زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

راست گوئی، امانت پردازی ، عقل ، ایمان گوهرهای کلام سیدعلی خمینی

به گزارش مهر، سیدعلی خمینی با بیان این که بسیاری از مشکلات جامعه از فرهنگ دروغ گویی است، اظهار داشت: اگر همه مردم معتقد به راستگویی باشند حکومت هیچ گاه دچار فساد نمی شود و راستگویی از برترین سنت های الهی است.

وی با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری درخصوص خصوصیات شیعیان گفت: ورع در دین، صدق در سخن، ادای امانت به صاحب امانت و حسن خلق با مردم از خصلت هایی است که امام حسن عسکری (ع) فرموده اند هر کس این چهار خصلت را داشته باشد و به او بگویند شیعه است، من خوشحال می شوم.

سید علی خمینی با بیان اینکه کل اصول مسلمانی و تشیع در این حدیث و این چهار خصلت جمع است، افزود: تقوای در دین با تعقل حاصل می شود و انسانیت انسان به قوه تعقل اوست و اگر کسی حسن عقل داشته باشد مسلمان واقعی است.

وی در ادامه ایمان را نیز لازمه ورع در دین دانست و گفت: ایمان گوهر بسیار ارزشمندی است و کسی که ایمان داشته باشد می تواند درجات رفیع انسان بودن را طی کند.

این یادگار امام راحل در بخشی دیگر از سخنان خود ادای امانت را یکی دیگر از خصوصیات یک مسلمان ذکر کرد و گفت: مثلا رای یک نوع امانت اجتماعی است و اگر کسی مسئولیت می گیرد و مردم به او اعتماد می کنند در قبال تمام مردم مسئول است و نمی تواند که به این مسئولیت ملتزم نباشد.

سیدعلی خمینی تصریح کرد: مسئولیت در نظام اسلامی بسیار دشوار است و امروز در جامعه اسلامی که زندگی می کنیم مردم با مشکلات اقتصادی زیادی رو به رو هستند و دولت باید علاوه بر راهکارهای بلند مدت راهکارهای کوتاه مدت نیز برای رفع این مشکلات بیابد.

نظرات 1 + ارسال نظر
بهار یکشنبه 22 دی‌ماه سال 1392 ساعت 10:17 ق.ظ http://kaveereyakh.blogfa.com

لبخند بزن!

بدون انتظار پاسخی از دنیا ، بدان روزی دنیا انقدر شرمنده می شود که به جای پاسخ لبخند ، با تمام سازهایت می رقصد.
.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد