زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

نسرین معظمی دانشمندبیولوژی:علم باعث شده میانگین عمر از 35سال درسال 1800به 67سال درسال 1911برسد

درهمایش بزرگداشت روز جهانی علم مطرح شد: سالانه ۵۰ میلیون نفر به دلیل آلودگی هوا مجبور به ترک محیط زندگی خود می شوند و سالی دو میلیون نفر جان خود را از دست می دهند.

به گزارش ایرنا،ˈنسرین معظمیˈ بعدازظهر چهارشنبه در همایش بزرگداشت روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه که در بوستان نظامی گنجوی برگزار شد، گفت: تغییرات هوا و تراکم گازهار گلخانه ای آسیب های زیادی را در ۱۰ سال گذشته به بار آورده است بطوریکه آلودگی هوا آمار سرطان را افزایش داده و باعث شده با کره زمینی با آلودگی شدید هوا و تنوع زیستی در حال از بین رفتن مواجه شویم.

وی ادامه داد: در عرض ۳۰ سال گذشته بخشی بزرگی از ذخایر نفتی جهان مصرف شد و تنها بخش کوچکی از آن باقی مانده است.

این دانشمند بیولوژی خاطر نشان کرد: در سال ۱۹۶۰ جمعیت جهان دو برابر شد بطوریکه اکنون جمعیت جهان بالغ بر ۷ میلیارد نفر است و پیش بینی می شود که تا سال ۲۰۵۰ تعداد جمعیت جهان به بیش از ۹ میلیارد نفر برسد که این روند با توجه به توسعه تکنولوژی همچنان ادامه می یابد.

معظمی ادامه داد: همچنین در سال ۱۸۰۰ میلادی عمر متوسط انسان ها ۳۵ سال بود که در سال ۲۰۱۱ به ۶۷ سال رسید؛ این موضوع نشان می دهد که علم باعث شده انسان ها زندگی بهتری داشته باشند و در نتیجه طول عمر بیشتری پیدا کنند.

وی افزود: با این حال اکنون جهان رو به رشد با جمعیت بزرگی از افراد مسن مواجه شده است که به آن انقلاب ˈنهفتهˈ می گویند بطوریکه بر اساس گزارش سازمان ملل در حال حاضر ۶۷۳ میلیون نفر از افراد جهان بالای ۶۰ سال سن دارند که ۸۸ میلیون نفر از آنها ۸۰ ساله و یا مسن تر هستند.

این دانشمند بیولوژی اظهار داشت: سازمان ملل پیش بینی کرده است که در سال ۲۰۵۰ جمعیت افراد ۶۰ ساله و بالاتر به دو میلیارد نفر برسد که ۴۰۰ میلیون از آنها بالای ۸۰ سال سن خواهند داشت.

همایش بزرگداشت روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه بعدازظهر چهارشنبه با شعار همکاری های آب، اشتراک داده، دانش و نوآوری در سالن همایش های بوستان نظامی گنجوی برگزار شد.

نظرات 1 + ارسال نظر
عمو علی جمعه 10 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 12:22 ب.ظ httphttp://forghanialiakbar.blogfa.com/

[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل]
[گل][گل]
[گل]
سلام علیکم
جمعه خوبی داشته باشید [گل] یا حق [گل]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد