زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

خورشت مرغ ترش

رها جستار : 

http://www.upload7.ir/images/97168826325313260207.jpg

مرغ ترش یه غذای شمالیه دوستانی که شمالی هستند این غذا (خورشت) رو به نحو احسنت طبخ میکنند

مواد لازم:

1- سینه مرغ یک عدد
2- پیاز متوسط یک عدد
3- سیر دو حبه
4- نمک و زردچوبه و فلفل به میزان لازم
5- رب انار چهار الی پنج قاشق غذاخوری
6- گردوی اسیاب شده چهار قاشق غذا خوری
7- سبزی ترش خرد شده و سرخ شده به اندازه یک لیوان سر پر
(این سبزی مخصوص شمال کشوره میتونید اگه اشنا دارید براتون تهیه کنه یا نه وقتی به شمال سفر میکنید خودتون تهیه کنید سرخش کنید و فریز کنید

طرز تهیه:
پیاز را نگینی ریزخورد کرده کمی تفت میدهیم سپس سیر رنده شده را اضافه کرده باهم تفت میدهیم وقتی کمی طلایی شد
گوشت مرغ را که به قطعات دلخواه خرد کرده ایم به همراه نمک و مقدار کمی زرد چوبه و فلفل با مواد تفت میدهیم

سپس سبزی ترش را که قبلا تفت داده ایم به موادمون اضافه میکنیم دو لیوان اب جوش و گردوی آسیاب شده را به آن اضافه میکنیم و روی حرارت ملایم قرا میدیم تا گوشت مرغ کمی بپزد سپس رب انار را اضافه میکنیم و هم میزنیم صبر کنید تا خورشت حسابی جا بیافته وقتی خورشتمون اماده شد یک عدد آب لیموی تازه به ان اضافه کنید اگر نبود یک قاشق سرخالی آب لیمو بریزید و سپس از روی حرارت بردارید 

اکنون خورشت ما آماه هست تا با برنج سرو بشه نوش جان   

نظرات 8 + ارسال نظر
لیلی پنج‌شنبه 30 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 11:36 ب.ظ

سلام
اسمش خیلی خوشمزس ولی من پیاز دوس ندارم
فک کنم اگه پیازشو حذف کنن عالی بشه

امیر المومنین علی (ع) درمضرات پرخوری فرموده اند که از پرخوری بپرهیزید، چرا که پرخوری:

1. دل را سخت میکند

2. سبب بی حالی در نماز می شود

3. موجب تباهی بدن می شود

4. باعث بسیاری ازدردها می شود

5. موجب آشفتگی حواس های میگردد

6. موجب کوتاهی عمر میگردد

(غررالحکم، ج 1 ، ص 162)

دنیا جمعه 1 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 01:42 ق.ظ http://khalvatedel5.blogfa.com/

من و تو زیر باران بودیم

بدون چتر

تو خیس گریه های شوق من شدی

و...

زیر چتر دیگری رفتی

من زیر گریه جا موندم

گریه های بارانی

گریه های تنهایی...

تو زیر چتر گریه های شوق چه کسی رفتی...؟

که من زیر گریه های خودم جا موندم...

اسم عوض کردم

دنیا جمعه 1 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 12:20 ب.ظ http://khalvatedel5.blogfa.com/

بی تو شکوفه های سحر وا نمی شود
بازآ که شب بدون تو فردا نمی شود
قفل دری که بین من و دست های توست
در غایت سیاهی شب وا نمی شود
ورد من است نام تو، هرچند گفته اند:
شیرین دهن، به گفتن حلوا نمی شود
عشق من و تو قصه تلخ مصیبت است
می خواهم از تو بگسلم اما نمی شود
ای مرگ همتی که دلِ دردمندِ من
دیگر به هیچ روی مداوا نمی شود
آتـــــش بگیر تا که ببینی چه می کشم
احساس سوختن یه تماشا نمی شود
قلبی که همچو مشعل نم دیده شد خموش
دیگر به هیچ بارقه گیرا نمی شود
درد مرا ز چهره خاموش کس نخواند
چون شعر ناسروده که معنا نمی شود
باید ز هم گسست قیود زمانه را
با کار روزگار مدارا نمی شود...
" عباس خیرآبادی "

دنیا جمعه 1 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 12:21 ب.ظ http://khalvatedel5.blogfa.com/

سخت است حرفت را نفهمند،
سخت تر این است که حرفت را اشتباهی بفهمند،
حالا میفهمم، که خدا چه زجری میکشد
وقتی این همه آدم حرفش را که نفهمیده اند هیچ،
اشتباهی هم فهمیده اند.
“دکتر علی شریعتی”

SeTaYa جمعه 1 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 12:26 ب.ظ http://setaya45.blogfa.com/

سلام زیتون عزیز ظهر آدینه بخیر

SeTaYa جمعه 1 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 12:27 ب.ظ http://setaya45.blogfa.com/

دست شما درد نکنه یه خورشتم یاد گرفتیم

SeTaYa جمعه 1 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 12:28 ب.ظ http://setaya45.blogfa.com/

وقتی قلب‌هایمان‌ کوچک‌تر از غصه‌هایمان‌ میشود
وقتی نمیتوانیم‌ اشک‌هایمان‌ را پشت‌ پلک‌هایمان‌ مخفی کنیم‌
و بغض‌هایمان‌ پشت‌ سر هم‌ میشکند
وقتی احساس‌ میکنیم
بدبختیها بیشتر از سهم‌مان‌ است‌
و رنج‌ها بیشتر از صبرمان؛
وقتی امیدها ته‌ میکشد
و انتظارها به‌ سر نمیرسد
وقتی طاقتمان‌ تمام‌ میشود
و تحملمان‌ هیچ ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد