زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

بجای آنتی بیوتیک عسل بخوریم

رشد مصرف آنتی بیوتیک ها در سال ۹۰ نگران کننده بوده و موجب گرایش شرکت های دارویی به تولید این دارو به جای داروهای بیماری های خاص می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ عباس کبریایی زاده عضو هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی کشور با اشاره به کاهش عمر در نتیجه ابتلا به بیماری ها، افزود: در سال ۲۰۱۰ به دلیل ابتلا به بیماری های واگیر ۲۸ سال عمر از دست رفته گزارش شد که بیانگر فقر در سلامت است.

همچنین، در همین سال به دلیل ابتلا به بیماری های غیر واگیر از جمله دیابت، بیماری قلبی، آسم ۴۹ سال عمر از دست رفته گزارش که این رقم بسیار نگران کننده است.

وی با اشاره به مصرف بی رویه برخی داروها تاکید کرد: رشد مصرف آنتی بیوتیک ها در سال ۹۰ نگران کننده بوده چرا که از نظر اقتصادی نیز شرکت های دارویی را به جای تولید داروهای بیماری های خاص به سمت تولید آنتی بیوتیک ها می کشاند.

کبریایی زاده کاهش سن ابتلا به دیابت و افزایش ابتلا به سرطان را نقطه خطر دیگری برای حوزه سلامت کشور دانست و اذعان داشت: از سال ۸۶ افزایش ابتلا به انواع سرطان ها و کاهش سن ابتلا به دیابت هشدار دهنده بود و بیانگر این است که عوامل سرطان زا درمحیط افزایش یافته الگوی صحیحی برای رژیم غذایی و سبک زندگی افراد وجود ندارد.

همچنین، افزایش مصرف داروهای قبلی و یا مصرف داروهای سرطان که از ۳۵ میلیارد تومان در سال ۹۰ به ۴۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۱ رسیده یا نشان دهنده تشخیص و درمان بیماری ها و یا مصرف بی رویه این داروهاست

نظرات 1 + ارسال نظر
کاغذها و نوشته ها چهارشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 07:46 ب.ظ http://sepidedamid.persianblog.ir/

باعث تاسفه که سن این بیماریها کاهش پیدا کرده.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد