زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

ایدز یک بیماری عفونی است برای پیشگیری ازایدز ازخوراکی های گرم وخشک که ضدعفونت هستند بیشتر استفاده کنیم

معاون مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت گفت: از ابتدای اپیدمی ایدز در کشور تاکنون ۵ هزار و ۳۴۵ نفر به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

به گزارش مهر، محمود نبوی در جلسه ای که با حضور خانم پروفسور اولیلا، مشاور وزرات بهداشت و رفاه کشور فنلاند و مدرس کارگاه بین المللی ارتقای سلامت سازمان بهداشت جهانی برگزار شد، افزود: در حال حاضر تعداد بیماران مبتلا به ایدز طبق آمار رسمی بیش از ۲۱ هزار نفر است ولی برآوردها نشان می دهد نزدیک به ۱۰۰ هزار بیمار مبتلا به HIV در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: برآورد ما این است که طی ۳ سال آینده این تعداد در آمارها به ۱۲۰ هزار نفر برسند.

نبوی افزود: ۵۶ درصد از این افراد در ایران بر اثر تزریق و اعتیاد به ایدز مبتلا شده اند ولی هم اکنون روند شیوع ایدز در کشور از مدل تزریق به مدل مخاطرات روابط جنسی تغییر یافته است به طوری که میزان انتقال ایدز از طریق تزریق از ۹۰ درصد به ۵۶ درصد کاهش یافته است.

معاون مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: در حال حاضر کشور ما در برنامه سوم ۵ ساله استراتژیک مقابله مستقیم با ایدز قرار دارد که از سال ۸۹ آغاز شده و تا سال ۹۳ ادامه خواهد یافت.

نبوی ارائه خدمات پیشگیری، مشاوره و آزمایش رایگان را سه رکن اساسی این برنامه اعلام کرد.

اولین مورد ابتلا به ایدز در کشور در سال ۱۳۶۶ گزارش شد. پروفسور اولیلا برای آشنایی با اقدامات بهداشتی، درمانی کشورمان در زمینه ارتقای سلامت و بازدید از چند مرکز بهداشتی و برگزاری چند کارگاه در این زمینه به کشورمان سفر کرده است. 

===========================

خوراکی های گرم وخشک

عسل ،گوشت شتر ، سیب درختی ، سرکه ، هویج ، نخود ، لپه نخود ، مغز ها( گردو ، فندق ، پسته ) ، سبزی خـــوردن ، موسیر ، کلم ها ، پیاز خام ، مویز ، نعنا ، پونه ، آویشن ، کرفس ، شوید ، زیره ، توت خشک ، فلفل ها ، بادمجان ، خرما ، دارچین ، زرچوبه و زعفران ، زنجفیل ، زنیان   سیاه دانه، هل، گرد کاکائو ، کندر،گل گاوزبان

خوراکی های گرم وخشک فوق داروی افراد طبع سرداست  

---------------------

 خوراکی های سرد عفونت بدن را بیسترمی کنند

افریقائی ها که خوراکی کم کالری وسرد استفاده می کنند بیشتراز اروپائی ها مبتلا به ایدز هستند

نظرات 1 + ارسال نظر
علی جمعه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1397 ساعت 01:07 ب.ظ

سلام ایا شده کسی ازمایش اچ ای وی بدهد وطی چندین تست مثبت شدنش را به او نگویند تا سه سال ونیم واین روند تا کی می تواند ادامه داشته باشد با تشکر

به ایمیلت رجوع کن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد