زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

تلاش دکتر معصومه ابتکار به نتیجه رسید؛ لغو مصوبه ذولت قبل برای فروش پارک پردیسان توسط دولت فعلی

معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست در پایان جلسه امروز هیئت دولت از لغو مصوبه فروش پارک پردیسان خبر داد. این تصمیم در جلسه امروز هیئت دولت اتخاذ شده است.

مصوبه فروش پارک پردیسان متعلق به دولت دهم است.

در همین حال اعضای شورای شهر تهران در جلسه علنی روزگذشته برای دومین بار طرح حفاظت از پارک پردیسان را در صحن علنی مورد بررسی قرار دادند(بار اول در شورای شهر سوم به تصویب اعضا رسیده بود).

به گزارش «دنیای اقتصاد» پس از لغو مصوبه دولت دهم در خصوص فروش پارک پردیسان توسط ریاست جدید سازمان محیط زیست در هفته گذشته، شورای شهر تهران به منظور پیگیری طرح حفاظت از پارک پردیسان مصوب شورای شهر سوم که تاکنون مورد توجه قرار نگرفته بود، طرح دوفوریتی حفاظت از این پارک را در دستور کار خود قرار داد.

در متن طرح حفاظت از پارک پردیسان آمده است: با توجه به کمبود سرانه فضای سبز و درختان شهر تهران، گسترش جمعیت و ساخت‌وساز و معضل آلودگی هوای تهران، نقش پارک و درختان شهر تهران در کاهش عوارض مذکور غیرقابل انکار است. از این رو حفاظت از پارک پردیسان به عنوان تنها پارک اکولوژیک شهر تهران ضروری به نظر می‌رسد. در ادامه متن آمده است:از سازمان محیط زیست خواسته می‌شود که پارک پردیسان به عنوان تنها پارک اکولوژیک شهر تهران با همکاری شهرداری تهران حفظ شود و طرح جامع حفاظت از پارک به روزرسانی شود. علاوه بر این شهرداری مکلف شده است با همکاری سازمان محیط زیست از پارک پردیسان به عنوان میراث اکولوژیک شهر تهران حفاظت کند و گزارش‌های آن هر شش ماه یکبار به شورای شهر ارائه شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد