زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

اگرطبع ما سرداست آب چون سرداست میل نداریم ولی وقتی تغذیه حاوی باز بخوریم تشنه شده میل به آب داریم


فایده آشامیدن آب

خراسان - مورخ چهارشنبه 1391/02/27 شماره انتشار 18120

مترجم: کشمیری- آب ۶۰درصد وزن بدن را تشکیل می دهد و برای فعالیت سلول ها لازم است. به گزارش سایت نیوزویک مصرف آب در تقویت حافظه موثر است و خلق و خو را بهبود می بخشد. نتایج تحقیقات نیز نشان می دهد دانش آموزانی که در جلسه امتحانی آب مصرف می کنند نسبت به دیگران نمره بهتری به دست می آورند. علاوه بر مغز، آب برای قسمت های دیگر بدن نیز مفید است. در ادامه مطلب به بخشی از فوائد مصرف آب اشاره می شود.

مانع از خشکی دهان می شود؛ مصرف آب، دهان، لب و گلو را مرطوب نگه می دارد. خشکی دهان باعث بوی نامطبوع و طعم بد دهان و خرابی دندان می شود.

در حفظ سلامت قلبی عروقی موثر است؛ کمبود آب، حجم خون را کاهش می دهد و در نتیجه قلب برای تامین اکسیژن کافی سلول ها، باید خون را با فشار بیشتری پمپاژ کند.

کاهش اکسیژن رسانی به سلول ها، انجام فعالیت های روزانه مانند راه رفتن، بالارفتن از پله ها و ورزش کردن را سخت تر می کند.

بدن را خنک نگه می دارد؛ بدن با انبساط سرخرگ های نزدیک به سطح پوست، حرارت بدن را دفع می کند و در نتیجه باعث جریان بیشتر خون و از بین رفتن حرارت بیشتر می شود اما موقعی که بدن آب کافی دریافت نمی کند، فرد احساس گرمای بیشتری می کند.

عملکرد بهتر عضله و مفاصل: هنگامی که آب به اندازه کافی مصرف می شود، آب همراه خود، ماده مغذی کافی برای سلول ها تامین می کند و به طور موثر فضولات را دفع می کند.

بنابراین عملکرد فیزیکی فرد بهتر می شود.

بر خلاف آن چه تصور می شد، گرفتگی عضله به کمبود آب مربوط نمی شود بلکه به خستگی عضله مربوط است.

مصرف آب باعث نرم شدن و انعطاف پذیری پوست می شود؛ کمبود شدید آب انعطاف پذیری کمتر پوست را به دنبال دارد. خشکی پوست در بیشتر موارد به دلیل استفاده از صابون و آب داغ و قرارگرفتن در معرض هوای خشک رخ می دهد.

بدن را از سموم پاک سازی می کند: کلیه برای تصفیه و پاکسازی خون به آب نیاز دارد. مصرف آب از بروز عفونت مجرای ادراری و سنگ کلیه نیز پیشگیری می کند. کمبود آب شدید باعث از کارافتادن کلیه ها و تراکم سموم در بدن می شود.

نظرات 2 + ارسال نظر
محجوبه پنج‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1392 ساعت 07:36 ب.ظ http://www.lebaseshokr.mihanblog.com

یا نور
سلام
بسیار جالب و مفید . ممنون
رستگار باشید
اللهم عجل لولیک الفرج

سمانه جمعه 20 دی‌ماه سال 1392 ساعت 10:21 ق.ظ http://transworld.blogfa.com

این اواخر زیاد آب میخورم .... از همیشه برام خوشمزه تر شده هر لیوان میخورم دوست دارم یه لیوان دیگه بخورم ..... شاید حدود 6 یا 7 لیوان در روز ...... خودم رو کنترل میکنم بیشتر نخورم ولی باز هم جا دارم .....

عالیه تصورکنم چون خوراکی گرم وخشک بیشتر میخوری این طبیعی است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد