زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

مادرنابغه ۲۳ساله ایرانی خانه دار است

نابغه فیزیک ایران هدف اصلی خود را این می‌داند که دانشمندی بزرگ همچون نیوتن شود.

به گزارش ایسنا، روزنامه ایران در ادامه نوشت: فرهنگ فلاح اکنون 23 ساله است و محقق پسا دکترای فیزیک نظری گرایش ماده چگال در پژوهشگاه دانش‌های بنیادی است. وی در شش سالگی مقطع پنجم ابتدایی را به پایان رساند و در سن 12 سالگی دیپلم گرفت.

وی از سه سالگی شروع به درس خواندن کرده و در 23 سالگی به بالاترین درجه علمی دانشگاهی رسیده است.

فلاح با بیان این‌که در 12 سالگی هدف اصلی زندگی خود را تعیین کرده است، گفت: پایان دوران دبیرستان بود که کتاب تاریخچه زمان استیون هاوکینگ را مطالعه کردم و بعد از آن بود که به فیزیک علاقه‌مند و با رتبه دو هزار کنکور وارد رشته فیزیک در دانشگاه علم و صنعت شدم. هنگام گذراندن دوره لیسانس مادرم مرا در دانشگاه همراهی می‌کرد و من فقط در کلاس‌ها به تنهایی حاضر می‌شدم و هیچ‌وقت به علت همراهی وی با واکنش منفی از سوی اساتید و دانشجویان مواجه نشدم.

در سال 85 با معدل 67 / 18 لیسانس گرفتم و با معدل 36 / 19 در سال 87 مدرک فوق لیسانس فیزیک در گرایش حالت جامد دریافت کردم. وی که در تمام دوران تحصیل خود به عنوان دانشجوی ممتاز شناخته شده است، ادامه داد:‌ امسال نیز موفق شدم با معدل 20 دوره دکترای فیزیک در گرایش ماده چگال را به پایان برسانم و پس از آن به عنوان محقق در مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات فعالیت کنم.

فلاح درباره دو طرح مهم تحقیقاتی که تاکنون انجام داده است، توضیح داد: این پروژه‌ها در قالب پایان‌نامه مطرح شده است. پایان نامه لیسانس من در زمینه اسپین ترونیک بود. اسپین خاصیت ذاتی الکترون‌هاست و اسپین ترونیک یا الکترونیک اسپینی علم استفاده از اسپین الکترون‌ها در الکترونیک است. با تحقق اسپین ترونیک می‌توان مدارهای سریع‌تر با مصرف انرژی کمتر طراحی کرد. موضوع پایان نامه فوق لیسانسم اکسایتون در گرافین بود که در آن خواص ذرات خاص در تک لایه اتم‌های کربن مورد بررسی قرار می‌گیرد. اسپین ترونیک مولکولی هم در قالب پایان نامه دکترا بررسی شد.

وی با اشاره به این‌که بعد از گذراندن دوره پسا دکترا به عنوان هیات علمی دانشگاه به تدریس خواهد پرداخت، اظهار داشت: بزرگترین هدف من این است مانند نیوتن که معادلات جاذبه و حرکت را ارائه داد، تحولی بزرگ در دنیا به وجود بیاورم.

فلاح یکی از دلایل موفقیت خود در تحصیل را برنامه‌ریزی خانواده‌اش دانست و گفت: تاکنون تمام برنامه‌ریزی‌های زندگی من را خانواده‌ام انجام داده‌اند و پس از این هم طبق نظر آنها فعالیت خواهم کرد زیرا بهترین نتیجه را می‌گیرم. پدرم کارمند وزارت نیرو و مادرم خانه‌دار است. خواهر بزرگم دکترای ریاضی از دانشگاه شریف دارد و اکنون مشغول تحصیل در دوره پسا دکترا است. دو خواهر دیگر من هم در مقطع دکترا در رشته شیمی و کارشناسی ارشد نویسندگی صدا و سیما مشغول تحصیل هستند.

به گفته وی یکی از روش‌هایی که کمک می‌کند تا نتیجه بهتری از مطالعه دروس حاصل شود این است که در هر 60 دقیقه، 50 دقیقه مطالعه و 10 دقیقه استراحت داشته باشیم.

نظرات 12 + ارسال نظر
raha یکشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 01:53 ب.ظ http://z1raha.blogfa.com



[ بدون نام ] یکشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 04:51 ب.ظ http://mano-hamsaram.blogsky.com

شما به چه حقی اون مزخرفات رو برای من نوشتی .چی نوشته بودم که این راه حل رو میگی .راه حل که نه ،‌یه مشت چرندیات بود که بلغور کردی .
ببین اگر شما در اون حد از خوی حیوانیت به سر می بری که انتظار چنین رفتاری رو تو خونه از زنت داری به دیگران بعنوان یه راه حل نشون نده .یاد بگیر و بفهم که حد و مرز خودت رو نگه داری .لطفاً هر آنچه که از وب من دزدیدی و توی وبت گذاشتی پاک کن .اگه می تونستم مثل یاهو چت Ignor ات می کردم تا هیچ وقت کامنتی ازت نبینم . انقدر نمی فهمی که اندازه نداره

من به غیراز نکات روان شناختی ازکتاب های معتبروسایت های معتبرنظرشخصی نمی نویسم اگرنپسندیدی دلیل برفاقد ارزش علمی انهانیست نمی دانم چرا این همه اضطراب بروزدادی!طوفان اضطر اب بگیم بهتراست آرامش باتوکل برخدا حاصل میشه نه ازچیزی ترسیدن!
اگرچیزی ازت نقل کردم باادرس بوده وهمه کتابها نقل قول دارند این کاربدی نیست هرچند شما نپسندی
من ازسال ۸۵وبلاگ نویسی میکنم برای اولین باراست که یکی را ازنوشته ونظرها اینطورعصبانی می بینم واحتمالا ترس شما ازجای دیگراست وفیلم دیشب باباتودیدم ایدهم درایران نمایش داده شده است دراین باره ویک راه حل روان شناسی رامطرح کرده است

سما یکشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 05:15 ب.ظ http://http://sama2091.blogfa.com/

سلام به شما دوست عزیز

یاس یکشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:07 ب.ظ http://tefnas.blogfa.com/

آره این روزا که باید بری تو دهات زندگی کنی تا مواد طبیعی بخوریم ازبس مواد شیمیایی به خوردمون میدن

سلام
خوبی
اتفاقا مردم چهارمحال وبختیاری که هوای پاکیزه ای دارند درتحقیقات روان شناس برجسته کشوراحمدعلی نوربالا بالاترین افسردگی رادارند علتش این است که سردی وماست وامثالهم زیادمیخورند واین تعجب است که چرا مردم انجا بیشترازتهران با ان هوای الوده اش افسرده اند
علتش این است که غذای سرد زیادمیخورند افسردگی بیماری طبع سرداست
خانم ها بیشترباید ازسردی خوری اجتناب کنندچون ایام دوره وزایمان بیشترخون ازدست میدهندوبدنشان سردمیشه این درهمه دنیا اینطوراست مثلا درانگلیس تحقیق کردند زنان 40درصد بیشترازمردان دربیمارستان های روانی بستری میشن
علتش همین خون ازدست دادن وجایگزین نکردن باغذااست
علت دیگه اینکه انسان تکامل خواه است باید ازروستایباید شهروازشهربه مرکزودرحدیث ازمعصومین هست که برگشت ازشهربه روستادرحدشرک است یعنی مارا مرتجع میکند وضدغریزه تکامل خواهی است نباید به خرافاتی که متحجرین درتلوزیون پخش میکنند که روستا فلان است توجه کرد
درروستاها بغیرازفرهنگ بسته الان کودشیمیائی وسم برای درخت زیادمصرف میکنندبیشتربه سرطان مبتلامیشن که چندماهی است درمچلس هم دارد روی ان بحث میشه

رها یکشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:23 ب.ظ http://idea90.blogsky.com

سلام
مطلب جالبی بود. موفق باشید.

زهرابانو یکشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:41 ب.ظ http://www.mrs-zahra.blogfa.com

انسان پدیده ای غریب است:
به فتح هیمالیا می رود !
به کشف اقیانوس آرام دست می یابد !
به ماه و مریخ سفر می کند !
تنها یک سرزمین است که هرگز تلاش نمی کند آن را کشف کند
و آن دنیای درونی وجود خود اوست...



سلام برادر گرامی
متشکرم
امیدوارم در پناه خدای مهربون سلامت و شاد باشین همیشه[لبخند][بدرود]

نیلوفر کبود دوشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 01:29 ق.ظ http://nelofarekabood.persianblog.ir/

سلام
واقعا افرین به این جوانهای با استعداد. مطلب بسیار خوبی بود.
ببخشید د یر به وبلاگتون سر زدم چون گرفتار بودم و هم نتم سرعتش پایین اومده مجبور شدم آخر شب سر بزنم که سرعت اینترنت بهتره و ضمن اینکه چون همیشه برای کارهای جدیدم خبرتون می کنم خواستم اطلاع بدم این وبلاگم رو جدیدا به روز کردم. فرصت کردید ببینید چون این ممکنه آخرین پستم باشه برای اسفندماه 91

سویل دوشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 03:02 ب.ظ http://del-sevil.blogfa.com

آموخته ام که وابسته نباید شد..
نه به هیچ کس، نه به هیچ رابطه اى..
واین لعنتى
نشدنى ترین کارى بود که آموخته ام..




اوووووووووووووووووووووووه آفرین


بابا بخدا منم بخوام میتونم نابغه بشما


ولی حسش نیس

خانم سیما رمضانیان دوشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 06:46 ب.ظ http://www.saahebzaman.parsiblog.com

سلام:
ممنون به خاطر حضور سبزتان در وبلاگم.

شمع دانی به دم مرگ به پروانه چه گفت...؟!

گفت ای عاشق بیچاره فراموش شوی...!!

سوخت پروانه ولی خوب جوابش را داد!!

گفت طولی نکشد تو نیز خاموش شوی .
لظفا برای نقد و بررسی پست جدیدم حضور بیاورید. با سپاس فراوان از شما دوست خوبم.
التماس دعای فرج.


[خداحافظ][گل][بدرود][گل]

محمد شاه بنده دوشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 06:55 ب.ظ http://dreamlylife.blogsky.com

سلام دوست عزیز ممنون که تو وبلاگت منو لینک کردی با اجازت منم آدرستو تو وبم لینک میکنم

نوعروس دوشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 07:38 ب.ظ http://yasesepidemahboob.blogfa.com/

چه جالب

لیلی دوشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 09:17 ب.ظ http://leiligermany.blogsky.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد