زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

هرماه ۲۰۰۰نفردرایران سکته قلبی میکنندبه روغن زیتون اهمیت دهیم

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با اعلام ثبت ۱۰ هزار مورد ثبت سکته های قلبی از شهریورماه آمار واقعی را بیش از این میزان اعلام کرد.

کوروش اعتماد با اشاره به اینکه سامانه ثبت سکته‌های قلبی در شهریورماه راه‌اندازی شده و ۱۰ هزار مورد را نشان می‌دهد افزوده احتمال می‌رود تا همین لحظه به ۱۱ هزار مورد نیز رسیده باشد.

وی ادامه داد: سامانه ثبت سکته های قلبی در ۸۳ درصد بیمارستان‌های کشور مستقر شده اما هنوز ارزیابی مناسبی از اینکه چند درصد بیماران در این سامانه ثبت‌ شده‌اند، وجود ندارد.

به گزارش فارس، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: به عنوان مثال بیمارستانی در شهرستان تعدادی از سکته‌های قلبی را ثبت می‌کند اما دقیقاً‌ نمی‌دانیم که این آمار از میان چند بیمار سکته قلبی برآورد شده است.

اعتماد افزود: بنابراین علی‌رغم راه‌اندازی این سامانه پوشش ۱۰۰درصدی بیماران نشان داده نمی‌شود و این در حالی است که قطعاً کم شماری‌هایی وجود دارد و آمار ارائه شده کمتر از واقعیت است.

وی در مورد ثبت موارد سکته قلبی در ارتباط با تشدید آلودگی هوا گفت: نمی‌توانیم به این زودی‌ها در این مورد قضاوت کنیم چراکه این موضوع نیازمند بررسی دقیق در یک دوره زمانی است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت اضافه کرد: باید حداقل یک سال از زمان ثبت سکته‌های قلبی در ارتباط با آلودگی هوا بگذرد تا اگر کم‌شماری هم داشته باشیم تمامی موارد دقیقاً ثبت شود.

اعتماد اظهار کرد: در اکثر نظام‌های مراقبتی کم‌شماری وجود دارد و هم‌اکنون ثبت سامانه سرطان با ۱۵ سال قدمت ۷ درصد کم‌شماری دارد.

وی گفت: بنابراین با توجه به کم‌شماری‌های موجود، نیازمند یک سال زمان هستیم تا موارد ثبت ‌شده از سکته‌های قلبی در پاییز، زمستان و بهار را با توجه به آلودگی هوا بررسی کنیم.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت در رابطه با سامانه ثبت سرطان نیز گفت: هیچ نرم‌افزاری ثبت پوشش صد درصدی را ندارد چراکه ممکن است بیماری در منزل فوت ‌کند و یا بیماری‌اش تشخیص داده نشود بنابراین ثبت دقیق با مشکلاتی مواجه می شود. با این وجود سامانه ثبت سرطان کشورمان در خاورمیانه بی رقیب است و در بهترین‌ نظام‌های ثبت حداقل ۵ درصد کم‌شماری وجود دارد.

نظرات 3 + ارسال نظر
من شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:11 ق.ظ http://goodlady.blogsky.com

آقا اجازه؟!
میشه خود زیتون را بخوریم؟
:)

خودزیتون سبز را لازم است شما کنارغذا بخورید چون گرم است بازدارد شما خانم ها اغلب عفونت ادراری وقارچی وبعدها کیست وفیبروم وغیره دارید بهترین روش این است که به جای ماست وترشی کنارغذا سبزی بخورید زیتون سبزبخورید سیاه سمی است
هم اعصاب راقوی میکند هم هضم اسان میشه هم زیباترمی شوید افتخاریک خانم این است که بچه اش زیباترازهمه باشد طبیعی است که روغن زیتون بابو چون میانبروشورتکات است معجزه زیبائی ایجادمیکند سعی کن با غذا با سالاد با خرما با بخور تاانس بگیری
روغن سوخت قلب است پروتئین سوخت عضلات است۱۵درصدغذای روزانه باید باشد ولی هیدروکربات ۵۵درصد غذای روزانه چون سوخت مغزاست خرما و عسل و مویز وتوت ونان برنجی سوخت مغزهستند

raha شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:42 ق.ظ http://z1raha.blogfa.com

سلام
چون روغن زیتون و روغنهای مفید دیگه کمی گرون هستند مردم نمیتونن بخرن همینه سکته میزنن اما خب یکم بخوان اقتصادی فکر کنن متوجه میشن که اگه همون اول کمی هزینه کنن و مواد غذایی مفید رو تهیه کنن و مصرف کنن دیگه پول دوا دکتر کمتر نمیدن اینجا براشون جبران میشه

احسنت

رها شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:46 ق.ظ http://z1raha.blogfa.com

باز هم سلام
میشه غذاهای گرم و خشک رو برام معرفی کنید
ممنون میشم مرسی

گوشت شتر ، سیب درختی ، سرکه ، هویج ، نخود ، لپه نخود ، مغز ها( گردو ، فندق ، پسته ) ، سبزی خـــوردن ، موسیر ، کلم ها ، پیاز خام ، مویز ، نعنا ، پونه ، آویشن ، کرفس ، شوید ، زیره ، پونه ، توت خشک ، فلفل ها ، بادمجان ، خرما ، دارچین ، زرچوبه و زعفران ، زنجفیل ، زنیان سیاه دانه، هل، گرد کاکائو ، کندر
با اغلب این غذاها میتوان غذای برنجی را تعدیل کرد مثلا با گردو (فسنجان) ، کالجوش ، سیب زمینی گردو ، پنیر و گردو، و درکنار همه غذاهای برنجی یک عدد گردو استفاده کرد (گردو درمانگرکلیه ای که تمام پرفسورها گفته بودند ظرف 24ساعت تخلیه نشودمی میری ولی باخوردنش سالم شد) ، باقلا پلو با گردو چرخ کرده خورد ، صبحانه نان و خرما خورد . میوه « به » را بجای سیب زمینی در خورشت قیمه استفاده کرد ، سیب زمینی استمبولی را حذف نمود و آنرا با لپه وگوشت درست کرد ، خورشت کرفس ، نخود پلو، شوید به برنج ساد افزود ، زیره ، سبزی خوردن ، پیاز ، زیتون ، در کنار همه غذاخورد هویج درکنارغذاها خام استفاده کرد ، اگر بدن عفونت داشت 2ساعت بعد غذا یک حبه سیر را خرد کرده با آب قورت داد . یک نظریه می گوید علت دیابت کمبود پتاسیم بدن است لذا خیار بوته ای که منبع پتاسیم است با ته تلخ آن جهت تنظیم پتاسیم بدن مصرف شود و از خیار پوست کنده پرهیز شود .
موقع افزایش اسید بدن (سرماخوردگی ) اگر شیر یا سوپ یا سایر این غذاها مثل لیموشیرین بخوریم چون سرد و تر هستند مدام بی حال و خواب آلود وبدن درد داریم ولی اگر غذای سرد و تر را نخوریم کسالت هم که داشته باشیم با غذاهای گرم وخشک درمان می شوند .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد