زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

حدود ۱۰۰ مورد اقدام به خودکشی در دشت‌آزادگان طی یک سال گذشته!!!


نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس نسبت به مشکلات معیشیتی و آسیب‌های اجتماعی در این منطقه هشدار داد.

ناصر صالحی‌ نسب در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به آسیب‌های اجتماعی در دشت آزادگان گفت: بیکاری در این منطقه؛ آسیب‌های اجتماعی، افزایش نارضایتی و مشکلات خانوادگی را به همراه داشته است.

به گفته وی استان خوزستان علی‌رغم اینکه در زمینه‌های اقتصادی، دارای ظرفیت‌های زیادی است و حتی به عنوان پایتخت اقتصادی کشور شناخته می‌شود، اما منطقه‌ای محروم است.

وی با اشاره به اینکه این استان بیش از ۸۶ درصد گاز کشور را تامین می‌کند، افزود: همچنین تامین کننده ۱۲ درصد محصولات کشاورزی کشور نیز است. اما با تمام این ظرفیت‌ها، با تهدیداتی مواجه است.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس خاطرنشان کرد: از سدسازی‌های نامناسب که آب‌رسانی در این استان را با مشکل مواجه کرده است، تا آمار بالای بیکار مشکلاتی است که همه مردم استان را درگیر کرده است.

این نماینده با اشاره به اینکه ۴۰۰ هزار هکتار اراضی مناسب کشت در این منطقه وجود دارد، افزود: با این ظرفیت، غیرمنطقی است که نرخ بیکاری در دشت آزادگان ۳۶٫۷ درصد باشد. متاسفانه دشت آزادگان جزو ده شهر اول کشور در آمار بیکاری است.

صالحی‌‌نسب با تاکیدبر بیکاری به عنوان بزرگترین مشکل استان خوزستان، گفت: این مسائل آسیب‌های اجتماعی زیادی همچون افزایش خودکشی‌، افزایش بیکاری، کاهش توان اقتصادی مردم، افزایش اعتیاد به مواد مخدر، افزایش آمار طلاق، افزایش نارضایتی‌ها و مشکلات خانوادگی را به همراه داشته است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به اینکه در یک سال اخیر شاهد افزایش آمار خودکشی‌ها در مسجد سلیمان و دشت‌آزادگان بوده‌ایم، گفت: باید مشکلات این استان مورد توجه قرار بگیرد، زیرا روز به روز بر رنج مردم منطقه افزوده می‌شود. طبق آمار غیررسمی اقدام به خودکشی و خودکشی منجر به فوت در دشت آزادگان طی یک سال گذشته حدودا بالای صد نفر است و بنده نیز در برخی از مراسم‌های فاتحه‌خوانی آنها شرکت داشتم.

وی به چگونگی خودکشی یکی از جوانان در این منطقه اشاره کرد و گفت: چندی پیش جوانی جویای کار به من مراجعه کرد؛ جوانی سالم، شاعر و متاهل که اهل سوسنگرد بود. درخواست وام اشتغال داشت تا کاری برای خود ایجاد کند. اما متاسفانه قبل از اینکه وامش تصویب شود، خودکشی و فوت کرد. برای من قسم می‌خورد که توان کار دارد اما جیبش خالی است.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس خاطرنشان کرد: آمار مناسبی از میزان خودکشی‌ها و آسیب‌های اجتماعی دیگر در این استان وجود ندارد و همین موضوع سبب شده است که آسیب‌شناسی مناسبی نیز در این زمینه صورت نگیرد.

صالحی‌‌نسب با اشاره به اینکه با ارائه آمار مناسب مشکلات مردم منطقه شناخته می‌شود، گفت: متاسفانه به این موضوع توجهی نشده است. خیلی از مشکلات منطقه اگر از سوی مسئولان استانی مورد توجه قرار می‌گرفت و با ارائه آمار به بررسی طرح های پیشگیری یا ارائه طرح هایی برای کاهش آسیب‌ها پرداخته می‌شد، شاید با مشکلات کمتری مواجه بودیم.

این نماینده مجلس گفت: بیش از ۲۰ هزار نفر بر اثر بارندگی اسیدی سال گذشته و ۷ هزار نفر در سال جدید مسموم شده‌اند که عامل اصلی آن اسید سولفوریک‌های چاه‌های غرب آزادگان است که باید به این موضوع رسیدگی می‌شد اما با سلامت مردم بازی می‌شود.

وی درباره اقداماتی که برای کاهش آسیب‌های منطقه باید اجرایی شود، افزود: در پایان دولت دهم احداث پالایشگاه گازی، کلنگ‌زنی و قرار شد؛ سه ساله آماده شود، اما بعید به نظر می‌رسد که این پالایشگاه به دلیل مشکلات اقتصادی کشور به این زودی‌ها آماده کار شود.

صالحی نسب با اشاره به اینکه شاید ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ نفر از افراد جویای کار بتوانند در این پالایشگاه مشغول به کار شوند، گفت: تحقق این موضوع هم به این مساله بستگی دارد که وزارت نیرو سهم بومی بودن کارکنان پالایشگاه را رعایت و به بیکاری منطقه توجه کند.

وی تاکید کرد: حقیقت این است که وعده‌هایی که برای رفع مشکلات منطقه داده شده است، در حد حرف باقی مانده و اقدام عملی مناسبی ندیده‌ایم. شریان‌های نفت از این استان عبور می‌کند، اما شریان‌های ارتباطی این استان، جزو بدترین جاده‌های کشور است. بیمارستان این منطقه نیز بعد از گذشت ۲۳ سال از کلنگ زنی آن تنها ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

این نماینده مجلس گفت: نفت از زیر پای خوزستانی‌ها تخلیه می‌شود، اما همین مردم در فقر به سر می برند. گرچه مشکلات مردم بارها عنوان شده است، اما اعتماد ما به وعده دولتی‌ها بسیار کم شده و امیدی به رفع مشکلات منطقه نداریم.

نظرات 2 + ارسال نظر
sadaf سه‌شنبه 30 دی‌ماه سال 1393 ساعت 09:04 ق.ظ http://kafesafar.blogsky.com/

متاسفم واقعا

مسعود چهارشنبه 1 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 12:52 ب.ظ http://nanasha.blogfa.com

___________________--------
_________________.-'.....&.....'-.
________________\.................../
_______________:.....o.....o........;
______________(.........(_............)
_______________:.....................:
________________/......__........\
_________________`-._____.-'شاد باشی مهربون
___________________\`"""`'/
__________________\......,...../
_________________\_|\/\/\/..__/
________________(___|\/\/\//.___)
__________________|_______|آرزومند آرزوهــــای قشنگت
___________________)_ |_ (__
________________(_____|_____)
............ *•~-.¸,.-~* آپ کردم *•~-.¸,.-~*...........

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد