X
تبلیغات
رایتل

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)
یکشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1391

سیرکاهنده فشارخون است بشرط اینکه یکربع کنارش تندقدم بزنیم

خوراکی وقتی اثربخش هستند که ما هنوز بیمارنشده باشیم آنها ازبروزامراض پیشگیری میکنند وقتی بیمارشدیم باید دقت بیشتری کنیم تااثربخش باشند

یک متخصص گیاهان دارویی گفت: بیشتر گیاهان (سبزی‌ها و میوه‌ها) به علت فیبر و الیافی که دارند، باعث کاهش کلسترول و تری‌گلیسرید خون می‌شوند. البته تاثیر گیاهان در کاهش چربی خون یکسان نیست، تاثیر برخی از آنها بیشتر است و به دلیل خاصیتی که در کاهش کلسترول و تری‌گلیسرید خون دارند، برای تهیه دارو استفاده می‌شوند.

به گزارش ایسنا، شفاف نیوز در ادامه نوشت: دکتر محمد صالحی افزود: دربین گیاهان، سیر بیشترین قدرت را در کاهش کلسترول و تری‌گلیسرید خون دارد و بیش از صد صنعت داروسازی در دنیا از سیر، فرآورده‌های دارویی تهیه کرده‌اند. سیر علاوه بر کاهش کلسترول و تری‌گلیسرید، خاصیت ضد میکروبی و ضد ویروسی دارد و فشارخون و قندخون را کاهش می‌دهد و خون را رقیق می‌کند.[اگردیابتی نباشیم شیره انگوربیش ازهرچیزخون رارقیق میکند اگردیابتی باشیم پودرفلفل قرمز امادرصورتیکه نیم ساعت پیاده روی کنیم سیرهم تادو درجه فشارراپائین می اورد که بعدیک دوساعت مجددبرمیگردد که مجددباید پیاده روی کنیم ] 

وی تصریح کرد: البته سیر تازه از سیر پخته بهتر اثر می‌کند. میوه زیتون و روغن آن هم کلسترول را کاهش می‌دهد. سال‌هاست مشخص شده است که روغن زیتون چربی خون را کاهش می‌دهد.[گردو نیزکلسترول راکاهش میدهددرکنارهروعده خوراکی یک عدد بخوریم] 

استاد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: سه نوع نوشیدنی کاهش‌دهنده فشار خون، کلسترول و تری‌گلیسرید، شامل آب گوجه‌فرنگی[که با عسل شیرین شده باشد]، آب انار و آبغوره می‌باشد. این نوشیدنی‌ها می‌توانند بین وعده‌های غذایی یا همراه غذا مصرف شوند.

وی یادآور شد: آلبالو، گیلاس[بشرط اینکه با کودشیمیائی وسموم دفع آفات نباتی پرورش نیافته باشد والا علاوه برعفونت زا سرطان زا هم هستندمعمولا گیلاس های درشت ومجلسی آلوده به سم وکودهستندبهتراست نخوریم]، نارنج، لیموترش و گریپ‌فروت نیز از میوه‌هایی هستند که مصرفشان هم به صورت آبمیوه و هم میوه تازه، چربی و کلسترول خون را کاهش می‌دهد.  

همچنین کدو حلوایی، جعفری، پیاز، جو، فلفل سبز، بادمجان  نیز از جمله مواد غذایی هستند که به کاهش تری‌گلیسرید و کلسترول خون کمک می‌کنند. البته باید دقت داشته باشید، این گیاهان باید به مقدار متناسب مصرف شود و روش طبخ‌شان نیز مورد توجه قرار گیرد.

نظرات (1)
نام :
ایمیل : [پنهان می ماند]
وب/وبلاگ :
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
دوشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 02:02 ق.ظ
+ خانه و خاطره ها
وای که زندگی چقدر سخته
امتیاز: 0 0