زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

راهکارهای تندرستی وطول عمربالا داشتن

به نام خدا 

سوسن محسن نژاد 

 از DNA خود محافظت کنید: با بالا رفتن سن انتهای کرومزوم های ما (با نام تلومر) کوتاه تر می شود . این نقص باعث می شود افراد مستعدگرفتن بیماری ها شوند. تا کنون تصور بر این بود که کاری از دست ما بر نمی آید. اما پژوهش ها حاکی از آن است که سبک زندگی، رفاه ، ورزش و تغذیه خوب می تواند به ابقاء تلومر ها کمک کند.

Illustration of dna and chromosones
وظیفه شناس باشید: در طی 80 سال مطالعه ، معلوم شده است که وظیفه شناسی و داشتن وجدان کاری ، بهترین راه برای طول عمر بیشتر است. پژوهشگران متوجه شده اند که افراد با وجدان و وظیفه شناس کارهای بیشتری برای محافظ از سلامتی خود انجام می دهند و راههایی را انتخاب می کنند که آنها را به ارتباطات قوی تر و زندگی بهتر سوق می دهد.

دوستانی بیابید: اگر فقط یک دلیل برای پیدا کردن دوست وجود داشته باشد؛ آن این است که آنها می توانند به شما در داشتن عمری طولانی تر کمک کنند. پژوهشگران استرالیایی دریافتند که افراد اجتماعی 10 سال دیرتر از افراد تنها می میرند.


Men riding longboards

دوستان خود را آگاهانه انتخاب کنید: آداب و رفتار دوستان شما بطور مستقیم با طول عمرتان در ارتباط است . مطالعات "واگیری اجتماعی"را ثابت کرده است. اگردوست شما در حال چاق شدن است،57% احتمال دارد که شما هم چاق شوید. این امر در مورد سیگار کشیدن و یا ترک کردن سیگار و الکل نیز صدق می کند.

سیگار را ترک کنید: ترک سیگار در 30 سالگی یک دهه به عمر شما می افزاید و اگر این عمل را در 40، 50، 60 سالگی انجام دهید ، به ترتیب 9-6 و 3 سال به عمر خود افزوده اید.

پذیرای خواب نیمروز باشید: خواب نیمروز (قیلوله)در سراسر جهان مورد قبول واقع شده است. اخیرا طی مطالعاتی بر روی 24000 داوطلب ؛ معلوم شده است که افرادی که خواب نیمروز منظم دارند 37% کمتر از دیگران با بیماریهای قلبی و عروقی مواجه هستند. پژوهشگران معتقدند که خواب نیمروز موجب پایین نگه داشتن هورمون های استرس می گردد.


Smiling man listening to music

تابع تغذیه ی مدیترانه ای باشید: بر اساس آنالیز 50 مطالعه روی بیش از نیم میلیون انسان، روشن شده است که داشتن یک رژیم غذایی با میزان سبزی و میوه بالا ، غلات کامل، روغن زیتون و ماهی؛ به میزان قابل ملاحظه ای از بیماری های متابولیکی بدن مانند دیابت ، می کاهد. (این بند سال ها است توسط روان شناسان تغذیه وسلامتی تحقیق وترویج میشه خیلی مهم است)

مانند یک اوکیناوایی تغذیه کنید: مردم اوکیناوای ژاپن به طول عمر زیاد در جهان مشهورند. پژوهشگران با دقت به رژیم غذایی مرسوم این مردم، دریافته اند که خوردن سبزیجات به رنگ زردو سبز با کالری پایین  یکی از علتهای طول عمر بالای این مردم است. همچنین معلوم شده که این افراد عادت دارند 80% غذای بشقاب خود را بخورند و 20% بقیه در بشقاب باقی می ماند.

Sushi with chopsticks

ازدواج کنید: پژوهش ها نشان داده که افرادی که ازدواج می کنند، دارای وضعیت اقتصادی، جسمی، روحی و اجتماعی بهتری از افراد مجرد هستند و امکان مرگ و میر در میان آنها کمتر است .

تناسب اندام داشته باشید: لاغری موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری دیابت، قلبی عروقی و دیگر بیماریهای مرگ آور می شود. پس بر کم کردن وزن خود تمرکز کنید.

تحرک داشته باشید: شواهد دال بر این است که افراد ورزشکار نسبت به دیگران، دارای متوسط طول عمر بیشتری هستند. فعالیت های ورزشی منظم خطر ابتلا به ناراحتی قلبی، سکته، دیابت، افسردگی و بعضی از سرطان ها را کاهش می دهد. ورزش همچنین به حفظ قوه فکری در دوران کهولت ، کمک می کند.


Woman stretching at beach

معتقد و متدین باشید: پژوهشگران معتقدند؛مردمی که به مذهب خاصی معتقدند، عمری طولانی تر از افراد بدون اعتقاد دارند.در یک مطالعه12 ساله روی افراد بالای 65 سال، آنهایی که معتقد ب مذهب خاصی بودند سطح پروتئین های کلیدی سیستم ایمنی بالا تری نسبت به افراد بی دین داشتند. همچنین شبکه های اجتماعی قوی که مردم را ب همکاری و ارتباط با یکدیگر وا میدارد، نتایج مشابهی دارند.

فراموش کنید: فرار از کینه و حسد تاثیر بسزایی در سلامتی دارد. خشم مزمن ، منجر به کاهش فعالیت ریه، بیماری های قلبی، سکته و دیگر ناراحتی ها می شود. فراموشی؛ تشویش را کاسته، فشار خون را پایین می آورد و کمک به تنفس آسانتر می کند. این مزایا شما را به عمری طولانی هدایت می کند.


Man looking up to the sky

موارد ایمنی را رعایت کنید: تصادفات جزو 5 علت رایج مرگ و میر افراد در سراسر دنیا  و مهم ترین علت مرگ افراد 1 تا 24 سال هستند. رعایت نکات ایمنی یک راه ساده برای دستیابی به طول عمر بیشتر است. در تصادفات وسایل نقلیه موتوری ، کمربند ایمنی تا50% از مرگ جلوگیری میکند و در حوادث دوچرخه ؛ بیشترین علت نرک آسیب وارده به سر است.

خواب را در اولویت قرار دهید: داشتن خواب راحت و به حد کافی، میتواند خطر ابتلا ب چاقی، دیابت، بیناری های قلبی و افسردگی را کاهش دهد.همچنین خواب مناسب ، به شما کمک می کند تا سریعتر دوره نقاهت بیماری را طی کنید.بعبارت دیگر شب زنده داری سلامتی شما را ب خطر می اندازد.

استرس را مدیریت کنید: پژوهشگران معتقدند؛ مدیریت استرس ، نه تنها موجب جلوگیری از بیماری های قلبی می شود ، بلکه در بهبود این بیماری ها کمک شایانی می کند. گرچه اجتناب از استرس برای بسیاری از افراد، امکان پذیر نیست، اما راههای فعال بسیاری برای کنترل آن وجود دارد. مانند یوگا، مدیتیشن ، تنفس عمیق و ...


Woman controlling stress level

هدفمند باشید: یافتن سرگرمی و فعالیتهایی که برای شما هدفی را به دنبال داشته باشد، می تواند شما را به یک عمر طولانی پیوند دهد. پژوهشگران ژاپنی در یافته اند که داشتن یک هدف مشخص در زندگی ؛ انسان را از بیماری های قلبی، سکته و ... دور می کند.

منبع:

18 Secrets for a Longer Life 


------------------------------ 

اگرروح تکنیک های فوق را مدنظرقراردهیم دراسلام هم به انها سفارش یا اهتمام شده است زیتون به ان قسم خورده شده وخواب قیلوله تاکیدشده - ورزش وتحرک را بزرگان دین درقالب پیاده روی انجام میداده اند - اخلاق یک سوم دین است بعدازاعتقادات واحکام -امام علی به نظم سفارش کرده ومورد عمل امام خمینی بوده -ازدواج عامل ارامش درقران بیان شده وسنت است - ....

نظرات 2 + ارسال نظر
فرشته دوشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 09:42 ق.ظ http://chargetak.1000charge.com/

ممنون ، عالیه !!!!

محجوبه دوشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 10:21 ق.ظ http://www.lebaseshokr.mihanblog.com

یا نور
سلام بر شما
عالی بود مانند همیشه

رستگار باشید طبیب ما !
اللهم عجل لولیک الفرج

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد