زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

دیدگاه های دکترزالی رئیس جدید نظام پزشکی کشور درباره سازمان نظام پزشکی بخصوص درشهرستان ها

رئیس سازمان نظام پزشکی ازکمبود نقدینگی هزار میلیارد تومانی صنعت داروسازی کشور خبرداد.

به گزارش ایلنا؛ علیرضا زالی در نشست هم اندیشی ریاست کل سازمان نظام پزشکی با اصحاب رسانه حوزه سلامت که پیش از ظهر امروز برگزار شد، گفت: در بودجه سنواتی تقدیمی دولت در سال ۹۲ کلیه ردیف‌های متفرقه ازجمله کمک به سازمان نظام پزشکی، نظام روان‌شناسی و سازمان نظام پرستاری حذف شده است.

وی بااشاره به انتقاد مرکز پژوهش‌های مجلس از حذف بودجه نظام پزشکی و نظام پرستاری در بودجه سال ۹۲ تصریح کرد: تلاش کردیم از ظرفیت کمیسیون‌های تلفیق و بهداشت و درمان برای برگرداندن بودجه به نظام پزشکی استفاده کنیم و در این مسیر از گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس بهره بردیم اما در ‌‌نهایت این بودجه در شکل عملیاتی محقق نشد.

زالی ادامه داد: در دوره جدید سازمان نظام پزشکی درخواست کردیم که مجدداً بودجه‌ای برای این سازمان در نظر گرفته شود و پیگیری‌ها دراین زمینه در حال انجام است.

رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به رویکردهایی که درباره کمک دولت به نهادهای صنفی وجود دارد، افزود: یک نگاه این است اگر نهادهای صنفی ارتباط مالی با دولت نداشته باشند از استقلال بیشتری برخوردار خواهند بود اما در کشورهای پیشرفته مدل دیگری تجربه شده است و دولت‌ها کمک به نهادهای صنفی را در دستور کار قرار داده‌اند.

زالی تصریح کرد: اگر از منظر دوم به مسئله نگاه کنیم دولت تدبیر و امید با توجه به اینکه تقویت نهادهای صنفی را مدنظر قرار داده است، باید نسبت به بودجه نظام پزشکی توجه ویژه‌ای صورت دهد.

وی درادامه به وظایف سازمان نظام پزشکی اشاره کرد و افزود: بخشی از وظایف سازمان ازجمله رسیدگی به شکایت بیماران به خصوص در شهرستان‌ها از جنس وظایف حاکمیتی است اما اکنون وضعیت سازمان نظام پزشکی در شهرستان‌ها نابسامان است به گونه‌ای که شهرهای کوچک که تجربه کمی در این زمینه دارند فاقد حداقل امکانات هستند..

زالی وضعیت نابسامان سازمان نظام پزشکی در شهرستان‌ها را در شأن نظام پزشکی ندانست و افزود: وضعیت نظام پزشکی در ۱۵۵ شهرستان از ۱۸۵ شهرستان اسف بار است.

رئیس سازمان نظام پزشکی همچنین در مورد بازنگری تعرفه‌ها در نیمه دوم سال گفت: کمیته مشترکی از وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و وزارت رفاه در حال بررسی این موضوع است.

وی خاطرنشان کرد: هر چقدر تعرفه‌ها منطقی‌تر باشد رابطه جامعه پزشکی با مردم از شفافیت بیشتری برخوردار می‌شود.

زالی با تاکید بر اینکه رابطه مالی بین پزشک و مردم باید برچیده شود، افزود: برای تحقق این امر باید سازمان‌های بیمه گر تقویت شوند.

زالی در پاسخ به این سوال که ممکن است تعیین تعرفه‌های بخش خصوصی دوباره به سازمان نظام پزشکی محول شود، افزود: مطمئنم اگر وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه‌ای کمک کنند و نظر نمایندگان تامین شود این وظیفه مترقی دوباره به سازمان نظام پزشکی محول خواهد شد و شاهد بارقه‌های برگشت اعتماد مجلس به نظام پزشکی خواهیم بود.

وی در پاسخ به سوالی در مورد چگونگی کاهش خطاهای پزشکی گفت: برای کاهش خطاهای پزشکی نیازمند مدل جدیدی از برنامه ریزی هستیم که این کار در حال انجام است.

زالی تصریح کرد: این الگوی جدید مبنی برگزارش داوطلبانه صاحبان حرف پزشکی به صورت نرم افزاری برخورد جامع و سیستماتیک را برای کاهش خطاهای پزشکی دنبال می‌کند.

وی در خاتمه به وضعیت صنعت داروسازی کشور اشاره کرد و افزود: اکنون صنعت داروسازی کشور با هزار میلیارد تومان کمبود نقدینگی روبرو است ازهمین رو حمایت از داروهای داخل باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

نظرات 1 + ارسال نظر
sajjadno1 پنج‌شنبه 21 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 03:19 ب.ظ http://forum.no1-space.ir

سلام وبلاگ قشنگی دارین :)
ممنون میشم به انجمن تفریحی ، تخصصی منم سری بزنید و توش عضو شین http://forum.no1-space.ir
:)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد