زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

رویکرد ایت الله رفسنجانی به بیوتکنولوژی وغذا

هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای داخلی و خارجی شرکت‌کننده در هشتمین همایش بیوتکنولوژی و چهارمین همایش ایمنی‌زیستی و مهندسی ژنتیک، با اشاره به آثار برگزاری گردهمایی علمی با موضوعات غذایی، گفت: چند سالی است که مجامع بین‌المللی به فکر سیر کردن گرسنگان زمین افتاده‌اند، ولی ثابت ماندن آمار گرسنگان دنیا در ۸۰۰ میلیون نفر طی سالهای مختلف، نشان می‌دهد که تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ها موفق نبوده است.

 تعامل با دنیا برای توسعه دانش غذایی از ضرورت‌های دنیای امروز است و مطمئنم ارزش این دانش در آینده نه چندان دور، برای بشر بیشتر روشن می‌شود. خدابه بشر دستور می‌دهد که نیازهای خود را از زمین تأمین کنید و مأموریت انسان‌ها کشف امکانات زمین و پیدا کردن راههای مصرف درست و بهینه آنهاست.

وی با ابراز تأسف از عقب‌ماندگی کشورهای اسلامی گفت: دانشمندان مسلمان در به فعلیت رساندن دانش خویش مشکل دارند و باید رویکرد فکری مدیران و مسئولان، میدانی و عملیاتی شود.
وی “ارتقای بهره‌وری”را لازمه کارهای مربوط به تولیدات مواد غذایی دانست و گفت: باید با استفاده بهینه از امکانات، کمبودها را جبران کنیم.
 شرط تحقق این مهم به روز بودن دانش بشریت در همه اعصار است.

در آغاز این دیدار آقای دکتر بهزاد قره‌یاضی، رئیس همایش، ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری آن، به واردات ۱۶ میلیاردی محصولات کشاورزی در سال گذشته به کشور اشاره کرد و گفت: ۵ میلیارد از این واردات مربوط به محصولاتی بود که در ایران هم تولید می‌شود.

در ادامه دکتر ملبوبی، رئیس انجمن بیوتکنولوژی نیز در سخنانی گفت: زیست فناوری اهمیت بسزایی در امنیت غذایی دارد و با استفاده از ظرفیت‌های مغزافزاری و توان کشور در تولیدات، می‌توان در دنیا رقابت صادراتی داشت.
وی در آخر پیشنهاد کرد سهمی هرچند اندک از تولید ناخالص ملی برای بیوتکنولوژی درنظر بگیرند تا حرکت توسعه کشور در این زمینه شتاب بیشتری بگیرد.

پرفسور کازو واتانابه، عضو ارشد کمیته ملی ایمنی‌زیستی ژاپن نیز به نمایندگی از مهمانان خارجی همایش گفت: اوضاع بیوتکنولوژی ایران با توجه به محدودیت منابع، در مقایسه با دیگر کشورها خوب است و می‌تواند مرکزی برای همکاری‌های منطقه‌ای باشد

نظرات 1 + ارسال نظر
KOSAR جمعه 21 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 07:06 ب.ظ http://KOSARVARZESH.BLOGFA.COM

سلام خوشحال میشم به منم یه سری بزنی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد