زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

گروه های ترک الکل بنام AAزیرنظربهزیستی فعالیت دارند

فرید براتی سده، مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی می گوید، مصرف مشروبات الکلی در ایران افزایش یافته است. او همچنین از مصوبه شورای اجتماعی وزارت کشور برای تاسیس مراکز اقامتی ترک الکل در ایران خبر داده است.

به گزارش خبرآنلاین، فرید براتی سده، مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: گزارشات و تحقیقات انجام شده و پایان نامه های دانشجویان نشان می دهد که مصرف الکل در کشور زیاد شده است و از سوی دیگر بیشترین ماده مصرف روانگردانها نیز الکل است و بر همین اساس با مصوبه شورای اجتماعی وزارت کشور مراکز اقامتی ترک الکل از سوی سازمان راه اندازی خواهد شد.

وی تاکید کرد: بر اساس مصوبه قرار است مراکز اقامتی کوتاه مدت بستری و میان مدت راه اندازی شود، اما در سال جاری ما قصد داریم مراکز اقامتی کوتاه مدت را زیر نظر متخصصان و تیم روان شناسان در چند استان کشور راه اندازی کنیم که البته تمامی این موارد در صورت تخصیص منابع کافی اتفاق می افتد و ممکن است اسم این مرکز در آینده تغییر کند.

مدیرکل پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی تاکید کرد: این مراکز به صورت منطقه ای مثلاً دو مرکز در غرب، دو مرکز در جنوب و یک مرکز نیز در تهران راه اندازی شود و همچنین گروه های الکلی های ناشناس نیز هستند که خودگردان نسبت به ترک این اعتیاد فعالیت می کنند که نمونه ای از آنها در خراسان رضوی فعال هستند.

براتی همچنین به آمار مصرف کنندگان مواد مخدر اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین آمارهای ستاد مبارزه با مواد مخدر ماده اصلی مصرفی کشور تریاک و سپس شیشه است و بر اساس آمار پزشکی قانونی روزانه ۱۱ معتاد در کشور می میرند و مراکز اقامتی و کمپ های بهزیستی نشان می دهد که در سال ۹۱ از میان ۱۵۸ هزار نفر موجود در مراکز ۳۹ نفر فوت کرده اند که این آمار در سال ۹۰، ۴۰ نفر بوده است و این در حالی است که در سال ۹۰ تعداد مراکز اقامتی و کمپ ها نصف آمار سال ۹۱ بوده است.

انتشار این خبر در حالی است که ماه گذشته نیز دست‌کم شش نفر “بر اثر مصرف الکل متانول” در شهر رفسنجان در استان کرمان ایران جان خود را از دست داده‌ و  ۳۴۸ نفر مسموم شدند.

با وجود محدودیت ها و مجازات‌های سنگین برای خرید و فروش و مصرف مشروبات الکلی در ایران، گزارش‌ها نشان می‌دهد که ساخت مشروبات الکلی دست‌ساز و نیز واردات قاچاق مشروبات الکلی از کشورهای همسایه همچنان ادامه دارد و خوردن مشروبات الکلی که به شکل پنهانی در ایران رایج بوده در حال افزایش است 

گروه های ترک الکل بنام AAزیرنظربهزیستی خود درمانی میکنند

نظرات 2 + ارسال نظر
درنا پنج‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:18 ق.ظ http://jengiran.persianblog.ir

سلام هم متاسفم از اینکه داریم به این سمت می ریم که مصرف الکل اینقدر زیاد شده هم خوشحالم که اینقدر واقع بین هستیم که دنبال راه چاره ایم
ممنون بابت اطلاع رسانیتون
راستی میشه ازتون خواهش کنم ادرس این وبلاگ رو در لینکستانتون بذارین؟
http://novincorian.blogfa.com به اسم نوین کورین
ممنونم.
موفق باشین یاعلی

هرزال پنج‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:32 ق.ظ http://respinaharzal.blogfa.com/

زنــدگـی ، اتّفــاقِ نـادریـست !
کـه بــرایِ بـعضـی از زنــــده ها می اُفتــد !


اپم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد