زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

هشدار وحشتناک دبیرکل خانه کشاورز درمورد آب!30سال دیگر با این رویه آب شیرین درایران برای بیشترافراد نیست واحتمالا می میرند

آفتاب: دبیرکل خانه کشاورز گفت: براساس آمارهای بانک مرکزی و مرکز آمار ایران ۵ دهک جامعه دچار سوء تغذیه هستند و موضوع مهمتر اینکه به دلیل عدم توزیع عادلانه ثروت بیش از ۷۵ درصد درآمد کشور دست ۲۵ درصد افراد جامعه است.

به گزارش فارس عیسی کلانتری در چهارمین کنگره سراسری خانه کشاورز که با حضور رئیس جمهور افتتاح شد گفت: تهدید کشاورزی و حتی تمدن ایرانی با شوری جدی آب و خاک واقعیت است.

دبیرکل خانه کشاورز افزود: اگر برداشت‌های بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی به همین روال پیش رود تا 25 سال دیگر 60 میلیون نفر جمعیت کشور از تشنگی می‌میرند.

وی همچنین با اشاره به تاریخ گفت: سومری‌ها و عاد‌ها در این کشور به دلیل شوری آب و خاک در آن زمان و نبودن امکان تولید غذا از بین رفتند و اگر فکری به وضعیت آب کشور نکنیم در 30 سال آینده بیم آن می‌رود قوم آریایی نیز از بین برود.

وی با بیان اینکه موضوع خشکیدگی دریاچه ارومیه را طی نامه‌ای به مقام معظم رهبری  نوشته است: خشکیدگی دریاچه ارومیه، باتلاق‌های گاوخونی، بختگان، جازموریان همه هشدار جدی نه تنها برای بخش کشاورزی بلکه تمدن ایرانی است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به وضعیت کشاورزی کشور اشاره کرد و گفت: سال گذشته 55 درصد نیاز غذایی کشور در کالاهای اساسی از خارج وارد شد.

وی ادامه داد: تهدید امنیت غذایی در کشور وجود دارد و فقر و ضریب جینی بالا نیز نشانگر همین موضوع است.

کلانتری گفت: براساس آمارهای بانک مرکزی و مرکز آمار ایران 5 دهک جامعه دچار سوء تغذیه هستند و موضوع مهمتر اینکه به دلیل عدم توزیع عادلانه ثروت بیش از 75 درصد درآمد کشور دست 25 درصد افراد جامعه است.

کلانتری با اشاره به وضعیت کشاورزی در جهان گفت: به دلیل کمبود سوخت بخش زیادی از غلات دنیا به تولید سوخت اختصاص می‌یابد.

وی افزود: در آمریکا سال 2005، 41 میلیون تن و در سال 2011، 127 میلیون تن غلات به الکل تبدیل شد.

وی ادامه داد: هر 9 روز یک کارخانه تبدیل غلات به الکل در آمریکا تأسیس می‌شود.

کلانتری همچنین افزود: در سال 2011 ، 25 میلیارد لیتر گازوئیل از روغن نباتی تولید شده است و نیز آمارها نشان می‌دهد که ذخیره مواد غذایی دنیا تنها برای 65 روز است.

کلانتری با بیان اینکه وظیفه اصلی خانه کشاورز آینده‌پژوهی در بخش کشاورزی است گفت: وضعیت کشاورزی دنیا و داخل کشور نشان می‌دهد که برای داشتن امنیت غذایی در آینده نیازمند دگرگونی در استراتژی‌های کنونی بخش کشاورزی هستیم.

چهارمین کنگره سراسری کشاورز امروز با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

این کنگره امروز و فردا در اردوگاه شهید باهنر منطقه نیاوران ادامه می‌یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد