زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

امام علی(ع) در نهج البلاغه فرمودند پیامبراکرم(ص) از درخت نبوت خلق شد و بهترین طبیب برای مردم بود

.

30آذر93

آیت‌الله عبدالله  جوادی آملی در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به توصیف پیامبر اکرم(ص) در کلام امام علی(ع)، افزود: امام علی(ع) در نهج البلاغه فرمودند پیامبراکرم(ص) از درخت نبوت خلق شد و بهترین طبیب برای مردم بود.

وی با بیان اینکه «در اثر گسترش علم، رشته‌های پزشکی تخصصی شده است» اظهار کرد: همه علوم در زیر چتر ولایت امیرالمومنین (ع) هستند و هر کس می‌خواهد در همه رشته‌ها به مهارت واقعی برسد باید در زیر چتر ولایت باشد.

وی با تاکید بر اینکه «طبیب کسی است که طب جامع الادوار را بشناسد» ادامه داد: طبیب واقعی باید همه دردها و بیماری‌ها را بشناسد و به کیفیت درمان همه دردها آشنایی کامل داشته باشد.

طبیب جامع‌الادوار بودن اگر محال نباشد، کار بسیار مشکلی است و شاید با وحدت ایجاد شده در نظام و وزارتخانه‌ها قابل دسترسی باشد.

وی اظهار کرد: کشور ما با این همه نعمت بسیار، یک صدم جمعیت جهان را در خود جا داده است و دلیل ندارد که تحریم بتواند بر روی ما اثر گذارد.

کشور ما دارای خاک و آب مناسبی در جهان است و با وجود این نعمت الهی واردات گندم برای کشور ما فاجعه‏‌ای بسیار بزرگ و تاسف برانگیز است.

وی با اشاره به گرانی کالاهای مایحتاج مردم گفت: ما کشوری نیستیم که نیاز به بیگانه داشته باشیم چرا که کشور ما یکی از غنی‏‌ترین کشورهای جهان از لحاظ معدن، خاک و آب است و اگر به توانایی‏‌های خود ایمان داشته باشیم و به آنها اتکا کنیم می‌توانیم این گرانی و تورم را شکست دهیم.

آیتا… جوادی آملی در پایان با بیان اینکه «امام علی (ع) طبیب جامع الادوار بود و برای طبابت هم مرحم سفارش می‌کرد و هم داغ» تصریح کرد: دولت هم باید برای مردم طبیب باشد و مرهم برای مشکلات مردم فراهم کند و از طرفی هم کسانی که برای مردم مشکل ایجاد می‌کنند مانند اختلاسگران را داغ کند تا درس عبرتی برای دیگران شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد