زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

توجه آیت الله دکترحسن روحانی ریاست جمهوری به محیط زیست


رئیس‌جمهور در آستانه روز درختکاری و گرامیداشت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری بر ضرورت صیانت از محیط زیست تاکید کرد.

وی گفت: امروز نه تنها برای زیبایی کشور بلکه برای حیات و زندگی سالم و پایدار، نیازمند توجه به محیط زیست و احترام به مقررات و قوانین مربوط یه این حوزه هستیم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی که صبح پنجشنبه پس از کاشت یک اصله نهال در محوطه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تهران با خبرنگاران صحبت می‌کرد، افزود: پیام روز درختکاری و هفته حفظ منابع طبیعی این است که هیچ راهی جز آشتی با محیط زیست و بکارگیری همه تلاش‌ها برای حفظ و حراست از آن، وجود ندارد.

او خاطرنشان کرد: در برابر محیط زیست ایستادن و به مقررات و قوانین این حوزه اعتنا نکردن، درست نیست بلکه باید به منابع طبیعی که نشانه‌های الهی هستند، احترام گذاشته شود و بدانیم که زندگی پایدار و سالم وابسته به حفظ محیط زیست است.

روحانی گفت: در گذشته شاید کاشت درخت یک موضوع نمادین و برای زیبایی محیط زیست تلقی می‌شد اما امروز چنین نیست و درخت‌ها مایه زندگی و هوای سالم هستند و باید به آنها توجه مضاعفی داشت.

رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که «پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) و ائمه هدی(ع) به درختکاری و زراعت توصیه‌های ویژه‌ای داشته و خودشان نیز به این موضوع اهتمام داشتند» اظهار کرد: این موضوع نشان می‌دهد که سنت حسنه درختکاری تا چه حد اهمیت دارد.

روحانی با اشاره به مشکلات زیست محیطی در استان‌های جنوبی و غربی کشور افزود: این روزها مشکلات زیست محیطی را بهتر می‌توان لمس کرد که چگونه زندگی هموطنان ما را با زحمت و خطر مواجه کرده است و همگان شاهدیم که ریزگردها تا چه اندازه زندگی مردم را تحت فشار قرار داده‌اند.

او با تاکید بر ضرورت تلاش و کوشش همگانی برای جلوگیری از فجایع زیست محیطی گفت: با تکنولوژی و سرمایه گذاری مناسب و مدیریت درست و از همه مهمتر احیای فرهنگ آشتی انسان‌ها با محیط زندگی خود در بیان و عمل، می‌توان جلوی فجایع زیست محیطی را گرفت.

روحانی با بیان این‌که «امروز بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری در حال از بین رفتن است و این موضوع بر محیط زیست تاثیر منفی برجای می‌گذارد» اظهار کرد: می‌توان با برنامه‌ریزی دولتی و مردمی محیط زیست سالم، آب سالم، هوای سالم و محیط زندگی بهتر داشته باشیم و با خطراتی که محیط زیست را تهدید می‌کند به خوبی و برنامه‌ریزی شده، مقابله کنیم.

رئیس‌جمهور ضرورت مراقبت مردم از محیط زیست را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: در ایام نوروز معمولا مردم به مناطق مختلف کشور سفر می‌کنند و از حضور در طبیعت لذت می‌برند و در جریان این سفرها نباید وظیفه مهم حفظ پاکیزگی و جلوگیری از آلودگی محیط زیست فراموش شود.

روحانی تصریح کرد: در روز درختکاری بهتر است که همه تصمیم بگیریم که حداقل یک درخت غرس کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد