زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

آسمانی آبی

 

دکترمعصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: لایحه هوای پاک به مجلس ارایه داده می‌شود تا در قالب یک قانون کارآمد، موثر و مبتنی بر کاهش آلودگی هوا متناسب با نیاز کشور به تصویب برسد.

به گزارش ایلنا، “معصومه ابتکار”، در همایش میثاق جامعه مدنی با مسوولان برای آسمانی آبی، در سازمان حفاظت محیط زیست افزود: قدم دیگری که دولت برای کاهش آلودگی هوا برداشته، تصویب تبصره‌ای دراین زمینه است که در این تبصره مقرر شد صاحبان خودرو به ازای میزان آلایندگی که ایجاد می‌کنند عوارض بدهند که این عوارض صرف توسعه زیرساخت‌ها، از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و در ‌‌نهایت داشتن هوای پاک می‌شود.

وی به سه اقدام عملی از سوی وزارتخانه‌های نفت، نیرو و صنعت معدن و تجارت اشاره کرد و گفت: وزارت نفت در اولین گام اقدام به توزیع بنزین با استاندارد یورو ۴ در شهر اراک کرده است که توزیع آن در سراسر کشور جزو برنامه‌های در دست اقدام این وزارتخانه است.

ابتکار تاکید کرد: متاسفانه زیر ساخت‌های وزارت نفت در چند سال گذشته بسیار ضعیف شده، اما اراده وزیر نفت بر تقویت این زیرساخت‌ها و تولید هرچه سریع‌تر بنزین با استاندارد یورو ۴ است.

ابتکار در ادامه به بحث وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: این وزارتخانه اقدامات زیست محیطی زیادی باید انجام دهد اما در گام اول تا ۳ روز آینده آب شرب سالم برای مردم شهر اهواز تامین خواهد شد.

روحانی رییس جمهوری در سفرش به خوزستان به مردم این منطقه قول آب شرب سالم داده بود.

معاون رییس جمهوری در ادامه به نقش وزارت صنعت معدن و تجارت در حفظ محیط زیست تاکید کرد و گفت: این وزارتخانه کارهای جدیدی بر روی خودروهای برقی و هیبریدی آغاز کرده است.

وی ادامه داد: سیاستی که دولت در پیش گرفته، استفاده از موتور سیکلت‌های برقی است که قوانین لازم در این زمینه به تصویب رسیده است.

ابتکار گفت: درنظر داریم به عنوان الگوسازی در پارک پردیسان از خودروهای برقی استفاده کنیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست به تاثیر هدفمندی یارانه‌ها در حفظ محیط زیست اشاره کرد و گفت: در این زمینه دو دیدگار وجود دارد که تاکنون کمتر به آن توجه شده است؛ اینکه یارانه خوب و بد وجود دارد، به این معنا که یارانه بد الگوی صحیح مصرف را مختل می‌کند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال ایران چندین برابر کشورهای توسعه یافته مصرف انر‍ژی دارد، درحالیکه نرخ توسعه در آن بسیار پایین است، در زمینه مصرف آب نیز از بد‌ترین الگوی مصرف پیروی می‌کنیم که در این زمینه فرهنگ سازی در تغییر الگوی مصرف از اهمیت زیادی برخوردار است که هدفمندی صحیح یارانه در این زمینه نقش بسزایی دارد.

ابتکار اظهار داشت: چندی پیش برای اولین بار درخواستی از سوی جامعه مدنی و هنرمندان به دولت داده شد، مبنی بر اینکه یارانه آن‌ها به نفع محیط زیست قطع شود که ادامه این گونه حرکت‌های مدنی در حفظ محیط زیست بسیار موثر خواهد بود.

معاون رییس جمهوری تاکید کرد: اولین جلسه دولت تدبیر و امید در زمینه حفظ محیط زیست بود و یکی از بندهای میثاق نامه رییس جمهوری نیز حفاظت ازسرمایه‌های طبیعی و محیط زیست است که این مساله نشان می‌دهد دولت یازدهم حفظ محیط زیست را سرلوحه خود قرار داده است.

معاون رییس جمهوری تاکید کرد: در زمینه محیط زیست در چند سال گذشته غفلت بزرگی پیش آمده است و اکنون با خلاء و چالش‌های زیست محیطی زیادی مواجه هستیم؛ وضعیت ناگوار دریاچه‌های ارومیه، هامون، پریشان، بختگان، آلودگی هوای کلان شهر‌ها میراثی است که از چند سال گذشته به ما رسیده است.

وی در پایان اظهار داشت اگر بخواهیم محیط زیست را حفظ کنیم باید این حرکت از درون جامعه مدنی، هنرمندان، فرهیختگان و مردم ایجاد شود تا از مسوولان بخواهند جواب نیاز‌ها و مطالباتشات را بدهند.

    

 


نظرات 4 + ارسال نظر
miilad دوشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 01:42 ب.ظ http://bo2bia.blogsky.com

سلام دوست عزیز وبلاگ خوبی دارین اگه با تبادل لینک موافقید منو باعنوان سایت بدو بیا لینک کنید و به من خبر بدید تا شما رو با چه عنوانی لینک کنم

danielnv دوشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 01:42 ب.ظ http://ssgn.blogsky.com

سلام دوست عزیزم
من یه کدی نوشتم که با قرار دادن اوون در قسمت body کد های وبلاگت می توونی تبلیغاتی رو که در گوشه وبلاگت نشون میده رو حذف کنی
به سر به ما بزن اگه کد رو استفاده کردی سایت من رو با عنوان کسب درامد از اینترنت در لینک های وبلاگت قرار بده
ممنون

عبد حقیر چهارشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 01:17 ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
به سلامتی اون رفیقی که یه روز میاد سر خاکم اما نمی تونم جلو پاش پاشم …
اما خیالم راحته که خاک زیر پاشم !

التماس دعا
یاعلی مددی

نیلوفر کبود چهارشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 04:08 ب.ظ

حالا که من شنیدم این گردو غبار ها یی که سرازیر شده به ایران حاوی اورانیوم است و کلا چه در منزل بمانیم و چه خارج از منزل باشیم برای بدن سرطان زاست.
واقعا باید مسئولین کاری بکنند. جدا و سریع

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد