زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

امام صادق:پیاز اعصاب راتقویت میکند ویشدالعصب

باتشکراز  فریبا خانم  فریباخانم فرستنده این میل: 

خواص دارویی پیاز

از پیاز به عنوان یک داروی ضدعفونی کننده استفاده می شود. مالیدن آب پیازبه صورت از ایجاد لکه ها جلوگیری می کند. و از مخلوط آب پیاز و عسل میتوان به عنوان یک کرم ضد چروک استفاده کرد.

پیاز سرشار از ویتامین C، کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، گوگرد واسید فولیک و مقدار کمی آهن، مس و روی است که تاکنون تحقیقات زیادی برای اثبات خواص آن صورت گرفته است.

خوردن پیاز در پیشگیری از پوکی استخوان مؤثر است؛ چرا که پیاز با جلوگیری از کاهش مواد معدنی به ویژه کلسیم موجود در سلول‌های استخوانی از بروزپوکی استخوان جلوگیری می‌کند.

پژوهشگران دانشگاه برن سوئیس، ترکیبی در پیاز شناسایی کرده اند که ازکاهش حجم استخوان و پوکی آن جلوگیری می کند. این ماده در پیش گیری درکاهش نیافتن مواد مصرفی ـ به ویژه کلیة سلول های استخوانی ـ تأثیر زیادی دارد.

پیاز، قند خون و کلسترول را پایین می آورد.

پیاز یکی از گیاهان بسیار قدیمی است که انسان آن را شناخته و در غذای خوداستفاده می کرده است در کتاب های پزشکان قدیم از پیاز به سبب داشتن الیاف و ویتامین ها و فلزات به عنوان داروخانه ای کامل نامبرده شده است.

بوی آن میکروب های مضر را از بین می برد.

قند خون را کاهش می دهد.

از ابتلا به سکته جلوگیری می کند.

قلب را فعال می کند و کلسترول را کاهش می دهد.

گردش خون را تقویت می کند.

به سبب داشتن آنتی اکسیدان، تنش و نگرانی را از بین می برد.

الیاف غذایی آن دستگاه هاضمه را تقویت می کند.

پیاز از سرطان ریه جلوگیری می کند:

مواد شیمیایی موجود در پیاز خطر ابتلا به سرطان ریه را کاهش می دهد. مواد«فلاونوید» از دچار شدن به انواع بیماری ها جلوگیری می کند و به وفور درپیاز یافت می شود.

پیاز برای پوست بسیار مفید است. زیرا خون را تصفیه می کند و در نتیجه رنگ چهره زیباتر و جذاب تر می شود.

همچنین پیاز به دلیل داشتن گوگرد باعث افزایش رشد موهای سر می شود. پیازبه دلیل داشتن آهک، دندانها را محکم می کند و باعث استحکام استخوان بندی بدن می شود... بنابراین خوردن پیاز در کودکان مبتلا به نرمی استخوان وسالمندان مفید است.

اگر سرما خورده اید، چند پیاز را برش داده و در نقاط مختلف خانه قراردهید.... پیاز مانند یک دستگاه تصفیة هوا از ابتلای سایر اعضای خانواده به این بیماری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اگر خارج خانه غذا می خورید، پیاز را همراه آن مصرف کنید، زیرا ماده ای در پیاز وجود دارد که از مسمومیت غذایی حاصل از خوردن گوشت مانده جلوگیری می کند.

اگر شخصی به دلیل مصیبت وارده دچار حملات عصبی شده، پیازی را به دو نیم کرده و جلوی بینی او بگیرید.

"پیازچه" فواید متعددی دارد. به تازگی متخصصان علوم تغذیه فرانسه دریافتهاند که پیازچه ادرار آور است زیرا ۸۵ در صد آن را آب تشکیل می دهد.

در پیازچه ۲۴۳ میلی گرم پتاسیم و ۴ میلی گرم سدیم و ۲۷ گرم کالری است.

دانشمندان دریافته اند که بخش سفید رنگ پیازچه دارای مواد قندی است که درادرار کردن تأثیر می گذارد و بخش سبز آن ویتامین«ث» دارد که دستگاه دفاعی بدن را تقویت می کند. و ۲ میلی گرم ماده کاوتین پیازچه به بازسازی سلولهاکمک می کند.

همچنین پیاز به دلیل داشتن ماده گلوکوزین که مشابه هورمون انسولین است،قند خون را تنظیم می‌کند.

گفتنی است، خوردن نصف پیاز متوسط در روز ۳۰ درصد از مقدار کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد و به جای آن باعث افزایش کلسترول خوب خون می‌شود. پیازمنبع غنی نوعی اکسیدان است که از بروز سرطان در افراد جلوگیری می‌کند.

این گیاه خوراکی از بیماری آب مروارید در چشم نیز جلوگیری می‌کند وبنابراین مصرف آن به افراد مسن توصیه می‌شود

زندگی ها را نجات دهید

نظرات 4 + ارسال نظر
فریبا پنج‌شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:52 ق.ظ http://roozegarr.persianblog.ir

تا همیشه ی خدا استاد عزیزم هستید...
ممنون از لطفتون

raha پنج‌شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:49 ب.ظ http://z1raha.blogfa.com

حکایت پیاز و کینه
معلم به بچه های کلاس گفت که فردا هر کدام یک کیسه پلاستیکی بردارند و درون ان به تعداد ادمهایی که از انها بدشان می اید و نسبت به انها کینه دارند پیاز و سیب زمینی بریزند وبا خود به کودکستان بیاورند.

فردا بچه ها با کیسه های پلاستیکی به کودکستان امدند. در کیسه بعضی ها ۲ یا ۳ ،وبعضی ها ۵ تا پیاز و سیب زمینی بود.

معلم به بچه ها گفت: تا یک هفته هر کجا می روند کیسه پلاستیکی را با خود ببرند.

روزها به همین ترتیب گذشت و کم کم بچه ها شروع کردند به شکایت از بوی پیاز و سیب زمینی های گندیده،به علاوه، انهایی که بار بیشتری داشتند از حمل ان بار سنگین خسته شده بودند.

پس از گذشت یک هفته بچه ها از اینکه مجبور بودند،بارهای بد بو و سنگین را همه جا با خود حمل کنند،شکایت داشتند. انگاه معلم منظور اصلی خود را از این بازی،این چنین توضیح داد:

"این درست شبیه و ضعیتی است که شما کینه ادم هایی که دوستشان ندارید را در دل خود نگه می دارید و همه جا با خود می برید. بوی بد کینه و نفرت قلب شما را فاسد می کند و شما ان را همه جا همراه خود حمل می کنید.حالا که شما بوی بد پیاز و سیب زمینی ها را فقط برای یک هفته نتوانستید ، تحمل کنید،پس چطور می خواهید بوی بد نفرت و تعفن کینه را برای تمام عمر در دل خود،تحمل کنید؟"

raha پنج‌شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:50 ب.ظ http://z1raha.blogfa.com

جالب بود استفاده کردیم

آرزوی شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 04:38 ب.ظ http://arezooyazari.blogfa.com

خدا را گفتم
بیا جهان را قسمت کنیم :
آسمان برای من ابرهایش برای تو
دریا برای من موج هایش برای تو
ماه برای من خورشید برای تو

خدا خندید و گفت :
تو بندگی کن و انسان باش همه دنیا برای تو …..
من هم برای تو

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد