زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

سلامتی چیست؟

سلامتی یکی از5نعمت برتر است امنیت وایمان وآرامش ورفاه ازدیگر نعمت های خوب هستند

سلامتی شاخص هائی دارد که اگر ما رعایت کنیم کمتربیمارمی شویم

یکی ازشاخص های سلامتی این است که هیچ موقع ادرارمان مثل اب بی رنگ نباشد بلکه مثل طلائی باشد

شاخص دیگر این است که یبوستی نباشیم یعنی به تعداددفعاتی که درروز غذا میخوریم دستشوئی پربرویم

شاخص دیگر سلامتی این است که پوستی صاف وبراق داشته باشیم اگرپوست ما کدر است نشانه این است که خوراکی های ناسازگاربا کبد خورده ایم وفشار به کبد وارد کرده کدر وخشک وتیره شده ایم

اگرتن صدای ما زیر ونا زیباست نشان این است که خوراکی های حقیروناسازگارخورده ایم وقتی خوراکی های حاوی باز(گرم یا پتاسیم دار)بخوریم تن صدای ما بم وزیبا میشود استادراغب مصطفی غلوش قاری قرآن درمصر میگوید اگرمثلا خیار را که سرد است به پرنده بدهی صدایش گرفته وخراب میشود واین رامن تجربه کردم به امید انکه همواره تندرست باشیم وزیبا

نظرات 8 + ارسال نظر
emad جمعه 25 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 09:48 ق.ظ http://er2re.blogsky.com

سلام
وبلاگ خوبی داری اگه با تبادل لینک موافقی منو با نام همه نوع مطلب لینک کن وبه من خبر بده با چه اسمی لینکت کنم

سوسن جمعه 25 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:00 ق.ظ http://sussan18.blogfa.com

سلام
چقدر جالب!
نمیدونستم صدا هم میتونه با غذا تغییر کنه
ممنون از مطلب مفیدت
و مممنون که سر زدی
شاد و سلامت باشی
در پناه خدا

محجوبه شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 02:52 ب.ظ http://www.lebaseshokr.mihanblog.com

یا شکور
سلام مجدد
چه پست مختصر و مفیدی ... ممنون
یک سوال : شاخص اول که در مورد ادرار سخن گفتید را برعکس شنیده بودم هااا میشه بیشتر و علمی تر توضیح بدید ؟!
عافیت دین و دنیا و آخرت نصیبتان
اللهم عجل لولیک الفرج

سلام
قبلا یک یاداشت نوشته بودم خانه دانشگاه پیشتاز که آشپزخانه وتوالت آن لابراتواروآزمایشگاه هستند
اینکه رنگ ادرار مثل آب بی رنگ باشد بهتراست یا طلائی یا زرد مایل به قرمز را باید تجربه کنیم اینکه این وآن بگویند نتیجه نمی گیریم
مثلا شما دوشب شیربنوش ادرارت مثل اب بی رنگ می شود بعد ببین خواب الود وکسل وبا بدن درد وغیره می شوی مگراینکه طبع شما گرم باشد
بالعکس اگرمثلا سیرخام زیاد بخوری ادرار زرد مایل به قرمزبشه بدن خارش میگیرد تحمل نمی اوریم
پس بهترین شاخص سلامتی همان ادرار طلائی رنگ است که تعادل اسید وباز بدن را نشون میده
پیغمبرشیریا هندوانه یا خیارکه سردوترند وادرار را بی رنگ میکنند میخورده کنارش خرما میخورده که گرم وخشک است یا قبل ازبرنج و سردی دیگر سیاه دانه راپودرکرده میخورده است اگرما یک سره برنج و ماست بخوریم ادرارمان بی رنگ میشه پس بهترین روش را پیغمبربکارمیبرده است به کتاب سنن النبی و دانش نامه احادیث پزشکی ازری شهری نگاه کن یا اسلام پزشک بی دارو

محجوبه شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 06:05 ب.ظ http://www.lebaseshokr.mihanblog.com

یا شکور
سلام بر طبیب زیتونی :)
ممنون از توضیحات ارزشمندتان
چقدر خوب است که دوست پزشک دارم :) الحمد لله رب العالمین
راستی من کتاب طب الکبیر از امامان معصوم علیهم السلام و هزار و یک درمان با سوره های قرآن را دارم و وبلاگ ارزشمند شما مرا یاد آنها می اندازد.
عافیت دین و دنیا و آخرت نصیبتان
اللهم عجل لولیک الفرج

سلام
من روان شناسی وتغذیه اعصاب مطالعه میکنم پزشک نیستم

قلی یکشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 01:16 ب.ظ http://blogeh.mihanblog.com/

چه زیبا و درست بود که علت این احولات بیان میشد. با توجه به توفیقات علمی و آزمایشهای سهل الوصل فعلی بهتر بود این دستورات با علت های عینی تری بیان میشد.
یکی از دلایل روی گردانی من از طب سنتی همین احوالت دستوری این طب بوده است. در دین و طب سنتی علیرغم قشنگ بودن برخی دستورات پشتوانه کافی و برای انجام آن وجود ندارد. اما حداقل علم پاسخ چرا های من را میدهد.

متاسفانه من پزشک نیستم بتوانم پژوهش کنم وبصورت تجربه (علمی)وتحلیل اماری نشون بدم
من تجربیات خودم را که شاید برخی اش قابل تعمیم هم نباشد می نویسم اگرکسی دوست داشت روی خودش تمرین کند وتجربه بدست اورد
چون خوراکی است با دارو سروکارندارد ضررهم ندارد
مثلا اگرما شیرنخوریم نمی میریم یا عسل بخوریم عارضه داشت میشه با لیموترش عارضه اش را ترمیم کرد
چون اغلب متخصصین طب تغذیه فاقد شناخت اعصاب هستند دستوراتشان مفیدنیست من خودم استفاده کرده ام موفق نبوده است مثلا من میگرن داشتم نه طب ایروودا اثربخش بود نه دارو درمانی حتی بهترین روان پزشک شهررا هم انتخاب کرده بودم ولی سرسوزن فایده نداشت با تجربه خودم ریشه کن شد
ازمایش نشون میده ما عفونت داریم یا نداریم پزشک میگه چی بخوریم که دارودرمانی اثرندارد بهترین عفونت کش غذاهی گرم وخشکند که اصلا پزشکان نمی شناسند شما خلط گلو که داری یک پره سیرخردکن قورت بده با اب روز بعدهم یکی ریشه کن میشه ولی من امپول پنی سیلین 1200میزدم 20روز طول میکشید بازهم خواب الود وسرگیجه داشتم خوب نمی شد داروفقط برای بیهوشی خوب است وسکته ها وامثالهم نه امراض عمومی

نیلوفر پنج‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 05:08 ب.ظ http://niloofar-zendegi.blogfa.com/

واقعا که سلامتی نعمتیه و ما قدرشو نمیدونیم...

ذرلزر سه‌شنبه 26 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 03:01 ب.ظ

پیمان پنج‌شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 01:38 ق.ظ

سلام دوست عزیز تعریف شما از یبوست اشتباه است یبوست یعنی کمتر از 3بار اجابت مزاج داشتن در روز .اصلاح کنید

درست است سه بارغذامیخوریم وسه باربایددستشوئی پرداشته باشیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد