمه دیدن آنها می‏شود.

                   

                    

                                         جوجه تيغي يك روزه

زيباترين پروانه هاي دنيا

پَروانه حشره‌ای است از راسته پولک‌بالان (Lepidoptera)، از خانواده طبقه‌بندی‌نشده گُرزشاخکان.الگوهای گوناگون رنگارنگ بر روی بال‌های پروانه‌ها و پرواز نامنظم ولی باوقار آن‌ها باعث شده تا تماشای پروانه یکی از سرگرمی‌های محبوب در برخی کشورها به‌شمار بیاید.

زیباترین عکس ها از زیباترین پروانه های جهان

ادامه متن و تصاوير در ادامه مطلب...

اگر می خواهید لاغر شوید ...

اگر نمي‌خواهيد رژيم بگيريد اما دوست داريد وزن كم كنيد مي‌توانيد اين 9 ماده غذايي را خريداري و يخچال‌تان را با آن پر كنيد.و مي‌توانيد آنها را جايگزين ساير مواد غذايي روزانه‌تان كنيد تا كالري كمتري دريافت كنيد و وزنتان را پايين بياوريد. اگر مي‌خواهيد سريع و راحت وزن كم كنيد، اين فهرست غذايي كمك‌كننده است.

1. آب

آب به طور طبيعي جلوي گرسنگي را مي‌گيرد. تحقيقات فراواني نشان داده نوشيدن آب فراوان به كاهش سريع‌تر وزنتان كمك مي‌كند. طبق بررسي‌هاي محققان آلماني با خوردن روزانه 481 گرم آب، متابوليسم بدن 30 درصد افزايش مي‌يابد. در ضمن نوشيدن آب جلوي گرسنگي را هم مي‌گيرد و تا حدي سيركننده است.

2. چاي سبز

به جاي اينكه معتاد به مصرف چاي سياه و قهوه به دليل كافئين بالا شويد، چاي سبز بنوشيد. تحقيقات نشان داده است، مصرف چاي سبز متابوليسم بدن را افزايش مي‌دهد و به كاهش وزن كمك مي‌كند. اين نوشيدني پرفايده خواص ضدسرطاني دارد و جلوي ناراحتي‌هاي قلبي‌- عروقي را مي‌گيرد.

3. سالاد روز

خوردن سالاد و سبزيجات قبل از غذا، روشي بسيار سالم و لذت‌بخش براي كنترل اشتها و كاهش وزن است.

4. شير

تحقيقات اخير پژوهشگران نشان داده كلسيم به كاهش وزن كمك مي‌كند. البته هنگام خريد لبنيات بايد اين نكته را مدنظر بگيريد كه لبنيات كم‌چرب تهيه كنيد.

5. سوپ

سوپ، پيش‌غذا يا عصرانه خوبي است. طبق بررسي‌هاي پژوهشگران دانشگاه penn state افرادي كه به عنوان پيش‌غذا سوپ مي‌خورند 100 كالري كمتر در روز مصرف مي‌كنند و وزن كم مي‌كنند.

6. غلات كامل

متخصصان توصيه مي‌كنند به جاي نان سفيد و برنج سفيد، فيبر بيشتري مصرف كنيد و غلات كامل را در برنامه غذايي خود بگنجانيد. غلات كامل احساس سيري را القا مي‌كنند. در حالي كه غلات تصفيه‌شده حاوي قند بوده و گرسنه مي‌كنند. غلات كامل متابوليسم را بهبود مي‌بخشد و زمان هضم و جذب مواد غذايي را افزايش مي‌دهند.

7. گوشت مرغ

تحقيقات فراواني نشان داده است مصرف پروتئين بالا مي‌تواند به كاهش چربي و افزايش بافت ماهيچه‌اي كمك كند. مصرف 85 گرم گوشت مرغ بدون پوست حاوي 120 كالري، 26 گرم پروتئين و يك گرم چربي است.

8. ميوه و سبزيجات تازه

فيبرهاي محلول و غيرمحلول در كنار مصرف آب، مي‌تواند به سوختن چربي‌ها كمك كند.

9. گريپ فروت

تمامي منابع ويتامين C مي‌تواند ميزان ترشح انسولين را كاهش دهد و سبب كاهش وزن شود. البته اگر دارو مصرف مي‌كنيد در رابطه با مصرف همزمان آن با مركبات با پزشك خود مشورت كنيد زيرا گاهي اين مواد بر هم تاثير مضر مي‌گذارند.

 

منبع: http://www.red-rangeeshgh.blogfa.com/

گیاهان دارویی

گل ساعت

گل انگشتانه

     

گل عروسک پشت پرده

شنبلیله

                    

زعفران

                   

زرشک

                  

ادامه نوشته

حساسيت غذايي

● تعریف

حساسیت غذایی یک واکنش دفاعی اغراق آمیز است که توسط تخم مرغ، بادام زمینی، شیر، یا برخی غذاهای خاص دیگر تحریک می شود.

● علائم

علائم معمولا به سرعت تا ۲ ساعت پس از خوردن بروز می کنند. به ندرت پیش می آید که علائم ساعت ها پس از خوردن غذای مورد نظر بروز نمایند.

اگر شما مدت کوتاهی پس از خوردن غذای خاصی علائم مربوطه را در خود ببینید، ممکن است نسبت به آن غذا حساسیت داشته باشید. علائم کلیدی شامل کهیر، صدای گرفته و زبر، و خس خس کردن است.

                      

ادامه نوشته

ليموترش

 
لیموترش نورچشم را زیاد می‌كند، از طاسی سرجلوگیری می‌كند، موهای سر را تقویت می‌كند. لیموترش میوه‌ایست، كاملا سالم در عین حال كه مقوی است می‌تواند به تمام باقت‌های عضلانی بدن غذا بدهد بدین سبب به آن عال تندرستی بدن نام داده‌اند.
 
 
ادامه نوشته

تصاوير حشرات زير ميكروسكوپ

 

 

 

ادامه تصاوير در قسمت  ادامه مطلب...

ادامه نوشته

ترميم استخوان و دندان با فناوري نانو

با استفاده از نانو فناوري مي‌توان استخوان‌ها و دندان‌ها را ترميم كرد.
 
فناوري نانو فناوري جديدي است كه وارد صنايع مختلف شده و تأثيرات بسزايي را روي افزايش ارتقا كيفيت صنايع پزشكي، خودروسازي، كشاورزي و غيره گذاشته است.
داده‌هاي مربوط به بازار صنايع مختلف در زمينه نانوفناوري از جمله پزشكي نشان مي‌دهد كه در حال حاضر سهم بازار علوم پزشكي در مقابل علوم ديگر كم است، اما اين سهم به مرور زمان در حال افزايش است.
ادامه نوشته

پوست و مو

با کک و مک کنایر بیایید

درمان موخوره

پوست و سوز سرما

ماسك صورت برای پوست چرب و جوش

محلول گیاهی پاک‌کننده صورت

ماسک سیب برای لطافت پوست

شامپوی ویتامینه خوب است؟

10 علت خشکی لب ها

ترک های پوستی

ترک پا؛ پدیده‌ای‌ شایع در بین خانم ها

طرز کِرِم زدن به دست ها با تصویر

توضیح مطلب در قسمت ادامه مطلب...

ادامه نوشته

يه چيزايي!!

تاثیر نماز بر کاهش سکته قلبی ومغزی

نماز صبح مانع ازسرطان می شود

آشنایی با تومورهای استخوان

درمان میگرن با جراحی پوست!

زنبور عسل ياور انسان و محيط زيست

نكته هاي جالب زيست

 

توضيح مطالب در قسمت ادامه ي مطلب...

 

 

 

 

 

ادامه نوشته

ممنوعات مصرف هم زمان مواد غذایی

مصرف هم زمان بعضی از مواد غذایی با یکدیگر می تواند بسیار مضر باشد و حاصل آن تولید اخلاط زاید در بدن می باشد که گاهی تاثیرات این تداخلات در چندین سال بعد به صورت بیماری های مختلف و صعب العلاج بروز خواهد کرد.به عنوان مثال حکمای طب ایرانی معتقدند که مصرف هم زمان موارد ذیل باعث تولید اخلاط خام در بدن شده و تولید بیماری کرده، مثلاً مصرف ماست با هر نوع و هر مقدار گوشت باعث لکه های پوستی و مصرف سرکه یا انواع شور و ترشی که با سرکه ساخته می شود همراه با برنج باعث کولیت و درد شکم می شود که ممکن است این بیماری ها حاصل عدم رعایت این مطالب در طول چندین سال باشد. بنابراین از خوردن هم زمان ترکیبات مواد غذایی که در هر ردیف از جدول ذیل ذکر شده است، جداً خودداری نمایید :


ادامه نوشته