زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

تصویب مقررارت ملی خانه ی سبز

معاون انسانی سازمان محیط زیست از تصویب مقررات ملی ساختمان سبز در کمیته فرعی کمیسیون زیربنایی دولت خبر داد.

به گزارش مهر، علی‌محمد شاعری افزود: چنانچه این مصوبه در کمیسیون اصلی نیز تصویب شود، به زودی و نهایتا تا پایان سال جاری به تمام دستگاه های اجرایی ابلاغ می شود.

به گفته وی براساس این مصوبه تمام بناهای ساختمانی در سطح کشور باید استانداردهای زیرمحیطی را رعایت کنند، همچنین مصرف انرژی به گونه ای در ساختمان‌های سبز مدیریت می شود که از اتلاف انرژی جلوگیری شود.

شاعری اظهار داشت: در ساختمان سبز کیفیت مصالح و نحوه عایق بندی ساختمان نیز به گونه ای است که از اتلاف انرژی جلوگیری شود.

معاون انسانی سازمان محیط زیست تصریح کرد: در این مصوبه استفاده از عوامل طبیعی مانند نور و خورشید به عنوان منبع انرژی در ساختمان ها یکی دیگر از مباحثی است که بر آن تاکید شده است.

وی افزود: این مصوبه با همکاری وزارت مسکن و شهرسازی، وزارت کشور و بویژه شهرداری ها و سازمان ملی استاندارد تدوین و در کمیسیون فرعی تصویب شده است.

شاعری یادآور شد: در صورت ابلاغ این مصوبه و رعایت آن در ساخت و سازها هم ضوابط زیست محیطی و هم ایمنی در ساختمان ها رعایت شده، ضمن اینکه تا حدود زیادی از اتلاف انرژی جلوگیری می شود.

معاون انسانی سازمان محیط زیست تاکید کرد: بر اساس این مصوبه در خانه های سبز از مصالح تجدیدپذیر و سازگار به محیط زیست استفاده می شود که مقاومت این مصالح به زلزله و سایر بلایای طبیعی نیز از میزان حداکثر برخوردار است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد