زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

من چندسال است موقع سرما وبادکولر گرمی میخورم هنوزمریض نشدم

گروهی از دانشمندان عصب‌شناسی دانشگاه کالیفرنیا موفق شدند عصب‌های انتقال‌دهنده حس‌های سرماخوردگی را شناسایی و آن‌ها را خاموش کنند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دیوید مک‌کمی عصب‌زیست‌شناس در تحقیقات پیشین خود ارتباط بین توانایی حس کردن سرماخوردگی و پروتئین گیرنده منتول موسوم به TRPM8 را کشف کرده بود.

به منظور آزمودن نقش TRPM8، وی و همکارانش نورون‌های بیان‌کننده این پروتئین را در گروهی از موش‌ها تخلیه کردند و منتظر ماندند تا عکس‌العمل آن‌ها را نسبت به دمای پایین مشاهده کنند.

این دانشمندان اجازه دادند که موش‌ها بر روی یک سطح با دمای چندگانه به طور آزادانه پرسه بزنند. دمای نواحی این سطح از 32 تا 122 درجه فارنهایت متغیر بود.

در حالی که تعدادی از موش‌ها ترجیح دادند بر روی ناحیه‌ای با دمای 86 درجه فارنهایت بمانند، سطوح سرد برای موش‌های فاقد نورون‌های TRPM8 مهم نبود؛ حتی اگر دمای این سطوح به طور خطرناکی پایین می‌بود. آن‌ها فقط گرما را حس می‌کردند و قادر به تشخیص حس‌های سرد و گرم و راحت نبودند.

این حیوانات همچنین درد التهاب و آسیب عصبی مرتبط با سرما را حس نکردند؛ این امر می‌تواند به تولید داروهای درد کارآمدتری بینجامد.

جزئیات این تحقیق در Journal of Neuroscience انتشار یافت.

نظرات 1 + ارسال نظر
کاغذ ها و نوشته ها دوشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 02:07 ق.ظ http://sepidedamid.persianblog.ir/

چه جالب
این مواد غذایی گرم چقدر تاثیر خوبی می تونند داشته باشند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد